Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:25

Neuh ben te vet voor bikini gedoe :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:27

Hey Jaimy! :D Helemaal niet aan gedacht, en idd niet om de hoek vanuit Gelderland haha maar ik zal ongetwijfeld tijdens de 2 weken dat ik er ben wel die kant op gaan, dus ik laat het je weten, lief! :D

Courses, ik heb 1 bikini wedstrijd gedaan, inmiddels zo'n 3 jaar geleden. Vond het een hele "bijzondere" ervaring om aan mezelf te bewijzen dat ik het kon, en was heel trots op mezelf, maar het was toch niet echt mijn ding. Bovendien moet echt je hele leven erom draaien tijdens prep, en daarvoor heb ik een te stressvolle en onberekenbare baan, dus bij mij ging de rest van m'n leven er wel echt onder lijden. Ik heb nu echt mijn passie gevonden in powerlifting, maar ik vond het wel heel gaaf om keer mee te maken :j

Edit, even 3 jaar terug gegaan op m'n insta... En 10 kilo :+

Afbeelding

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 07:34

Leuk om te zien! Waar was dit?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 08:19

Dit was PCA BodyPower in 2018, in Birmingham. BodyPower is een enorme fitness beurs dus dit was een hele grote show, ik had misschien liever een iets kleinere gedaan zo voor de eerste keer maar het was ook wel weer heel gaaf :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:04

Stoer hoor!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:17

Wauw, mooi toch om meegemaakt te hebben?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:19

Super gaaf!

Ik heb wat minder getraind afgelopen week, onze hond heeft kritiek gelegen in de kliniek vanaf dinsdag...
Hij is nu weer thuis maar heeft toezicht nodig, dus training naar de avond geschoven en dat vind ik nooit zo ideaal, maar we gaan er voor

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:26

Nou, ondanks avond training een goede! Squat en deadlift 2,5 kilo kunnen verhogen
Bankdrukken sinds vorige week ook opgepakt, maar dat stelt met 30 kilo weinig voor
Moet dat ook echt rustig opbouwen voel ik aan m'n schouder

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 07:23

Fijn dat het goed ging. Benchen is een lastige oefening vind ik. Hoe is het nu met je hond?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:04

Beter gelukkig, loopt weer rond en tot nu toe lijkt de spoed operatie van vrijdag geslaagd. Gisteren zijn zijn katheter (wat er nog zat want hij had hem weer doorgebeten) en zijn infuus canule verwijderd
Fortuin lichter, maar heb hem gelukkig nog

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:10

Eulogy; wow, je stond er echt héél goed bij zeg! Wat tof. Die ervaring is wel inderdaad de motivatie die ik daarvoor zou hebben persoonlijk, ik weet niet of ik erg blij zou worden om continue alleen maar een prep in te gaan.

Fijn dat het beter gaat met je hond Joanne, hopen dat het herstel voorspoedig verloopt!

Ik snap helemaal wat je bedoeld Renee, daar heb ik in het begin ook heel erg last van gehad. Op gegeven moment val je ook zelf een beetje in een routine denk ik en kun je op die manier ook sneller de motivatie vinden om zelf te gaan, maar dat duurt inderdaad even.

Ik ben vanochtend voor het 'eerst' weer gaan trainen na m'n vaccinatie zaterdag. Dat viel echt vies tegen :+ Bij m'n warming up merkte ik al dat het geen succes zou worden en omdat m'n voet nog steeds moeilijk doet heb ik het heel bescheiden gehouden. Had niet verwacht er nu nog zo'n last van te hebben, dus houd er rekening mee mocht je nog gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:28

Woooooow, gaaf hoor Eulogy! Het zou voor mij nooit een doel zijn, maar het lijkt me wel onwijs tof als je het een keer hebt gedaan.

Oei, wat triest van je hond Joanne, gaat hij nu al wel weer iets beter? Hopelijk zet zijn herstel in dezelfde lijn door :j

Haha, ik kon de eerste paar dagen na mijn eerste vaccinatie geen zak met m'n linkerarm Courses. Volgens mij mocht ik hem ook niet te zwaar belasten. Heb ik ook niet gedaan :Y)

Hier vandaag thuis weer lekker met gewichten getraind. Volgende week woensdag hebben we de afspraak staan bij de crossfit gym. Mijn vriend gaat ook mee, hij wil meer spieren kweken. Ben heel benieuwd! Ik kijk er wel enorm naar uit moet ik zeggen, het telefoongesprek was al heel prettig.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 06:09

Oh ik heb echt 0 last gehad. *klop af
Beetje stijve schouder eerst avond. Maar de dag er na gewoon getraind.
(wel lower body, maar dat was puur omdat ik die die dag doe. Had ook prima upper kunnen doen)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:12

Vandaag controle gehad met de hond, alles dik in orde gelukkig!

Squat gaat vooruit, 65 kilo nu
Deadlift blijft wat achter momenteel, besloten daarmee gewicht minder te houden en weer rustig verder te gaan

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:08

Even niet gereageerd, was druk.
Fijn van de hond joanne! Toch altijd veel zorgen als er iets is met de viervoeters.
Leuk renee crossfit! Zag van de week een crossfit wedstrijd en dat was echt pittig. Voor mij teveel competitie, ben bang dat ik mezelf helemaal sloop dan _/-\o_
Ik heb van de fysio weer groen licht! :):) Ben wel heel rustig aan het opbouwen dus zit nu met squat 35 en deadlift 40 kg. Merk wel dat er genoeg ruimte is voor meer. Bench daarentegen blijf ik hangen, ben ziek geweest en heb op bench meteen ingeleverd. Zit nu op 25 kg >;)
Maargoed uiteindelijk draait het op dit moment nog steeds om stabilisatie en techniek, de kilo’s komen wel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:31

Ik heb vrijdagavond een zweepslag in m’n kuit gekregen :\
Dus even niet trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:32

Lekker bezig allemaal! Fijn Joanne dat het weer beter gaat met je hond!

Balen needje , rustig aan doen maar..

Hier nu thuis drie keer in de week een circuit aan het doen met gewichten, woensdag de afspraak bij de CrossFit box. Ben benieuwd :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:55

Mijn baas is gister positief getest en ik moest vrijdag per se naar kantoor van hem... Dus voor mij ook weer anderhalve week niet trainen -O- Ik baal echt. Gelukkig is deze week in elk geval sowieso een deload, maar toch...

Joanne, fijn dat het weer beter gaat met je hond!

Renee, hoe was het, is het bevallen?

Ah needje, wat vervelend, duim voor je dat het snel beter is :n

L_Flo, fijn dat je weer mag! En goed juist, om echt weer rustig op te bouwen, komt vast goed :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:05

Oh irritant Eulogy

Kuit gaat al stuk beter.
Schuifel al zonder krukken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 07:35

Needje beterschap
Renee succes donderdag en vrijdag :P
Eulogy dat is banketstaaf zeg!

Ik ben bezig met de laatste weken voor de vakantie dus sinds deze week aangepast dieet en training en geen cheats meer. Vetjes nog even er zoveel mogelijk af.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:31

Courses, jij traint bij Iron House toch? Is een uur rijden voor mij als ik in Nederland ben haha, maar als ik toch vakantie heb... En ik ga waarschijnlijk toch minstens 1 keer richting Utrecht. Is het de moeite waard, vind jij?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:09

Ik train bij IHU inderdaad! :) Ik vind het een hele fijne gym, let me know als je gaat, dan kijk ik even of ik kan afstemmen :D Ik zou wel de avond vermijden, omdat ik merk dat het dan (net als in alle gyms) vrij druk kan zijn ook met Power Hour wat gegeven word. Voor de rest heb je alle ruimte om te trainen, een van de weinige gyms die dat echt bied hier in de regio voor zover ik weet.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:01

Klinkt goed! Ik zou dan denk ik of in het weekend (zaterdagochtend, volgende week) gaan of op dinsdag de 27e in de ochtend... Of donderdag de 29e maar dat is de dag na m'n verjaardag dus dan heb ik vast een kater :+ Laat maar weten, zou leuk zijn om samen te trainen!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:34

Zaterdagochtend moet lukken, andere dagen moet ik werken :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:24

Gelukkig dat het al wat beter gaat needje! Beterschap verder :(:)

Wij hebben gister intake gehad bij de, ik noem het toch voor het gemak maar, sportschool. Ik ben er over uit dat ik me ga aanmelden, mijn vriend is nog aan het dubben. Het is precies wat ik zoek eigenlijk. Eerst 10 weken personal training, op kracht, voeding en mindset. Na die tien weken volgen er nog eens tien weken waarbij je nog eens per week personal training hebt en twee keer per week training met max zes personen.
Gister was puur een intake, dus ik heb nog geen spierpijn :Y)

Maar heeft er iemand tips voor goede sportschoenen als je met gewichten aan de gang gaat? Ik heb goede hardloopschoenen maar die heb ik al 7 jaar, dus op zich is het wel tijd voor goede, nieuwe sportschoenen. Ik heb mijn oog laten vallen op de Reebok hiit. Iemand ervaring of wellicht goede alternatieven?
https://www.zalando.nl/reebok-reebok-hi ... 8-q12.html