Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:36

Citaat:
Mriek1990 - 31 maart 2023 - jongen
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Azmay - 9 mei 2023 - meisje
[***] - 10 mei 2023 - jongen
Gnome - 15 mei 2023 - jongen
Sting - 17 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
jenkins - 21 mei 2023 - jongen
Peeltje - 22 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Freetorun - 29 mei 2023 - jongen
Freekiee - 4 juni 2023 - meisje
Marlis - 7 juni 2023 - meisje
Lisewiesje - 9 juni 2023 - meisje
Flowery - 10 juni 2023 - geslacht nog onbekend
QueenE - 12 juni 2023 - meisje
DonDon - 17 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Nicje87 - 17 juni 2023 - meisje
Linda2008 - 30 juni 2023 - jongen
Ballard_L - 5 juli 2023 - geslacht blijft onbekend
Vivianhesen - 11 juli 2023 - geslacht nog onbekend
HappyBuddha - 12 juli 2023 - geslacht nog onbekend

Ik heb de lijst even geupdate.

linda2008

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:50

Misschien een hele rare vraag :o maar ben ik de enige die nu al absolute doodsangsten uitstaat voor de bevalling? := (en dan druk ik mezelf nog voorzichtig uit, ik word gewoon echt misselijk als ik er aan denk :o )

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:59

linda2008 schreef:
Misschien een hele rare vraag :o maar ben ik de enige die nu al absolute doodsangsten uitstaat voor de bevalling? := (en dan druk ik mezelf nog voorzichtig uit, ik word gewoon echt misselijk als ik er aan denk :o )

Nee hoor had ik ook. Je weet gewoon niet wat je kan verwachten en hoe voelen de weeën dan? Maar als je ze krijgt weet je het meteen. Gaat het snel, gaat het langzaam. Proberen te ontspannen en het gewoon over je heen laten komen. Je houdt het niet tegen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:45

Er zijn ook cursussen die je daarbij kunnen helpen. Zelf vind ik het fijn controle te hebben, dat kan natuurlijk niet bij een bevalling. Maar, je kan wel controle hebben over de kennis die je erover hebt. Wij starten dan ook met de BAEB cursus, puur om goed geïnformeerd te zijn en daarnaast ook om bij keuzes te weten wat de voor en nadelen zijn. Dus om niet overdonderd te worden met keuzes die a la minute gemaakt moeten worden terwijl je de term voor het eerst hoort.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:04

@nicje87: fijn is dat dan he. Wat voor werk doe je?

Dondon: loop nog maar twee x per week hard aha. Ja die stekker pff.

@linda2008: hier ook doods angsten voor de bevalling. Teveel horror verhalen van bekende gehoord.

Hier geen cursus gewoon met werken, nieuwe baan, verhuizen en de beesten geen tijd voor en kan ook niet tussendoor instromen ergens.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:46

Ik wil ook de BAEB gaan doen misschien.

Sorry, ik heb even niet zoveel bijgelezen. Ik lig gevloerd met ischias en de pijn is echt niet te harden op het moment. :') ;( Ik hoop dat het goed gaat met iedereen hier.

Maar ik hou wel van 'm. <3

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:12

@linda2008: zeker goed om een cursus te volgen, zodat je een soort van voorbereid bent wat je te wachten staat. Ik vond het destijds heel fijn dat mijn man en ik dat hebben gedaan, dat gaf wel een beetje houvast van in welke fase je zit en wat je overkomt ;) Zelf kijk ik overigens positief terug op mijn vorige bevalling. Laat je vooral niet leiden door alle horrorverhalen.

Hebben jullie dat ook dat, op het moment je met mensen deelt dat je zwanger bent, zij het als een soort vrijbrief zien om al hun eigen (horror)verhalen rondom hun zwangerschap/bevalling/kinderen te delen? :')

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:14

@Marlis Ik ben hondengeleider (speurhonden).

Voor de bevalling ben ik niet zo bang. Ik laat het op mij afkomen. Ik wil in het ziekenhuis bevallen en ik denk dat het wel goed moet komen en hun aangeven dat ik moet persen etc.
Ik heb een keer een niersteen gehad, ze zeggen dat dat meer pijn doet haha.

Ik ben onzeker over voeden. Hoevaak? Hoe zit het wanneer ik weer ga werken etc. Hoe over van borst naar flesvoeding etc. Maar dat komt vast ook wel goed.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 18:32

linda2008 schreef:

Hier geen angst gelukkig. Je hebt er toch geen invloed op en hoe meer spanning, hoe moeilijker. Weet wel dat ik niet liggend wil starten. Laat de zwaartekracht maar mooi z'n werk doen.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 18:43

Ja dat valt bij mij ook wel mee, kijk er niet naar uit maar het komt zoals het komt en ga het maar gewoon over me heen laten komen, wil inderdaad wel nog een cursus doen. Ik wil alleen wel graag thuis proberen maar mijn man wil heel graag naar het ziekenhuis.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 18:55

Bedankt voor alle tips rondom het kolven! :) Hoor toch veel dat huren aangeraden wordt.

Super Gnome! Lijkt me heerlijk om zo'n eindresultaat te zien.

Nicje klinkt als een heerlijke middag! Lief van je oma ook. :o
Leuk kinderwagen shoppen! Heb je een foto of voorbeeld van deze?

QueenE, ja de hele lijf is op de hobbel. :D En je blaas komt lekker in de verdrukking. Zag laatst een plaatje hoe je kindje al je organen eigenlijk omhoog en omlaag duwt haha.

Linda, echte doodsangst heb ik niet. Maar vind het wel heel spannend allemaal. Vooral omdat je niet weet wat je kan verwachten of hoe het voelt. Ook de tijd als de kleine er eenmaal is denk ik best veel over na.

[***] wat vervelend! Heb je er iets voor gekregen tegen de pijn of?
Veel beterschap en sterkte in elk geval.

Melanie, jep! Heel herkenbaar. := Helemaal dat ze dan eerst zeggen; "ik wil je niet bang maken hoor, maar...."

Vandaag een halve dag gewerkt, vanaf nu tot aan mijn verlof ga ik elke dag halve dagen. (Nog 6 weken) Echt zó fijn hoe het team waarin ik werk ermee omgaat, schatten zijn het.
Leerlingen waren wel lekker druk na de vakantie haha.
Aanstaande donderdag moet ik weer naar het ziekenhuis voor een nieuwe poging voor de zwangerschapsdiabetes test. Zie er nu al tegenop!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:42

Oh getsie Mriek, snap dat je er tegenop ziet na de laatste poging…succes en sterkte!

Hier had ik altijd voordat ik zwanger was echt angst voor de bevalling. Nu is er juist een soort rust gekomen. Zo van: mijn lichaam is hier op gebouwd, dit kan ik! En ik probeer ook vooral niet in te denken hoe mijn perfecte bevalling eruit ziet, want dat wordt het waarschijnlijk toch niet. En mijn moeder vindt bevallen leuk, dus die zegt altijd: nee joh, dat is leuk! :') dus nu weten jullie waarom ze kraamverzorgster is haha

Ik heb net mijn eerste zwangerschapsbroek aan en wow dat had ik veel eerder moeten doen! Zit zo fijn, zeker aan het einde van de dag als mijn buik 2 keer zo dik is!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:54

Over een cursus heb ik een beetje hetzelfde als Marlis; een fulltime baan, veel dieren, een huis in de verkoop, een ander huis gekocht dus een verhuizing in vooruitzicht en daarnaast ook nog steeds last van oververmoeidheid :( maar de verloskundige heeft mij nu in ieder geval informatie gegeven over online cursussen :)

Melanie, haha ja heel herkenbaar die verhalen :j en hoewel ik mij daar niet veel van aan trek, blijven de slechte verhalen stiekem toch hangen.

Nicje, daar kan de kraamzorg vast wel mee helpen enzo toch?

Ballard, oh heerlijk die broeken :) ik heb vandaag een rijlegging gekocht, ook zo’n verademing :))

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:57

Bij ons heeft het verloskundig centrum informatieavonden waar je een soort van verwacht wordt om bij te zijn. Het gaat over gezond zwanger zijn, de bevalling en pijn en dan over de kraamtijd. Daar ben ik wel heel benieuwd naar!

O ja rijleggingen zijn ook heerlijk! :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 21:17

mriek1990 schreef:
Bedankt voor alle tips rondom het kolven! :) Hoor toch veel dat huren aangeraden wordt.

Super Gnome! Lijkt me heerlijk om zo'n eindresultaat te zien.

Nicje klinkt als een heerlijke middag! Lief van je oma ook. :o
Leuk kinderwagen shoppen! Heb je een foto of voorbeeld van deze?

QueenE, ja de hele lijf is op de hobbel. :D En je blaas komt lekker in de verdrukking. Zag laatst een plaatje hoe je kindje al je organen eigenlijk omhoog en omlaag duwt haha.

Linda, echte doodsangst heb ik niet. Maar vind het wel heel spannend allemaal. Vooral omdat je niet weet wat je kan verwachten of hoe het voelt. Ook de tijd als de kleine er eenmaal is denk ik best veel over na.

[***] wat vervelend! Heb je er iets voor gekregen tegen de pijn of?
Veel beterschap en sterkte in elk geval.

Melanie, jep! Heel herkenbaar. := Helemaal dat ze dan eerst zeggen; "ik wil je niet bang maken hoor, maar...."

Vandaag een halve dag gewerkt, vanaf nu tot aan mijn verlof ga ik elke dag halve dagen. (Nog 6 weken) Echt zó fijn hoe het team waarin ik werk ermee omgaat, schatten zijn het.
Leerlingen waren wel lekker druk na de vakantie haha.
Aanstaande donderdag moet ik weer naar het ziekenhuis voor een nieuwe poging voor de zwangerschapsdiabetes test. Zie er nu al tegenop!

Kun je niet gewoon laten prikken? Blijkbaar is dat een prima alternatief als het drankje niet lukt.. Hoef je jezelf ook niet te kwellen voor niets. Misschien ff vragen?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:59

Citaat:
Kun je niet gewoon laten prikken? Blijkbaar is dat een prima alternatief als het drankje niet lukt.. Hoef je jezelf ook niet te kwellen voor niets. Misschien ff vragen?

Klopt had ik inderdaad gedaan. Maar de methode met het drankje schijnt wel het meest betrouwbare resultaat te geven, ten minste dat zeiden ze in het ziekenhuis, dus ze willen die methode nog één keer proberen.
Als het donderdag weer mis gaat, gaan ze kijken naar een andere manier.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 23:29

mriek1990 schreef:
Citaat:

Klopt had ik inderdaad gedaan. Maar de methode met het drankje schijnt wel het meest betrouwbare resultaat te geven, ten minste dat zeiden ze in het ziekenhuis, dus ze willen die methode nog één keer proberen.
Als het donderdag weer mis gaat, gaan ze kijken naar een andere manier.

Bluh sterkte dan. Hoop dat het lukt.. Dan was het niet voor niets!

Hier een lijstje gemaakt met alles dat we nog moeten halen. Is een hoop maar geeft wel rust om het op papier te hebben.

Dagje Amsterdam was pittig. Zat kwart over 6 in de auto vanmorgen een was om 8 uur vanavond weer thuis. De rest van de week lekker weer vanuit huis aan de slag en morgen om 8 uur van bed in plaats van 5 uur haha. Wel leuk om iedereen te zien.. Ze konden niet meer om m'n buik heen zeiden ze :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:39

Ballard_L schreef:
Bij ons heeft het verloskundig centrum informatieavonden waar je een soort van verwacht wordt om bij te zijn. Het gaat over gezond zwanger zijn, de bevalling en pijn en dan over de kraamtijd. Daar ben ik wel heel benieuwd naar!

Die hadden ze bij ons ook, maar zijn door corona nog steeds niet weer opgestart. Erg jammer, want daarom hadden we voor hen gekozen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 12:38

Wij hadden een beige hemel besteld voor de kamer maar een karamel past er toch beter bij.. Iemand hier belang bij een beige hemeltje? Mag weg tegen verzendkosten. Anders bied ik 'm weer aan op markplaats.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:21

Citaat:
Mriek1990 - 31 maart 2023 - jongen
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Azmay - 9 mei 2023 - meisje
[***] - 10 mei 2023 - jongen
Gnome - 15 mei 2023 - jongen
Sting - 17 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
jenkins - 21 mei 2023 - jongen
Peeltje - 22 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Freetorun - 29 mei 2023 - jongen
Freekiee - 4 juni 2023 - meisje
Marlis - 7 juni 2023 - meisje
Lisewiesje - 9 juni 2023 - meisje
Flowery - 10 juni 2023 - geslacht nog onbekend
QueenE - 12 juni 2023 - meisje
DonDon - 17 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Nicje87 - 17 juni 2023 - meisje
Linda2008 - 30 juni 2023 - jongen
Ballard_L - 5 juli 2023 - geslacht blijft onbekend
Vivianhesen - 11 juli 2023 - geslacht nog onbekend
HappyBuddha - 12 juli 2023 - geslacht nog onbekend
Melanie_D - 13 juli 2023 - geslacht nog onbekend

Heb mijzelf nog even toegevoegd in het lijstje :)

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:28

@Mriek: lekker dat je nu halve dagen kunt werken. Hopelijk valt het donderdag een beetje mee allemaal en is het allemaal niet voor niets.

@Ballard: die bijeenkomsten zijn wel fijn. Ook leuk om andere zwangeren te ontmoeten tijdens zulke dagen.

@Gnome: lange dag zeg. Zonder zwangerschap al pittig ;)

Gaan jullie ook nog iets van zwangerschapsgym of -yoga volgen? Of wellicht zijn jullie al bezig? Ik heb me zojuist ingeschreven voor een zwangerschapscursus bij de fysio. Zou het liefst yoga gaan doen, maar dat is helaas niet in de buurt. Deze cursus is vooral gericht op houding en spierbelasting tijdens de zwangerschap en heeft ook een vervolg na de bevalling. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik ook lessen gevolgd. Ik geloof niet dat ik ooit van mijn leven zó zwaar getraind had en ik ging dan ook behoorlijk fit de bevalling in }> Helaas is zij nu gestopt met de cursussen en heb ik naar iets anders moeten zoeken. Ben erg benieuwd naar deze!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 15:21

Ballard, haha wel een geruststelling met zo'n moeder. Heerlijk zijn die broeken hé? ;)

Linda zoi fijn zijn als je online een cursus zou kunnen doen. Vervelend dat je ook zo oververmoeid bent. Weet je ook hoe dat dan?

Gnome, ik hoop ook dat het gewoon goed gaat. :) We gaan het zien.
Fijn zo'n lijstje! Ik ben het overzicht ook een beetje kwijt haha.
Kan me voorstellen dat je moe was na heen en weer naar Amsterdam. Gelukkig mag je voor de rest thuis aan het werk.

Sting, jammer dat de cursus nog niet begonnen is. Weten ze al wanneer het wel weer begint?

Melanie is inderdaad erg fijn. :) Hierdoor kan ik mijn werk wel weer beter doen omdat ik minder moe ben.
Lijkt mij wel fijn om zo'n cursus te doen. Vraag mij alleen af waar ik de tijd vandaan moet halen haha. :D
Wel fijn dat je er zoveel aan gehad hebt de vorige keer.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 15:32

Ja, het is ook behoorlijk druk allemaal, dat herken ik wel. Zeker omdat zo'n cursus toch vaak een x-aantal weken is op een vast moment in de week en het überhaupt qua energieniveau allemaal al een beetje behelpen is. Een online training is dan misschien ook wel fijn, zodat het lekker op je eigen moment kan.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 16:06

Via zwangerschapsportaal kan je online cursussen volgen, die indien goed verzekerd vergoed worden. Misschien is dat wat. Ik zit ook te denken om dat te gaan doen ivm dat ik veel in de avond werk.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:42

Na het werk en in de file huis nu aan kant aan het maken voor bezichtigingen morgen, want een zooi met laminaat eruit halen etc.

Kleine van mn zus slaapt hier van woensdag tot vrijdag, die moet op de ondervloer spelen haha oeps.