Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pippa13 schreef:Zelf zit ik nu ook een paar weken thuis. Niet perse van het werk. Maar omdat ik bepaalde traumatische gebeurtenissen nooit goed heb verwerkt en de afgelopen 10 jaar op de automatische piloot heb geleefd en ben gevlucht in mijn werk. Heel veel en heel hard werken om niet na te hoeven denken.
Citaat:De huisarts stelde overspannenheid vast en agorafobie. Dus angst voor de angst. Dit komt van de paniekaanvallen. Ik ben bang om overal een aanval te krijgen. Eerder was thuis altijd mijn veilige zone. Maar ook daar kreeg ik aanvallen. Het enige wat een beetje hielp was heet douchen, maar 4x per dag douchen werd het nieuwe vluchten
Citaat:Gelukkig kon ik snel bij een haptotherapeut terecht en die heeft mij ademhalingsoefeningen gegeven zodat ik wat kon ontspannen.
Citaat:Daarnaast ben ik een 15 weken online traject gestart (via audio) om van de paniekaanvallen af te komen.
Citaat:In overleg met de huisarts hebben we niet gekozen voor medicijnen maar voor supplementen tegen de misselijkheid en melatonine voor het slapen.
Citaat:Ook heb ik binnenkort een gesprek met de POH.
Vertel in dit gesprek vooral hoe beroerd je er nu aan toe bent. En als het kan: neem een vertrouwd iemand mee.Citaat:Volgende week een eerste gesprek met de bedrijfsarts.
Citaat:Ik voel me heel erg gestrest en moe en het voelt ook allemaal zo uitzichtloos. Ik ben constant gespannen. De ochtenden zijn ook vreselijk, ik word meteen zenuwachtig wakker.
Citaat:Verder heb ik ook last van veel schaamte/schuld, ik ben 26 en heb echt een perfect leven
Citaat:ik wil me gewoon niet zo ellendig voelen. Ik wil er heel hard aan werken, maar het gaat zoooo langzaam. Dat vind ik echt heel moeilijk.
Pippa13 schreef:Even een schopje. Hoe gaat het inmiddels met iedereen?
Zelf zit ik nu ook een paar weken thuis. Niet perse van het werk. Maar omdat ik bepaalde traumatische gebeurtenissen nooit goed heb verwerkt en de afgelopen 10 jaar op de automatische piloot heb geleefd en ben gevlucht in mijn werk. Heel veel en heel hard werken om niet na te hoeven denken.
De huisarts stelde overspannenheid vast en agorafobie. Dus angst voor de angst. Dit komt van de paniekaanvallen. Ik ben bang om overal een aanval te krijgen. Eerder was thuis altijd mijn veilige zone. Maar ook daar kreeg ik aanvallen. Het enige wat een beetje hielp was heet douchen, maar 4x per dag douchen werd het nieuwe vluchten. Ik kon niet slapen, niet eten en zat alleen maar heel hard te trillen de hele dag. Ik durfde het huis niet uit, zelf zo erg dat ik de gordijnen niet eens open durfde te doen...
Gelukkig kon ik snel bij een haptotherapeut terecht en die heeft mij ademhalingsoefeningen gegeven zodat ik wat kon ontspannen. Daarnaast ben ik een 15 weken online traject gestart (via audio) om van de paniekaanvallen af te komen. In overleg met de huisarts hebben we niet gekozen voor medicijnen maar voor supplementen tegen de misselijkheid en melatonine voor het slapen. Ook heb ik binnenkort een gesprek met de POH. Volgende week een eerste gesprek met de bedrijfsarts.
Ik voel me heel erg gestrest en moe en het voelt ook allemaal zo uitzichtloos. Ik ben constant gespannen. De ochtenden zijn ook vreselijk, ik word meteen zenuwachtig wakker. Verder heb ik ook last van veel schaamte/schuld, ik ben 26 en heb echt een perfect leven en wil me gewoon niet zo ellendig voelen. Ik wil er heel hard aan werken, maar het gaat zoooo langzaam. Dat vind ik echt heel moeilijk.
Marjo schreef:Ik heb het 6-minuten dagboek Puur gekocht, en dat werkt wel. Vooral fijn om de dag even af te sluiten door te focussen op de positieve dingen die gebeurd zijn.
Celebi schreef:Ik heb deze week ook mijn traject bij de psycholoog afgerond. Hoewel ik er stiekem door alle lichamelijk klachten tegenop zie dat ik een concert heb geboekt dit weekend, heeft hij me ervan overtuigd dat ik ervan moet gaan genieten en dit als een welverdiend feestje zie.
Celebi schreef:15 maanden is best een tijd! Dan heb je kans dat de opbouw ook wat langer kan duren. Wat je vaak ziet is dat je 2x 1 uur per week of 2x 2 uur gaat doen. Dat dan een week of twee/drie en als dat goed gaat een uurtje per dag erbij.
Celebi schreef:Nee ik had het een jaar geleden geboekt toen er nog niet zoveel aan de hand was..![]()
Had er dus best spijt van. Maar goed, we gaan het zien. En kan ik niet gaan is het vooral erg zonde van het geld maar geen ramp.