Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:55

Zie het bij buik wel en merk het bij mijn kleding, nu heb ik makkelijk praten want mijn kilo's zijn er door omstandigheden aangevlogen in de laatste twee maanden. Ik zwem ook veel, probeer op dagen dat ik niet hoef te werken een uur te zwemmen, vorige week dus vijf keer uur gezwommen, deze week wordt dat dus maar vier keer want moet nu morgen weer werken. Dan beweeg ik gelukkig ook veel en dan ga ik zondag extra zwemmen om toch aan mijn sportschema te komen.

san4nie

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:01

Wat goed dat je het ook al echt zo merkt SandravdB. Maar dan sport/ beweeg je inderdaad ook echt best wel veel.

Kosje, de meeste mensen hier hebben wel echt wat kilo’s teveel. Dan gaan ze er ook sneller af dan bijvoorbeeld bij jou natuurlijk.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:15

Als het echt enkel bij je buik is zou ik kijken voor cryolipolyse, vet bevriezen, heb ik in verleden keer gedaan, is kuur van drie keer en had toen 14 cm verschil wat zeer duidelijk te zien was. Kostte geloof ik 175 in totaal en bij social deal kun je het nog goedkoper vinden.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:30

SandravdB schreef:
Als het echt enkel bij je buik is zou ik kijken voor cryolipolyse, vet bevriezen, heb ik in verleden keer gedaan, is kuur van drie keer en had toen 14 cm verschil wat zeer duidelijk te zien was. Kostte geloof ik 175 in totaal en bij social deal kun je het nog goedkoper vinden.

Ja enkel daar
Doet dat geen zeer?
En blijft het dan ook weg of?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:31

Nee doet geen zeer, heel even irritant gevoel, in principe blijft het weg, tenzij je dus net als ik ruim 14 kilo aankomt.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:07

Ah top ik ga er is naar kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:22

Werkt dat echt ja? Ik heb een typisch zandloperfiguur. Brede schouders en heupen, maar wel mooi in balans (als ik op gewicht ben :') ), maar ik heb echt een dikke onderbuik... Ondanks buikspieroefeningen en alles is dat bijna niet weg te krijgen... Dat is me wel €175 waard als ik daar wat af krijg... :Y)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 20:40

Kosje: voertaal op bokt is abn, dus gewoon, misschien, daarom, etc.
Vind je berichten heel irritant lezen en ben daardoor geneigd ze over te slaan

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:47

Hoi allemaal,
Ik maak even mezelf kenbaar want ik wil jullie laten weten hoezeer dit topic me motiveert!! Ik vind het echt heel fijn om elke dag of zelfs meerdere keren per dag even te kijken hoe het jullie vergaat en de struggles maar zeker ook de successen te lezen! Ik zou ook best wel mee willen doen aan het lijstje dat elke week erop gezet wordt, extra motivatie want je wilt natuurlijk wel dat er dan resultaat te zien Is! :D Wie moet ik dan pb'en en op welke dag?? Ik wil wel liever niet mijn gewicht op internet, dus is het ook goed als ik dan alleen doorgeef wat er vanaf is?

Ik ben trouwens heel lang, 186 en heb dus inmiddels aardig wat extra kilootjes helaas. Er moet minimaal 15 kilo af om op een gezond BMI te komen dus dat is voor nu ook mijn doel! Ik ben al goed op weg want sinds 9 januari bezig en nu 1,8 kilo lichter. Dat is ook wel mijn struikelblok, dat ik te snel wil gaan en dus eigenlijk te weinig ga eten. Ik probeer nu 1800 aan te houden, dat is mijn BMR. (Weet ik dankzij jullie, há :D )
Ben al eerder eens 12 kilo afgevallen, toen trainde ik voor en liep ik de Nijmeegse vierdaagse. Dat is er allemaal alweer aan + nog eens wat meer kilo's dan toendertijd mijn startgewicht.. oeps..

Vanmorgen 'voor' foto's gemaakt in ondergoed, das wel ff confronterend. Maar hoop ze over een paar maanden te kunnen vergelijken en verschil te zien!!

Ik zal denk ik niet veel posten maar zeeeeker veel meelezen en zoals gezegd wil ik wel mee doen met het lijstje! Ik hoor graag wie ik daarvoor moet hebben :)

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:54

Welkom boetjewoor!

Kosje... Niet iedereen is te vergelijken, maar denk dat de meeste hier blij zijn met een bmi van rond de 25. Ikzelf zou al heel blij zijn met een bmi rond de 30! Maar denk dat daar ook wel het meeste verschil zit qua afvallen zoals san4nie ook al aangeeft.
En ook ik ben het met LadyMadonna eens!

Vanochtend heerlijk gesport, vond dat altijd een uitdaging met een dreumes, maar nu hij steeds meer peuter wordt is het veel leuker en makkelijker. Hij gaat gewoon mee staan doen!
Morgen weer wegen, ben benieuwd wat deze week brengt!

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:59

Emmaa_ schreef:
BlackBeautyZ, hoe lang ben je en wat is je huidige gewicht? Hoe veel sport je? Nooit uitgaan van wat de app zegt, die waarden zijn eigenlijk altijd enorm laag ingeschat.

ik ben 1.70 m en mijn huidige gewicht is 65.3. ivm een operatie sport ik momenteel niet veel. ongeveer 4 uurtjes wandelen in de week. ik las inderdaad in dit topic dat de app hele lage waardes aangeeft. alleen toen ik bij een diëtiste was, adviseerde ze me om rond de 1200 calorieën te zitten per dag.

edit: ik gebruik inderdaad de FitnessPal app
Laatst bijgewerkt door BlackBeautyZ op 16-01-20 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:59

Passen jullie trouwens ook je kcal doel aan naarmate je afgevallen bent?
Mijn doel is nu gebaseerd op mijn startgewicht, maar dat is dadelijk natuurlijk te veel.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:49

Ik was het topic kwijt! Nou ja, deze week is afvallen ook niet echt aan de orde, ongesteld en dan ben ik standaard 1.5 kilo zwaarder. Dat is zo standaard dat ik me er niet eens druk om maak.

Vannacht slecht geslapen, overdag weinig gegeten omdat ik me niet fit voelde, einde van de middag knapte ik wat op en toen heerlijk burrito's en een groot glas coca cola met citroen genomen. Ik had alle ruimte in mijn eetplanning, dus lekker van genoten!

Volgende week weeg ik wel weer.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:01

Anniekskie schreef:
Mijn doel is nu gebaseerd op mijn startgewicht, maar dat is dadelijk natuurlijk te veel.

Het is verstandig om dit ongeveer bij elke 5kg die je kwijt bent, opnieuw te berekenen :j.

Hier nu wel even een moeilijk moment. Ben moe, wat verdrietig/teleurgesteld/niet tevreden met een aantal dingen zoals die op dit moment gaan. En dat soort emoties zorgen bij vaak voor flinke vreetbuien. Gelukkig tot nu toe mij nog kunnen inhouden. Zo nog even een rondje met de hond, nog een glaasje water drinken en en dan lekker op tijd naar bed.
Even een paar virtuele knuffels en een
paar positieve woorden zullen mijn goed doen :o.
Morgenochtend weeg moment.. ik ben benieuwd..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:07

Volhouden itsme! Discipline is kiezen voor wat je echt wil ipv wat je nu wil :)

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:14

ItsMe2 schreef:
Anniekskie schreef:

Het is verstandig om dit ongeveer bij elke 5kg die je kwijt bent, opnieuw te berekenen :j.

Hier nu wel even een moeilijk moment. Ben moe, wat verdrietig/teleurgesteld/niet tevreden met een aantal dingen zoals die op dit moment gaan. En dat soort emoties zorgen bij vaak voor flinke vreetbuien. Gelukkig tot nu toe mij nog kunnen inhouden. Zo nog even een rondje met de hond, nog een glaasje water drinken en en dan lekker op tijd naar bed.
Even een paar virtuele knuffels en een
paar positieve woorden zullen mijn goed doen :o.
Morgenochtend weeg moment.. ik ben benieuwd..

Oh dan heb ik nog even :j

:(:) herkenbaar emoties en vreetbuien! Hopelijk kun je lekker slapen en voel je je morgen een stuk beter!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:17

Rondje met de hond, tanden poetsen en op bed!
Het nadeel van eten uit emotie, is dat je je na die tijd alleen maar nog slechter voelt. Omdat je dat eigenlijk helemaal niet wou eten. Zodra je je tanden gepoetst hebt en in bed ligt, kan het niet meer. Dan kan je even heel hard balen of huilen over alles wat stom is. Daarna denken aan de dingen die nu wel goed gaan. En dan lekker gaan slapen. Morgen weer een dag. Dikke knuffel.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:23

Jullie zijn echt super lief <3 Dankjulliewel :*
Ik ben al even een klein rondje naar buiten geweest met de hond. Ga nu nog even een glaasje water drinken en dan naar bed.
Morgen weer een dag om positief te beginnen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 22:47

Ik heb vannacht gedroomd over chocola, en marshmallows, en gesuikerde perziken, en en en....
-O-

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:54

LadyMadonna schreef:
Ik heb vannacht gedroomd over chocola, en marshmallows, en gesuikerde perziken, en en en....
-O-

Hou op!!
Ik heb zojuist chips kunnen weerstaan. *\o/*

ItsMe2 schreef:
Jullie zijn echt super lief <3 Dankjulliewel :*
Ik ben al even een klein rondje naar buiten geweest met de hond. Ga nu nog even een glaasje water drinken en dan naar bed.
Morgen weer een dag om positief te beginnen!

Goed zo!

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 23:04

LadyMadonna schreef:
-O-

_O- ( gesuikerde perziken) oh ja, die at ik vroeger wel.(zachte snoepjes toch?) oh heerlijk! Ik heb vanmiddag gezondigd met chocolade truffels van kerst.. {:)-:( . zucht... nou ja... kop op. Volgende keer beter :')
Januari duurt ook zo lang. Kijk wel uit naar het voorjaar

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 23:13

Ik rook vanmiddag stokbrood met kruidenboter. :')
Vanavond nog 2 hamburgers in de airfryer gegooid. :')
Mag ik gelukkig wel hebben haha dat scheelt om van de chips en stokbrood af te blijven.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 23:28

Mijn vriend is stom. Mijn vriend kocht stroopwafels. Ik houd van stroopwafels. Daarom koop ik ze niet. Nu heb ik 3 stroopwafels gegeten. Mijn vriend is stom. :')

#ikhebheusweleeneigenwil

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 23:49

Stroopwafels zou ik ook niet kunnen weerstaan hoor! :9 Een traktatie dat je zo goed bezig bent... ? <<)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 00:09

Neverland schreef:
Stroopwafels zou ik ook niet kunnen weerstaan hoor! :9 Een traktatie dat je zo goed bezig bent... ? <<)

Ja en af en toe een cheatmoment er tussen door. Zolang je erna niet denkt fiets maar op, maakt nu toch niet meer uit en de hele kasten gaat plunderen vind ik dat het wel moet kunnen.
Denk ook dat dat af en toe nodig is om het vol te kunnen houden.
Ik denk dat ik me van het weekend ook iets pak om te cheaten. :Y)
Vorige keer dat ik aan het afvallen was viel ik op een gegeven moment niet meer af maar bleef hangen. Dan at ik 1 dag in het weekend de grootste vette zooi zoals chips en pizza en friet. En dan daarna weer in het gareel en toen gingen de kilo's weer omlaag haha.