Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:48

Goed bezig, troi! Ik gebruik een gordeltje als ik geen goede zakken tot m'n beschikking heb.
Qua broeken geen idee. Nike Epic Trail de Luxe is in mooie kleurtjes te verkrijgen maar dat is volgens mij een vrij dikke stof.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-22 16:50

Puera, fijn dat de broek goed bevalt.
Zou voor mij geen goede zijn, ik heb het heel gauw te warm.

Troi, fushion is heel fijn qua zakken. Alleen hebben die voor zover ik weet geen felle kleuren qua broeken.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:51

Qua zakken en pascomfort is die wel top, ik ga gewoon snel over op mijn korte broek :D Fusion is iets dunner maar heeft ook fijne zakken. Geen fancy kleurtjes :( gordel vind ik zelf minder fijn, ik pak nu het liefste 1 van die 2 broeken.

Puera

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:59

Fusion is top qua pasvorm en zakken maar geen hippe kleurtjes inderdaad.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:01

Ik heb er twee van decathlon met een goede zak op het bovenbeen en een klein achterzakje voor sleutels. Volgens mij is het deze. Deze noemen ze warm, maar dat vind ik hem niet :+ ik geloof dat zein de zomer ook de "niet-warm" uitvoering hebben. De kleurtjes zijn wisselend, ik heb al wat variaties gehad. Uiteraard geen pasvorm als Nike of Fusion, maar ik vond hem prima voldoen.

https://www.decathlon.nl/p/warme-hardlo ... R-p-308046

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-22 17:02

Ik heb vooralsnog geen gordel gevonden waar ik fatsoenlijk een mobiel in kan doen, zonder dat ie gaat klapperen

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:19

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 18:14

Zo, even aan het multitasken geweest en mijn hardlooprondje gecombineerd met het uitlaten van de hond. Zij zorgt er wel voor dat ik netjes rechtop moet lopen met aangespannen core, anders vlieg ik er achteraan als ze wat ziet/ruikt/hoort. Zo fanatiek is ze, ze kan veel harder dan ik en wil dat ook laten zien :D samen hebben we 5km gedaan, dat vind ik nu echt nog voldoende voor mevrouw de hond. Het was heerlijk buiten, wat een fijn zonnetje!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 18:54

Deze week is mijn "rustweek" in het plan, maar zo rustig als ik het maak nu is het niet geschreven. :') Ik ben nog niet een keer wezen hardlopen omdat ik steeds op de tijdstippen waarop ik anders zou gaan iets anders gepland heb en dan later op de dag de energie niet meer heb. Ongesteld zijn helpt zeker niet mee, maar alle kleine dingen tussenrood waarvoor ik 20 minuten heen en 20 minuten terug op de fiets zit slokken ook gewoon tijd op. Hmm, ik denk dat ik het deze week bij alleen de long run hou. Of ik moet morgenochtend de tijd vinden voor een tempoloopje, dan doe ik op vrijdag de long run voor ik vertrek voor een weekendje weg...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 21:56

Ik heb net lekker gelopen met enkele versnellingetjes erbij. Ik merk dat dat ik echt te lang niet meer gedaan heb dus weer wat consequenter gaan doen.

Ik vind het schema van Tour de Kempen overigens echt goed. Heb ze nu allemaal opgevraagd want ik heb me maar erg laat ingeschreven.

Verder heb ik mijn foto voor mijn sponsorloop op Facebook gezet en instagram, hopelijk haal ik toch een mooi bedrag binnen voor de katjes!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 22:05

Ik heb een flipbelt, daarin klappert mijn telefoon zeker niet.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 22:10

Hier net ook een rondje gedaan, 5km. Even de focus op wat rustiger lopen, want ik ga juist vaak te snel en vraag daarmee veel van m'n lichaam. Deze week even bewust rustiger aan (ook een beetje noodgedwongen, want ivm nieuwe permanente make-up mag ik niet zweten) :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 09:48

Mijn grens is weer een stukje verlegd. Of naja, die van mijn knie dan :')

Vanochtend 6 km gelopen. :D
10x 500 meter met 100 meter wandelen tussendoor.

Kreeg alleen halverwege ineens geen lucht. Ook hele slappe, trillende benen. Dus wat extra gewandeld.
Afijn, moet morgen naar de longarts, dus hoop dat die kunnen vinden wat er mis is.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:13

Mooi dat je knie zich goed hield, maar wel balen dat je halverwege niet lekker was.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 10:43

Puera schreef:
Mooi dat je knie zich goed hield, maar wel balen dat je halverwege niet lekker was.

Is vervelend idd, maar dat heb ik dan liever dan dat mn knie zeer gaat doen.

Met die benauwdheid kan ik meestal wel gewoon verder na een stukje wandelen. Als die knie pijn gaat doen, ben ik gewoon klaar. :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:31

Ik heb net nog even een lekkere 10km met tempowisselingen in 53.44 uit mijn mouw geschud. Had niet verwacht dat het zo goed zou gaan, omdat het gisteren zwaar ging en ik vandaag ook best moe was.
Tevreden!

Dilan je hebt wel een abonnementje op de artsen, ik hoop dat alles ok is!

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:16

Jullie gaan weer snelllll - goede berichten van allemaal. Fijn dat iedereen weer on track is! Of zitten er nog mensen in de lappenmand?

@troi - de meeste broeken van Nike hebben een zakje. In iedergeval in de binnenzijde van de tailleband of met een rits op de achterzijde.
Handig voor de belangrijkste sleutel, waarom loop je met een bos? 1 sleutel te kun je makkelijk door je schoenveter strikken bijvoorbeeld. #tipvanflip
Telefoon draag ik aan mijn arm in een band, makkelijk en licht.

@kylan - dat lijkt mij echt zo leuk, met een hond rennen! 2 vliegen in 1 klap, goed voor beide en nooit meer bang hoeven zijn onderweg - hahaha

@Imay- had je nog een openbare baan gevonden? Veel plezier met je weekendje weg!

@poes - goed bezig! Mooi dat je voor het goede doel (zoieso voor alle diertjes) loopt! Goede begeleiding dus naar jouw loopdoel!

@MuSLi - slim even gas terug! Je had wel een record op ons noord Hollandse eiland hè? Vet goed!

@Dilan - klinkt ook als een fijne interval, alweer op de 6km
Hopelijk niks onder de leden, succes vrijdag!

@SV - mooie plaatjes weer - echt genieten! Gek dat het per dag zo kan verschillen maar gelukkig ben jij ook maar een mens! Hoe zal je 10 km eruit met jouw tempowisselingen?
En hoe hou jij je looptempo constant op de snelheid die je op dat moment wil lopen?

Ik liep vanmorgen 6,5 km en hoopte dat ik een schaar zou vinden om zowel de mouwen van mijn shirt als de pijpen van mijn broek ter plekke af te knippen -:(- . Ik vind het echt al warm…. Beetje oververhit ondanks 1 shirt zonder hempje eronder wat ik normaal wel doe in de ochtend. Daardoor liep ik ook niet heel lekker. Beetje last van zware benen ook. Had ik die interval beter in het midden van de week kunnen plakken misschien?

Fijn weekend allemaal, laatste donderdag van de week! :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:18

Balen van je benauwdheid @Dilan. Wel fijn dat je weer wat verder kon met je knie :j

Knappe training weer @SV.

Ik ga zo voor 4,5km rustig aan. Mag ivm die permanente make-up niet teveel doen, dus heb weer een leuke uitdaging voor mezelf. 5km - 4.5km - 4km - 4.5km - 5km in de komende dagen, allemaal duurloop tempo. (gisteren de eerste 5km gedaan).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:35

BB80 ik vind het ook al warm.
Graadje of 3 vind ik heerlijk om in te lopen. Geen wind erbij dan graag. Je kunt testen wat je een fijne plek in de week vindt qua interval.

Mijn 10km zag er zo uit.
Eerste km op hartslag 135.
Daarna elke kilometer een sprintje waarbij ik mijn hartslag liet oplopen naar 154-158 daarna in tempo terug en de rest van de kilometer rond de hartslag 140-145 lopen. En omdat ik energie over had heb ik de laatste kilometer wat langer doorgesprint.
Daarna nog 500m rustig naar huis gejogd om uit te lopen.

Leuke uitdaging musli!

Morgen wordt het baggerweer, dus dan doe ik denk ik de krachttraining die ik maandag heb overgeslagen en zaterdag met mijn vriend een stuk trailen.

Ik denk dat ik een garmin fenix ga aanschaffen als ik mijn vakantiegeld binnen heb. Dan kan ik lang genoeg op gps lopen zonder dat de batterij snel leeg is. Maar die nieuwe serie 7 vind ik echt belachelijk duur. De 6 serie trouwens ook, maar ja..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 20:48

SV, fijn dat het vandaag wel goed ging :D
Niu idd, mn eigen risico voor dit jaar zal ook wel weer op zijn. Maargoed, ik zou willen dat ik nou eindelijk eens duidelijkheid krijg. Want mn conditie is eigenlijk beroerd, kijkend naar hoeveel ik sport/ beweeg.

BB80, ik vind het ook al best warm hoor :=
Dat wordt weer feest als het straks voorjaar wordt :')

Die nieuwe Garmin is idd ontzettend duur. Mijn Suunto was 350 geloof ik en die werkt voor mij prima. Gaat ook best lang mee. Weet dat ik mijn vorige horloge echt vaak moest opladen. Deze 1x per week ongeveer

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:54

Mijn forerunner 645 stond na de 55km ultra aan het eind nog op iets van 12% batterij en toen heb ik niet eens het gpx bestand aangehad. Alleen de laatste 3km ofzo, toen we verkeerd waren gelopen.
Als ik een marathon loop, niet op gpx, dan is ie daarna zo ongeveer voor de helft leeg.
Dus voor een 75km voldoet deze niet. Luxeproblemen :P
Maar ik ga echt geen 900 euro neertellen voor een horloge.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 21:10

Supervixen schreef:
Mijn forerunner 645 stond na de 55km ultra aan het eind nog op iets van 12% batterij en toen heb ik niet eens het gpx bestand aangehad. Alleen de laatste 3km ofzo, toen we verkeerd waren gelopen.
Als ik een marathon loop, niet op gpx, dan is ie daarna zo ongeveer voor de helft leeg.
Dus voor een 75km voldoet deze niet. Luxeproblemen :P
Maar ik ga echt geen 900 euro neertellen voor een horloge.

Pff nee idd. Een nieuwr Iphone is bijna even duur.
Heb ik daar ook niet voor over trouwens :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:43

Ik heb net m'n rondje erop zitten. Wat later dan gepland, want ik kon eerst met het kleine mannetje nog even naar de huisartsenpost. Die had even z'n ledikant een kopstoot gegeven en had een sneetje boven z'n oog -O- toch eventjes laten checken door de dokter. Gelukkig niks ernstigs, dus zodra hij erin lag ben ik gaan lopen...

4,5km op niet te gek tempo! +:)+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:27

Oeh dat is even schrikken! Gelukkig viel het mee.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:28

Netjes Musli! Wat sneu van je zoontje.

Wat een prijzen voor die horloges! := Ik vond m’n Vívoactive 4S al vrij prijzig, ik had anders altijd een gewone Oozoo van rond de 40 euro. Maar mijn Garmin draag ik ook gewoon overdag nu, daarom toch maar een wat mooier model uitgezocht.