Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jaime_ schreef:Je gaat echt niet van binnen kapot als je 1000 kcal eet.
Jaime_ schreef:Ja als je het langdurig doet ja. Structureel zo eten is niet gezond. Maar af en toe onder je BMR eten is niet gelijk schadelijk.
Jaime_ schreef:Ik zeg dat 1000kcal eten niet gelijk betekend dat je kapot gaat van binnen.
En dan zeg jij van wel met allerlei feiten over structureel onder je BMR eten, maar ik had het nog nergens over langdurig![]()
Maakt verder niet uit, maar veel mensen eten gewoon structureel teveel en dat is een veel groter probleem. Zo nu en dan laag in kcal zitten of zelfs kortdurig vasten kan juist gezondheidsvoordelen opleveren.
Nies_ schreef:Jaime_ schreef:Anorexia is een psychologische aandoening. Dat staat los van af en toe onder je BMR eten.
Anorexia vergelijken met iemand die 1000+ kcal eet om af te vallen![]()
![]()
jongens alsjeblieft. Mensen waarschuwen is prima, maar hou het realistisch.
Yonker schreef:Daar ben ik het niet mee eens, stimuleren en het hier aanmoedigen om af en toe onder je BMR te eten kan aanzetten tot.....
Ik blijf het gewoon onverstandig vinden dat het hier in het topic zo vaak en veel wordt goedgepraat.
Nies_ schreef:Jaime_ schreef:Anorexia is een psychologische aandoening. Dat staat los van af en toe onder je BMR eten.
Anorexia vergelijken met iemand die 1000+ kcal eet om af te vallen![]()
![]()
jongens alsjeblieft. Mensen waarschuwen is prima, maar hou het realistisch.
Jaime_ schreef:Yonker schreef:Daar ben ik het niet mee eens, stimuleren en het hier aanmoedigen om af en toe onder je BMR te eten kan aanzetten tot.....
Ik blijf het gewoon onverstandig vinden dat het hier in het topic zo vaak en veel wordt goedgepraat.
En ondertussen zeggen we wel als iemand zich heeft laten gaan in een pak koekjes “maakt niet uit joh, je bent zo goed op weg! Morgen is er weer een dag en kun je jezelf herpakken”.
Jaime_ schreef:Als iemand van zo nu en dan onder de BMR eten een stoornis als anorexia krijgt dan is er trouwens veel meer aan de hand dan enkel af willen vallen.
NoTwixLeft schreef:Ladybird schreef:Ik zit alleen nog een beetje met de MDLarts in mn maag.
Ik moest daar voor oud en nieuw nog ff heen wegens maagproblemen die ik heb. die vond 23,5 kilo in +/- 25 weken veel te veel. De MDLarts zei dus dat ik 1 kilo per maand afvallen moest. Nu heb ik geen einddoel, maar realistisch gezien moet er nog een x 23,5 kilo af in theorie. dat houd dus in dat ik nog 2!! jaar bezig ben. En dat vind ik lastig tet accepteren. ik vind 1 kilo in de maand echt weinig.
Waarom moest je bij de mdl arts zijn? Als ik goed heb terug gelezen, heb je ook contact met een diëtiste. Wat zegt zij hier over?
Ik zou anders echt die 2 eens met elkaar laten bakkeleien wat nu echt het beste voor jou is
c_alsemgeest schreef:Èèèeèn ik ga dit topic ontstippen...![]()
De manier van discussieren is niet echt fijn... erg betweterig en voor mij niet passend voor een topic waarin men elkaar wilde steunen in het afvallen. Ook hoe er over bepaalde ziektebeelden wordt gesproken door mensen die er duidelijk niet zo veel verstand van hebben maar anderen wel de les willen lezen.
Elkaar helpen en ondersteunen en info delen is prima. Maar als je denkt te overtuigen door maar letters zo opvallend mogelijk te gebruiken haak ik af