Ik ben transgender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 15:47

Hiraeth schreef:
Maar voor een hysterectomie zou ik ook zenuwachtiger zijn. _O- Ik weet niet eens waarom, maar dan gaan ze voor mijn gevoel echt 'in' je lichaam wroeten in plaats van alleen met de kettingzaag er bij langs. :Y)

Met een kettingzaag er langs _O-
Gek genoeg ben ik vooral nerveus voor de narcose, terwijl ik dat de vorige keer als heel fijn heb ervaren. Ik had nog nooit zo lekker geslapen :')

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 11:11

Gisteren heb ik een kleine correctie operatie gehad, waarbij een paar stukjes overtollig vel werden weggehaald. Ik was voor die tijd best nerveus, mede omdat ik eigenlijk toch best weinig informatie had gekregen over de operatie zelf (dit heb ik aangegeven bij de chirurg en die gaat het onthouden :) ). Toen ik eenmaal lag vroeg ik namelijk: "Hoe laat ben ik eigenlijk klaar in het ziekenhuis?" Waarop de chirurg naar de klok kijk, even wat nadenkende klanken produceerde en zei: "Uh, tussen 9 en half 10." Slechts een half uurtje zouden ze kwijt zijn aan de kleine operatie.

En mensen, wat heb ik er ongegeneerd van genoten. Ik vond het heerlijk om aanwezig te zijn bij het proces en om alles mee te maken, van de small talk over wegomleidingen tot stukjes huid die weggehaald worden, maar die vooral leken op kipfilet.

Ik ben ook erg blij dat ik nu echt plat plat ben. Ik schaamde me niet voor m'n plukjes, maar het is fijn dat het met een kleine ingreep een stuk mooier is. :)

Over twee weken moeten de kleine wondjes hersteld zijn en de komende 4-6 weken mag ik niets zwaars tillen. Laten we nou net verhuizen op het moment... O:)
Laatst bijgewerkt door Hiraeth op 15-07-22 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:13

Hiraeth, een mooi verjaardagscadeau dus! Proficiat

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:15

2x proficiat man!!!!! Gaaf.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:26

Gefeliciteerd gladde man!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:29

Gefeliciteerd Hiraeth!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:56

Gefeliciteerd met je verjaardag! Fijn dat de operatie goed is verlopen, hopelijk gaat t herstel mooi vlot. Ik denk dat ik je een paar weken terug heb gespot, bij een groot scandinavisch warenhuis :+

Waar ga je naartoe verhuizen?

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 14:57

Dat zou best kunnen, haha. Ben alleen intussen bij de Zweedse meubelgigant ook alweer gestopt. :D

M'n ouders gaan naar Ruinerwold verhuizen en ik ga tijdelijk nog even parasiteren. :D In januari vertrek ik zelf richting Kopenhagen voor een half jaar, dus als ik terug ben dan zie ik wel wat ze er van hebben gemaakt. :D Daarna nog een jaar m'n huidige studie afronden en dan zo snel mogelijk voor Kopenhagen om een master te doen. :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 15:09

Oh joh gaan ze stoppen met de pensionstal? Dat is ook wel een flinke verandering zeg.
Goed vooruitzicht zo met Kopenhagen, prachtige stad! Kwam er jaarlijks, maar tegenwoordig is de frequentie wat lager. Mijn beste vriendin is (vanuit Ruinerwold :+ ) daar naartoe verhuisd 13 jaar geleden. Ze werkt daar op de universiteit. Leuke raakvlakken zo :D

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 18:26

Haha, wat een heerlijk toeval! :D En voor mijn ouders is het wel goed dat ze straks wat rustiger aan kunnen doen. Ze hebben beide op hun eigen manier een wat kwakkelgezondheid. En stiekem vind ik het leuk dat ze straks 'spontaan' een keertje langs kunnen komen in Denemarken. O:)

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:02

Hoe gaat het nu met Hiraeth en de rest?

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 11:28

Goed hoor! :D

Ik ben helemaal vergeten deze mijlpaal te delen, maar ik heb gezwommen! In de natuur! Meerdere keren! :D De eerste keer is uiteindelijk geworden in de Elbe met mijn lieftallige vriendengroep uit Aarhus. <3 Daarna reisde ik door naar Kopenhagen en heb ik daar nog meerdere dagen gezwommen in de Øresund/Sontstraat met als uitzicht Øresundsbroen/de Sontbrug. <3 'De' brug heeft voor mij een soort symbolische betekenis voor waarom ik naar DK wil verhuizen (zelfs al staat het grootste gedeelte van de brug in Zweden :D), dus om daar in alle vrijheid rond te dobberen voelde heel goed. Ik had verwacht heel zelfbewust te zijn van mijn littekens of dat heel veel mensen zouden staren, maar dat valt eigenlijk best wel mee. Waar ik schaamte verwachtte, bleef eigenlijk alleen een gevoel van vrijheid over. Heerlijk!

Ik mis nu eigenlijk al de zomer. _O-

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:29

Wat een fijne update <3

Het valt me op dat door bijv. Tiktok en andere social media platforms er veel meer aandacht voor is en het ''gekke'' eraf gaat. Omdat het veel meer wordt laten zien, het niet meer opvalt.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 12:46

Dat zeker! :j Anderzijds merk ik ook dat de andere 'kant' ook wat zichtbaarder is. Zo was er laatst een kortdurende campagne van 'gendertwijfel' die posters hadden aan meerdere bushokjes. Even een linkje naar een artikel met ietsje meer context: https://www.denhaagfm.nl/dhfm/4620187/p ... is-haatvol

Aan de ene kant is het inderdaad steeds normaler, aan de andere kant merk je dat de praat die normaal gesproken in de kantine plaatsvond, nu social media ook bereikt. Toch denk ik dat de algemene lijn van acceptatie nog steeds de goede kant op gaat. :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:45

O god, ja die poster. Ze spreken zichzelf er zo mee tegen, het is gewoon om te gieren eigenlijk :roll: :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:07

HEt is altijd triest dat er een grote groep mensen zijn, die "tegen" iets zijn als het gaat om wetgeving, terwijl ze er zelf niet mee te maken hebben.
Dan denk ik bv aan het homo huwelijk, aan de transgender wet etc etc. Ik zal dat nooit begrijpen, want hoe vaak ik dan niet denk→ "joh, laat gaan, waar maak je jezelf druk om".

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 12:26

Hoe gaat het hier met iedereen?

Ik heb een vraag voor degene die testosteron gel gebruiken. Bevalt dat en hebben jullie last van dat je lang anderen een testosteron boost kan geven of valt dat mee hoe makkelijk dat gaat?
Ik merk dat in de winter ik meer last heb van de hormoondip vlak voor dat ik m'n prik moet halen, en daar ben ik wel een beetje klaar mee

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 16:32

Hier gaat het goed. Al lang en breed flauw van het wachten en nog minstens twee jaar te gaan. XD

Ik gebruik de gel en bevalt prima. Droogt erg snel, ik denk eigenlijk niet dat je heel lang voorzichtig moet zijn qua anderen aanraken. En op zich zijn er ook genoeg stukken huid die niet vaak aangeraakt worden in het dagelijks leven.

Ik heb wel het idee dat het beter opgenomen wordt op huid dat niet heel dik behaard is.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 17:12

Als je twijfelt en je weet dat je binnen een paar uur bijvoorbeeld met iemand handen moet schudden, kun je evt ook aanbrengen met latex handschoenen aan.
(Even opletten dat er niet te veel gel op die handschoenen achterblijft)

Dit bleek voor een goede vriend ddn heel praktische en haalbare oplossing voor die twijfel.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:24

Gel bevalt mij prima, extra voordeel is dat de dosis vrij makkelijk aan te passen is omdat je dan niet hoeft te wachten tot de volgende prik. Nadeel is dat je er elke dag aan moet denken, dat kost mij eigenlijk geen moeite maar ik ben wel eens wat tijd kwijt ‘s ochtends aan opzien tegen (koud) slijmerig spul op je vingers :+

Die overdraagbaarheid is moeilijk te meten natuurlijk, maar het is eigenlijk niet iets waar ik bij stilsta. Nu raak ik over het algemeen sowieso niet vaak iemand aan (alleen de kat ‘s ochtends :P ), maar wel deurklinken enzo die andere mensen dan ook weer aanraken en mijn moeder heeft nog geen baard gegroeid. Ik denk niet dat het iets is waar je je zorgen om hoeft te maken eigenlijk, tenzij je binnen een paar uur na opsmeren uitgebreid wil knuffelen met iemand die niet gediend is van testosteron in haar/zijn lijf en zonder kleding op de plek waar je het smeert, en dat dan op regelmatige basis. Als je een keer eens iemand een hand geeft een paar uur later zal die er echt niets van krijgen, dat zijn zulke kleine eenmalige doseringen… als er tegen die tijd uberhaupt nog wat op je hand zit, dat slijt er zo af lijkt mij, zeker als je gewoon achteraf even je handen wast.

Het droogt ook echt behoorlijk snel, al verschilt dat wat per soort (tostran droogt sneller in dan androgel imo, heb ze beide gehad. Androgel blijft echt wel een paar minuten klef, tostran smeer je op en is weg.)

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:23

Ik heb er geen last van, aangezien ik alleen woon en ik smeer het 's avonds voor ik naar bed ga. Ik heb de Tostran en die is inderdaad snel ingetrokken :)

Hier verder alles rustig. Heb van de zomer besloten om beide operaties te combineren. Ik zou anders in september de 1e operatie hebben. In juli ben ik bij een nieuwe werkgever aan het werk gegaan en vond het niet fair om na 3 maanden alweer een aantal weken in de ziektewet te gaan, om vervolgens een tijd later weer een operatie en herstel te moeten inplannen. Dus in overleg en na onderzoek, mag ik de combi operatie doen :D 4 Januari heb ik een gesprek met de anesthesist, dus verwacht dat ik ergens begin/halverwege januari onder het mes ga :D

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 22:59

_roodvos_ schreef:
Gel bevalt mij prima, extra voordeel is dat de dosis vrij makkelijk aan te passen is omdat je dan niet hoeft te wachten tot de volgende prik. Nadeel is dat je er elke dag aan moet denken, dat kost mij eigenlijk geen moeite maar ik ben wel eens wat tijd kwijt ‘s ochtends aan opzien tegen (koud) slijmerig spul op je vingers :+

Die overdraagbaarheid is moeilijk te meten natuurlijk, maar het is eigenlijk niet iets waar ik bij stilsta. Nu raak ik over het algemeen sowieso niet vaak iemand aan (alleen de kat ‘s ochtends :P ), maar wel deurklinken enzo die andere mensen dan ook weer aanraken en mijn moeder heeft nog geen baard gegroeid. Ik denk niet dat het iets is waar je je zorgen om hoeft te maken eigenlijk, tenzij je binnen een paar uur na opsmeren uitgebreid wil knuffelen met iemand die niet gediend is van testosteron in haar/zijn lijf en zonder kleding op de plek waar je het smeert, en dat dan op regelmatige basis. Als je een keer eens iemand een hand geeft een paar uur later zal die er echt niets van krijgen, dat zijn zulke kleine eenmalige doseringen… als er tegen die tijd uberhaupt nog wat op je hand zit, dat slijt er zo af lijkt mij, zeker als je gewoon achteraf even je handen wast.

Het droogt ook echt behoorlijk snel, al verschilt dat wat per soort (tostran droogt sneller in dan androgel imo, heb ze beide gehad. Androgel blijft echt wel een paar minuten klef, tostran smeer je op en is weg.)

Uit interesse stille meelezer.
Ik wil toch even het huisdier aanhalen. Onlangs sprak ik met de DA van mijn hond over hormonen en zij vertelde mij over een probleem met een hond die - in eerste instantie door een overklaarbare reden - kaal werd. Het bleek dat de eigenaar hormoonzalf gebruikte en de hond aaide en knuffelde... Oftewel, let niet alleen op bij contact met mensen maar ook met andere levende wezens.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 23:37

Dat is wel een goede noot inderdaad, voor een kleiner dier is de hoeveelheid ook sneller percentueel groter natuurlijk. Moet ook zeggen dat ik daar dus inderdaad wel rekening mee hou, de kat heeft pech die ene minuut tussen smeren en handen wassen of ik aai hem met mijn andere hand. Maar daar houdt het ook wel op.

Oh, en ik denk er elke ochtend aan dat ik eerst lenzen in doe en daarna spul-met-alcohol aan mijn vingers smeer en niet andersom :')

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:23

Dank voor jullie antwoorden!
Ik had ergens wel verwacht dat het niet zo hard zou gaan, en helemaal 's avonds voor het naar bed gaan is het makkelijker. Over het algemeen hoef je dan geen handen meer te schudden :D

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-22 16:45

Sorry voor de late reactie, maar ik had griep meegenomen het huis in en alle halfdode focus lag op het maken van mijn tentamens. :D Blij om te lezen dat dit topic nog steeds naar boven komt voor dit soort dialogen en vragen. Ik ben echt blij met jullie. <3

Ik heb zelf wel goede ervaringen met androgel! Het enige probleem was dat mijn testosteronspiegel eigenlijk iets te laag was bij de laatste meting, dus ik begin me nu af te vragen of ik het niet toevallig een paar keer ben vergeten in de week voor de meting. Het is net als met inchecken op stations zonder poortje - het is zo'n automatisme dat je af en toe in de trein zit met de vraag: "Heb ik nou wel....?"