4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travel_me

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:26

@Linoleum: oei nee lijstje lezen terwijl je honger hebt is geen handige XD. Doe ik soms ook en dan zie ik teveel dingen om te proberen :) Een weekendje iets losser is ook geen probleem toch? Maar inderdaad voorzichtig aan met de drank, dat scheelt al een hoop :) Wel vervelend van je rug!

@Twilight: Goed bezig! Hmm volgende keer dan meteen wat meer gewichten proberen? Ik ben nu op dit moment net begonnen met sporten, maar doe 6x per week wat (eerst alleen oefeningen thuis van n half uur en nu ook crossfit en kickboksen). Ik doe altijd 1 rustdag en probeer 1 a 2 dagen alleen een rustig duurloopje te doen. Maar.. Ik loop gedurende de dag wel heel erg veel (horeca en doe sowieso veel lopend). Dus echt veel rust heb ik niet. Ben ik wel gewend, dus voor mij voelt dat niet echt als training. Maar ik kijk het wel aan. Heb ik teveel spierpijn of bijvoorbeeld slecht geslapen dan sla ik gerust een keertje extra over.

@Dilan: Oei geen avondeten. Dan kun je mij wegdragen denk ik... Veel plezier op vakantie en bij de Bever :)

@Marlinde: Prima lijstje toch :)

@Mara: Dat heb je mooi gedaan dan :) Dat je nog steeds ruimte vrij had voor een paar lekkere dingen :)

-------------------

Ik heb vannacht niet al te best geslapen (feestje bij de buren voor de zoveelste keer). Wel gelukkig vrij, dus doe niet heel erg veel vandaag.

O: 350 gr magere kwark met chocolade cruesli
L: roomkaas pannenkoeken
T: Aardbeien 200g
A: Nacho's met guacamole :)
T: 200 g Skyr

B: half uur core stability en 2 uur rustig gefietst.
Totaal 1948 (wil deze week op 1950 zitten om te proberen)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:23

Dilan, truffettes zijn een soort van truffels die wij gekregen hadden van vrienden uit Limburg. Blijkbaar is het ook typisch Limburgs. Volgens mij ben je echt verslaafd aan het laagjesontbijt ;) Gefeliciteerd met het afvallen! Wat is foodspring? De eerste plaats waar ik afval is altijd mijn gezicht, daarna meestal mijn armen en benen (precies waar het dus niet wegmoet haha). Geen avondeten }> ;) Veel plezier op je minivakantie! Heel herkenbaar trouwens dat je iemand tegenkomt en de tijd ineens voorbijgevlogen is.

Lisa, tot nu toe voel ik me (met wat paracetamolletjes erin soms) weer een stuk beter! Dus dat is heel fijn. Het is helemaal niet erg hoor om twee keer per dag hetzelfde tussendoortje te nemen. Wat goed dat je de smaak te pakken hebt! Goed dat je de broodjes hebt kunnen weerstaan!

Lino, fijn dat het beter gaat met je stuitje! Ik was niet mijn muis, ik drukte tijdens het typen blijkbaar op een raar knopje op mijn toetsenbord en toen was mijn scherm ineens weg -O- Ik snap dat je vriend dan niet wilde meewandelen. Het klinkt heel logisch wat je zegt! Lekker lijstje! Naam op spullen zetten werkt hier gelukkig wel :') Een echte sportmassage heb ik nog nooit gehad. Lijkt me wel heel fijn. Fijn dat 40 uur per week werken je goed bevalt. Hmm, dat is dan wel jammer. Je bent gisteren je dag gelukkig goed begonnen. Behoefte aan ritme herken ik! Een zandloperfiguur vind ikzelf ook heel mooi :) Wat balen van je rug zeg.

Mara, wat goed dat je cardiotraining hebt opgepakt! Wat fijn dat het zo goed gaat met de 1800 kcal per dag. Ik kan je geen tips geven voor je hongergevoel, behalve iets kleins pakken. Dus een boterham met iets, cherrytomaatjes, een stuk fruit, een klein stukje chocola voor de lekkere trek. Let daarbij wel goed op hoeveel kcal je nog moet overhouden voor de rest van je dag. Als je qua kcal eigenlijk niks meer mag, maar wel honger blijft houden; probeer dan om veel te gaan drinken en even nog vol te houden tot je eetmoment. Goed dat je de krachttraining niet hebt gedaan. Ruim van tevoren je planning maken werkt idd ook goed.

Jip, balen dat je nog steeds zo'n last hebt van je rug! Was de bounty koek lekker? Heerlijk B&J :9 Interessant artikel! Lekker lijstje!

Leoni, mooi lijstje! Balen van je spierpijn zeg. Leuk dat je beide wilt blijven doen! Je klinkt al heel slank! Wauw, wat een nette cheatdag! Die taco's klinken heerlijk.

Emma, hoe was je chocoladekoekje? Heerlijke lijstjes ook weer!

Marlinde, fijn dat vegan eten goed gaat en dat je minder gestresst bent! Prima om wat losser te worden ook. Goede oplossing bedacht om toch iets lekkers te kunnen eten! Heerlijk die airfryer! Prima lijstje!

Zo'n HC koek lijkt me echt heerlijk!
Ik ben er trouwens één dagje even niet en meteen drie pagina's teruglezen, love it :')
Bouw speelt zeker mee idd.
Avondeten overslaan lukt mij nooit. Als dat al gebeurt, ga ik meestal snacken omdat ik honger krijg.

Lekker lijstje Twilight! Oeh taart *\o/* Daar zou ik ook altijd wel zin in hebben haha! Goed bezig! Gewicht is altijd heel lastig in te schatten. En het zegt vaak ook niet heel veel. Lekker actief vandaag. Wat goed dat je toch voor bodypump bent gegaan omdat er geen bootcamp is en fijn dat je het toch nog best leuk vond ook.

Imay, ik denk dat het idd het beste is om geen whey te gaan gebruiken. Wat een handige site trouwens!

Mjwb, dat herken ik! Ik ga er overigens wel gewoon voor zitten achter mijn laptop hoor, op mijn telefoon typt echt voor geen meter haha.
Heel goed haha, ik geloof dat ik vooral het probleem ben bij mijn paard :+ Lekker poedersuiker van je school zeg :n Ik zou toch kijken op je ergens hogerop een klacht kunt indienen want dit slaat natuurlijk nergens op. Ik snap wel dat je daar stress van krijgt! Op welke school zit je?

Fading, lekker lijstje!

Lis, oeh rosbief! Dat had ik toevallig ook vandaag nog, zo lekker!

Sneeuwvlok, lekker bezig! Voor thuis trainen hoef je eigenlijk geen gewichten aan te schaffen hoor. Ik denk ook dat het goed is dat er iemand meekijkt die er verstand van heeft. Voor mij ook een heel herkenbaar probleem! Het is idd niet altijd even makkelijk om alles hier bij te houden.

Ik ga mijn lijstje van gisteren maar niet delen. Heerlijk gegeten in een sterrenrestaurant. Zeven gangen + amuses en friandises op. Aangezien ik geen wijn drink en mijn zusje nog geen 18 is, hadden wij allerlei sapjes in plaats van wijn. Heerlijk!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:09

Dilan, netjes toch om op gewicht te blijven?

Twilight, snap ik ja dat als je voor eerst doet het heel lastig bepalen is welk gewicht je moet pakken. Maar vast fijn gevoel dat je zwaarder kon!
Ik train zelf normaal 3/4 keer per week. Liefste 4, maar red ik lang niet altijd door andere bezigheden. En elke dag probeer ik 10K stappen te halen. Dus ook 3/4 actieve rustdagen. Ik ga wel elke training voluit. Dat vind ik het lekkerste van sporten ook.

Travel_me, vervelend dat je zo slecht geslapen hebt :( wat zijn die roomkaas pannenkoeken?

Kimmie, bij sportmassage moet je je geen ontspannende prettige massage voorstellen, meestal doet de massage zelf flink pijn :') het is vooral hoe het daarna doorwerkt waardoor het heel fijn is.
Ik ben wel echt jaloers op jouw 7 gangen diner! Al had ik het zelf zeker weten wel met wijn arrangement gedaan <3 zo lekker

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:30

Kimmie, oh wauw,7 gangen :9

Linoleum, op gewicht blijven is idd niks mis mee :)

Mijn lijstje van vandaag is voor een cheatdag nog best meegevallen. Nou hebben we morgen ook nog dat we bij anderen eten :))

O: driemaal raden :+
T: 2 sultana koekjes, latte van de shell
L: broodje met pindakaas, kaasbroodje
T: perenijsje
A: pasta met broccoli, paprika, champignons, pijnboompitten en wat raspkaas
T: stukje kwarktaart, wat chippies, glas perensap

Ook nog een ronde van bijna 6 km gewandeld.
Hoeveel kcal weet ik niet. Heb niet getracked

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:40

Ohhh Kimmie lekker, zo'n uitgebreid diner. Ik ben jaloers, mis het zo om uit eten te gaan <3 Al is het nu zonder vlees wel wat moeilijker in luxe restaurants.. Soms denken ze enorm mee, maar vaak zit je zo vast aan menu's.

Ik zit vandaag de hele dag achter mijn laptop dus heb een relatief mager lijstje voor mijn doen. Eerst aan school werken en dan vanaf 3 uur dienst tot 11 :O

O: -
T: Een bolletje goed bezig reep (106)
L: Een smoothie met mango, bosfruit en een half schepje whey, twee crackers met amandelpasta en twee gekookte eieren (515)
T: Een Nakd reep (105)
A: Aardappel-kikkererwtencurry met rijst (719) (heb nu 70 gram rijst ingeschat maar dat is vaak wat aan de hoge kant dus misschien neem ik wat minder, ligt eraan hoe veel honger ik heb)
T: Een chocolate chip cookie (296)
Totaal zou ik dan op 1741 uitkomen. Als ik echt nog lekkere trek heb vanavond skip ik het koekje en neem ik in plaats daarvan een bak popcorn.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:36

Dilan, goed dat je op gewicht wil blijven!

Twilight, het lijkt me idd lastig om in te schatten welk gewicht je moet pakken.

Leoni, vervelend dat je zo slecht geslapen had :(:)

Lino, nee, dat begrijp ik. Ik wordt vaak losgemaakt door de chiropractor en cesartherapeut. Op het moment zelf doet het vaak pijn, maar daarna wordt het alleen maar beter. Het was een lunch trouwens :D Dat vind ik vaak lekkerder, omdat je niet heel laat nog dingen eet. Ik lust geen wijn en geen bier, dus dat zou zonde zijn geweest hahaha!

Emma, mijn ervaring met sterrenrestaurants is (oeps wat klinkt dit verwend :') ) dat ze over het algemeen heel goed meedenken als je vegetarisch bent. Vaak maken ze dan een heel nieuw menu voor je. Logisch ook, er zijn steeds meer mensen vegetarisch, raar als je dan niet uit eten zou kunnen gaan.

Gisteren mezelf gewogen en weeg nu 68.6. Ongeveer een halve kilo aangekomen sinds de laatste keer wegen. Maar heb nu maar besloten dat ik niet per se meer hoef af te vallen. Ik heb een gezond gewicht namelijk. Wel wil ik gewoon gezond blijven eten en bewegen en als er dan nog wat af gaat ben ik daar alleen maar blij mee. Ik heb wel het idee dat ik al een iets gezondere relatie met eten krijg. Ongeveer een jaar geleden zag ik namelijk dat ik 59 kilo woog en ik vond mezelf op dat moment nog steeds te dik en niet mooi. Nu begin ik mezelf wel steeds mooier te vinden (Tinder is toch nog ergens goed voor :D ). Maar natuurlijk blijf ik wel hier, want veel meer dan dit gewicht moet het niet worden!
Lijstje van gisteren ga ik maar niet delen, want dat ging een beetje mis. Nadat ik tijdens het leren ging snacken (chocola en koekjes) heb ik het daarna maar losgelaten en lekker genoten van de bbq, marshallows en nog wat chocola.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:43

@Linoleum: Ja hier ook een zandloper figuur, maakt veel goed haha. Je traybake klinkt heel lekker

@Dilan: Veel plezier in Friesland, je hebt er mooi weer bij. Je lijstje van gister was nog best netjes voor een cheatdag. Dat is bij mij vaak wel anders :+. Ik denk dat ik toch jouw laagjesontbijt een keer ga proberen haha.

@Twilight1: Net lijstje gister! Fijn dat bodypump leuk was. Leuk om zo eens iets anders te proberen. Lijkt me inderdaad niet heel makkelijk uit te vogelen welk gewicht je moet pakken, maar als je het vaker doet weet je het wel snel denk ik.

Als je niet elke training tot het gaatje gaat is het prima om iets minder rustdagen te nemen. Ik doe meestal 5x per week CrossFit, vaak wel voluit want je kunt eigenlijk bijna niet rustig aan doen. Vaak kies ik er 1 training voor om iets lichter te gaan en echt te focussen op techniek. Verder dus elke dag minimaal een uur wandelen, op rustdagen 2 en dan nog wat bodyweight oefeningen (push-ups of squats).

@Marlinde: Een airfryer lijkt me wel handig inderdaad, ik vind het alleen zo'n lomp ding. Geen ruimte voor hier.

@m9ara: Ja die Halo Top is lekker he? Welke smaken heb je? Mijn favo is Birthday Cake, maar had laatst ook Strawberry Cheesecake en die vond ik ook erg lekker.

@Travel_me: Oh vervelend zeg, zo'n feest waardoor je niet kunt slapen. Mijn onderbuurman had er ook een handje van om elke dag mensen over de vloer te hebben en herrie te maken. Heb uiteindelijk een klacht ingediend en sindsdien heb ik niets meer gehoord. Door jou heb ik zin in nacho's met guacamole <3

@Kim: Fijn dat je je weer wat beter voelt. Heerlijk, eten in een sterrenrestaurant! Ik mis dat echt. Ik heb ook zin in marshmallows, zo lekker! Mijn bounty koek was wel oké, maar ik vind het niet de lekkerste van H&C.

@Emma: Net lijstje! Je smoothie klinkt heel lekker.

Hier een beetje een rommelige dag gister. Was met mijn beste vriendin en haar vriend een dagje naar de Soesterduinen. groot kleed mee en lekker eten en heerlijk in de zon gelegen en 8 km gewandeld. het volgende even in een spoiler omdat ik niet weet of dit mag op bokt :+ :
Spoiler:
we hadden een microdosering lsd genomen en dat was heel ontspannen en fijn.
Had vrij gezonde dingen meegenomen om te eten: aardbeien, watermeloen, komkommer met hummus en tortillachips. Uiteindelijk was ik pas om 20:00 uur thuis en verder dus vrij rommelig gegeten en niet mega veel, dus toen heb ik thuis een kleine eetbui gehad. Volgende keer misschien toch meer echte maaltijden meenemen :Y).

Vandaag een iets magerder lijstje:
L: broodje carpaccio, salade van komkommer, radijs, gekookt ei en dille met een dressing van Yofresh, kwark en een beetje azijn.
T: skinny peach frozen yoghurt
A: rundertartaar met minikrieltjes en sperziebonen
T: Melkunie protein pudding chocolade, 125 gram aardbeien, 2 Oreo's double cream
Totaal: 1700 calorieën
B: uur CrossFit

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:58

Maanlicht, die frozen yoghurt klinkt goed!
Ja idd, valt erg mee idd. Normaal is het wel wat minder netjes. Maar vandaag ook wat meer eten dan normaal :+

Kimmie, fijn dat je nu positiever nasr jezelf kijkt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:00

@Kimmie: Haha, klinkt niet verwend. Ik heb er zelf ook wel wat ervaring mee en imo wisselt het enorm. Restaurants die al een wat grotere focus hebben op groenten in hun menu's gaan er vaak makkelijker mee om dan restaurants waar het menu op dat moment meer draait om vlees. Ik heb echt wel eens te horen gekregen dat ze 'wel even gingen kijken wat ze voor me konden doen', en dat gaat dan gewoon om luxe restaurants in de randstad. Ik vraag me dan altijd af of ze echt nooit andere vegetariërs krijgen :=

@Maanlicht: klinkt als een goede dag!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:01

Dilan93 schreef:
Maanlicht, die frozen yoghurt klinkt goed!

Is ook heel lekker en makkelijk te maken. Ik gebruik wel magere kwark ipv yoghurt vanwege de eiwitten, en ik zoet vaak met een beetje zoetstof, al is met honing wel lekkerder.
https://www.melskitchencafe.com/peach-frozen-yogurt/

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:07

@Kimmie: Jaa taco's waren heerlijk! :) Ben inderdaad ook zeker niet te dik, alleen mijn vetpercentage mag wat omlaag en mijn spiermassa omlaag :)
Oeh 7 sterren! Klinkt als heerlijk!
Heel fijn ook dat je relatie met eten is verbeterd en dat je het goed vindt zoals het is. Dat is echt een hele grote stap! :) En tuurlijk blijf gezellig meepraten

@Maanlicht: Oh echt vervelend zo'n buurman! Hier een paar huizen verder zit een aso familie die iedere week minstens 3x tot middennacht keiharde muziek aanzet. Met pinksteren was ik het zat en heb ik aangebeld. Maar niemand deed open. Uiteindelijk van zoveel frustratie de politie gebeld en geluidsoverlast gemeld. Die hadden het erg druk, maar gok dat ze later nog wel zijn geweest. Daar is het namelijk nu al 2 weken stil :) Helaas waren het nu de studenten naast ons.
Hmmm ja misschien volgende keer wel maaltijden meenemen idd als een eetbui het resultaat is. Wel lekker dingen had je meegenomen :) Oeh broodje carpaccio krijg ik ook zin in.. Binnenkort eens halen :) Ook die frozen yoghurt ga ik eens uitproberen

@Linoleum: Die roomkaas pannenkoeken zijn eigenlijk een heel simpel recept: 25 gram roomkaas plus 1 ei en dan goed mixen en bakken als een pannenkoek :) Echt heel lekker en je zit er ook heel vol van (ik deed wel het recept x3, want had honger XD)

@Dilan: Zeker een nette cheatday! Hmm kwarktaart en perensap!

@Emma: Zoo lange dag! Succes vandaag! Het ligt heel erg aan de zaak waar je heen gaat. Ik werk in een simpele lunchroom, maar wij hebben wel een aantal vega opties op de kaart en ik denk minimaal een kwart is in een vegavariant te maken.

--------------------

Hier een apart dagje gehad. Weer slecht geslapen (geen idee waardoor) en nog steeds een soort van lichte kramp/spierpijn in mijn rechterhamstring (al een week nu). Eigenlijk wou ik niks doen toen ik vanochtend wakker werd, maar toch 5 km hardgelopen. Daarna een middagje gewerkt.

Lijstje:
O: 350 gr magere kwark met chocolade cruesli
L: 3 gebakken eieren met tomaat, ontbijtspek en een klein beetje knoflooksaus
A: burrito's met kip
T: Cookie dough ijs klein en 200 gr skyr

B: half uur hardlopen en 4 uur werken (horeca)
totaal 1946

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:31

@kimmie, holymoly 7 gangen dan zal je ook wel vol gezeten hebben!
Gister lekker genoten van al het lekkers zo te horen!

@dilan93, dat lijstje lijkt bijna geen cheatday haha

@maanlicht klinkt als een gezellige dag lekker picknicken. Ik snap wel dat dit makkelijker was als een heel gerecht mee nemen. Mooi lijstje van vandaag!

@travel_me, vervelend dat je slecht geslapen hebt wel heel goed dat je nog bent gaan hardlopen! Lekker hoor cookie dough <3

Mijn lijstje vandaag('cheatday'):
O: meergranen triangel met avocado, ei en kipfilet
T: aardbeientaartje, zero ontbijtkoek, eiwitshake
A: pizza Margherita
T: 100g Breyer chocolade/hazelnoot

1920 kcal (320 meer als dat ik mocht vandaag)

B: 4km hardlopen en thuis training

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 21:51

Travel_me, misschien slecht geslapen door het benauwde weer?

Twilight, ook een prima lijstje voor een cheatday toch?

Vandaag was ook een soort cheatday. Wel 10 km gewandeld in stevig tempo. Heerlijk! :D

O: mini-croissantje, 2x broodje met vruchtenhagel
T: cappuccino met een amandelkoek
T: calippo cola
L: tosti met kaas, paar aardbeien
A: pokebowl, zelf samengesteld met veel groenten en tofu
T: tompouce, cappiccino, wat chocoballetjes (leken op Maltesers)

Kcal niet getracked. Maar was errug lekker :9

Was wel heel erg benauwd vandaag :=
Maar we hebben genoten van ons weekendje Friesland. Mooie provincie vind ik wel :)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 07:39

@Twilight: Jaa cookie dough echt favoriet hier :D Prima cheatday toch! En pizzaaa :9

@Dilan: Ja zou best wel goed kunnen. Ik kan sowieso slecht tegen benauwd weer. Plus buren hadden wat lawaai, dus met het raam dicht geslapen. Vannacht was het stil dus het raam open gegooid en das veel fijner.
Jaa Friesland is mooi heh! Waar zaten jullie? Eigenlijk stom, ik kom daar nooit (oké woon nu ook in Breda, maar hiervoor woonde ik half uur onder Heerenveen). Maar heb eigenlijk nog geen 1 vd elfsteden gezien bijvoorbeeld.. Maar eens doen als ik tijd heb

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:22

@Travel_me, Vervelend van het slechte slapen en je hamstring. Ik zou wel goed in de gaten houden of je er niet meer last van krijgt en anders toch even rust nemen, voordat je jezelf langduriger blesseert. Dat zou zonde zijn nu je net zo fanatiek aan het sporten bent! Maar goed, daar zal je met jouw achtergrond zelf goed genoeg zicht op hebben :D

@Kimmie, Oh heerlijk dat je hebt gegeten in een sterrenrestaurant <3 Ik kan niet wachten om ook weer zo'n etentje te plannen nu het weer kan! Dan moet je gewoon genieten en nergens op letten :D Fijn dat je relatie met eten gezonder wordt en je ook blij bent met hoe je eruit ziet! Je hebt inderdaad een mooi gewicht, dus daar mag je gewoon hartstikke blij mee zijn :)

@Dilan, Fijn dat je zo'n goed weekend hebt gehad en lekker gegeten ook :)) Kan me wel voorstellen dat het lekker benauwd was om 10km stevig door te wandelen.. Ik vond het hier ook echt drukkend.

@Emma, Lange dag inderdaad zeg! Voor mij zou een chocolate chip cookie mijn lekkere trek veeeel meer stillen dan popcorn :=

@Maanlicht, Ik heb nu cookie dough en die vind ik erg lekker. Vind fruitsmaken vaak zo chemisch zoet in ijsbakken uit de vriezer in de supermarkt, dus voor mij was cookie dough de meest veilige optie. De anderen zijn dan misschien toch de moeite om te proberen :D
Heerlijk toch, zo'n relaxte dag! Gisteren lekker gegeten ook :9

@Twilight, Oh pizza, mijn ultieme cheatmeal <3

Ik had dit weekend voor het eerst weer wat sociale dingen gepland en dan is het gelijk erg lastig om een beetje normaal te eten vind ik :+ Zaterdag gingen we barbecueën bij vrienden en die hadden echt niet normaal veel eten ingeslagen. Ik vind het dan toch een soort van banketstaaf om na nog geen kwart al te zeggen dat ik eigenlijk wel genoeg heb -O- Wat meer gegeten dan ik had gepland dus. Gisteren kwamen er vrienden naar ons en had ik gewoon wat hapjes gemaakt en twee plaattaarten. Daar hadden we alleen ook wat wijntjes bij, dus aan het begin van de dag kon ik me prima inhouden, maar na wat wijn toch teveel gegeten :+

Op zich is het niet zo erg. Mijn doel in deze maand zonder wegen was niet meer afvallen. Liever zelf wat erbij dan eraf. Dus nu ben ik mezelf aan het inhouden om niet te gaan compenseren maar gewoon weer 1800 kcal te eten de rest van de week!

Planning vandaag:
O: 30gr havermout met 50gr kersen, 1 blokje 99% chocolade en 15gr whey crispy
T: Stukje gezonde zelfgemaakte chocoladecake en een appel
L: Burger van een wit bolletje, tartaar, tomaat, ui, een plak jonge kaas en een plak coburgerham (ik had al bedacht dat ik waarschijnlijk een beetje katerig zou zijn en zin zou hebben in burger/pizza/etc :') dus een gezondere optie van een vette hap ingepland)
T: Smart bar crunchy + 150gr kvarg
D: Aardappeltjes met sperziebonen en een worstje
T: 150ml halo top ijs.
Totaal 1755 kcal

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:38

Dilan, dat valt heel erg mee inderdaad voor een cheatday! Maar wel lekker denk ik om te merken dat ook met een cheatday je kan genieten zonder helemaal los te gaan?

Emma, het normale eten uiteindelijk ook allemaal gelukt ondanks je drukke dag gisteren?

Kimmie, lunch of diner, het is beide lekker <3 Al zou ik lunch ook fijner vinden denk ik ja! En goed dat je besloten hebt dat je niet perse af hoeft te vallen! En lekker blijven meepraten inderdaad :D

Maanlicht, Klinkt alsof je een heerlijke relaxte zaterdag heb gehad!

Travel_me, ik weet nog niet helemaal wat ik me moet voorstellen bij gebakken ei met roomkaas erdoor. Wie weet ga ik het binnenkort eens proberen. Klinkt wel alsof je er lekker kruidige ei van krijgt.

Twilight, jij ook al een best goede cheatday gehad. Onder de 2.000 kcal valt heel erg mee!

Mara, je bent niet de enige die een weekend met sociale activiteiten niet meer gewend was en ook veel te veel gegeten en gedronken heeft :') Je plan voor vandaag klinkt in elk geval goed om gewoon weer netjes verder te gaan.

----------------------

Ik begon zaterdag overdag heel goed. Tot we bij verjaardag waren. Was eerste in maanden tijd waarbij ik echt aan de drank ging anders op één biertje of wijntje na. Gevolg is dat we om 4 uur 's nachts in bed lagen met veel te veel drank op en dus ook veel te veel eten. Plan mislukt :')
Gisteren had ik nog verjaardag van mijn vader ook. Daar wel gebakje gegeten en paar hapjes en 's avonds een broodje. Maar dat viel in totaal wel heel erg mee qua eten.

Vandaag dus maar weer gewoon normaal eten.

Mijn planning voor vandaag:
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispey en cruesli chocola
T: cracotte met kaas, 2 gekookte eieren
A: vega kaasschnitzel, bloemkool met geraspte kaas, aardappelbolletjes uit airfryer en beetje mayonaise
T: chocoladekoek
Totaal ongeveer 1.700 kcal

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:27

Ik heb alles bijgelezen maar echt geen puf om een lange bijlees post te typen, sorry!

De afgelopen dagen waren nog steeds poedersuiker voor mij door al het gedoe met de uni. Ik ben alleen maar bezig geweest met allerlei mensen te mailen, maar ik ben helemaal niks opgeschoten. Dus nu moet ik accepteren dat ik een jaar studievertraging op ga lopen en het allemaal een plekje geven. Ik heb wel voor mezelf een voordelen lijstje gemaakt. Zoals: ik kan volgend jaar sowieso niet op stage omdat het geannuleerd is door het coronavirus, waardoor ik sowieso een jaar later pas mijn stage kan doen. Dan heb ik volgend schooljaar minder vakken, dus minder stress en meer tijd om te genieten van ons nieuwe huis (augustus krijgen we de sleutel, dan verbouwen en hopelijk november verhuizen). Ik ben 24 als ik afstudeer ipv 23 dus dat is ook geen ramp. Misschien kan ik wel een extra vak wat ik leuk vind volgend jaar erbij doen? Het negatieve is dat ik weer bij dezelfde docent terrecht kom, een jaar studievertraging betekend ook 2500 euro extra betalen aan collegegeld en boeken en mijn vriendinnen gaan door terwijl ik achter blijf.
Ik moet het allemaal gewoon even een plekje gaan geven en als dat lukt dan voel ik me al een stuk beter!

Ik ben gisteren gaan wandelen met mijn moeder en mijn paard en dat was heel fijn! Ik heb ook weer een paar keer hardgelopen en dat gaat weer super! Wel kleine afstanden omdat ik bang ben dat als ik gelijk weer langere afstanden ga, dat ik dan weer last krijg.

Ook heb ik gisteren wat leuks gedaan (vind ik zelf): Ik heb geprobeerd zelf een H&C koek te bakken en het is heel goed gelukt! Vandaag ga ik naar de winkel om allerlei lekkere dingen te halen die ik erin kan stoppen. Iemand suggesties voor lekkere combinaties? :D
Ik heb al twee bestellingen gekregen (van een vriend van mijn broertje en van de buren) voor 4 koeken :'). Terwijl ik het vooral voor de leuk heb gemaakt en het maar 6 koeken waren. Ik hoefde er geen eens geld voor maar wel leuk dat mensen dat echt willen geven! En nog iets leuks; mijn koek bevat 484 kcal ipv 600 kcal van de H&C koeken. Ze zijn nog niet perfect maar ik vind ze heerlijk! Ik heb een nieuwe hobby gevonden.

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Mijn lijst van gisteren:
M - drie geroosterde boterhammen waarvan twee met oude kaas en een met katenspek
T - bittergarnituur en een wijntje (met mam op het terras)
A - spaghetti bolognese met strooikaas
T - een zelfgemaakte koek

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:51

Afgelopen weekend was ik een weekendje weg, dus wel bijgelezen maar geen tijd om op iedereen te reageren.
Ik zag iets voorbij komen over eiwitpoeder. Ik had de smart protein van B&F in vanille, die vond ik lekker.
Bijna alle andere smaken vind ik minder, vooral fruit inderdaad erg chemisch. Nu heb ik vanille en witte chocolade bij Myprotein besteld. Ben heel benieuwd

@maan: 5x crossfit per week?! :):) Wow! Fanatiek zeg. Doe je dan ook 5x een WOD of heb je bij jullie ook 3/4 type lessen? Zelf ga ik gemiddeld 2x per week, naast 1x bootcamp en 1x hardlopen, en dan wissel ik weightlifting/gymnastics specialty classes af met WOD's.
Afgelopen week een PR met deadliften; 100kg **\O/**

@Kimmie oeh lekker zo'n sterrenrestaurant! Ook voor lunch :D . Mijn ervaring is ook dat ze heerlijke opties hebben zonder alcohol.

Ik lees vanalles over die H&C koeken, klinkt als iets wat ik niet moet gaan kopen want ik vreet alles meteen op haha. Paar weken terug grote koeken gemaakt met macademia en witte chocolade. Die waren ook heerlijk.

Afgelopen weekend naar de Veluwe geweest, veel buiten de deur gegeten van salades tot steaks. Wel veel gefietst en gewandeld :) .

Gisteren:
O: Vanillekwark met honing
T: worteltjes
L: 12 uurtje met bruin brood, rosbief, ei en kroket
A: broccolisoep, ravioli met bolognesesaus
T: chocoladereepje

D: thee, ijskoffie, sinaasappelsap, cola. cappucino en water
B: uur wandelen en rustige buitenrit

Lijstje van vandaag:
O: vanillekwark met agavesiroop en lepel pindakaas, thee
T: Grilworst
L: Broccolisoep met een broodje
T: gekookt ei en komkommer denk ik
A: restje ravioli
T: eiwitshake

D: thee, ranja en water
B: uurtje crossfit en half uurtje wandelen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:22

Mjwb, met wat studievertraging is niet zoveel mis toch? Ik ken tenminste bijna niemand die niet zonder vertraging is afgestudeerd en ik heb zelf HBO gedaan. In loop van jaren loopt eigenlijk iedereen wel een keer vertraging op.

Josien, klinkt echt heerlijk zo’n weekend weg naar de Veluwe <3 wij gaan hopelijk van zomer of anders in elk geval van najaar een paar nachtjes weg in eigen land, in plaats van vakantie naar buitenland. Kijk er nu al naar uit.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:30

Josien - Klinkt als een heel leuk weekend! Aan die H&C koeken moet je nooit beginnen haha! Ik heb gelukkig al een tijdje niet meer besteld en vind het nu veel leuker om ze zelf te maken. Lekker lijstje!

Linoleum - Nee dat klopt! Het is niet heel erg maar ik voel me echt een mislukkeling. Ik heb op het HBO mijn propedeuse gehaald zodat ik naar de uni kon, daar heb ik een jaar Chinastudies gedaan alleen ik vond het niet leuk dus ben ik gestopt. En daarna deze studie begonnen. Dus ik heb echt het gevoel alsof ik bezig ben zonder iets te bereiken. Maar dat moet ik echt los laten.
Vakantie in eigen land kan ook super leuk zijn!!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:37

Mjwb om je te troosten, ik ben 30 en heb m’n HBO nog steeds niet afgerond :') . Op je 24e is vroeg zat fulltime aan werk te gaan, lekker genieten van die langere studententijd :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:47

Ik krijg het ook steeds niet allemaal bijgelezen helaas, ik hoop dat het me vergeven wordt als ik mensen vergeet soms. Ik hou het even bij het weekend en vanochtend.

@Dilan93 Hoe was de minivakantie met de schoonfamilie?

@Twilight1 5 keer in de week trainen, ik zou het niet vol kunnen houden denk ik.

@MarlindeRooz Airfryer lijkt me echt ideaal, ik heb alleen een oven en dat is al echt een lifesaver soms

@linoleum Jammer dat het plan o niet veel te drinken mislukt was, maar als het een leuke dag/avond is geweest moet dat ook af en toe een keertje kunnen toch?

@Travel_me Balen van het slechte slapen, hopelijk gaat dat snel weer beter.

@Kimmie25501 7 gangen in een sterrenrestaurant, dat zal vast gesmaakt hebben.

Ik ben zaterdagavond gestruikeld en hard op mijn knieën terecht gekomen. De een is blauw en de ander buigt bijna niet meer. Is wel zuur want ik zou zondag starten met een beginnerscursus wielrennen maar dat ging dus niet. Lijkt nog geen verbetering in te zitten dus morgen naar de fysio. Ik hoop dat het eind van de week weer goed genoeg is om te kunnen fietsen maar ik heb er nog een hard hoofd in.

Ik heb zaterdagavond ook besloten een burger en frietjes te bestellen omdat ik gewoon niet lang genoeg kon staan om wat dan ook te koken. Gister tot bijna 14 uur gewoon alleen maar in bed gelegen op een tripje naar de WC na en daarna aan de keukentafel een puzzel zitten maken. Wel zelf gekookt: Varkenshaas, zwarte bonen, aardappelkroketjes uit de oven en Sweet Chilli saus.

Vandaag is het plan als volgt:

O - Brood met ossenworst
L - Brood met pindakaas en hagelslag
T - Een kiwi
A - Kipfilet, aardappelkroketjes en worteltjes of dopewrtjes
T - Koekje
Drinken - Energy drink

Totaal: Ongeveer 1450 callorieën

Wat minder dan de 1650 waar ik normaal op mik maar ik heb ook echt 0 beweging. Als ik de 1000 passen ga halen vandaag is het veel zegmaar. Morgen naar de fysio en hopelijk dat in ieder geval de zweliing snel weer af neemt...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:54

Imay, heel veel beterschap gewenst! Hopelijk wordt het snel weer beter en helpt de afspraak bij de fysio ook. Snap dat je zaterdag eten hebt besteld. Lekker rustig aan doen dan maar :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:02

@m9ara: ja ik ben echt een volume eter, dus ik kan beter een uur lang snacken op een bak popcorn dan twee minuten op een koek :))

@Lino: Ja! Ik heb uiteindelijk eigenlijk heel netjes gegeten. Er zit ook eindelijk weer eens een dalende lijn in mijn afvallen dus hoop dat dat blijft :))

@mjwb: Wow die koek ziet er echt mega lekker uit! Ik vind oreo's ook echt super lekker :9 Je problemen met de uni klinken vervelend maar helaas bekend :(:) Het is ontzettend stressvol maar het is goed dat je probeert om te denken. Dan kan je er in ieder geval nog een positieve spin aan geven. Uiteindelijk ben ik blij dat ik wat ouder ben als ik afstudeer, als ik met mijn eerste studie in een keer door was gegaan was ik op mijn 20ste afgestudeerd. Nu ik daarop terugkijk ben ik blij dat ik de tijd heb genomen om allemaal leuke dingen te doen. Kan je bv een minor doen? Misschien in het buitenland? Ik ben een half jaar naar Zuid-Afrika geweest voor mijn minor en dat was echt de beste keuze die ik kon maken, ik heb daar zo veel geleerd.. Op academisch gebied maar ook over mezelf :)

Je lijstjes klinken lekker Josien!

@IMAY: Wow, klinkt poedersuiker van je knie. Hopen dat de fysio wat voor je kan betekenen.. In ieder geval lekker omhoog houden zodat de zwelling wat minder wordt!

Mijn dagje vandaag:

O: -
L: Een magioni pizzabodem met passata en een beetje geraspte kaas (603)
T: Een nakd reep (134)
A: Een smoothie, twee gekookte eieren en twee crackers met pindakaas (513)
T: Een zak zoute popcorn :Y) (430)
Totaal kom ik daarmee op 1725 uit, dus heb ook nog ruimte om evt een tweede reep te pakken vanmiddag als ik nog honger heb.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:36

Jaaaa Emma ik vind het zo fijn voor je dat je bent afgevallen en je moeite beloond wordt <3