Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 08:40

Ik wil ook een keer naar een krullenkapper! :D
Heel mooi!

Edit: weer iemand een fijne krullenkapper rondom Nijmegen?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:50

DideH schreef:
Heel mooi!

Ik ga as. donderdag naar Flor, ben er niet eerder geweest maar een vriendin van mij zweert bij haar.

Alle producten die ze gebruikt zijn sowieso sulfaatvrij (weet niet of er ook geen siliconenkit enzo in zitten).

In Oosterhout GLD zit ook een goeie, en tussen Nijmegen en Arnhem zit er ook een.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:05

Mooi Kinke! Doet me een beetje denken aan mijn haar. Welke producten/methode had je?

Kinke

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:13

ze gebruikte de producten van curlscontrol, kende ik nog niet :D
methode....weet ik niet, ze knipt sowieso CC1 zag ik (ook van Curlscontrol)
Ze ging nog een training van iemand anders doen, maar de details weet ik niet

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:57

Gefeliciteerd Kinke.

Sokje, ik hoop dat er geen siliconenkit in shampoos zit :')

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 12:19

:+ ik was nog niet helemaal wakker.

Gefeliciteerd Kinke! Wat is CC1?

Ik ga zo weer m'n haar wassen. Hoop echt dat het nu minder vettig wordt. Las online dat de vet haar-fase wel 4-6 weken kan duren :\

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 12:47

DideH schreef:
Heel mooi!

Ik heb voor 11 mei een afspraak gemaakt bij duo4you in Wijchen. Mijn eigen verjaardagscadeautje voor mezelf :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 13:08

Evelyne79 schreef:
DideH schreef:
Heel mooi!

Ik heb voor 11 mei een afspraak gemaakt bij duo4you in Wijchen. Mijn eigen verjaardagscadeautje voor mezelf :D

Oh dat is lekker dichtbij, oosterhout overigens ook, ga eens kijken!

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 16:56

DideH schreef:
Heel mooi!

Issavia natural hair care in Nijmegen is echt een aanrader. Ben er nu twee keer geweest en zo blij met het resultaat!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 23:56

DideH schreef:
Evelyne79 schreef:
[

Als jij DideH nou eens die kapper in Oosterhout gaat proberen en Evelyne79 dus die in Wijchen, dan kunnen jullie mij het resultaat laten zien zodat ik kan kiezen :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 09:22

Ik kocht shampoo bij het kruitvat voor 10 euro, ik zag dezelfde bij de Action voor 2 euro. Hebben ze dat vaker bij de Action, dure shampoo voor weinig.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 10:11

Boras schreef:
DideH schreef:

Als jij DideH nou eens die kapper in Oosterhout gaat proberen en Evelyne79 dus die in Wijchen, dan kunnen jullie mij het resultaat laten zien zodat ik kan kiezen :D

Haha ik heb mijn keuze nog nog niet gemaakt. Vind het best wel lastig beslissen vanaf die websites. Iedereen heeft verschillende behandelingen met verschillende beschrijvingen. Lees dingen over curly girl proof behandelingen, maar dan ook op dezelfde website over global curl en global curl deluxe :+ Soms zie ik met final wash, andere weer droog knippen.

Wat voor een behandeling hebben jullie allemaal de eerste keer gedaan dat jullie een krullenkapper bezochten?

Zie even door de bomen het bos niet meer wat ik dan zou moeten hebben voor een knipsessie + advies + finish met producten :=
Ik heb overigens echt lang haar mocht dat nog verschil uitmaken.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 10:11

DayDream21 schreef:
DideH schreef:
Heel mooi!

Issavia natural hair care in Nijmegen is echt een aanrader. Ben er nu twee keer geweest en zo blij met het resultaat!

Heb je voor en na fotos? :D

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 10:45

DideH schreef:

Van de eerste keer dat ik bij haar geweest ben wel.
Dit was voor. Ik volgde de CG methode toen ongeveer een jaar, maar was nog nooit bij een krullenkapper geweest.

Afbeelding

Dit was nadat ze me geknipt had:

Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 10:48

DayDream21 schreef:
DideH schreef:

Van de eerste keer dat ik bij haar geweest ben wel.
Dit was voor. Ik volgde de CG methode toen ongeveer een jaar, maar was nog nooit bij een krullenkapper geweest.

[ [url=m/EWOsSi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was nadat ze me geknipt had:

[ [url=m/bCsAuL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi hoor! :D
Welke behandeling heb jij toen gedaan?

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 10:58

DideH schreef:
Mooi hoor! :D
Welke behandeling heb jij toen gedaan?

Dankjewel! Ik heb de Curly cut gedaan. Dan knipt ze je haar in model, wordt het gewassen en gestyled. De Dry cut is alleen mogelijk als je je haar binnen de afgelopen 3 maanden bij haar hebt laten knippen, want dan wordt het alleen droog geknipt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:27

Wauw! en welke styling routine was dit? Lukt het je zelf ook zo?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:42

ik vind het zo ontzettend vervelend -O-
ik föhn dus met plop etc want geen diffuser alleen mijn krullen gaan van 2B naar 2a of zelfs 1 na 4 uurtjes

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:42

Kun je niet zo’n opzetstuk kopen?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:47

Nope helaas niet -O-
Ik zit gewoon nog te twijfelen aangezien het wel verschil maakt maar niet lang :') en ik wil niet zomaar "grote" aankopen maken voor iets wat uiteindelijk niet helpt

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:00

poes schreef:
Wauw! en welke styling routine was dit? Lukt het je zelf ook zo?

Zij gebruikt producten van Curly Secret, maar die vind ik te duur. Met mijn eigen routine krijg ik gelukkig ook mooie krullen en door de manier waarop zij knipt heb ik meer volume.
Ik zal komende week wel een foto van mijn krullen maken en de producten die ik gebruik. Momenteel ben ik ziek, dus mijn haar ziet er niet uit :=

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:36

Gisteren haar uitgespoeld (rook naar paard :') )
En wat conditioner (novex) er in, uitgespoeld met koud water.
Meteen klodder leave in erin van Novex en op de kop uitgekamd met de Denman.
Na afdrogen Aunt Jackie's Don't shrink Gel erin.
Toen nog wat plukken zijwaarts gekamd met de denman en gaan slapen met hoge staart, voor zover dat lukt met mijn iets te korte haar.
Vanmorgen iets nat gemaakt, klein beetje gel erin en nu zit het zo.

Afbeelding

Edit, moet de lichte cast er nog even iets uitknijpen zometeen.

Don't shrink gel gisteren gekocht, ik vind hem fijner en lichter dan de Custard van Aunt Jackie's.
En ook vele malen lichter dan Snot.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:29

Hallo! Ik wil me hier melden als krullebol :P

Ik heb het soort krullen wat in het Engels vaak "wavy" wordt genoemd. Ik ben nog aan het werken naar de optimale manier om voor mijn krullen te zorgen maar het lukt me steeds beter. Ik was ze gewoon in de douche maar wel ondersteboven, anders krijg ik zo'n kroon van pluis op mijn hoofd 
Ik was ze om de twee weken met momenteel aussie shampoo en een conditioner van de DA waar geen silliconen etc in zitten. Om de zoveel tijd (ik heb geen vast schema hierin. Ik merk het meestal vanzelf wanneer ik het nodig heb) doe ik er een aussie deap treatment in bij her wassen. En om de zoveel tijd gebruik ik een olie van dr hauschka voor mijn hoofdhuid. Mijn hoofdhuid is een wereldramp 
Na het verzorgen doe ik een leave in proteïne masker van de kapper in en een beetje mousse. Ik ben nu aan her experimenteren met manier van stijlen. Ik heb vandaag de borstel techniek die je overal op tiktok ziet uitgeprobeerd. Maar ik wil ook eens een denman borstel aanschaffen. Die gaat waarschijnlijk veel beter werken. Ik heb nu zo'n borstel met zwijnhaar en nylon dingetjes. Werkt heel fijn. Helemaal om de producten goed te versprijden over het haar. Maar om te stijlen meh. Mijn hoofdhuid is ook fan van die borstel trouwens 
Ik heb ook al eens vinger twists gedaan, maar dat werkt naar mijn ervaring wat minder. Mijn haar droogt er veeeel te snel voor 
Ik doe ook vaker vlechtjes of twists in na het haar wassen. Die kan ik dan zolang als ik wil laten zitten en eruit halen wanneer ik los haar wil zogauw hij droog is. Wat ik doe hangt af van hoe ik mijn haar wil hebben.
De week dat ik niet was werk ik wel met conditioner. En dan spoel ik mijn haar ook even uit. Mijn zwavelbruggen staan heel erg open dus er komt makkelijk van allerlei troep in mijn haar te zitten, maar vaak wassen vindt mijn haar ook weer niet leuk 
Als het moet spoel ik het ook vaker tussendoor uit. Maar dat hangt af van wat nodig is. Soms gebruik ik voor mijn hoofdhuid ook een lotion van dr hauschka. Het hangt er vanaf hoe mijn hoofdhuid het doet.

Ben erachter dat ik een aandoening heb waar mijn huid op mijn hoofdhuid veel te snel wisselt zonder pauzes waardoor alle schilfertjes heel snel opbouwen. En ik heb nog niet gevonden hoe ik daar het beste mee kan omgaan. Die schilfertjes zorgen vooral heel veel voor jeuk, en als je op mijn haar klopt, een regenbui aan witte schilfers 
Ja, vies, maar ik doe mijn best. Ik vermijd sowieso om producten dicht op mijn hoofdhuid te doen. Dat maakt alles alleen maar erger.

Dit is waar ik ben begonnen toen ik voor het eerst echt mijn krullen begon te ontdekken:

Afbeelding

Afbeelding

En dit is wat ik er uit heb kunnen halen met lang haar:

Afbeelding

Afbeelding

En sinds een week of twee heb ik mijn haar een heel stuk korter geknipt en ik ben er superblij mee. Dus dit is hoe mijn haar er nu uitziet:

Afbeelding

Lekker chaotisch is het wel moet ik zeggen vandaag 

Maar dat is ook het leuke. Er komt altijd wat anders uit mijn haar als ik het was.

Ik ben nog op ontdekkingstocht naar wat de beste producten zijn etc. Ik heb een gel gevonden maar ik moet die nog aanschaffen. Shampoo en conditioner vind ik nog moeilijk. Het enige wat ik sowieso wil houden is mijn haarmasker met proteïne en mousse. Verder moet ik nog ontdekken. Ook voor mijn hoofdhuid ben ik er nog niet aan uit. Het voornamelijke probleem is dit: wat goes is voor mijn hoofdhuid is slecht voor mijn haar en wat slecht is voor mijn hoofdhuid is goed voor mijn haar _O-

Ik ben er ook achter dat ik waarschijnlijk allergisch ben voor heeeel wat chemicaliën die in veel producten zitten, inclusief degenen die heel goed zijn voor krullen. Dat maakt alles nog moeilijker :\

Dus wie weet haal ik uit dit topic nog wat tips

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:32

Leuk om je verhaal te lezen en welkom!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:35

Welkom!

Hier ook nog steeds aan het prutsen. Vandaag iets meer volume doordat ik het kort geföhnd had. Maar rechts weer weinig slag.
Afbeelding
Afbeelding