Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:48

Ik ben heel blij dat ik de 2e prik heb genomen. Blijkbaar is 1 prik na corona niet voldoende meer volgens RIVM en GGD. Want mensen die net als ik 1 prik na corona hebben genomen kunnen geen afspraak maken voor boostervaccinatie, die moeten eerst een 2e prik nemen. Daar zouden ze best duidelijker over kunnen communiceren.

BigOne

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:00

Susan, zou die tweede prik gewoon halen, gaat erom dat je afweer flink naar boven gaat en dat doet die tweede prik ook.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:04

Die 2e prik heb ik al genomen hoor ;) gaat mij er meer om dat dit niet iets is wat algemeen gecommuniceerd wordt. Terwijl er eerder wel groot in het nieuws kwam dat je maar 1 prik hoefde. Daar zouden ze best duidelijker over kunnen zijn.

Nu blijkt dus dat je wel strak in hetzelfde schema mee moet anders kun je straks nergens meer terecht. Wat die afweer betreft: herstel na besmetting beschermt nog steeds het allerbest imo (mits je wel symptomen gehad hebt) maar daar willen ze helaas nationaal en internationaal nog niet aan. Terwijl controle op anti stoffen helemaal niet ingewikkeld is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:07

SusanH schreef:
Die 2e prik heb ik al genomen hoor ;) gaat mij er meer om dat dit niet iets is wat algemeen gecommuniceerd wordt. Terwijl er eerder wel groot in het nieuws kwam dat je maar 1 prik hoefde. Daar zouden ze best duidelijker over kunnen zijn.

Nu blijkt dus dat je wel strak in hetzelfde schema mee moet anders kun je straks nergens meer terecht. Wat die afweer betreft: herstel na besmetting beschermt nog steeds het allerbest imo (mits je wel symptomen gehad hebt) maar daar willen ze helaas nationaal en internationaal nog niet aan. Terwijl controle op anti stoffen helemaal niet ingewikkeld is.

Dat is dus ook al achterhaald, twee vaccins en dan een besmetting wel maar eerst covid en dan 1 prik zoals ze eerst dachten werkt dus niet voldoende. Ook zelf opgebouwde immuniteit door besmetting neemt flink af. En wel logisch , je kunt ook elk jaar griep krijgen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:08

Dat is inderdaad wel wat ondergesneeuwd, mijn broertje kwam er ook pas achter toen hij navraag deed over de booster na besmetting..

Ik mag volgende week trouwens :D lekker dichtbij deze keer, ook wel eens leuk _O-

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:23

Moet morgen m’n booster halen maar twijfel toch wat…
Juni m’n tweede prik gehaald, ben dus netjes gevaccineerd maar twijfel gewoon of ik deze prik nu alweer “ nodig vind”…. Of dat ik nog even wil wachten..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:26

bigone schreef:
SusanH schreef:

Dat is dus ook al achterhaald, twee vaccins en dan een besmetting wel maar eerst covid en dan 1 prik zoals ze eerst dachten werkt dus niet voldoende. Ook zelf opgebouwde immuniteit door besmetting neemt flink af. En wel logisch , je kunt ook elk jaar griep krijgen.

Daarin spreken onderzoeken elkaar tegen, helaas is daar ook weinig aandacht voor. Het zou wel interessant zijn als daar meer naar gekeken wordt. Zelfde als titeren bij honden, eerst checken op anti stoffen om te bepalen of een prik wel nodig is en dit ook meenemen in de check app. Maar goed, dat is een andere discussie.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:28

Na lang twijfelen heb ik een afspraak gemaakt voor de booster. Ik mag zondag 16 januari in de ochtend, dat ik nog even moet wachten, vind ik niet heel erg. Ik kan nu in mijn woonplaats en het is voor mij 10 (als ik vlug loop)a 15 minuten (als ik op mijn gemakje loop), lopen en dan ben ik op de locatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:32

Muze schreef:
Moet morgen m’n booster halen maar twijfel toch wat…
Juni m’n tweede prik gehaald, ben dus netjes gevaccineerd maar twijfel gewoon of ik deze prik nu alweer “ nodig vind”…. Of dat ik nog even wil wachten..

Het feit dat we een booster krijgen aangeboden, geeft toch eigenlijk al aan dat het noodzakelijk is. Anders zouden ze die booster wel enkel inzetten bij de risicogroep. Dat zou een veel minder duur grapje zijn tenslotte. Waarom zou je nu alsnog risico gaan lopen door te wachten met je booster? :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:35

Ik heb hem net gehaald. Ik heb Phizer gekregen, eerste 2 keer moderna. Bij de 2e prik was ik een dag goed ziek, ben benieuwd hoe het nu gaat.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:46

Silvia schreef:
Ladyson schreef:
Hier 'pas' over 2 weken een plekje, en ook in een andere stad. Ach ik ben vooral blij als alle ouderen en kwetsbaren hun booster hebben gehad!

Ik vond het vreemd dat veel ouderen veel later aan de beurt zijn dan 60 minners maar nu hoor ik in mijn omgeving dat veel van die ouderen persé met z’n tweeën op hetzelfde tijdstip naar de vaccinatielocatie willen. En het zijn geen van allen ouderen waarvan er één hulpbehoevend is. Ze moesten dus bellen ipv online een afspraak maken en blijkbaar ben je dan niet zo snel aan de beurt. En soms ook nog eens wachten totdat beide bouwjaren een afspraak mogen maken.
Wat maakt het uit dat je tweemaal naar een locatie moet? Hier in deze regio hoef je er echt niet ver voor te rijden. Mij lijkt het zo snel mogelijk gevaccineerd worden als 60 plusser belangrijker.

Wij hebben in de regio maar twee locaties dus dan moet je al snel ver rijden. Één daarvan is ook nog eens betaald parkeren. Voor mensen die van het OV afhankelijk zijn is dat dan weer wel ideaal, want het is midden in de stad.

Voor mijn schoonouders was dat dus echt een probleem, maar die konden uiteindelijk bij de huisarts terecht.
Wij kregen allemaal hele snelle opties geboden. De snelste varieerde van “morgen” tot hooguit een week. Ik heb de laatste optie gekozen binnen twee weken vanwege het (dan dus niet) betaald parkeren. En net zo ver weg en makkelijker aanrijden.

Mijn man is vanochtend voor z’n booster geweest. Hij vertelde dat er daar maar weinig boosters waren, voornamelijk 1e en 2e prik.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:01

SusanH schreef:
Ik ben heel blij dat ik de 2e prik heb genomen. Blijkbaar is 1 prik na corona niet voldoende meer volgens RIVM en GGD. Want mensen die net als ik 1 prik na corona hebben genomen kunnen geen afspraak maken voor boostervaccinatie, die moeten eerst een 2e prik nemen. Daar zouden ze best duidelijker over kunnen communiceren.

Huh? Ik heb vorig jaar corona gehad, toen in de zomer 1 vaccinatie (2 hoefde immers niet, want al corona gehad binnen x-aantal maanden) en kon afgelopen vrijdag gewoon online een afspraak maken voor een boosterprik. De GGD-medewerker bevestigde nog dat ik idd m'n booster kreeg en dat in het systeem stond dat ik voor de booster maar 1 prik heb gehad omdat ik al corona heb gehad.

Kon vanmorgen ook gewoon de corona check app updaten enzo. Zou het er mee te maken hebben dat je corona besmetting wel door de GGD geregistreerd moet zijn geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:06

Nee dat maakt niet uit. Maar wat een ding kán zijn is dat je je herstelbewijs zou moeten kunnen overleggen officieel gezien en die is in de meeste landen na een half jaar niet meer geldig dus dan zien ze je niet als volledig. In de praktijk vragen ze er niet naar. Maar misschien dat het daarmee te maken heeft.

Mijn man heeft ook corona gehad + 1 prik en kwam daarmee gewoon overal in in het buitenland. Maar dat is het enige ik mij bedenken kan, je moet officieel dat herstelbewijs kunnen tonen en die verloopt na een half jaar of jaar afhankelijk van het land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:24

Weet iemand of je toch een boosterafspraak kunt maken als je een operatie onder narcose krijgt, maar nog niet bekend is wanneer?

Ik kan elk moment aan de beurt zijn (zou eigenlijk met Kerst geopereerd worden, maar toen uitgesteld ivm ziekte), maar het zou ook nog maanden kunnen duren. Heb de GGD al gebeld maar die verbreken steeds de verbinding ivm drukte. Ben benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:25

donderdagavond Moderna gehad, gisteren kreeg ik een rode plek op m'n arm. Nu nog en ook een beetje irritant gevoel. Is ook warm en wat stijf

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:28

Zojuist 'opgevoerd' met moderna.

En itt de weerberichten met plensbuien fietste ik in de zon terug.

Nu de arm wat bewegen tegen de stijfheid.
(Pal na het prikje voelde de spier wat 'zwaar'.)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:37

culaccino schreef:
Weet iemand of je toch een boosterafspraak kunt maken als je een operatie onder narcose krijgt, maar nog niet bekend is wanneer?

Ik kan elk moment aan de beurt zijn (zou eigenlijk met Kerst geopereerd worden, maar toen uitgesteld ivm ziekte), maar het zou ook nog maanden kunnen duren. Heb de GGD al gebeld maar die verbreken steeds de verbinding ivm drukte. Ben benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn!

Je kunt de afspraak wel maken, maar als ze je op korte termijn voor de operatie kunnen oproepen heb je wel een probleem. Zitten er 2 weken tussen de booster en de operatie wordt het niet meer als een probleem gezien.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:38

culaccino schreef:

Je zou het met de poli van het ziekenhuis kunnen overleggen. Ik weet niet hoe snel je hoort voor de operatie dat je geopereerd wordt, als dat sowieso 2 weken voor de operatie is dan is het geen probleem dan kun je altijd nog de booster niet nemen of daarvoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:41

Ah super, dank jullie! Ik werd de vorige keer gebeld dat ik 4 dagen later onder het mes kon, dus dat was nogal kort dag. Goed idee om even de poli te bellen, dat zal ik doen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:13

Fitzroy schreef:
Wat een rijen, Karin. Een soort Efteling gevoel, alleen de bordjes ontbraken zeker (vanaf hier nog 1 uur) :+

Haha, dat zei degene die mij prikte ook toen ze zag dat ik een uur was uitgelopen: 'Dat lijkt de Efteling dan wel. Stonden er geen bordjes?' :D Zij en haar collega's hadden geen flauw idee dat er zo'n enorme rij stond, ze hadden alleen meegekregen dat het wat drukker was dan verwacht :))

Sheran schreef:
Ja inderdaad net een attractie. De Prikthon, Vaccinatievlucht, Vogel Prik en nog veeeel meer :j

:') _O-

Ik ben vanmorgen even met de auto weg geweest en heb een stukje gewandeld. Ik kan net met mijn arm bij het stuur :') en ik voel me nu een beetje katerig. Een goed excuus om de rest van de dag lekker op de bank te liggen met kat en boek :)*

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:25

culaccino schreef:
Ah super, dank jullie! Ik werd de vorige keer gebeld dat ik 4 dagen later onder het mes kon, dus dat was nogal kort dag. Goed idee om even de poli te bellen, dat zal ik doen!

Ik ben vrij onverwachts 13 dagen na mijn booster geopereerd (onder volledige narcose). Dit was geen enkel probleem. Ik moest bij de anesthesie op een vragenlijst aangeven of ik recent een vaccinatie gehad had (stond niet gespecificeerd wat voor vaccinatie en hoefde ik niet in te vullen, net als de datum) en hierop heb ik ´ja´ geantwoord. Hier is uiteindelijk geen enkele vraag over gesteld.

Achteraf vond ik het juist fijn dat ik de booster al had voor de operatie. Je zou idd het ziekenhuis eens kunnen bellen en het voorleggen en vragen hoeveel dagen er echt tussen vaccinatie en operatie moeten zitten, als dit al moet.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:34

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:52

Vanmorgen om 11 uur in Eindhoven booster moderna gehad. Ze hadden ook pfizer trouwens. Het was een grote locatie, in het beursgebouw, en allemaal goed geregeld. Ging heel vlot. Ik vond het redelijk druk maar ik hoorde medewerkers zeggen dat het rustig was.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:54

Heb vrijdagmiddag de booster gekregen. Eerste 2 waren met Astra Tenenkaas.
De booster weet ik eigenlijk niet, ben ik vergeten te vragen.
Gisteren de hele dag geen energie gehad, en erg veel geslapen.
Vandaag nergens geen last meer van.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:56

Over de ouderen… mijn moeder is as donderdag pas aan de beurt (70+) en ik kan me voorstellen dat dat voor meer ouderen geldt :j