Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:04

Oh tilmar.. wat een zorg voor je moeder! Hopelijk blijven haar klachten mild..

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:18

Dank jullie wel allemaal!
Ze is thuis en mag wel op de bank zitten.
Maar de maatregelen snap ik niks van hoor. Mijn vader moet wel op 1,5 meter blijven en apart slapen, maar mag wel boodschappen doen zolang hij geen klachten heeft.
En ik ben, uit mezelf, in quarantaine gegaan, daar is dus niks over gezegd.
Ik had morgen jureren staan, maar dat heb ik afgezegd. Je bent toch ook besmettelijk voordat je klachten hebt?

Wel vreselijk dit wachten hoor, voel ik mijn keel? Heb ik hoofdpijn? Pfff wat is het warm..
Ben verder fit hoor, ben ook nog vrouw, bloedgroep O én een bril. Beter kan niet :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:13

Ik mag vandaag uit de quarantaine mijn partner moet nog twee dagen. Hij deed de boodschappen maar morgen mag ik dat. Hij is gelukkig niet ziek geworden. Ik trouwens ook niet. Hoewel ik elk kuchje verdacht vind en me afvraag wat er onder klachtenvrij wordt gezien. Mijn geur is verdwenen maar ik geloof dat ik die voorlopig niet meer terug krijg. We zoeken deze week verder geen sociaal contact.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:17

Valt dat niet onder klachten zolang je nog niets ruikt?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:44

Dan zit ik nog wel even thuis want ik heb gehoord dat dit een restverschijnsel is wat weken kan aanhouden. Mijn vriend is net gebeld door de GGD hoe het met hem gaat. Ik heb niks meer van ze gehoord.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:48

Ik vraag me inderdaad ook af of verminderde smaak en reuk ook niet valt onder symptomen om thuis te blijven. Deze vraag stond al op m'n lijstje voor de GGD.
Ben bang dat het in dat geval heel lang kan duren dat iemand thuis moet blijven.

De GGD zei (toen ik de uitslag kreeg) dat ze nog contact met me gaan opzoeken. Ben benieuwd.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:49

(dubbel post)
Laatst bijgewerkt door Rais op 19-09-20 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:50

Ik moet even zoeken maar had gelezen dat verminderde reuk en vermoeidheid niet vielen onder de symptomen waar je na herstellen van corona nog voor binnen moest blijven

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:51

Pabie schreef:
Ik moet even zoeken maar had gelezen dat verminderde reuk en vermoeidheid niet vielen onder de symptomen waar je na herstellen van corona nog voor binnen moest blijven

Dat zou mooi zijn,denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:58

Pabie schreef:

Lijkt me ook wel lastig, collega van mij is al ruim 3 maanden corona vrij en heeft haar reuk en smaak nog steeds niet terug voor een groot deel. :+

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:12

Ik kan geen officiële bron vinden helaas. Zelf heb ik wel weer smaak en reuk dus niet het dillema. Vond alleen een Volkskrant artikel waarin het ook stond (dat die klachten geen reden tot binnenblijven zijn). Ik dacht het echt ergens op overheids website geleden te hebben. Raar dit

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:31

Reuk en benauwdheid kunnen restverschijnselen zijn.. mijn vader ruikt al maanden niks na Corona

Ik ben ook getest Ivm ineens niks meer ruiken en negatief. Mocht gewoon weer alles doen. Ben wel extreem moe geweest. Wij denken dat ik het toch gehad heb maar goed. Geur is nog steeds erg weinig

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:36

benauwdheid ook? ik had juist vermoeidheid begrepen. Naja al met al vrij vaag dit

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:37

Napie schreef:
Dan zit ik nog wel even thuis want ik heb gehoord dat dit een restverschijnsel is wat weken kan aanhouden. Mijn vriend is net gebeld door de GGD hoe het met hem gaat. Ik heb niks meer van ze gehoord.

Dit kan maanden duren hoor.
Volgens mij telt dat nu niet meer mee. Beetje postviraal..net zo goed als dat je nog een kuchje houden kan na een verkoudheid.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:53

Vriendin is positief getest, ik ben 1.5 uur met haar geweest en kreeg lichte klachten. Donderdag gebeld, zaterdagmiddag getest en nog geen uitslag. Haar man ook donderdag gebeld, gisteren getest en net uitslag gekregen (gelukkig negatief). Vreemd toch? Wel beide bij een andere teststraat geweest. Mijn test is nu 48 uur geleden.. Ik wacht nog even maar dan, kan ik ergens contact opnemen?

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:08

MerleSimone schreef:
Vriendin is positief getest, ik ben 1.5 uur met haar geweest en kreeg lichte klachten. Donderdag gebeld, zaterdagmiddag getest en nog geen uitslag. Haar man ook donderdag gebeld, gisteren getest en net uitslag gekregen (gelukkig negatief). Vreemd toch? Wel beide bij een andere teststraat geweest. Mijn test is nu 48 uur geleden.. Ik wacht nog even maar dan, kan ik ergens contact opnemen?

Je kan het beste je lokale GGD bellen.
Hier ook gedaan toen test na 72 uur nog niet terug was

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:03

Ik ben vanmiddag getest, benieuwd hoelang ik op de uitslag moet wachten. Je hoort zoveel verschillende dingen over hoe lang het duurt.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:51

Om half 3 had ik mail, negatief :) 49 uur gewacht, maar weet niet of ze op zondag uitslag geven.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:33

Ik vind het dan toch apart dat jij klachten hebt gekregen nadat je bij haar bent geweest maar de uitslag negatief is. Heel fijn voor jou, maar je zou het toch echt niet verwachten.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:42

Moeten jullie ook zo lang wachten voordat je getest kan worden?
Ik heb vanmorgen gebeld, kan donderdag terecht in een andere stad.

Ik dacht vorige week ergens op internet allemaal foto’s te zien van uitgestorven teststraten :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:43

EdkingEnzo schreef:
Moeten jullie ook zo lang wachten voordat je getest kan worden?
Ik heb vanmorgen gebeld, kan donderdag terecht in een andere stad.

Ik dacht vorige week ergens op internet allemaal foto’s te zien van uitgestorven teststraten :=

Het ligt toch aan de laboratorium capaciteit?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:56

Nou... ik ben dus woensdag met mijn moeder op stap geweest die donderdag koorts kreeg.
Ik kreeg zaterdag koorts en mijn man zondag.

Als het zo snel overdraagt heeft de wereld echt een probleem hoor :(

Maar ik was al in quarantaine gegaan en had niet echt aan testen gedacht omdat ik ook alleen verhoging en een beetje hoofdpijn heb.
Maar iedereen begint er over dus ik ging even kijken. Ik kan donderdagmiddag terecht in Zaandam 50 km rijden hier vandaan. En het mooiste is, er is een teststraat op 500 meter van mijn huis.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:10

Macs schreef:
Ik vind het dan toch apart dat jij klachten hebt gekregen nadat je bij haar bent geweest maar de uitslag negatief is. Heel fijn voor jou, maar je zou het toch echt niet verwachten.

Er zijn toch tig verkoudsheidsvirussen die nu rond dwalen? Zo vreemd is dat denk ik niet..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:18

Ik heb vrijdag een afspraak gemaakt voor vandaag.
Kon kiezen uit 3 test straten.
1 was 2 dorpen verder op, en de andere 2 zaten op een half uur/ uur rijden :+
Ik heb mijn afspraak online gemaakt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:46

En dan zit je bazin tegenover je te hoesten en te snotteren.. echt why!! Blijf thuis.. zucht