Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 02:37

Lisitano schreef:
Ik kom uit het najaar 23-topic en val even binnen :D Jojoni, bij mij duurde het vanaf plaatsen ballon nog 61 uur voor ik mijn baby had :+

Ik ook, ik deed het iets sneller :+
Vrijdag einde van de middag ballon geplaatst, vriend thuis slapen want zaterdagochtend zouden ze pas verder wat gaan doen. En in de nacht werd het toch wel heftig, dus ik dacht hoe ga ik die bevalling overleven. Maar ik was dus al begonnen :') Vriend om 5 uur wakker gebeld om te komen en om 10:01 is Gijs geboren.

Gefeliciteerd Maartje <3

ImkeTarek

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 07:19

Gefeliciteerd Maartje!!
Ik ben verder maar n klein beetje jaloers :+ :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 07:52

Gefeliciteerd maartje! Wat fijn dat ze er is en dat het allemaal goed verlopen is.
Nu lekker genieten met zijn allen.

Bevalplan heb ik ook niet,bij de oudste wilde ik wel in het ziekenhuis bevallen maar liep het allemaal zo anders dat we uiteindelijk thuis gebleven zijn omdat ik na een uur weeën al 8cm had.

Daarna de 2de thuis ook gedaan en nr3 word ook gewoon thuis.

Inmiddels 38+4 en kleine zit ondanks al het gerommel de laatste 4 weken bijna nog steeds warm in mijn buik.
Zelf ben ik nu behoorlijk bed/bank gebonden vanwege de rugpijn en bekkenpijn.
Ze ligt nu nog lager in mijn bekken dus bewegen is erg pijnlijk.
Niet heel handig met nog 2 meiden die naar de opvang en school moeten.

Dinsdag weer afspraak en ik hoop dat ze me dan willen strippen,ik ben er klaar mee.
Mijn lijf wil niet meer en slapen is ook iets wat nog nauwelijks gebeurd.

Dit was 38+2
Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-24 08:50

ImkeTarek schreef:
Gefeliciteerd Maartje!!

DoE je prenataal kolven? Dat was hier de truuk denk ik, dinsdagochtend mee begonnen was dinsdag avond met 2e keer bezig en toen ik met mijn 2e borst wilde beginnen braken me dus de vliezen. Ik kon zo de film in want enkel daar begint het altijd met gebroken vliezen (en het was meteen ook goed nat) verder enkel bij 10% van de bevallingem start het met gebroken vliezen. Mij is verteld dat dat indd dus wel door de hormlnen die vrij komen met kolven kan gebeuren.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:37

Maartje1990 schreef:
ImkeTarek schreef:
Gefeliciteerd Maartje!!

DoE je prenataal kolven? Dat was hier de truuk denk ik, dinsdagochtend mee begonnen was dinsdag avond met 2e keer bezig en toen ik met mijn 2e borst wilde beginnen braken me dus de vliezen. Ik kon zo de film in want enkel daar begint het altijd met gebroken vliezen (en het was meteen ook goed nat) verder enkel bij 10% van de bevallingem start het met gebroken vliezen. Mij is verteld dat dat indd dus wel door de hormlnen die vrij komen met kolven kan gebeuren.

Gaat nu direct een kolfapparaat zoeken :wave:
Ik heb echt al veel gehoord en geprobeerd. Maar deze nog niet. Dus dat is zeker een om te onthouden!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:47

Ik pak mijn kolf er zo ook even bij haha.

En idd 10% begint met gebroken vliezen,ik heb al 2x bij die 10% gehoord.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:51

Gefeliciteerd Maartje! Geniet van elkaar!!!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:54

Eilinora schreef:
Ik pak mijn kolf er zo ook even bij haha.

En idd 10% begint met gebroken vliezen,ik heb al 2x bij die 10% gehoord.

Idem :+
Was tenminste wel lekker duidelijk dat de bevalling begonnen was. Dat gerommel en die voorweeën zijn echt veel irritanter :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:57

Nou zeg dat! Die constante voorweeën zijn mega vermoeiend ook.

Vliezen die breken is tenminste garantie dat je in elk geval binnen 48 uur je baby bij je hebt.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:07

Precies :)) nou meid, pak je kolf erbij, wek die baby maar op :)) !

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:21

Wat vervelend dat je zoveel pijnklachten hebt Eilinora! Vooral met 2 kinderen in huis kan ik me voorstellen dat dat zwaar is! Sterkte!!
Ik heb met nagenoeg geen pijnklachten al moeite met 1 peuter in huis soms...

Maartje1990 schreef:
ImkeTarek schreef:
Gefeliciteerd Maartje!!

Nee, doe ik (nog) niet, maar vind ik ook wel spannend om mee te beginnen.. Wat nou als het niet werkt, dan kolf je straks alle colostrum en houdt je niks meer over om daadwerkelijk direct borstvoeding te geven zodra de kleine geboren is .. Of maak ik me daar druk om niks?

Edit;
De bevalling van mijn zoontje begon met gebroken vliezen.. Ik kwam 's ochtends mn bed uit op mn 1e dag van mn verlof en direct golfde het eruit.. Wist niet wat me overkwam.. Vroeg me nog af waarom ik zooooo nodig moest plassen dat ik het niet op kon houden :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:23

Hoef je je geen zorgen over te maken hoor,die colostrum is niet zomaar weg.
En anders wat je opvangt invriezen dan kun je het alsnog gebruiken om bij te voeden na de geboorte als dat nodig is.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 11:45

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Maartje *\o/*

Hier ook bewust de naam bevalwensen in plaats van bevalplan om te voorkomen dat je er te veel aan gaat hangen dat het zo ook echt moet gaan

ImkeTarek schreef:
Gefeliciteerd Maartje!!

Sameeee -O-

Hier al 2.5 week 3x per dag aan het kolven, ruim 500ml verder maar baby zit nog steeds binnen :') Frambozenbladthee, dadels, stoepgoot lopen, gewoon wandelen. T kind heeft er geen zin in, en ik ben het zat :+
ImkeTarek daar hoef je je echt geen zorgen over te maken, vanaf 16 weken tot 2 weken na je bevalling blijft je lijf non stop colostrum aanmaken. Die 2 weken gaan in nadat je placenta eruit is en de progesteronlevels significant veranderen. Dus dat is niet zomaar op. En je hebt voor als je kindje eens ziek is of als het nog niet op gang wil komen wel wat in de vriezer liggen :) Hier ligt dus een halve lade inmiddels vol met spuitjes, even een labeltje eraan met datum en hoeveelheid et voilà. Schijnt ook goede toevoeging aan een badje te zijn bij eczeemkindjes of waterpokken
*Edit: Hier kun je wat meer info lezen, ik kolf trouwens met handkolf af, voel me niet prettig bij het met de hand doen
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en ... erschap-2/

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:13

Oh, top! Dan ga ik de spullen van mn kolf maar steriliseren en aan t kolven :D , baadt het niet, dan schaadt het niet!

Trouwens, voor de gene die al een kindje hebben: hoe gaan zij er mee om om grote broer/zus te worden?

Mijn zoontje (wordt volgende maand 4) is super lief, kijkt er ook naar uit geloof ik! Maar hij houdt niet van vies/nat worden, dus hij is wel "bang" voor het kwijl :') !

Gister zat ie, bijna met zn mond in mn navel, tegen zijn babyzusje te roepen dat ze maar eens geboren moest worden!
Veel buikknuffels later kijkt hij me aan en vraagt: "mama, komt babyzusje er net zo uit als poep?"
Kleine slimmerik denkt er echt overna <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:23

Volgens mij wordt wel afgeraden elektrisch te kolven maar dat kan je even googlen. Hier ook al 2wk aan het kolven, maar ik doe alleen toeschietreflex met de handkolf en dan het daadwerkelijke kolven met de hand. Ik vind spuitjes van 4 ml ook genoeg zat namelijk. Ik krijg er harde buiken van maar geen bevalling zo te merken :+

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:59

Wat lief Imke dat je zoontje er al zo mee bezig is. <3

Al best wat dames druk aan het kolven dus. Zo zie je maar weer dat het echt per persoon verschillend is of het helpt bij het opwekken van de bevalling.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:09

Oh ik heb echt heel beperkt gereageerd maar ons zoontje van 3 is ook zo lief met de buik, zegt ik hou van jou er tegen en wil steeds kusjes geven. Trekt dan ook te pas en te onpas mijn shirt omhoog :+ hij is ontzegd benieuwd volgens mij.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:39

Ook al zo lief! <3

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:57

Gefeliciteerd Maartje! Geniet ervan.

Ik heb van te voren niet gekolfd, maar bij mij kwam de borstvoeding direct opgang, bij de eerste ook dus maakte me daar verder ook geen zorgen over.

Onze oudste reageerde gelijk trots op haar zusje, ze wilde het liefst bij haar in bed kruipen. Maar dat gaat helaas niet.. Ze geeft veel kusjes en pakt haar handje vast om met haar te praten. En als de baby huilt rent ze naar me toe en trekt me mee om vervolgens druk wijzend naar de baby te zeggen dat de baby huilt. Wel moet ze wennen aan de aandacht delen en heb ik momenteel natuurlijk wat minder energie om met haar te spelen dus dat vind ze wel een beetje lastig soms en huilt wat sneller als ze haar zin niet krijgt. Dit komt vast goed met de tijd.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 16:20

Klinkt als een lieve grote zus pressent! Is de naam al bekend gemaakt? :D

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 16:33

Oh ja we hebben de naam inmiddels inderdaad bekend gemaakt, het is Inaya geworden.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 16:37

Mooi! <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 17:40

Mooie sierlijke naam! :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-24 17:58

Set_Elkol schreef:
Volgens mij wordt wel afgeraden elektrisch te kolven maar dat kan je even googlen. Hier ook al 2wk aan het kolven, maar ik doe alleen toeschietreflex met de handkolf en dan het daadwerkelijke kolven met de hand. Ik vind spuitjes van 4 ml ook genoeg zat namelijk. Ik krijg er harde buiken van maar geen bevalling zo te merken :+

Geen idee ik gebruikte harmony handkolf van medela

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 18:16

Wat lief Pressent dat je dochter zo lief is voor haar zusje!
En Set_Elkol en ImkeTarek hele enthousiaste grote broers, zo zoet <3

Maartje hoe gaat het met jou en de kleine meid? Hoe ben je uit de bevalling gekomen en is je bloeddruk weer omlaag, en hoe reageert jullie oudste op zijn zusje?