3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:35

Ik vind in het circuit de combi kracht en steps heel leuk, vooral omdat ik me snel ga vervelen :)) kracht zou van mij soms wat pittiger mogen, dit is met eigen weerstand maar daagt daardoor niet erg uit. Maar merk evengoed dat ik spieren opbouw dus vind t vooralsnog prima :D

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:40

Ja ik vind circuitje ook vaak heel leuk, omdat ik daarbij ook nog cardio train en meestal wel echt her gevoel heb dat ik iets heb gedaan. :+
Maar tegelijkertijd als het een vermoeiende week is heb ik niet altijd nog de puf om savonds helemaal los te gaan :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:42

Ik eet elke dag wel iets "ongezonds", zolang het in m'n calorieën en macro's past :)

Cardio vind ik niet echt leuk maar probeer wel elke dag een beetje te doen nu ik in een cut zit, meestal op de loopband gewoon lopen met een helling. Verder 4x krachttraining, dat helpt bij mij het beste met afvallen maar ik vind het ook het leukste :j Met een uur krachttraining verbrand ik ook wel snel 300 calorieën en dat is voor mij vrij veel.

Ik ga weer even streng voor mezelf zijn, ik ga over 5 weken op vakantie en wil daarvoor net iets strakker zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:43

Ik doe eigenlijk alleen cardio in de vorm van wandelen op de loopband omdat rennen heel slecht voor m'n knieën is en ik de rest vet saai vind. Dus doe het ook alleen als ik m'n stappen op fitbit wat omhoog wil jagen :+ Verder meestal een circuitje krachttraining, maar nu al een tijdje niet meer. Ben al 34 dagen ongesteld en heb nu ook nog eens last van de arm waar mijn implanon in zit... Begin hem toch wel een beetje te knijpen dat er iets niet goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:48

Wat vervelend Emma! Klinkt inderdaad niet zo goed, al langs de dokter geweest?

Eugoly, ik hoor cut etc. weleens vaker voorbij komen. Maar wat houd het nou precies in? En wat ik me ook afvraag, hoe ben jij "aan de informatie gekomen", waardoor je weet hóe je het moet doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:51

Nee ik moet nog een afspraak maken, maar wil eerst even op een rijtje krijgen wat ik ermee wil. Neig nu toch naar hem eruit laten halen maar wil niet terug aan de pil dus dan een spiraal misschien? Even opnieuw wat onderzoek doen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:56

Een cut is een calorietekort, dus momenteel probeer ik vet te verliezen door minder calorieën binnen te krijgen dan ik verbruik :) Na m'n vakantie begin ik aan m'n bulk, dus dan eet ik in een calorie-overschot om meer spier op te bouwen (en daarbij kom je onvermijdelijk ook aan in vet, maar dat kan er later weer af). Ik denk er namelijk nog steeds aan om bikinifitness te gaan doen maar ik weet het nog niet helemaal zeker.

Ik heb me de afgelopen 3 jaar veel ingelezen, Bodybuilding.com is over het algemeen een goede bron en ik heb aan het begin van dit jaar ook een paar maanden een PT gehad waar ik veel van heb geleerd :)

Vervelend Emma! Waarom wil je niet aan de pil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:58

Ik ben sinds m'n 14e aan de pil geweest en merk nu hoe verschrikkelijk het voor me was. Ben vooral mentaler veel helderder en rustiger. En daarnaast ben ik niet mega secuur met dingen als pillen slikken en wil ik gewoon voor langere tijd niet nadenken over anticonceptie..

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:04

Ah Emma wat naar! Ik snap dat je bang bent dat er iets niet klopt ja..
Eulogy wat stoer dat je daar overna denkt! Ik heb echt zoveel respect voor die meiden wat een werk!
Oh en ook nog even terug komend op Kim, je ziet er top uit! Echt ik wou dat ik er zo uit zou zien nu.

Ik vond in de sportschool de groepslessen altijd leuk, HITT en Kickboksen en daarnaast deed ik veel cardio. Ik vond bodypump dan weer niet leuk, dat vond ik oprecht te saai. Verder wilde ik wel altijd graag kracht doen, maar durfde dat eigenlijk niet zonder goede begeleiding en dat is er toen nooit van gekomen. Straks als ik weer een beetje gesetteld ben, en weer lid ben van een sportschool ga ik dat wel zeker oppakken! Misschien wel met een PT.

Nu vooral aan het hardlopen en paardrijden.
Afgelopen week 600 gram afgevallen, meerdere keren gewogen in de week en dit was de eindstand. Voor nu wel tevreden mee. Het hoeft ook niet allemaal te snel, als het maar blijft zakken.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:52

Emma: Spiraaltje is dan echt een aanrader. Geen omkijken naar! Ik werd er een stuk opgewekter van i.p.v. het chagrijnige dat de pil met zich meebracht. :D

Het valt me op dat het gezonde eten me makkelijker afgaat dan verwacht. Ik tel bewust geen calorieën omdat mij dit mentaal een verkeerde kant op brengt maar mijn keuzes zijn goed en dat zie ik ook terug op de weegschaal. Heb nu zomervakantie (sta voor de klas) dus hoop dat dit straks in het werkritme weer door te pakken is. Over anderhalve week start mijn schaatstraining ook weer, kijk er zo naar uit!

Over een uurtje staat er een groepsles BRN in de planning, en daarna nog even de hardloopband op. Wilde eigenlijk buiten een rondje hardlopen maar mijn gebruikelijke bospad is door de regen niet heel fijn nu.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:20

O: 200 gr kwark met 100 gr verse aardbeien
L: 2 volkoren boterhammen met 65 gr kipfilet, komkommer en 2 gekookte eieren
A: 165 gr pasta, rode saus van honig, kwart gele paprika, kwart rode paprika, sla en komkommer

Vanavond als ik thuis kom van werk misschien nog iets van noten.

Morgen:

O: 200 gr kwark met 100 gr verse aardbeien
T: peer
L: 2 volkoren boterhammen met 65 gr kipfilet, komkommer en 2 gekookte eieren
T: handje noten
A: 2 aardappels, 150 gr spinazie en een visburger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:32

O: 30 gram havermout met ongeveer 125 ml melk en 100 gram blauwe bessen
L: 2 L&P spelt boterhammen met bauernschinken en een halve rode paprika
T: Stevig spelt boterham met een dun laagje hagelslag
Straks A: Macaroni, tomatensaus, paprika, courgette en mozerella

Heb al de hele dag een beetje hoofdpijn en sta momenteel ook gewoon te trillen op mn benen tijdens het koken, heb vandaag niet gesport alleen even op en neer boodschappen doen. That's all. :=

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:50

Beterschap Deetjeeuh :(:)
Emma: ik herken me wel in jouw verhaal, ik heb in november een spiraal gekregen en so far so good :D

Ik zit weer een beetje in de put. Ontzettend leuk lang weekend gehad, lekker gegeten zonder over mijn kcal limiet te gaan *\o/* Helaas had de dokter vanmorgen minder goed nieuws. Met iedere stap vooruit gaan we er weer twee terug.. Ik rijd 2-3x per week en loop ~7000 stappen per dag, maar mijn lichaam kan dit dus nog steeds niet aan. Mijn shinsplints zijn weer in alle hevigheid terug. Morgen gaan we maar weer nieuwe zooltjes opmeten sinds dat mijn huidige blijkbaar niet helpen. Voor de rest moet ik (nog) minder lopen, wat foamroller oefeningen doen en wachten tot mijn MRI in september -O-

Lijstje van gisteren:
O: 2 khd-arme crackers met kaas
T: latte
L: salade met tonijn & 2 stokbrood stukjes met kruidenboter
T: waterijsje
A: pho met bief
T: bubbletea

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:41

He, wat balen snow_white! :(:)

He bah Deetjeeuh, klinkt niet fijn

Emma balen is dat! Denk dat spiraaltje dan idd beste optie is. Ik heb jaaaaren aan de pil gezeten had daar gelukkig niet veel last van, maar ben toch blij m niet meer te hoeven gebruiken. Ik zit in de luxe positie geen ac meer nodig te hebben :')

Net gesport, ging voor geen meter >;) had echt helemaal geen energie. Nou had ik ook wel een hectische dag op het werk en nog wat spierpijn van mn padel avontuur vrijdag, maar kon mn armen gewoon bijna niet boven mn hoofd heffen. Hopelijk eenmalig, niets aan zo.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 20:43

Spiraaltje is heerlijk! Heb het ook :'D. Moet wel zeggen dat alhoewel sommige mensen het geweldig vinden, andere mensen het weer vreselijk vinden. Maar dat zal met alles zijn. Ik zweer erbij!

@Laura: herkenbaar, had ik ook. Ben niet 100% lekker dus sporten ging muah.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:49

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Griekse yoghurt met banaan en perzik
L: Sunbreaks :') (at pas om 3 uur, was ingebroken in onze auto dus even stress)
A: pistolet met gegrilde groenten hummus, overgebleven kip gehaktballetjes en tomaat, kom courgette soep met stukjes bacon
T: een bakje Optimel kwark appel kaneel, twee rijstwafels met ham

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:44

Mijn lijstje van gisteren. Ik ben blij met mijn ontbijt, maar helaas iets te veel gesnackt tussendoor. Een bak chips op tafel is toch nog moeilijk :')
O: vanilleyoghurt met blauwe bessen en een kop groene thee.
L: drie boterhammen met filet americain, vruchtenhagel en gestampte muisjes en een beker melk.
T: wat nacho cheese chips en een handje nootjes.
A: Indiase boterkip met sambalboontjes en een glas water.
T: een kop thee.
B: 10 minuten fietsen, paard longeren, 15 minuten oefeningen doen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:49

Ik heb na mn rottige sporten van gisteren, nu heel stijve spieren en hoofdpijn, dus ik geloof dat er iets niet helemaal goed is gegaan ofzo :\

Vandaag wordt het zoiets:
O: low calorie meal shake, dit keer met half melk half water. Vulde wel beter!
T: 2 kale vitalu volkoren crackers
L: omelet met paprika en champignons, kom preisoep
T: banaan, kiwi
A: waarschijnlijk macaroni
T: magere kwark
B: even niet zo veel, maar even wat rust.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:53

Vervelend Laura, dat kan soms zo tegenwerken hè! Rustig aan en er morgen weer tegenaan is soms niet slecht.

Voor mij staat er vandaag een rondje 5km (loop hem sinds deze week weer binnen een half uur) en vanavond een uurtje zumba op de planning. Laatste zumbalesje voor een zomerstop van 2 weken dus even kijken hoe ik die tijd in ga vullen.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:20

Essia netjes! Ik heb hier echt al moeite met de 2km :')

Vandaag:
O: 2 boeren meergranen bescuiten met vlokken en melk
T: Appel
L: Crunchy smart bar + plakje kipfile met slankie (2)
T: Wilde perzik
A: Pannenkoek met stroop (2)

B: Half uurtje paardrijden, half uurtje lopen met de hond en misschien nog hardlopen en anders loop ik morgen

+- 1.400 cal. Maar gisteren zat ik er iets boven dus vind het wel prima, mocht ik trek krijgen pak ik nog wel een banaan of iets. Helaas zijn de macro's niet zo fijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:35

Sterkte Snowwhite!

Gister helaas toch 3 mini milky ways gegeten nog... Baal ik van, moet echt stoppen met het stress-eten of eten uit gewoonte voor de tv. Hopen dat dat vanaf nu beter gaat. :) Overdag gaat het namelijk altijd wel vrij goed, maar na 20:00...

O: 50 gr havermout met 200 ml halfvolle melk en 100 gr blauwe bessen
L: 2 spelt boterhammen. Eentje met kaas en eentje met bauernschinken
T: 100 gr skyr
A: Kip met noedels en watermeloen
T: Misschien nog een stuk fruit

B: Uurtje krachttraining in de sportschool

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 15:20

O: 2 crackers vezelrijk met filet americain en kipgrillworst
L: Italiaanse bol met tonijnsalade en een beetje sla
A: gebakken aardappeltjes met broccoli en nog even kijken wat voor vlees :+

B: vanochtend de honden uitgelaten, daarna met 1 hond een uur in de bossen gelopen en geluncht. Maar toen we weer thuis kwamen was het weer tijd om de andere hond uit te laten :')

@Maanlicht: ik wil zaterdag dat recept uitproberen met die courgette spaghetti en die kipballetjes. Maar ik snap niet helemaal hoe die spaghetti nou moet..

Citaat:
While the meatballs are cooking, spiralize the zucchini into noodles. Heat a large skillet over medium-low heat and add olive oil and butter. Add the garlic and pepper flakes and cook for 1 minute, the stir in the lemon juice. Add the zoodles and toss well to coat. Cook until the noodles softened slightly, tossing often, for about 5 to 6 minutes.

Moet je ze nou bakken of koken in water? Ik heb zoiets nog nooit gemaakt :Y)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:03

Bakken en laten sudderen :-)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:21

Oh, ik ben zelf de boter en citroensap vergeten :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:23

O: 2 gebakken eieren met twee plakjes ontbijtspek
T: smoothie van karnemelk met een kleine banaan en twee wilde perziken
L: foccaccia met carpaccio, klein glas verse jus
T: paar handjes Lays ketchup chips
A: pasta pesto met bloemkool