Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linn1502

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:03

Spannen lau! Hopelijk heb je ju snel geluk

Welkom jolien! Lastig he, al die emoties die door je heen gaan en mensen die werkelijk waar geen idee hebben dat zulke vragen kwetsend kunnen zijn terwijl ze het wss met de beste bedoelingen vragen.
Hopelijk kan je een beetje hier je ei kwijt, voor mij bracht dat een beetje rust. Hier kent niemand mijn persoonlijke vriendenkring, en kan ik dus toch mijn twijfels, onzekerheden ot andere dingen kwijt.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:07

Ik ben vandaag 6 of 7 dpo en voel me nog steeds heel goed. Al ben ik af en toe een beetje emo :') huilen bij Special Forces VIP’s getuigt niet van veel ruggengraat haha. Merk wel wat krampen en zwaar gevoel in m’n baarmoeder, dat had ik de vorige ronde toen ik zwanger werd ook. Hopen dat het een goed teken is! Dit weekend lekker weg. Beetje jammer van de sauna in ons huisje, maar goed, 1000 keer liever zwanger nu dan 3 keer in de sauna :=

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:56

Wanneer mag je testen bodhi

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:03

Ik mag de 22e testen, maar ik wil het liefst wat langer wachten :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:50

Bedankt voor al jullie warme reacties.

Lau, ik was ook heel blij dat de huisarts dat voorstel deed. Een fertiliteitstraject komen we niet voor in aanmerking en hoef ik zelf ook nog niet. Wat dat betreft mik ik echt op 1 jaar. En daarnaast, al zóu ik het willen, dan nog kan ik de huisarts niet in de maling want die heeft natuurlijk in mijn dossier staan op welke datum de spiraal eruit is gehaald.

Barbabientje, ze zeggen het met de beste bedoelingen en zolang wij niets delen, kunnen zij natuurlijk niet weten dat wij wel zouden wíllen, maar dat het nog niet lukt.
Toch vind ik de verleiding om het te vertellen wel heel groot, ik merk dat ik steeds meer behoefte heb aan begrip. En een verrassingseffect zal er uiteindelijk alsnog zijn, als het wel mag gaan lukken.

Bhodi, dankjewel! Het is een rottig schuitje om in te zitten maar het is een troostende gedachte dat je dit niet in je eentje hoeft te doen.
Wat spannend voor jou! Hopelijk is het niet-in-de-sauna-zitten uiteindelijk de moeite waard.
Fijn weekendje weg gewenst!

Lin1502, die emoties zijn vreselijk. Wat een achtbaan.
Voor zover ik weet, zit er niemand in dit topic die mij persoonlijk kent. Op bokt wel wat bekenden maar ik verkies nu mijn behoefte om hier met lotgenoten te praten, boven mijn zwijgplicht. ;)
Het delen van die twijfels etc. lijkt mij ook heel fijn. Soms zodat anderen je kunnen geruststellen, maar soms ook om gewoon even te kunnen spuien.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:47

Heel herkenbaar hoor jolien.
Hoe lang ben je bezig?

Bij ons lukte het de 1e keer in ronde 10, was zo frustrerend al die tijd.
Met jouw leeftijd( ik ben nu 36 maar was toen 35) mag je al eerder aan de bel trekken, hebben wij gedaan na 8 maanden en doorverwijzing gekregen, ik bleek echter daarna zwanger.
Helaas geëindigd in een missed abortion.
Hier is t zwanger willen worden dus ook geen verassing meer en dat lucht wel op, maakt het een stuk makkelijker.
Nu zit ik in ronde 3 en vind t alweer frustrerend, niks aan dat zwanger proberen te raken.

En volgens de gyn zijn we nog prima qua leeftijd om zwanger te raken, bij 42 vinden ze dat andere koek (al voelt t voor mij nu ook al oud...)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 21:29

Taartje schreef:
Heel herkenbaar hoor jolien.
Hoe lang ben je bezig?

Bij ons lukte het de 1e keer in ronde 10, was zo frustrerend al die tijd.
Met jouw leeftijd( ik ben nu 36 maar was toen 35) mag je al eerder aan de bel trekken, hebben wij gedaan na 8 maanden en doorverwijzing gekregen, ik bleek echter daarna zwanger.
Helaas geëindigd in een missed abortion.
Hier is t zwanger willen worden dus ook geen verassing meer en dat lucht wel op, maakt het een stuk makkelijker.
Nu zit ik in ronde 3 en vind t alweer frustrerend, niks aan dat zwanger proberen te raken.

En volgens de gyn zijn we nog prima qua leeftijd om zwanger te raken, bij 42 vinden ze dat andere koek (al voelt t voor mij nu ook al oud...)

We gaan nu door naar ronde 5. Relatief gezien dus helemaal nog niet zo heel lang maar het voelt als een eeuwigheid.
Pfoe, ronde 10. Ik snap heel goed dat, dat frustrerend moet zijn geweest.
Mijn beste vriendin heeft er 8 jaar over gedaan om zwanger te worden, dit was inclusief 7 jaar icsi en inmiddels is ze al een half jaar moeder van een prachtige dochter. Maar ik heb altijd zoveel respect gehad voor haar doorzettingsvermogen.

Hm, de huisarts had het erover dat ik met mijn huidige leeftijd pas na 1 jaar in aanmerking kom. Maar dat vind ik ook niet erg, ik zit nog in de 'ik wil het graag zelf proberen' fase. Maar vind het wel een prettige gedachte dat je na een jaar de optie hebt om hulp in te schakelen.
En het stelt me gerust dat in eventueel in februari terug mag komen voor een echo, al is het maar om dingen uit te sluiten.
Wat een verdrietige gebeurtenis :(:) Ben je daarna nog weer zwanger geraakt of is dit ronde 3 sinds je missed abortion?
Hopelijk is het deze ronde raak voor jullie. 42 jaar duurt nog best een lange tijd.

Ja, precies dat. Ik vind het kunnen delen zo langzamerhand ook zwaarder wegen dan het verrassingseffect. Ik weet ook zeker dat onze vrienden en familie het een rottige gedachte zouden vinden als ze weten dat wij iedere maand weer in de stress zitten, terwijl zij vol verwachting allerhande vragen stellen. Zij zullen er ook voor ons willen zijn.

Ik mocht van mezelf alleen vanavond nog even zielig zijn, dat heeft me een reep Milka gekost en een misselijk gevoel opgeleverd dus dat is wel weer even genoeg voor deze maand. :')
Morgenochtend de slaapkamer sauzen en 's middags naar een kerstmarkt en dan weer door naar de komende maand.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 23:04

Het is nu poging 3 (eigenlijk gaan we naar 4 maar de eerste keer niet echt moeite gedaan) sinds de missed abortion, helaas dus nog steeds kinderloos (al zeggen we altijd ouders te zijn van ons sterrenkindje, we hebben het hartje zien kloppen en het ook zelf begraven).

Zal ook wel per huisarts verschillen hoor, maar officieel mag je het eerder, ik ben kwijt hoe/wat en wanneer.
Mn brein is na de ma/bloedverlies en curretage nog niet helemaal in orde qua onthouden of juiste dingen herinneren.

In ronde 5 had ik ook al die gevoelens, is ook echt een eeuwigheid als je graag zwanger wil worden.

Tot mn 42e blijven proberen ga ik ook niet doen hoor, dan zou t gewoon klaar zijn, maar ik ga er vanuit dat het wel eerder gaat lukken!

Ik zou het zeker gaan vertellen, je zult zien dat de last die dan van je afvalt echt wel prettig is.
En wat je zegt, ze zullen het zelf ook waarderen.

Haha heerlijk he je lekker misselijk eten, gewoon aan toe geven, ik zit ook aan de kerstchocolaatjes
Ik ga ook morgen een slaapkamer sauzen dus succes daarmee! Haha

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 23:18

Och meis, wat verdrietig. :(:)
Hopelijk is je brein gauw weer helemaal ok. Het lijkt me lastig om op die manier nog steeds geconfronteerd te worden met wat er is gebeurd. Het is al lastig zat voor jullie.

Ah oké, ik dacht dat het nu nog 1 jaar was. Maar goed, wij zijn allebei niet bekend met een medische achtergrond die erop duidt dat het lastiger voor ons zou zijn. Dus voor nu is er nog geen reden tot paniek. Los van het maandelijkse verdriet en de teleurstelling, natuurlijk.

Nu heb ik het geduld sowieso al niet bepaald uitgevonden dus ik had de eerste maand al flink moeite om het van me af te zeggen. Toch merk ik dat het verdriet iedere maand van kortere duur is.
Ergens went het ook al om me na de eerste teleurstelling op de volgende ronde te richten.

Je moet er ook maar vanuit kunnen gaan dat je lijf dat op die leeftijd nog kan. Je lees natuurlijk weleens van vrouwen op hoge leeftijd die nog een kind baren maar die zijn meer uitzondering op de regel.

Ik heb het er net even met mijn vriend over gehad, ook omdat ik hier over een paar weken een spelletjesdag organiseer met de dames uit de groep en dan gaat het ongetwijfeld weer ter sprake komen. Gelukkig snapte mijn vriend heel goed dat het me nu meer oplevert om open kaart te spelen dus dat is wel een opluchting.
Zij mogen het op hun beurt dan wel met hun mannen delen zodat we straks met oud & nieuw in ieder geval geen verwachtingen scheppen. Aangezien het in onze groep zo'n beetje traditie is geworden dat er jaarlijks een aankondiging van een huwelijk of zwangerschap wordt gedaan. Dit jaar waren alle ogen op onze gericht maar dat hoop ik nu te ondervangen door voor die tijd dus alvast aan te geven dat ze dat nu niet hoeven te verwachten.

Ja pfoe, voor mij voorlopig geen Milka meer. (Hier kom ik morgen misschien nog op terug O:) )

Haha leuk! Succes met sauzen en dat we beiden maar een mooi resultaat krijgen ;)
Dan kunnen we ons rond eten onder het genot van een mooie muur.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:43

Jolien, fijn dat jullie op één lijn zitten wat open kaart spelen betreft.
Wij zijn er zelf ook best open over, onze familie en vriendenkring weet dat we naar het ziekenhuis zijn geweest en wat de evt. Volgende stap gaat zijn. Ik vind dat zelf erg prettig, zodat ik er ook eens met vriendinnen over kan praten én zodat niemand vragen stelt over "wanneer gaan jullie nou eens voor die tweede?!".

Heeft iemand hier ervaring met de early tests van thuistestenkopen.nl?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:10

Pffff ik begin nogal ongeduldig te worden :+

Vorige ronde had ik deze dag al (licht) positief getest, maar ik wil nu minstens 1 dag na m’n nod wachten en dat is vrijdag…

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:52

En is het nog gelukt met sauzen jolien? En ben je al verder met je plannen om het te gaan vertellen?

Jasia geen ervaring mee, wel heel positief over alle testen van sensitest.

Spannend he Bhodi, zo vroeg zou ik het ook niet meer durven.
Maar ik snap je ongeduld.
Vroegste wat ik test is 1 dag voor NOD, dat vind ik voor mezelf een veilige marge en ook nog goed uit te houden.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:54

Jasia ik heb er geen ervaring mee, ik koop altijd lekker goedkoop de testen van de action :+

Spannend bodhi! Knap dat je dat vol kunt houden. Ik zit nu 1 dag na mijn menstruatie en zit nu alweer te plannen :Y) gelukkig zijn mijn vruchtbare dagen deze maand exact in de Kerstdagen dus lekker weinig tijd om ermee bezig te zijn. En dan verwacht ik mijn volgende menstruatie op vakantie dus hopelijk ook genoeg afleiding.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 07:47

Ook geen ervaring mee gebruik ook die van de action!
Welkom nieuwe mensen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 08:33

Taartje Primavera ik dacht ook dat ik sterker was, maar vanochtend heb ik toch getest, ineens zo’n gevoel. Ik ben zo’n idioot. Nu kan ik precies net als de vorige keer met nog meer spanning wachten :+ ik weet in ieder geval dat ik dus zwanger kan worden. Hopelijk blijft deze plakken tot augustus volgend jaar :j ik zou de 22e ongesteld moeten worden dus ik houd nog even slag om de arm.

Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 08:34

Hier draaien de duimen voor je Bhodi

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 08:35

Bhodi schreef:
Taartje Primavera ik dacht ook dat ik sterker was, maar vanochtend heb ik toch getest, ineens zo’n gevoel. Ik ben zo’n idioot. Nu kan ik precies net als de vorige keer met nog meer spanning wachten :+ ik weet in ieder geval dat ik dus zwanger kan worden. Hopelijk blijft deze plakken tot augustus volgend jaar :j ik zou de 22e ongesteld moeten worden dus ik houd nog even slag om de arm.

[ [url=m/nbbEqc.jpg]Afbeelding[/url] ]

O wat spannend!
Dat is wel een mooi duidelijk lijntje zo vroeg! <3

Ga heel hard duimen dat deze mag blijven plakken

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 08:44

Lief van jullie, dankjewel! <3

Ik heb de foto wel een beetje bewerkt zodat je het lijntje goed ziet, want anders zag je het niet goed op de foto, maar dit is zoals ik het lijntje in het echt zie :)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 08:55

Spannend Bhodi

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:08

Heel erg spannend! Ik durf nog niet blij te zijn tot m’n nod :=

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:12

Spannend hoor! Voorzichtig gefeliciteerd, mijn duimen draaien voor je!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:17

Lief van je, dankjewel <3

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:29

Mijn test is negatief hopelijk snel ongesteld. En dan wachten tot na kerst uitslag van ziekenhuis

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:35

Ik duim voor je dat hij positief blijft Bhodi!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:36

Spannend Bodhi!
Is dat een Sensitest of Telano?