Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:50

Relaxed schreef:
Haha jaa die grote stukken uit de pasta halen, zo herkenbaar :')
In restaurants blijft bij mij de garnering ook altijd liggen, plakje komkommer eet ik wel op, maar verder niet. Mijn bord is nooit leeg :+

:j :')

Maar in dat soort dingen zit altijd rauwe ui, die smaak trekt overal in :+

poes

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:56

En dat is ook altijd zo’n triest hoopje rauwkost. Dan heb je toch echt geen inspiratie als kok.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:09

En toch eet ik die rauwkost altijd als eerste op :j en die grote stukken groente uit pasta geniet ik juist enorm van hoe meer hoe beter :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:14

Relaxed schreef:
Haha jaa die grote stukken uit de pasta halen, zo herkenbaar :')
In restaurants blijft bij mij de garnering ook altijd liggen, plakje komkommer eet ik wel op, maar verder niet. Mijn bord is nooit leeg :+

Daar heb ik onlangs wat voor uitgevonden; gezelschap meenemen dat wel 1,5 portie op krijgt. Naast het feit dat het konijnenvoer ook blijft liggen bij mij heb ik de maaginhoud van een muis. :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:37

lizy29 schreef:
En toch eet ik die rauwkost altijd als eerste op :j en die grote stukken groente uit pasta geniet ik juist enorm van hoe meer hoe beter :))

Doe mij een beetje van dat _O- pfoe wat zou ergens gaan eten dan makkelijk zijn zeg!! <3

Ik ga eind deze maand een weekeindje weg, en er werd gevraagd wat we wilden eten door degene die wilt koken.. Mijn antwoord is met dat soort dingen; maak maar gewoon wat. Wat ik écht niet lust, vis ik er wel uit.

Maar aangezien ik nu net begonnen bet met kha eten, denk ik zelfs dat ik mijn eigen prakkies mee neem.. We gaan 1 dag uit eten, en afhankelijk van hoe het de komende week gaat, ga ik daar gewoon van genieten.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:46

Wij eten tegenwoordig bijna nooit meer een avg-tje.
3a4x vega
1a2x vis en de rest een (heel) klein beetje vlees.
in combinatie met couscous, bulgur, rijst, of pasta.
En heel veel groente :Y)
In de winter wel meer aardappelen, met bijvoorbeeld draadjesvlees <3 Ik hou van koken. :P

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 23:03

Bij mij ligt het bij groentes er heel erg aan hoe het klaargemaakt wordt. Gekookte broccoli vind ik echt niet te hachelen, maar vandaag had ik rundvlees met broccoli in de slowcooker gedaan met o.a. Sojasaus, oestersaus, beetje suiker, en wat sesamolie. Dan vind ik het echt suuuper lekker!

Aardappels koken doe ik eigenlijk nooit. Ik probeer nu sowieso zo min mogelijk tot geen aardappels, rijst of pasta te eten. Ik probeer laag in kcal te zitten, en zonder die producten lukt dat een stuk makkelijker. :))

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 23:42

Vulina wauw wat zie je er goed uit!! Hoeveel wilde je er nog af nu want dit ziet er super mooi uit.

Ik eet letterlijk gebakken aardappeltjes met een stuk vlees en toch wel wat mayo en curry 2x per week. Vandaag aardappel purree(uit een zakje met water) en goulash uit blik. Ja sorry ik hou niet zo van koken en dit is lekker en makkelijk.

Ik hou echt niet van groente en fruit(ja als het in stukjes voor me neer wordt gezet), maar voor degene die er ook niet van houden misschien een tip; smoothies!!!

Mijn standaard smoothie is: spinazie, advocado(smerig om zo te eten), aardbeien, banaan, yoghurt en wat water. Zo heb ik genoeg voor 1L. Gooi er soms beetje zoetstof of scheutje ranja doorheen maar ik heb zo mijn groente binnen plus vocht gezien ik vaak vergeet om te drinken.
Eet dit dan als ontbijt(halve liter) en dan in de middag met 2 crackers of als ik 2 boterhammen eet dan is dit savonds mijn tussen doortje wat echt super lekker smaakt en goed vol zit door de yoghurt, banaan en advocado.

Het klinkt misschien niet lekker, zo ziet het er ook niet uit, maar dat is het wel!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 23:48

Bedankt iedereen voor de complimenten :D Geeft toch altijd weer een extra boost :j Ik wil er nog 10 kilo van af DL :)

Je smoothi klinkt lekker. Er zit aan groente alleen alleen maar spinazie in :P Mijn schoonouders hebben zo'n boekje met gezonde smoothi recepten, ook handig. Veel wordt gemaakt met gecrusht ijs..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 07:29

Wat grappig om te lezen wat iedereen wel en niet graag eet. Ik ben vega (al eet ik soms wel vis dus technisch gezien pescotarier). Ik eet gemiddeld 500 gram groente en rauwkost op een dag en 2 tot 3 stuks fruit.

Kook bijna altijd uitgebreid en ben best handig in de keuken al zeg ik het zelf.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 07:32

Ik ben ook echt een vlees eter. En ook zo iemand die van de slaatjes op je bord in het restaurant alleen de komkommer op eet. En idd grote stukken in de pasta worden eruit gevist.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 07:55

mooie foto vulina!!

ik ben vrij inspiratieloos wat eten betreft. Het weekmenu is ook doorgaans wel heel veel van hetzelfde. Vooral op de kinderen afgestemd. Zelf vind ik echt helemaal niets aan gekookte aardappelen. ik haat schillen en het duurt me altijd te lang voor ze een beetje gaar zijn. Dus dan komen we al heel snel uit op gebakken aardappeltjes of uit de oven. Frituurpan hebben we gelukkig niet, alhoewel ik wel eens denk om een airfryer aan te schaffen. Dat lijkt me best praktisch (ervaringen hier??)
We doen best vaak verse groente, boontjes, wortels, broccoli etc. En ook vaak uit pot... kinders zijn gek op de wittebonenintomatensaus.. denk dat die niet zo heel goed zijn voor de lijn.
En verder wel elke dag vlees of kip.

gewicht staat hier alweer een paar dagen stil. Gister kreeg ik van een kindje op school een doosje milka chocola (bedankje voor overblijf), die is dus nu al op met wat hulp van kindlief. slecht, maar wel lekker.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 07:58

Mijn airfryer en ik zijn bff's. <3 ik gooi er alles in. Ik kan me niet meer heugen wanneer ik het laatst een stuk vlees in de pan heb gebakken.

Tip: vanaf zaterdag in de aanbieding bij Aldi.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:09

rockwitch schreef:
Ik ben ook echt een vlees eter. En ook zo iemand die van de slaatjes op je bord in het restaurant alleen de komkommer op eet. En idd grote stukken in de pasta worden eruit gevist.

Dit heb ik ook. Ik lust denk ik alle vlees en +/- 6 soorten groente. En dan eigenlijk alleen gekookt en met aardappels en jus. Vroeger kookte mijn moeder eigenlijk altijd voor minstens 6 mensen, dus om dan iets te vinden wat iedereen lekker vond was bijna onmogelijk dus we aten bijna altijd 2 dingen.

Verder hou ik van pasta en eet ik gerust alleen aardappels en vlees :')

Maar groente lust ik ook alleen vers (op rode kool na), niets uit pot/blik. Dus dat is duur en duurt lang om te maken haha. Maar ik zou dan wel weer elke dag sperziebonen kunnen eten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:14

Ooh zo fijn om te zien dat ik niet de enige ben die zo moeilijk eet :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:18

Dat is voor mij ook echt een geruststelling. Ik ben toch enigszins normaal zo te zien. :D :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:52

Vulina schreef:
Bedankt iedereen voor de complimenten :D Geeft toch altijd weer een extra boost :j Ik wil er nog 10 kilo van af DL :)

Je smoothi klinkt lekker. Er zit aan groente alleen alleen maar spinazie in :P Mijn schoonouders hebben zo'n boekje met gezonde smoothi recepten, ook handig. Veel wordt gemaakt met gecrusht ijs..

Advocado is een vrucht groente en heel gezond dus valt voor mij toch echt onder groente. Ik wissel ook wat af met komkommer, wortel, tomaatjes enzovoort. Over het algemeen vind ik advocado en spinazie het lekkerste.

Hier weegdag. Werdt om kwart over 6 wakker en toen was het 116.0 en 2 uur later ineens na de wc 115.6
Nou we houden die eerste aan dan kan het volgende week alleen maar meevallen. Nu dus 0.3 eraf terwijl ik niet fit was en niet super goed heb gegeten.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:36

Ik vind avocado zo moeilijk.. het is bij mij nooit niet proefjes goed rijp..

0.3 er af is eerst prima toch? Zolang de lijn maar dalende is +:)+

Hier vandaag pannenkoeken voor de kids en manlief. Voor mezelf groente en vlees..
Morgen onverwacht een gezelligheid dingetje met groep vrienden, incl makkelijke BBQ. Ik neem maar even wat meloen en komkommer enzo mee denk ik O:)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:50

Vanavond maar ff kijken wat we doen met eten, want ik heb ineens om half 6 een sollicitatiegesprek. Brief gisteravond laat gemaild en nu al uitgenodigd. Is wel een bekende, want de baas is zeg maar een vader van mijn zoontje zijn beste vriendje en ik kan het ook heel goed vinden met zijn vrouw. Dus even keihard duimen. En straks ff snel shoppen, want ik heb eigenlijk niks om aan te trekken.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:58

Succes!!

Avocado vond ik heerlijk. Tot ik er steeds echt hele erge buikpijn van kreeg. :(

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:13

I LOVE avocado, maar het is zo vet! Ik at eerst echt dagelijks avocado met de lunch maar zo'n ding is gelijk meer dan de helft van m'n kcal die ik per maaltijd wil eten. :')

Correctie: even snel opgezocht, maar een avocado bevat 360 kcal per stuk. Ik probeer m'n lunch rond de 400/450 kcal te eten dus avocado moet even wachten tot ik weer op gewicht ben :D
Laatst bijgewerkt door _Nelleke_ op 17-07-20 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:14

succes rockwitch!!

ik hou niet van avocado (en zijn ook nogal belastend voor het milieu)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:15

Vlees eten is veel belastender voor het milieu :+

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:22

Ik vind avocado's ook echt te gruwelijk voor woorden haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:29

Ik heb serieus nog nooit een avocado gegeten, zag mijn collega er altijd mee hannesen en vond het er nou niet zo aanlokkelijk uitzien :n