Gel bevalt mij prima, extra voordeel is dat de dosis vrij makkelijk aan te passen is omdat je dan niet hoeft te wachten tot de volgende prik. Nadeel is dat je er elke dag aan moet denken, dat kost mij eigenlijk geen moeite maar ik ben wel eens wat tijd kwijt ‘s ochtends aan opzien tegen (koud) slijmerig spul op je vingers

Die overdraagbaarheid is moeilijk te meten natuurlijk, maar het is eigenlijk niet iets waar ik bij stilsta. Nu raak ik over het algemeen sowieso niet vaak iemand aan (
alleen de kat ‘s ochtends 
), maar wel deurklinken enzo die andere mensen dan ook weer aanraken en mijn moeder heeft nog geen baard gegroeid. Ik denk niet dat het iets is waar je je zorgen om hoeft te maken eigenlijk, tenzij je binnen een paar uur na opsmeren uitgebreid wil knuffelen met iemand die niet gediend is van testosteron in haar/zijn lijf en zonder kleding op de plek waar je het smeert, en dat dan op regelmatige basis. Als je een keer eens iemand een hand geeft een paar uur later zal die er echt niets van krijgen, dat zijn zulke kleine eenmalige doseringen… als er tegen die tijd uberhaupt nog wat op je hand zit, dat slijt er zo af lijkt mij, zeker als je gewoon achteraf even je handen wast.
Het droogt ook echt behoorlijk snel, al verschilt dat wat per soort (tostran droogt sneller in dan androgel imo, heb ze beide gehad. Androgel blijft echt wel een paar minuten klef, tostran smeer je op en is weg.)