Het grote borstvoedingstopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:37

Nog een vraag, mijn zoontje drinkt vandaag wat minder dan normaal en net met de voeding was het echt krijsen, aanhappen, loslaten, krijsen. Toen heb ik hem een fles gegeven met gekolfde melk van vanochtend en die had hij binnen no time leeg en was het goed.

Ik denk geen spruw want daar hebben we beiden geen symptomen van, maar wat dan wel. Ik ben vooral bang dat ik nu weer ongesteld ga worden, zo geen zin in :')

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:45

Aranel schreef:
Nog een vraag, mijn zoontje drinkt vandaag wat minder dan normaal en net met de voeding was het echt krijsen, aanhappen, loslaten, krijsen. Toen heb ik hem een fles gegeven met gekolfde melk van vanochtend en die had hij binnen no time leeg en was het goed.

Ik denk geen spruw want daar hebben we beiden geen symptomen van, maar wat dan wel. Ik ben vooral bang dat ik nu weer ongesteld ga worden, zo geen zin in :')

Ik heb dit ook een tijdje gehad rond de 5 maanden, dacht echt dat het klaar was.. Nu nog heel af en toe, en hij heeft door dat er nog een andere wereld is die hij in de gaten moet houden tijdens het drinken. Lastig hoor, aangezien ik steeds een beetje minder kolf.. ik hoop dat het nog een tijd wil!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:56

MerleSimone schreef:
Aranel schreef:

Ik heb dit ook een tijdje gehad rond de 5 maanden, dacht echt dat het klaar was.. Nu nog heel af en toe, en hij heeft door dat er nog een andere wereld is die hij in de gaten moet houden tijdens het drinken. Lastig hoor, aangezien ik steeds een beetje minder kolf.. ik hoop dat het nog een tijd wil!

FOMO begint vroeg :7. Mijn ervaring is dat wat ze overdag niet drinkt, ‘s nachts wel inhaalt. Overdag is ze te druk met het leven en is werkelijk ieder geluidje interessant, wie heeft er dan tijd om te wachten op de tsr >;)

@MerleSimone: Ik merk trouwens best wel verschil in kolfopbrengst wanneer ik Boezemvriendjes slik, misschien is dat ook iets voor jou. Ik kolf op werkdagen twee keer op kantoor (10.00-13.00) en dan voed ik zelf rond 17.00 óf kolf bij thuiskomst om 17:30 nog een keer. Maar in de loop van de dag kolf ik steeds minder dus als het even kan probeer ik het bij twee keer kolven te houden.

MerleSimone

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:21

Ja thanks! Ben nu weer begonnen met borstvoedingsthee en heb boezemvriendjes in huis inderdaad. Misschien toch maar gaan slikken :j Nam jij dan de aanbevolen hoeveelheid van 3x 2 op een dag?

Jent slaapt nu de nacht door (thank god), ligt rond 7u in bed en ik kolf dan wel om 22:30 nog voordat ik ga slapen. Die heb ik ook echt wel nodig als extraatje om m'n voorraad niet te hoeven aanspreken. Ik hoop dat de boezemvriendjes helpen het weer wat op te krikken!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:53

Heeft het geholpen MerleSimone?

Ik voed mijn jongste alweer 16 maanden en ben het soms echt spuugzat. Maar dan komtie aanrennen, gebaart ie 'melk' en issie vervolgens zo intens blij en tevreden als ik 'm laat drinken, dat ik al m'n frustratie aan de kant schuif.

Ach, elke week is er eentje en als ik 't binnenkort echt beu ben, stop ik ermee.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:55

Herkenbaar hoor Tink. Nu is het hier ook wel zo dat hij nog steeds 100% op borstvoeding leeft en hij voldoende binnen moet krijgen ivm medische zaken, dus echt nog heel erg gebonden. Geef hem met alle liefde de voorgenomen twee jaar minstens, maar wel graag iets minder frequent en merk dat het nu toch een lange tijd is op de periode aangesloten! En het dieet maakt het zwaar.

Ik heb overigens mijn Elvies verkocht en dubbele youha gekocht. Vind hem veel fijner en krachtiger! Elvie gelukkig kunnen verkopen zonder verlies.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:39

Ik denk dat mijn dochter (5 maanden) een regeldag heeft. Opzich echt geen probleem, heb mezelf met haar op de bank geïnstalleerd met eten/drinken binnen handbereik. Nu is het alleen zo dat ze ondertussen ernstig gefrustreerd is aan de borst. En als ik in m'n borst knijp komt er ondertussen ook geen melk uit :( komt dit nog goed? :? Wissel nu steeds m'n borsten af maar ze blijft gefrustreerd.. Het maakt me nogal onzeker :=

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:58

Wat vervelend! Kan het zijn dat je weer ongesteld moet worden?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:04

Wat vervelend Eefsel! Ik heb wel eens gelezen dat je borsten nooit echt helemaal leeg zijn, en dat je baby er altijd meer uit krijgt dan een hand of kolf. Accepteert ze een speen ook niet terwijl ze tegen je borst aan ligt? Dat helpt hier wel eens bij een boze baby.
En hoogstwaarschijnlijk trekt het snel bij en wordt je morgenochtend wakker met een goede voorraad :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:18

Dat is helaas herkenbaar en het hoort er helaas bij. Dat gefrustreerde is verschrikkelijk en ik snap heel goed dat dit het moment is dat veel moeders gaan twijfelen en over gaan op flesvoeding. Maar over een paar dagen is het weer beter! Veel aanleggen en idd kijken of ze zich eventjes laat afleiden met de speen idd.

Boezemvriendjes kunnen jou evt nog helpen. Ennn.. lege borsten zijn goed. Lege borsten maken melk.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 19:31

Of evt wat gekolfde melk geven als je dat in de vriezer hebt? Dat heb ik gedaan tijdens een regeldag met een hevig gefrustreerde baby.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:27

Iemand hier ervaring met de Elvie of een goedkopere dupe? Is het het waard? Moet toch best veel kolven en ga binnenkort ook een weekendje weg.

Is het echt veel makkelijker? En zijn ze ook tweedehands te gebruiken/kopen/verkopen; ergo: helemaal goed te steriliseren?

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:29

Ik heb de de handsfree kolven van Youha en vind het echt een verademing! Ideaal als ik onderweg ben dat ik in de auto kan kolven, op het werk of als ik alleen thuis ben met de kleine en geen tijd heb om met de medela te kolven.
2ehands verkopen ze volgens mij ook prima.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:38

Top, ja kwam ook de Youha tegen als goedkoper alternatief. Nieuw is een dubbele voor 100 te vinden, dat valt ook mee.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:34

Ik heb een Youha, maar nog niet gebruikt. Tip: sommige aanvullende verzekeringen vergoeden een deel van je borstkolf (hier €80) en de Youha valt daar vaak wel binnen. Dan kun je hem dus kosteloos aanschaffen (heb ik ook gedaan als extra kolf naast mijn dubbele horigen chicture die op stroom moet)

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:43

Helaas mijn AV niet, maar bedankt!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:44

Ik heb ook de Youha draadloze kolf. Ik vind 'm handig, maar met mijn handkolf (avent) heb ik in minder tijd meer opbrengst, dus als ik op het werk ben gebruik ik die eigenlijk altijd.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:03

Ik vond de opbrengst maar hopeloos eigenlijk. Dus gebruikte liever mijn horigen chicture of spectra s9+ met een kolfbh.

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:46

Sorry kom even binnen vallen haha
Ik heb de elvie.
Persoonlijk ben ik er erg blij mee maar of ik heb nou 100% het geld waard vind. Nee

Hij is stil maar je hoort hem wel als niemand wat zegt bijv. Zelf hoor ik hem eigenlijk altijd.
Hij ziet niet altijd dat hij vol is dus is wel is overstroomd bij mij.
Ik heb zins 2 dagen de tip gevonden dat je keukenpapier tussen het schild en de motor moet doen en hij hierdoor meer vacuum heeft en sterker pompt. Dit werkt ! Maar bizar dat je het uberhaupt bij zo'n dure kolf moet doen.

Maar ik kolf er overal mee en vaak valt het mensen niet eens op tot ik het zeg bijv.
Mijn productie is er niet minder door geworden.
De sterkte is voor mij goed.
Ik voel me er absoluut geen 'melkkoe' mee wat ik bij mijn oude kolf wel had.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:12

Ik heb de youha, fijne kolf en eeen stuk goedkoper dan de elvie. De elvie heb ik ook uitgeprobeerd tijdens een kolf consult, maar met de youha had ik meer opbrengst

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:32

Nu ik het hier zo lees, bedenk ik me dat ik nog een handkolf heb liggen. Ik geef geen BV meer, iemand hier die er belang bij heeft? Is een Philips Avent natural comfort, volledig te steriliseren: https://www.borstkolven.net/kolven-van- ... ands-kolf/
Vond het zelf veel prettiger dat electrisch.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:33

Ik vond het echt 3x niks die Elvie. Ik had echt een goede productie maar met die Elvie heel weinig opbrengst. Verder als je iets meer deed dan stilzitten lekte hij gelijk. Echt zo zonde van m’n geld.

Ik denk dan, als het systeem echt goed zou zijn zouden de grotere merken zoals medela allang zo’n soortgelijke kolf op de markt hebben gebracht.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:44

Ik heb een jaar se Elvie gehad, maar steeds drama en heeft productie echt geen goed gedaan. Paar maanden geleden verkocht, en Youha aangeschaft. Hier blij mee! Heb ook Horigen chicture dubbel maar weinig verschil tussen die en de Youha.

Heb overigens ook de Horigen handsfree en nog een derde merk geprobeerd maar allebei minder passend voor mij.

Gelukkig heb ik maar 20 euro verlies geleden op de Elvie anders duur grapje geweest voor dat jaar...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:06

Ik merk dat de laatste twee weken mijn kolfopbrengst terugloopt.. ik kolf twee keer per werkdag, vier keer per week. Om 10.00 en 13.00u. Later op de middag lukt planningtechnisch niet. Eerder kolfde ik meestal 120 per keer, soms 150/160 per keer. Nu kolf ik in de ochtend zo’n 150cc en bij de tweede kolfbeurt is het echt aanzienlijk minder, ik ben tegenwoordig dan blij met 40 of 50cc… ik neem er echt de tijd voor (kolf elke kant 25min), zit relaxed, kijk filmpjes van m’n dochter, slik boezemvriendjes…

Ze eet nu overdag wat meer (ruim 7mnd) en op de opvang drinkt ze dan vaak rond 11.30 en 16.00 een fles van 120cc. Ze voeden op verzoek maar ze heeft inmiddels een redelijk lekker ritme. Ze eet verder een fruithap, bij de lunch een boterham en een beetje water en ‘s avonds warm eten volgens Rapley/BLW.

Ik wil eigenlijk wel terug naar 1x kolven als ze 9 maanden is, maar het zou ook mooi zijn om de komende weken nog wel genoeg te kunnen kolven. Hoe ging dat bij jullie en heeft iemand tips?

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:18

Ik had het zelfde probleem en ben een paar dagen in de avond gaan powerkolven. Mijn opbrengst ging gelukkig vrij snel weer omhoog.