Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 08:35

Wat super goed bezig allemaal.

Ijskoffie vind ik heerlijk

Net op weegschaal gestaan en ik weeg nu 67,3.. voor sommige miss niet veel maar voor mij echt wel 7,3 kilo te veel.. (ben maar 1.60)

Ik begin nu eerst met meer water drinken. Want veel is ook gwn vocht omdat ik te weinig drink..

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 08:58

Goed bezig allemaal! Lekker gemotiveerd blijven ook!
Ik ben nu op vakantie en merk wel dat ik andere keuzes maak bij bijvoorbeeld het ontbijt. Dus dat is al een win :)
Tis niet dat ik me helemaal vol ga proppen, maar echt erop letten doe ik niet. T zijn ook maar drie dagen Kreta en zaterdag pak ik t weer op. Moet ook kunnen vind ik.

Ik zit nu op -11 kg en t liefst nog tussen de 5-7 kg eraf.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 09:32

Wat lees ik hier mooie resultaten :D

Ik heb me niet meer gewogen sinds vorige week, ook echt wel dagen er tussen zitten waarin ik te veel gegeten heb, dus stel ik het wegen nog maar uit :')
Vanavond weer voor het eerst sinds mijn val weer sporten! Zoveel zin in!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:00

hoe gaan jullie om met ''onverwachtse'' snacks? Gisteren echt superlekker gegeten overdag, paste ook helemaal binnen mijn macro's, alleen 's avonds onverwachts bij vrienden lekker bij het haardvuur 4 biertjes gedronken. Dat voelt nu achteraf een beetje zonde... Compenseren jullie dat de dagen erna? Of laten jullie het gaan? Ik ben bang (ofja ik wéét) dat met de opkomende zomerdagen, ik wel vaker dit soort avondjes ga hebben

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:08

Aight schreef:
hoe gaan jullie om met ''onverwachtse'' snacks? Gisteren echt superlekker gegeten overdag, paste ook helemaal binnen mijn macro's, alleen 's avonds onverwachts bij vrienden lekker bij het haardvuur 4 biertjes gedronken. Dat voelt nu achteraf een beetje zonde... Compenseren jullie dat de dagen erna? Of laten jullie het gaan? Ik ben bang (ofja ik wéét) dat met de opkomende zomerdagen, ik wel vaker dit soort avondjes ga hebben

Compensatie, sja... niet te veel.

Probeer anders op zo'n avond het bij 2 biertjes te houden en tussendoor water te drinken? Of zero calorie alcohol zoeken voor de gezelligheid. Dat scheelt een hoop.

Als ik echt een avond zwaar getafeld heb wil ik mijn ontbijt wel eens combineren met lunch en dan dus in verhouding iets minder eten, maar biertjes zijn nou niet echt goede voedingsstoffen, meer loze calorieen :D, dus in dat geval zou ik niet teveel compenseren. Grote kans dat je dan juist honger krijgt omdat je voedingsstoffen gaat missen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 11:02

Ik ga niet hard compenseren, maar ik wissel normaal mijn dagen af met 1800 of 1950 kcal en dan zou ik de volgende dag voor 1800 gaan. Gewoon omdat ik anders honger krijg en veel sneller weer ga snacken dan.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:16

Ik ben wel van als ik zoiets gehad heb, de dag erna even compenseren (bv dag erna op 1000 kcal gaan zitten). Ook om mezelf weer bewust op het goede pad te zetten, maar ik heb ook echt het gevoel als je iets eraan eet/drinkt, dat het de volgende dag makkelijker er weer af te krijgen is als dat je het een week laat "plakken".

Maar vooral doen wat bij jou goed voelt natuurlijk.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:26

Ik compenseer ook niet teveel, ik heb zondag een etentje dus dan hou ik er op de dag wel meer rekening mee alvast en dan trekt dat binnen een paar dagen wel weer recht.

Maar in die onverwachte situaties zou ik ook proberen de schade te beperken. Geen biertjes of maar 1 of 2 bijvoorbeeld. Maar ik moet ook nog een stuk meer kwijt dus ik maak die keuzes ook heel bewust momenteel en plan veel meer, dat werkt voor mij heel fijn nu

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:30

Ik meld mezelf ook! Na een hoop crash dieten ga ik het weer proberen met gewoon kcal tellen. Ik ben zondag begonnen. Gewoon 4x per dag netjes eten. Ik vul alles in in myfitnesspal en ik wil wel 15-20 kilo afvallen. Vorig jaar woog ik meer dan 15 kilo minder na een streng dieet.

Ik heb super veel kleding en laarzen en paardrijlaarzen die ik nu niet pas -O- -O- -O-

Vanavond een etentje en heb mezelf voorgenomen alleen biefstuk met een beetje friet te eten ipv mezelf vol stauwen. Morgen een uitje naar de bios en zaterdag een verjaardag. Weer een hoop uitdagingen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:53

Ik compenseer niet, gewoon een nieuwe dag, nieuwe kansen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 17:28

Aight schreef:

Van leren en de volgende keer 'Nee, bedankt!' zeggen of ze wel drinken zonder schuldgevoel. Maar zoals je het nu stelt hebben ze niet genoeg gesmaakt omdat je je schuldig voelt.

Maar compenseren is niet nodig, nieuwe dag, nieuwe kansen.

Ik 'compenseer' door een keertje extra te sporten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 18:47

Citaat:
!! Home made ijs koffie. Echt heaven.

Espresso maken, paar ijsblokjes toevoegen. En dan koude melk toevoegen. Ik gebruik havermelk, andere low calorie melk kan ook. Mijn melkopschuimer kan koud opkloppen, helemaal chill met opgeklopte melk. In in groot glas en rietje erbij. Met beetje cacao of kaneel. Echt lekker met het warme weer!

De espresso zetten, af laten koelen en in een ijsblokjesvorm / zakje doen en invriezen. Op moment van ijskoffie even de blokjes in de blender met melk, wordt hij net iets keer crunch hmmm

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:44

Zertab schreef:

Maar dat gaat niet op als je elke week 3 van die dagen hebt haha.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:19

Zonnetje81 schreef:
Zertab schreef:

Maar dat gaat niet op als je elke week 3 van die dagen hebt haha.

Dan moet je erachter zien te komen wat maakt dat je drie van die dagen hebt. Feestjes etc. is geen excuus. :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:39

Dan begrijpen we elkaar niet. Je zegt ik compenseer niks. Dus als je elke gelegenheid denkt morgen een nieuwe dag kom je ook nergens.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:49

Zonnetje81 schreef:
Dan begrijpen we elkaar niet. Je zegt ik compenseer niks. Dus als je elke gelegenheid denkt morgen een nieuwe dag kom je ook nergens.

Nee dat is waar. Maar ik ga niet lopen balen als ik een keer mijn kcal doel voorbij ben, want daar heb ik niets aan. Het moet idd geen drie keer in de week gebeuren dus weeg ik elke keer af of hetgeen wat ik wil eten, de moeite waard is. Wil ik het écht? En heb ik het nodig?
Kijk als ik nu op dit tijdstip trek krijg, jammer dan. Ik heb het niet nodig want ik ga toch zo slapen.

Maar als ik om 20:00 ga sporten, en ik kom daarna thuis, ja dan heb ik wel iets nodig om geen roofbouw te plegen.

Alleen ik denk dat iedereen het op zijn eigen manier aanpakt. En dat geeft niet. Als jij wil compenseren de dag erna, dan doe je dat toch?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:46

Oh het gaat niet om of ik dat doe. Maar je maakt wel keuzes. Compenseren zou ik niet doen want 1 uitschieter moet kunnen als je de draad oppakt.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:09

het gaat inderdaad om keuzes :) Bedankt voor jullie antwoorden over hoe jullie ermee om gaan. Ik baalde er achteraf van, maar op het moment zelf was het een bewuste keuze om wél die biertjes te drinken. Dus eigenlijk sta ik voor twee dingen: of er van genieten en het loslaten, of kiezen voor mijn doel (afvallen) en daar de vruchten van plukken.

Lastige is inderdaad dat ik wel 3-4 van die avonden per week kan hebben in de zomer, dus dan zal ik het moment moeten kiezen waarop ik het wél waard vind om die biertjes te drinken en een moment waarop ik het laat gaan. Want het voegt niks toe aan mijn dieet...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:38

@Aight: Ja dan is het inderdaad wel elke keer keuzes maken en zoeken naar gezondere kcal.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:43

Aight, dat is het precies :j

Hier zijn er ook wel eens van die weekenden dat het overloopt van de sociale dingen. Dan is het of heel bewust kiezen voor dat wijntje en er volop van genieten of heel bewust gezonder kiezen. Ik heb zondag een etentje en neem dan geen alcohol maar wel lekker de hapjes waar ik zin in heb. Daar hou ik op de dag wat rekening mee maar savonds ga ik er extra van genieten!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:44

Ik moet zeggen... omdat ik vanmiddag taart krijg, eet ik bewust geen tussendoortjes vandaag zodat het in mijn kcal doel past van vandaag. Dus ergens compenseer ik dus wel, als ik weet dat ik het ga eten.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:47

Ik hou sinds een aantal weken de eetmeter bij van het voedingscentrum. Ik mag zo tussen de 1500 en 1600 calorie-en per dag.
Handige app(gratis ;) ) en je kunt heel veel producten scannen via de code op de verpakking.

Op deze manier wordt het je wel duidelijk welke producten je echt niet moet nemen, soms schrik ik me een hoedje hoeveel suiker er in sommige producten zit waarbij je het niet verwacht.

Ik doe niet perse khb, maar let er wel op.

Ennuh ik de Solero ijsjes ontdekt, lekker en niet veel calorieen en koolhydraten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:22

Ik gebruik de app food. :)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:39

Oeh, welke ijsjes bedoel je karrij?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:15

Ik gebruik MyFitnessPal.