Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Die 2e prik heb ik al genomen hoorgaat mij er meer om dat dit niet iets is wat algemeen gecommuniceerd wordt. Terwijl er eerder wel groot in het nieuws kwam dat je maar 1 prik hoefde. Daar zouden ze best duidelijker over kunnen zijn.
Nu blijkt dus dat je wel strak in hetzelfde schema mee moet anders kun je straks nergens meer terecht. Wat die afweer betreft: herstel na besmetting beschermt nog steeds het allerbest imo (mits je wel symptomen gehad hebt) maar daar willen ze helaas nationaal en internationaal nog niet aan. Terwijl controle op anti stoffen helemaal niet ingewikkeld is.
bigone schreef:SusanH schreef:Die 2e prik heb ik al genomen hoorgaat mij er meer om dat dit niet iets is wat algemeen gecommuniceerd wordt. Terwijl er eerder wel groot in het nieuws kwam dat je maar 1 prik hoefde. Daar zouden ze best duidelijker over kunnen zijn.
Nu blijkt dus dat je wel strak in hetzelfde schema mee moet anders kun je straks nergens meer terecht. Wat die afweer betreft: herstel na besmetting beschermt nog steeds het allerbest imo (mits je wel symptomen gehad hebt) maar daar willen ze helaas nationaal en internationaal nog niet aan. Terwijl controle op anti stoffen helemaal niet ingewikkeld is.
Dat is dus ook al achterhaald, twee vaccins en dan een besmetting wel maar eerst covid en dan 1 prik zoals ze eerst dachten werkt dus niet voldoende. Ook zelf opgebouwde immuniteit door besmetting neemt flink af. En wel logisch , je kunt ook elk jaar griep krijgen.
Muze schreef:Moet morgen m’n booster halen maar twijfel toch wat…
Juni m’n tweede prik gehaald, ben dus netjes gevaccineerd maar twijfel gewoon of ik deze prik nu alweer “ nodig vind”…. Of dat ik nog even wil wachten..
Silvia schreef:Ladyson schreef:Hier 'pas' over 2 weken een plekje, en ook in een andere stad. Ach ik ben vooral blij als alle ouderen en kwetsbaren hun booster hebben gehad!
Ik vond het vreemd dat veel ouderen veel later aan de beurt zijn dan 60 minners maar nu hoor ik in mijn omgeving dat veel van die ouderen persé met z’n tweeën op hetzelfde tijdstip naar de vaccinatielocatie willen. En het zijn geen van allen ouderen waarvan er één hulpbehoevend is. Ze moesten dus bellen ipv online een afspraak maken en blijkbaar ben je dan niet zo snel aan de beurt. En soms ook nog eens wachten totdat beide bouwjaren een afspraak mogen maken.
Wat maakt het uit dat je tweemaal naar een locatie moet? Hier in deze regio hoef je er echt niet ver voor te rijden. Mij lijkt het zo snel mogelijk gevaccineerd worden als 60 plusser belangrijker.
SusanH schreef:Ik ben heel blij dat ik de 2e prik heb genomen. Blijkbaar is 1 prik na corona niet voldoende meer volgens RIVM en GGD. Want mensen die net als ik 1 prik na corona hebben genomen kunnen geen afspraak maken voor boostervaccinatie, die moeten eerst een 2e prik nemen. Daar zouden ze best duidelijker over kunnen communiceren.
culaccino schreef:Weet iemand of je toch een boosterafspraak kunt maken als je een operatie onder narcose krijgt, maar nog niet bekend is wanneer?
Ik kan elk moment aan de beurt zijn (zou eigenlijk met Kerst geopereerd worden, maar toen uitgesteld ivm ziekte), maar het zou ook nog maanden kunnen duren. Heb de GGD al gebeld maar die verbreken steeds de verbinding ivm drukte. Ben benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn!
culaccino schreef:Weet iemand of je toch een boosterafspraak kunt maken als je een operatie onder narcose krijgt, maar nog niet bekend is wanneer?
Ik kan elk moment aan de beurt zijn (zou eigenlijk met Kerst geopereerd worden, maar toen uitgesteld ivm ziekte), maar het zou ook nog maanden kunnen duren. Heb de GGD al gebeld maar die verbreken steeds de verbinding ivm drukte. Ben benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn!
Fitzroy schreef:Wat een rijen, Karin. Een soort Efteling gevoel, alleen de bordjes ontbraken zeker (vanaf hier nog 1 uur)
Sheran schreef:Ja inderdaad net een attractie. De Prikthon, Vaccinatievlucht, Vogel Prik en nog veeeel meer
culaccino schreef:Ah super, dank jullie! Ik werd de vorige keer gebeld dat ik 4 dagen later onder het mes kon, dus dat was nogal kort dag. Goed idee om even de poli te bellen, dat zal ik doen!