Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kraakte

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:20

Vriend en ik moeten beide 1 Augustus voor de tweede prik, beide n ander tijdstip, eentje ochtend en de andere middag..
Kunnen we dan toch tegelijk gaan? Bij eerste vaccinatie is er niet gevraagd naar de afspraakmail of brief.
Iemand die dit toevallig zo weet? Anders ga ik er even over bellen van de week.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:21

Wanneer jullie dezelfde prik krijgen op dezelfde locatie lijkt me dat geen enkel probleem.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:23

Femke_Tweety schreef:
Bij het 15 minuten wachten op 'mijn' locatie, een zéér grote, had eigenlijk iedereen hem juist gewoon op.

Bij mij wisselend. Maar je kreeg ook iets te drinken aangeboden en drinken met mondkapje is lastig :')
Ik heb 'm even afgedaan toen ik het opeens heet kreeg, maar daarna weer gewoon op.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:23

bigone schreef:
Wanneer jullie dezelfde prik krijgen op dezelfde locatie lijkt me dat geen enkel probleem.

Ja het is op dezelfde locatie en beide dezelfde prik idd!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 19:23

Dat laatste geloof ik absoluut niet hoor Morrie. Er zijn totaal geen aanwijzingen dat campings dit ineens gaan vragen. Ik heb zelf ook een camping met privé sanitair geboekt en kan daar gewoon terecht zonder dat ze willen weten of je wel of niet gevaccineerd bent.

Toevallig ga ik eind juli naar een evenement waarbij je moet testen of een vaccinatiebewijs moet hebben. Ik was dan echt niet blij geweest met 2-3 maanden wachten. Dat je even moet wachten heb ik begrip voor, maar dit vind ik gewoon laksigheid.

En dan vraag ik me af waarom het ze nu niet lukt (want ze hebben niemand die dit kan), maar over 2 á 3 maanden wel!?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:29

Wat amateuristisch van die huisartsenpraktijk!

Hier gaat alles tegenwoordig digitaal; bloedprikformulieren, herhaalrecepten aanvragen etc. Voor degenen voor wie dat te ingewikkeld is (patiënten, niet artsen) is het ook gewoon mogelijk om te bellen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:30

ze moeten wachten tot iemand van het RIVM tijd heeft om ze helpen met hun programma en ze verwachten dat het lang duurt. Het heeft ook bijna 3 maanden geduurd voor mijn eerste prik erin stond.
Ze zijn niet zo digitaal onderlegd hier.

Het was trouwens veel rustiger dan bij de eerste prik, dezelfde mensen waren uitgenodigd maar dit keer was er maar 1 prikker (mijn voormalige huisarts die met pensioen is) en minder stoeltjes in de wachtruimte. Al die andere mensen halen de tweede prik blijkbaar niet, of hopen dat ze de tweede van Pfizer krijgen, maar dat beslist de Gezondheidsraad pas over 2 maanden, daar heb ik maar niet op gegokt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:30

Vayo schreef:
Dat laatste geloof ik absoluut niet hoor Morrie. Er zijn totaal geen aanwijzingen dat campings dit ineens gaan vragen. Ik heb zelf ook een camping met privé sanitair geboekt en kan daar gewoon terecht zonder dat ze willen weten of je wel of niet gevaccineerd bent.

Toevallig ga ik eind juli naar een evenement waarbij je moet testen of een vaccinatiebewijs moet hebben. Ik was dan echt niet blij geweest met 2-3 maanden wachten. Dat je even moet wachten heb ik begrip voor, maar dit vind ik gewoon laksigheid.

En dan vraag ik me af waarom het ze nu niet lukt (want ze hebben niemand die dit kan), maar over 2 á 3 maanden wel!?

Nou hier is de eerste uitnodiging voor een bruiloft binnen met test of vaccinatie bewijs :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:35

Lenaatje, ik kan er me nog wat bij voorstellen ook. Wanneer je een gemiddelde bruiloft hebt loopt er van alle leeftijden door elkaar, dan is het toch fijn, zeker voor het bruidspaar dat je gewoon met iedereen kunt praten en feesten zonder bang te zijn dat je bruiloft leid tot positieve gevallen en soms vervelende uitkomst?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:39

bigone schreef:
Lenaatje, ik kan er me nog wat bij voorstellen ook. Wanneer je een gemiddelde bruiloft hebt loopt er van alle leeftijden door elkaar, dan is het toch fijn, zeker voor het bruidspaar dat je gewoon met iedereen kunt praten en feesten zonder bang te zijn dat je bruiloft leid tot positieve gevallen en soms vervelende uitkomst?

Tja wat mij betreft heb je dan dus gewoon te veel mensen uitgenodigd maar goed dat gaan we zien.
Voor mij is afstand houden belangrijker. Ook met een vaccinatie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:57

Dat gaat op een feest niet gebeuren.. Dan is test of vaccinatie bewijs zo gek nog niet

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:00

Kenyada schreef:
bigone schreef:

Ja het is op dezelfde locatie en beide dezelfde prik idd!

Kan gewoon samen hoor. Wij kijken vaak niet eens naar hoe laat iemand de afspraak heeft als de dag maar goed is. Ik zou dan wel samen op het eerste tijdstip gaan. Wij zetten mensen op no show als ze in de ochtend een afspraak hadden en ze zijn er einde van de middag nog niet. Dan houden we overzicht op het einde hoeveel vaccins er nog klaar gemaakt moeten worden, zodat we niet onnodig flesjes open maken die eigenlijk niet nodig zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:02

DuoPenotti schreef:
Dat gaat op een feest niet gebeuren.. Dan is test of vaccinatie bewijs zo gek nog niet

Daar ben ik het dus niet mee eens :)

Daar is het dus nog te vroeg voor als dit nodig is maar goed ik ben ook enorm tegen het openstellen van uitgaansgelegenheden met een antigeen test. Dan dus maar niet of anders.

M’n vriend laat zich wel testen hoor, daar zijn we ervaringsdeskundigen in maar met een fijn gevoel naar de bruiloft ga ik niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:07

Nou ik ga zaterdag lekker genieten op een festival hoor. Ben helaas nog niet gevaccineerd maar ga vrijdag een PCR test doen. En dan zondag een "groot" familiefeest / barbecue buiten. Waar alle ouderen gevaccineerd zijn behalve de enige die echt in de risicogroep zit. Die weigerde hem. Ga voor zulke mensen niet thuisblijven. Oh en ik ben niet de enige van die familiebijeenkomst die de dag ervoor naar dat festival gaat. }:)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:08

Dat vind ik prima hoor :) ik vind een festival ook weer wat anders gezien dat veelal veel groter is opgesteld. Maar mij zul je er nog niet zien.

En nu niet denken dat ik overal tegen ben :+
Ik vind de test maatschappij en vooral hoeveel waarde mensen daar aan hechten niks.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 30-06-21 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:10

Ja dat mag je gelukkig zelf weten. Ik zie van vrijdag tot het festival zelf maar 1 iemand dus de kans dat ik ondertussen besmet wordt is nihil. :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:20

Ik heb vanmiddag Janssen gehad. Ook enorme prikangst, ben er zelfs voor naar de psychologe gegaan maar heeft vandaag niet heel veel geholpen ben ik bang.

Te veel herrie om me heen, teveel afleiding. Wel aangegeven dat ik heel bang ben en de arts maakte ervan dat ik flauw kon gaan vallen dus mocht liggen. Kreeg ook uiteindelijk de senior vaccinatie meneer (leuk ding om te zien, dat hielp een beetje :+)

Ik heb daar een kwartier liggen stressen ongeveer... Wilde zelf al opgeven maar hij niet. Na nog eens 5 minuten zei hij, nog één keer proberen en dan misschien toch maar een andere afspraak maken. En toen gaf mijn hoofd ineens wel groen licht... :roll:

Janssen dus. Maar goed ook want ik ga echt niet nog een keer. Ik had alleen een beetje pijn in mijn schouder door de vloeistof maar dat ging redelijk snel weg. Naald deed inderdaad niet echt pijn.

Nu heb ik rugpijn maar dat kan ook komen omdat ik in beweging moest blijven en dus maar 4 kilo aardbeien en frambozen ben gaan plukken en snijden :+

Nu even in de infrarood sauna tegen de spierpijn. Hopelijk kan dat geen kwaad :=

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:05

Tiggs schreef:
Femke_Tweety schreef:
Bij het 15 minuten wachten op 'mijn' locatie, een zéér grote, had eigenlijk iedereen hem juist gewoon op.

Bij mij wisselend. Maar je kreeg ook iets te drinken aangeboden en drinken met mondkapje is lastig :')
Ik heb 'm even afgedaan toen ik het opeens heet kreeg, maar daarna weer gewoon op.

Ik als EHBO'er op de vaccinatielocaties, vraag altijd of ze m af willen zetten.... Als mensen flauw worden, word altijd als eerste rondom de mond en op de wangen wit.... En laat dat nou net de plekken zijn die het mondkapje bedekt :+

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:24

Nu 3 uur na mijn 2e vaccinatie
Vorige keer vrijwel direct last van mijn arm, nu niet.

Maar ik ben moe. Hondsmoe :Z :Z
En een beetje wazig, dat had ik vorige keer ook..

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:42

[quote

Ja het is op dezelfde locatie en beide dezelfde prik idd![/quote]

Kan gewoon samen hoor. Wij kijken vaak niet eens naar hoe laat iemand de afspraak heeft als de dag maar goed is. Ik zou dan wel samen op het eerste tijdstip gaan. Wij zetten mensen op no show als ze in de ochtend een afspraak hadden en ze zijn er einde van de middag nog niet. Dan houden we overzicht op het einde hoeveel vaccins er nog klaar gemaakt moeten worden, zodat we niet onnodig flesjes open maken die eigenlijk niet nodig zijn.[/quote]

Ah thnx! Dan gaan we gewoon samen op mijn tijdstip! Scheelt weer n keer extra heen en weer rijden!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 08:57

Gisteren geprikt, naald viel me reuze mee. Gisteravond en vannacht nergens last van, maar vanochtend helaas erg licht in mijn hoofd en misselijk. Nu maar even rustig aan doen en toch maar proberen om naar mijn werk te gaan.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 08:58

Hier na een nacht met Pfizer, slecht geslapen. Vooral door de pijn in m’n arm die erger aan het worden was en werd wakker met een dichte neus + hoofdpijn. Als dit het is, dan teken ik ervoor

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:26

Prairy schreef:
Ik heb vanmiddag Janssen gehad. Ook enorme prikangst, ben er zelfs voor naar de psychologe gegaan maar heeft vandaag niet heel veel geholpen ben ik bang.

Te veel herrie om me heen, teveel afleiding. Wel aangegeven dat ik heel bang ben en de arts maakte ervan dat ik flauw kon gaan vallen dus mocht liggen. Kreeg ook uiteindelijk de senior vaccinatie meneer (leuk ding om te zien, dat hielp een beetje :+)

Ik heb daar een kwartier liggen stressen ongeveer... Wilde zelf al opgeven maar hij niet. Na nog eens 5 minuten zei hij, nog één keer proberen en dan misschien toch maar een andere afspraak maken. En toen gaf mijn hoofd ineens wel groen licht... :roll:

Janssen dus. Maar goed ook want ik ga echt niet nog een keer. Ik had alleen een beetje pijn in mijn schouder door de vloeistof maar dat ging redelijk snel weg. Naald deed inderdaad niet echt pijn.

Nu heb ik rugpijn maar dat kan ook komen omdat ik in beweging moest blijven en dus maar 4 kilo aardbeien en frambozen ben gaan plukken en snijden :+

Nu even in de infrarood sauna tegen de spierpijn. Hopelijk kan dat geen kwaad :=

:(:) pittig allemaal. Hopelijk niet teveel last!

Nog 2,5 week tot mijn tweede prik. Ik merk dat de spanning wel alweer wat komt. Het moet maar.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:32

Bij mij is het vaccin, voor mijn gevoel, toch nog niet helemaal uit mijn lijf...

Niet meer misselijk, minder extreem moe, niet meer duizelig..

Maar ik merk dat ik toch nog niet het energie niveau heb van voor het vaccin... wel nog wat moe.. vooral na inspanning..

Vrijdag is het 3 weken geleden dat ik het vaccin heb gekregen..

Zijn er ook andere mensen die merken nog lang wat weinig energie te hebben na het vaccin?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:51

gistermiddag de tweede AZ gehad, direct zere arm, trok na een paar uur weg. Vannacht een paar uur wakker gelegen, ik had het bloedheet, maar dat gebeurt wel vaker (opvliegers) ik werd om half 10 wakker met het gevoel van een kater, of ik een liter jenever op heb. Moest meteen in actie want er kwam iemand iets ophalen wat ik op MP had, die zal wel gedacht hebben..... ik had m'n t-shirt binnenstebuiten aan, sprak wartaal en stond te tollen op m'n benen :')