Vaccinaties

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_lautje_

Berichten: 9317
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:06

Ik zeg niet dat ik het licht wel heb gezien en niet kortzichtig ben. En al helemaal niet dat je dom bent.
Alleen weet ik hoe wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan en vertrouw ik daar op. Want ik ken de eisen die worden gesteld en weet dat indien er grote consensus ergens over is je er op kan vertrouwen.

En ik vind dat nogal een uitspraak om te zeggen over een arts. Een arts legt een eed af. En dergelijk handelen is tegen een dergelijke eed. Maar je eed is alles. Dat is een van de belangrijkste dingen in je leven.
Dat wil niet zeggen dat een arts geen fouten kan maken en een misdiagnose stelt. Fouten maken we namelijk allemaal.

Karl66

Berichten: 29789
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:11

@Secricible, leuk dat je jezelf een provaxxer vindt en dat jij je kinderen hebt ingeënt. Maar ondertussen ben jij vooral bezig de antivaxxers geloofwaardigheid te geven en te vertellen dat er echt wel wat in hun verhalen zit. Iemand als Maxima zal niet snel door een twijfelaar serieus genomen worden, daarvoor is ze gewoon veel te extreem. Maar jij, met je continue verhaal dat we redelijk moeten zijn en dat we de antivaxxers serieus moeten nemen, met het zoeken naar acceptabele elementen in hun verhaal, jij bent wel iemand die twijfelaars serieus het pad op stuurt om antivaxxer te worden. Jij vertelt al die twijfelaars die hier meelezen namelijk de hele tijd dat er best wel een kern van waarheid in hun verhaal zit en dat het redelijk is om te twijfelen. Daarmee ben jij dus veel gevaarlijker dan iemand als Maxima.

Mensen die vinden dat wetenschap maar een mening is, mensen die vinden dat de deep state en farmaceutische industrie ons bewust proberen te naaien, mensen die vinden dat de msm ons namens die deep state dom proberen te houden en mensen die denken dat de waarheid alleen op facebook en andere social media te vinden, die mensen zijn niet meer serieus te nemen. Die mensen zijn niet meer te redden, die hebben zichzelf afgeschreven en mogen gezellig onder hun aluhoedjes blijven kwartetten met hun conspiracy-ideeën. Maar wat we wel kunnen is de mensen die die kant op af dreigen te glijden tegenwicht bieden door de werkelijke feiten te vertellen, door de fouten in de conspiracy-theorieën te laten zien, door hun leugens te weerleggen en zo die mensen een beter beeld te geven. Wat niet werkt is de aluhoedjes-gekken serieus te nemen. Want het gezegde is niet voor niets: "Never argue with an idiot, they will only bring you down to their level and beat you with experience."

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:46

Ik weet niet of we de anti vaxxers als dom wegzetten, misschien is naïef een betere omschrijving. Naïef om te denken dat je in alle omstandigheden gewoon zonder één enkele vaccinatie gezond oud kunt worden, dat kan ook en dat zal ik nooit betwisten. Echter , de naïviteit dat het hier in ons land niet gebeurd en onze gezondheidszorg zo goed is dat je een mazeleninfectie gewoon overleeft , tja daar is geen kruid tegen gewassen. En dat is pas te weerleggen wanneer er wel kinderen dood gaan in ons land. En hoe meer mensen niet vaccineren, hoe sneller dat gaat gebeuren.
Ik ben nog uit de tijd dat er wel mensen dood gingen aan ziektes waar nu voor geënt word, goede kennis zat zijn hele leven in een rolstoel door polio, schoonzus heeft vlak na de oorlog als baby kinkhoest gehad, gevolg is zeer slechte ogen en meteen ziek wanneer er ook maar een verkoudheid in de buurt is.
Dus mijn kinderen zijn allemaal volledig gevaccineerd .

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:51

Ik zet helemaal niemand als dom weg. Ik ga simpelweg in op argumenten die gegeven worden en zet er tegenover wat ik weet en geleerd heb. Mensen kunnen onwetend zijn en verkeerd geïnformeerd. Daar is niets mis mee, het wordt pas kwalijk als correcte informatie wordt genegeerd. En de reden dat het kwalijk is, is dat dat levens kost. Zo simpel is het, wat mij betreft. Maar voor mij is er niets persoonlijks.

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:25

Karl66 schreef:
@Secricible, leuk dat je jezelf een provaxxer vindt en dat jij je kinderen hebt ingeënt. Maar ondertussen ben jij vooral bezig de antivaxxers geloofwaardigheid te geven en te vertellen dat er echt wel wat in hun verhalen zit. Iemand als Maxima zal niet snel door een twijfelaar serieus genomen worden, daarvoor is ze gewoon veel te extreem. Maar jij, met je continue verhaal dat we redelijk moeten zijn en dat we de antivaxxers serieus moeten nemen, met het zoeken naar acceptabele elementen in hun verhaal, jij bent wel iemand die twijfelaars serieus het pad op stuurt om antivaxxer te worden. Jij vertelt al die twijfelaars die hier meelezen namelijk de hele tijd dat er best wel een kern van waarheid in hun verhaal zit en dat het redelijk is om te twijfelen. Daarmee ben jij dus veel gevaarlijker dan iemand als Maxima.

Het zou netjes zijn als je je mening niet zou verpakken als een feit. Nogmaals, wij gaan het niet eens worden hierover. Huh bent van mening dat de methode om twijfelaars te overtuigen is door hun te honen en te negeren, ik ben van mening dat het nodig is om er interesse in te tonen, door te vragen wat hun probleem is en daar open over in discussie te gaan.
Citaat:
Mensen die vinden dat wetenschap maar een mening is, mensen die vinden dat de deep state en farmaceutische industrie ons bewust proberen te naaien, mensen die vinden dat de msm ons namens die deep state dom proberen te houden en mensen die denken dat de waarheid alleen op facebook en andere social media te vinden, die mensen zijn niet meer serieus te nemen. Die mensen zijn niet meer te redden, die hebben zichzelf afgeschreven en mogen gezellig onder hun aluhoedjes blijven kwartetten met hun conspiracy-ideeën.

Dat kan ik alleen maar met je eens zijn.
Citaat:
Maar wat we wel kunnen is de mensen die die kant op af dreigen te glijden tegenwicht bieden door de werkelijke feiten te vertellen, door de fouten in de conspiracy-theorieën te laten zien, door hun leugens te weerleggen en zo die mensen een beter beeld te geven. Wat niet werkt is de aluhoedjes-gekken serieus te nemen. Want het gezegde is niet voor niets: "Never argue with an idiot, they will only bring you down to their level and beat you with experience."

Je zal mij nergens met een alu-hoedje zien argumenteren.
Maar wat je hierboven noteert is juist wat je niet doet. Wat er gebeurt is dat iemand met vragen weg gezet wordt met een rotgevoel, in dit geval dinopino, en in een hoekje met de aluhoedjes wordt gezet. Die haar daar graag verwelkomen overigens en wel bereid zijn tot een gesprek.
Tot nu toe zie ik alleen verootjoo oprecht ingaan op haar twijfels. En een deel van de twijfels snap ik. Want wetenschap is niet onfeilbaar. En mensen ook niet, ook artsen niet.

Wat we weten is dat alles dat we tot nu onderzocht hebben veilig is aan vaccinaties. En dat je er vanuit mag gaan dat 99,9(99?)% van de vaccinaties goed en veilig gezet wordt(menselijk falen dus). En die info moet je afzetten tegen de risicos die nu bijvoorbeeld zichtbaar zijn in Samoa.
En dat is een andere manier van communiceren als "Ja hoor heb je er weer zo een, twijfel toch niet en doe normaal." Want daarmee dus je mensen JUIST richting alu-hoedjes, die wel open staan om te praten over de zorgen die sommige mensen hebben en daarmee ruimte krijgen verkeerde info te verspreiden.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:40

Het is inderdaad de toon die de muziek maakt. Opper je hier waar je over twijfelt krijg je van ieder een serieus antwoord zonder sneer behalve van Karl. In geen enkel bericht wat je schrijft zet je geen veroordeling of mening. Je verwijt andere complottheorien en eigenlijk doe je juist wat je andere verwijt. Ieder die twijfelt of vragen heeft is een vermeend gevaar voor de samenleving en probeert zieltjes te winnen. Je schrijft de wetenschap zo hoog aan maar toch lukt het je in geen enkel bericht dit zonder emotie te plaatsen. Er zit automatisch een veroordeling tegen iets of iemand en je bent duidelijk de anderen in hokjes aan het stoppen. Ik sta open voor kritiek en laat me graag wijzer beleren en val niet aan. Wanneer er echter iemand aan jou manier van communiceren komt is er geen enkel punt van inzicht bij jezelf. Accepteren dat we niet allemaal zo zijn zo als jij graag wil hebben is ook een inzicht. Ieder heeft in zijn leven ervaringen opgedaan en dingen geleerd en gevoeld die hem tot die persoon maken. Wanneer een leraar tegen mij vroeger had gezegd het is zo omdat ik het zeg geloof niet dat hij veel applaus had gekregen.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:46

dromertje2 schreef:
Maar wat hebben al die voorbeelden die je geeft met vaccins te maken dinopino?
Vaccins zijn bewezen doeltreffend,vermijden dat mensen sterven of zwaar gehandicapt zijn.
Wat dan bv een dokter dat water inspuit ermee te maken heeft is mij een raadsel.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:51

Dat een bewijs niet altijd garandeert dat jij de inenting krijgt die je ook denkt te krijgen. Het blijft mensenwerk. Degene die op Samoa ingeent werden gingen er ook van uit dat ze de inenting kregen. Dit bleek later dus niet zo te zijn.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:00

En dat is dus het perfecte voorbeeld hoe anti vaxxers wantrouwen proberen te creëren bij mensen die er gevoelig aan zijn.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:02

huh????

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:38

Dinopino schreef:
huh????

Omdat door de antivax club meteen werd gezegd dat het door de enting kwam. Wat achteraf niet zo was. Maar dat wordt dan niet gecorrigeerd.

Maar misschien dat je nu door hebt wat er gebeurd als je niet vaccineert en een ziekte breekt uit. Samoa is gewoon 100 jaar teruggeworpen.

Karl66

Berichten: 29789
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:42

Ik lever ondertussen al een eeuwigheid bijdrages aan deze discussie. Niet alleen in dit topic maar ook in heel veel voorgaande topics. Ondertussen ben ik er wel klaar mee om elke keer opnieuw de discussie aan te gaan, alle fouten en leugens te weerleggen die de antivaxxers elke keer weer opnieuw als hun waarheid presenteren. Mensen die leugens verspreiden zijn leugenaars en die moet je gewoon aanspreken voor wat ze zijn, leugenaars. En laat dat nou net zijn wat de antivaxxers doen, leugens verspreiden.
En nee, de argumenten van de antivaxxers en provaxxers zijn niet gelijkwaardig en je kan ze dus ook niet op basis van gelijkwaardigheid en redelijkheid behandelen. Want alle argumenten van antivaxxers zijn gebaseerd op leugens en halve waarheden. Daar kan je niet mee argumenteren. Op het moment dat je wel de discussie ingaat met de vooronderstelling dat die leugens en halve waarheden net zo waardevol zijn als feiten, dan geef je deze leugenaars een legitimiteit die ze niet hebben.

En één van de leugens die ze verspreiden is dat ze zichzelf niet portretteren als antivaxxers maar als twijfelaars. Maar een twijfelaar die helemaal niet geïnteresseerd is in de feiten van het provaccinatie kamp, een twijfelaar die alleen maar met één kant van het verhaal, namelijk het antivax-verhaal komt, dat is geen twijfelaar, dat is gewoon een antivaxxer, die zieltjes probeert te winnen.

Het is gewoon heel simpel, als mensen leugens vertellen, dan moet je ze gewoon noemen naar wat ze zijn, leugenaars.

nps
Berichten: 2029
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:44

Dinopino schreef:
nee uit de reacties van de anderen begrijp ik dat er vooral een grote angst heerst. Die doden, die uitbraak enz. Denk ook dat er hier een paar reageren vooral uit angst. Ik hier om me heen hoor juist dat mensen dat degene die de inenting verplichten aangeklaagd worden voor korperverletzung.
Waarom zijn er mensen zo tegen vaccineren en willen ze het niet. Is hun reden echt ongegrond, wat is hun belang erbij om er tegen te zijn.


Hier wilde ik nog wel even op ingaan - de angst gaat beide kanten op. Bij de vaxxers denk ik angst voor perfect voorkombare ziektes die behoorlijk heftige gevolgen kunenn hebben. Bij antivaxxers een soort angst en wantrouwen tegen de overheid en de medici (de Big Pharma), die worden weggezet als een soort schimmige organisaties waar mannen in witte jassen boven grote ketels gif staan te roeren. Antivax is voor mijn gevoel ook pure angst tegen de grote enge overheid. Ja, er worden fouten gemaakt door overheid en medici, zeker, maar dat is geen reden om het complete vertrouwen op te geven. Althans voor mij.

Dinopino schreef:
Waar blijft de vrijheid en hoever mag de overheid gaan om ons dingen op te leggen.


Op het moment dat de volksgezondheid in gevaar komt (en de daarvoor bevoegde instanties zoals de diverse universiteiten en medici die in de Gezondheidsraad zitten het hier over eens zijn) mogen wat mij betreft dingen verplicht worden.

Dinopino schreef:
Hetzelfde met de donor wet. je bent verplicht je mening vast te leggen anders wordt er voor je besloten. Is toch raar hoever mogen ze gaan. Gaan ze je straks verplichten wanneer je twee gezonde nieren hebt er een af te staan. Dat klinkt niet aannemelijk, maar wie of wat bepaalt de grens.


In Nederland bepaalt onder andere de Gezondheidsraad die grens: https://nl.wikipedia.org/wiki/Gezondheidsraad . Een onafhankelijk wetenschappelijk orgaan om te adviseren. Die beslissingen worden echt niet ff zo makkelijk in een achterkamertje genomen, hier wordt echt wel goed over nagedacht.

Dinopino schreef:
en waarom hebben we nu opeens allemaal angst voor een mazelenuitbraak


Omdat er opeens minder gevaccineerd wordt en er dus weer kinderen sterven aan mazelen.

Dinopino schreef:
en heeft nederland nu op dit moment een stikstofprobleem? En wat is er met de zure regen van destijds gebeurd?


Hu, wat heeft dit ermee te maken?

Over dat de antivaxxers als "dom" en aluhoedje worden weggezet - lastig. Voor mij voelt het een beetje alsof een dronken iemand je kinderen zonder gordel meeneemt in de auto. Want diegene kent immers veel mensen die dronken rijden en er is nog nooit een ongeluk gebeurd. En gordels zijn superzielig want die klemmen je kindje plat tegen de achterbank en snijden in hun borst. En als je er iets van zegt ben je een eikel, want je vertouwt toch wel op hetgeen wat je wordt verteld? Het ís en voelt gewoon heel fout en het klopt van geen kanten. Dat mag echt gezegd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:48

Karl66 schreef:
Ik lever ondertussen al een eeuwigheid bijdrages aan deze discussie. Niet alleen in dit topic maar ook in heel veel voorgaande topics. Ondertussen ben ik er wel klaar mee om elke keer opnieuw de discussie aan te gaan, alle fouten en leugens te weerleggen die de antivaxxers elke keer weer opnieuw als hun waarheid presenteren.

Niemand verplicht je toch om te reageren?

Als het allemaal zo'n zware wissel op je trekt en je er wel klaar mee bent kan je een topic ook ontstippen.

De wereld kan ook wel zonder jouw bijdrage, en zo niet dan sturen we wel een pm'etje.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:52

Maar dat je een verkeerde behandeling kan krijgen, geldt dan toch gewoon voor de hele medische wetenschap en niet enkel voor vaccinaties? Jij moet er toch ook op vertrouwen dat de paracetamol die je apotheker geeft ook juist is? Dat de injectie die je krijgt voor je in het ziekenhuis in slaap gedaan wordt niet per ongeluk verwisseld is? Dat je opa in het rusthuis geen verpleger heeft rondlopen die de bedoeling heeft zo veel mogelijk bejaarden een overdosis toe te dienen?

In principe kan je overal hulpverleners met een slecht geweten tegen komen, of hulpverleners die gewoon onbedoeld een stomme fout maken. Als je een vaccin niet zou willen omdat er een kans is dat je dokter een evil-minded slechterik is die jou wilt ziek maken en er zelf veel geld aan wil verdienen, dan moet je ofwel van dokter veranderen als je zo weinig vertrouwen in je arts hebt, ofwel hopen dat de kruiden in je tuin een genezend effect hebben. (grote) Medische blunders komen altijd voor, maar gelukkig niet vaak.

En dat zegt niets over de veiligheid van een vaccin. Een vaccin dat jarenlang op wetenschappelijke manier getest is. Dan moet je er eigenlijk van uitgaan dat die hele wereld erachter, van alle groepen mensen die erbij betrokken zijn en die met het onderzoek te maken hebben al die jaren, allemaal werken voor "Big Pharma" en leugens verspreiden.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 14:02

Dinopino schreef:
Dat een bewijs niet altijd garandeert dat jij de inenting krijgt die je ook denkt te krijgen. Het blijft mensenwerk. Degene die op Samoa ingeent werden gingen er ook van uit dat ze de inenting kregen. Dit bleek later dus niet zo te zijn.


Ja, als je zo gaat redeneren kun je ook gaan twijfelen of de aardappels van de jumbo niet vergiftigd zijn, of de paracetamol van Kruidvat wel echt paracetamol is en of de aardbeien van de groenteboer wel echt aardbeien zijn...

Er heeft daar nu iig wel het onderzoek plaatsgevonden wat de anti-vaxx club graag wilde. Vaccinatie kent dus geen placebo effect en is wel degelijk werkzaam. Als mensen stoppen met vaccineren krijgen we deze ellende. Óók in NL, want mazelen heeft schijt aan wel of geen goede hygiëne en ziekenhuiszorg.

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 14:15

Kwanyin schreef:
Maar dat je een verkeerde behandeling kan krijgen, geldt dan toch gewoon voor de hele medische wetenschap en niet enkel voor vaccinaties? Jij moet er toch ook op vertrouwen dat de paracetamol die je apotheker geeft ook juist is? Dat de injectie die je krijgt voor je in het ziekenhuis in slaap gedaan wordt niet per ongeluk verwisseld is? Dat je opa in het rusthuis geen verpleger heeft rondlopen die de bedoeling heeft zo veel mogelijk bejaarden een overdosis toe te dienen?

Maar deze discussie vindt toch ook op veel meer vlakken plaats? Om maar een voorbeeld te noemen, er is een beweging gaande rondom bevallen. Er kiezen steeds meer vrouwen om tegen de protocollen in te gaan bij een bevalling. Bijvoorbeeld thuis bevallen na een keizersnede oid. Mensen worden steeds kritischer op de gezondheidszorg.
Het grote verschil met die paracetamol bij de apotheek is dat je op dat moment pijn hebt en dat dus wil oplossen. Een enting is preventief, dus zou theoretischt gezien onnodig kunnen gaan zijn. Daarnaast vinden we allemaal veel meer van enten, want de gevolgen van die keuze gaan iedereen aan. Als patient X zegt "ik wil geen paracetamol/ chemo/ operatie, want ik heb geen vertrouwen in de zorg" dan halen we onze schouders op en schrijven geen paracetamol voor.

Citaat:
In principe kan je overal hulpverleners met een slecht geweten tegen komen, of hulpverleners die gewoon onbedoeld een stomme fout maken. Als je een vaccin niet zou willen omdat er een kans is dat je dokter een evil-minded slechterik is die jou wilt ziek maken en er zelf veel geld aan wil verdienen, dan moet je ofwel van dokter veranderen als je zo weinig vertrouwen in je arts hebt, ofwel hopen dat de kruiden in je tuin een genezend effect hebben. (grote) Medische blunders komen altijd voor, maar gelukkig niet vaak.

Helemaal mee eens. En dus moet je erkennen dat dat in theorie dan wel zo kan zijn, maar dat ook in perspectief zien. Die kans is mega klein dat het gebeurt, zeker als je een vpk hebt die je vertrouwt. De handeling is heel simpel en vpk in NL (En ongetwijfeld ook in DlD) is goed opgeleid. Dus een stomme fout kan bijna niet. De vraag is dus wat iemand nodig heeft om meer vertrouwen te hebben er in de handeling. Wil je misschien checken of het niet per ongeluk het verkeerde vaccin is, helpt het als we zorgen dat het je eigen cb-vpk is, helpt het om uitleg te geven wat er gebeurt?
En aan de andere kant kun tegenwicht bieden door dat minimale risico af te zetten tegen het groeiende risico op de mazelen en het grotere risico te overlijden als je de mazelen krijgt.

Citaat:
dat zegt niets over de veiligheid van een vaccin. Een vaccin dat jarenlang op wetenschappelijke manier getest is. Dan moet je er eigenlijk van uitgaan dat die hele wereld erachter, van alle groepen mensen die erbij betrokken zijn en die met het onderzoek te maken hebben al die jaren, allemaal werken voor "Big Pharma" en leugens verspreiden.

Eens. En dat zijn dingen die goed zijn om individueel te verkennen met iemand die kritisch is. Denkt iemand echt aan Big Pharma? Of zit er een ander onderbuikgevoel in? Dat laatste zie ik namelijk 9vd 10x als ik met een andere jonge moeder praat die twijfelt over het gaan vaccineren.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 15:18

En dat is een denkfout door te vaccineren, komen bepaalde ziektes niet meer voor. Je ziet nu wat er gebeurd als je niet meer vaccineerd.

Ben voorstander van krittisch zijn zolang je er niet in doorslaat. Persoonlijk vind ik dat men tegenwoordig naar de andere kant doorslaat en overdreven wantrouwig wordt of is en niets meer wilt aannemen.

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 15:22

dromertje2 schreef:
En dat is een denkfout door te vaccineren, komen bepaalde ziektes niet meer voor. Je ziet nu wat er gebeurd als je niet meer vaccineerd.

Ben voorstander van krittisch zijn zolang je er niet in doorslaat. Persoonlijk vind ik dat men tegenwoordig naar de andere kant doorslaat en overdreven wantrouwig wordt of is en niets meer wilt aannemen.


Dat klopt, maar dat is wel een van de redenen waarom het probleem rondom vaccineren meer speelt dan bij een paracetamol bij de apotheker. Maar ook daar speelt het. Er is bij vaccineren een veel minder tastbaar idee van oorzaak en gevolg. En dus is het ook makkelijker om er aan te gaan twijfelen.

Het doet mij een beetje denken aan iemand die heel goed is ingesteld op medicatie, of een dieet oid. Vrijwel iedereen zal dan op een gegeven moment denken “hey, ik voel me weer prima, ik heb dat dieet/medicatie niet meer nodig!” En er mee kappen. Om dan weer rotsberoerd te worden en zich te realiseren hoe belangrijk die medicatie of dat dieet is. Die fase lijken we nu met vaccineren ook in te zijn gegaan.

En dat laatste ben ik met je eens, maar is helaas een gegeven. Dus is het aan de gezondheidszorg om een manier te vinden om om te gaan met die weerstand. Vroeger was het woord van de dokter heilig, tegenwoordig veel minder.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:56

secricible schreef:
dromertje2 schreef:
En dat is een denkfout door te vaccineren, komen bepaalde ziektes niet meer voor. Je ziet nu wat er gebeurd als je niet meer vaccineerd.

Ben voorstander van krittisch zijn zolang je er niet in doorslaat. Persoonlijk vind ik dat men tegenwoordig naar de andere kant doorslaat en overdreven wantrouwig wordt of is en niets meer wilt aannemen.


Dat klopt, maar dat is wel een van de redenen waarom het probleem rondom vaccineren meer speelt dan bij een paracetamol bij de apotheker. Maar ook daar speelt het. Er is bij vaccineren een veel minder tastbaar idee van oorzaak en gevolg. En dus is het ook makkelijker om er aan te gaan twijfelen.

Het doet mij een beetje denken aan iemand die heel goed is ingesteld op medicatie, of een dieet oid. Vrijwel iedereen zal dan op een gegeven moment denken “hey, ik voel me weer prima, ik heb dat dieet/medicatie niet meer nodig!” En er mee kappen. Om dan weer rotsberoerd te worden en zich te realiseren hoe belangrijk die medicatie of dat dieet is. Die fase lijken we nu met vaccineren ook in te zijn gegaan.

En dat laatste ben ik met je eens, maar is helaas een gegeven. Dus is het aan de gezondheidszorg om een manier te vinden om om te gaan met die weerstand. Vroeger was het woord van de dokter heilig, tegenwoordig veel minder.

Klopt, meestal zijn de gevolgen van stoppen met dieet/medicatie vaak wel weer goed te krijgen , stoppen met/ of niet vaccineren kan betekenen dat je echt te laat bent.

Karl66

Berichten: 29789
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 17:40

enzino schreef:
Karl66 schreef:
Ik lever ondertussen al een eeuwigheid bijdrages aan deze discussie. Niet alleen in dit topic maar ook in heel veel voorgaande topics. Ondertussen ben ik er wel klaar mee om elke keer opnieuw de discussie aan te gaan, alle fouten en leugens te weerleggen die de antivaxxers elke keer weer opnieuw als hun waarheid presenteren.

Niemand verplicht je toch om te reageren?

Als het allemaal zo'n zware wissel op je trekt en je er wel klaar mee bent kan je een topic ook ontstippen.

De wereld kan ook wel zonder jouw bijdrage, en zo niet dan sturen we wel een pm'etje.


En had je ook nog wat inhoudelijks te melden?

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 19:03

Karl66 vind het wel geinig dat je iedereen zelfs degene die vaccineren ook weer beticht van complottheorie. En we zijn allemaal leugenaars en een gevaar voor de maatschappij. Geinig wanneer je jouw berichten doorleest met nog steeds altijd een sneer naar iets of iemand. Vind het wel grappig dat je ons en eigenlijk iedereen in de wereld kent en weet wat we denken. Er is in nog geen bijdrage die je gepost heb tijdens mijn aanwezigheid iets door jou gepost zonder een sneer een snauw verwijzing naar leugenaar dom en de anti vaxxers zijn zieltjeswinnaars en twijfelaars.

Heb volgens mij niet het idee dat hier anti vaccers zitten. Enkel mensen die berichten lezen en weer andere berichten lezen. En van beide kampen wordt over wetenschappelijk bewijs gesproken lees ik op internet. Maar elk bericht gaat over anti vaccers. Ga bijna geloven dat jij er zelf iemand bent. De anti vaccers doen dit zeggen dat. Hallo wakker worden er zitten hier geen anti vaccers. kEn er zal ook niemand komen wanneer dit de manier van communiceren is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 19:13

Dinopino schreef:
Karl66 vind het wel geinig dat je iedereen zelfs degene die vaccineren ook weer beticht van complottheorie. En we zijn allemaal leugenaars en een gevaar voor de maatschappij. Geinig wanneer je jouw berichten doorleest met nog steeds altijd een sneer naar iets of iemand. Vind het wel grappig dat je ons en eigenlijk iedereen in de wereld kent en weet wat we denken. Er is in nog geen bijdrage die je gepost heb tijdens mijn aanwezigheid iets door jou gepost zonder een sneer een snauw verwijzing naar leugenaar dom en de anti vaxxers zijn zieltjeswinnaars en twijfelaars.

Heb volgens mij niet het idee dat hier anti vaccers zitten. Enkel mensen die berichten lezen en weer andere berichten lezen. En van beide kampen wordt over wetenschappelijk bewijs gesproken lees ik op internet. Maar elk bericht gaat over anti vaccers. Ga bijna geloven dat jij er zelf iemand bent. De anti vaccers doen dit zeggen dat. Hallo wakker worden er zitten hier geen anti vaccers. kEn er zal ook niemand komen wanneer dit de manier van communiceren is.


Nou, volgens mij postte jij een tijdje terug dat je weer even in Nederland bent omdat er in DLD een enting verplicht werd. Dat maakt jou een antivaxxer sowieso samen met Maxima.

En ik snap Karl ook wel. De enige manier om de antivaxxer te overtuigen is om ze ongevaccineerd, met een pak rechtsdraaiende yoghurt voor de weerstand, los te laten in een mazelen of polio uitbraak. Want voor argumenten zijn ze niet gevoelig.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 19:24

Geen anti vaxxers in dit topic? Kan er al 2 opnoemen. Misschien ook is eerdere berichten lezen in topic.

Anti vaxxers kunnen nooit afkomen met een gedegen wetenschappelijk onderzoek dat vaccinaties gevaarlijk zijn of niet werken want die bestaan niet.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 19:26

Ik laat mijn paarden inenten maar vraag naar de stof. Ik vraag waarom een dierenarts antibiotica spuit. ?Ben ik nu een anti inenter???? Stel ik kom een anti inenter hier tegen en die vraagt of ik al geent ben. Voor de normale inentingen maar die van de mazelen ga ik sowieso laten doen. is geen wel of niet alleen een hoge boete. Zo degene gaat me vertellen dat inenten heel slecht is. Dan kan ik antwoorden nou ik heb laatst op een forum gelezen dat het wetenschappelijk bewezen is dus van hore zeggen. Sterk argument. ahummm. En jullie anti inenters zijn dom en hebben complottheorien om vooral effe de sfeer in het gesprek te houden. Het is hier namelijk dagelijks thema en wanneer je voor je beslissing wil verdedigen dan wil je zoveel mogelijk materiaal geven wat jezelf ook overtuigd. Daarvoor ben ik hier terug gekomen. Het is hier namelijk op het moment heel actueel. Ik zou hier niet als anti vaccer durven terug te komen dat lieten jullie al aan het begin van het topic merken. Heb dus intussen mijn mening gemaakt op feiten die ik hier kreeg aangedragen.Hier in duitsland bedoel ik waar met respect werd gecommuniceerd. En ben dus voor het inenting gegaan. Hoopte hier nog wat meer informatie te krijgen. Maar eigenlijk ben ik dom ben van een complottheorie en ik probeer zieltjes te redden.

dromertje1 ze waren er wel maar zijn snel afgenokt. Want een paar willen geen dialoog.