Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:46

Daan_O schreef:
Nou ondanks dat het warm is vind ik het absoluut geen lekker weer, voor de verandering weer eens veeeel wind...

Pfff het blijft maar waaien he!

Wat vervelend van je blessure Unique! Dat is inderdaad een hele hardnekkige blessure.

Mij lijken die afstanden trainen ook wel een heel eind. Ik denk dat ik wat trails/wedstrijden in voorbereiding van mijn marathon ga lopen, zodat ik die kilometers niet alleen hoef te lopen.

Vervelend dat de stress thuis Jnien. Wel fijn dat je je hoofd goed kunt leegmaken met hardlopen.

Leuk Supervixen, moet een mooi parcours zijn! En fijn dat je blessure weer de goede kant op gaat.

Ik was woensdag de hele dag niet vooruit te branden, maar hardlopen ging echt als een speer. 9 km bos op 5.05, voor het bos niet verkeerd. Soms snap je een lichaam echt niet :+ Gisteren 12 km gelopen, ging ook lekker. Deze week relatieve rust.

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:38

Wow Tayga wat snel!

Ik had vanmiddag een enorm frustrerende training op het werk, dus heb net een uur op de loopband gestaan om de frustraties eruit te lopen.

Hier nog een foto die ik onderweg bij de trail heb genomen van een steile helling :+ . Iedereen viel hier stil.

Afbeelding

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:08

Ik ben afgelopen week weer boven de 100km uit gekomen. Nu al weken in opbouw dus deze week maar eens een relatieve rustweek nemen
zaterdag een duurloop van 32,4km gedaan. Niet echt gepland. Had racevest met voldoende drinken om loopschoentjes aan een gaan waar de benen mij brengen konden. Verschillende bosgebieden aan gedaan.
Zondag een heuvel training van 15,4 km. Trainingstechnisch was het beter geweest om dat om te draaien desondanks ging de heuvel training goed .
Echt lange trainingen doe ik ook liever in wedstrijd verband of groepsverband. Over tweeenhalve week weer een weekendje trailen in duitsland met een hardloopmaat Dan hebben we 17km 38km en 29km in de planning. Maar afgelopen zomer heb ik een keer een 40 en een 50km in mijn eentje gelopen. En dan heb je het op een gegeven moment ook we gehad hoor. Ja ook fysiek maar ik doel nu vooral op het mentale aspect. Aan de andere kant is dat dan wel weer een extra mentale training.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:10

Supervixeen is die foto nog helemaal in het begin van de trail? Omdat iedereen zo hutje mutje op elkaar loopt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:15

Ik heb het even nagekeken in runkeeper. Dit was op 3.1km. Dus erg in het begin nog. Er deden 227 mensen mee op de 11km.

Heerlijk als je zo'n afstand van bijvoorbeeld 30km door het bos kunt lopen. Ben je dan ook nog wel eens moe na zo'n afstand of heb je dat alleen nog bij wedstrijden?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:26

Gave foto Supervixen. Pittige klim ook :wow:.

Het moeilijkste van hardlopen zit voor mij in m'n hoofd, die benen willen wel maar het mentale vind ik in de duurlopen echt pittig hoor. Afgelopen zaterdag 25km gelopen, krijg bij lange duurlopen best veel last van m'n buik. Kan het dan nog even rekken maar 42km red ik op die manier echt niet. Ga toch maar eens proberen of preventief Imodium slikken wat verlichting biedt. Als een van jullie nog tips heeft: ze zijn welkom :D.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:56

Dat heb ik ook Plien! Had het daar van het weekend ook over met mijn vriend, die heeft wel eens een obstakelrun van 19km gedaan en naar zijn mening is dat lastiger dan 25km hardlopen (wat hij overigens nog nooit heeft gedaan, hij haalt de 10km nog niet eens maargoed).

Ik vind zo'n obstakelrun mentaal echt 10x makkelijker, je loopt een beetje, dan kom je een obstakel tegen waarbij je meestal even moet wachten, bezig bent met het obstakel en dan ga je weer verder. Door die afwisseling is het veel minder een 'strijd met jezelf' dan als je gewoon rechtoe rechtaan kilometers maakt. Het lijkt mij ook heel vet om ooit een marathon te lopen omdat je dan jezelf echt wel tegenkomt onderweg (neem ik aan) en je best weet dat je het lichamelijk kan maar geestelijk heb je gewoon geen zin meer. Ik vind het vet om dan jezelf te overtuigen dat je niet zo moet zeuren en gewoon doorgaan, dat is zo'n overwinning achteraf!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:33

s1993 schreef:
Ik vind zo'n obstakelrun mentaal echt 10x makkelijker, je loopt een beetje, dan kom je een obstakel tegen waarbij je meestal even moet wachten, bezig bent met het obstakel en dan ga je weer verder. Door die afwisseling is het veel minder een 'strijd met jezelf' dan als je gewoon rechtoe rechtaan kilometers maakt. Het lijkt mij ook heel vet om ooit een marathon te lopen omdat je dan jezelf echt wel tegenkomt onderweg (neem ik aan) en je best weet dat je het lichamelijk kan maar geestelijk heb je gewoon geen zin meer. Ik vind het vet om dan jezelf te overtuigen dat je niet zo moet zeuren en gewoon doorgaan, dat is zo'n overwinning achteraf!

Mijn idee ook hoor!

En sorry geen idee Plien, heb nooit last van mijn buik.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:45

Plien91 schreef:
Gave foto Supervixen. Pittige klim ook :wow:.

Het moeilijkste van hardlopen zit voor mij in m'n hoofd, die benen willen wel maar het mentale vind ik in de duurlopen echt pittig hoor. Afgelopen zaterdag 25km gelopen, krijg bij lange duurlopen best veel last van m'n buik. Kan het dan nog even rekken maar 42km red ik op die manier echt niet. Ga toch maar eens proberen of preventief Imodium slikken wat verlichting biedt. Als een van jullie nog tips heeft: ze zijn welkom :D.

Ik trek dat mentale stukje niet, daarom voor mij max een halve marathon.
Ik gebruik ook immodium bij lange wedstrijden.
Tips van de diëtiste waar ik ben geweest voor buikpijn bij het lopen:
- eet meer vezels
- drink voldoende voor het lopen, maar ook tijdens het lopen
- hou een eetdagboek bij met daarin wat je eet en wanneer je last hebt
- eet niet teveel suikers

Sommige lopers blijven altijd problemen houden zei ze. Toch ook een stukje beweging waarvoor de darmen gevoelig zijn.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:47

Supervixen schreef:
Heerlijk als je zo'n afstand van bijvoorbeeld 30km door het bos kunt lopen. Ben je dan ook nog wel eens moe na zo'n afstand of heb je dat alleen nog bij wedstrijden?

Oh na een training kan ik ook best moe zijn hoor en daar hoeft de training niet eens echt lang voor te zijn. En bij een tempoblok of interval tijdens een interval training moet ik vaak echt even doorbijten.
Het is niet zo dat als je vaak lange afstanden loopt het vanzelf gaat. Het herstel gaat op een gegeven moment wel sneller.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:55

Tayga fijn is dat als de trainingen zo lekker gaan!

Supervixen dat is stijl! Zou echt niks voor mij zijn haha.

Plien wat je zegt, het moeilijkste zit tussen de oren. Bij mij in ieder geval zeker wel.
Lekker dat je 25km hebt gelopen maar wel balen dat je buik niet meewerkt. Jij loop ook Rotterdam toch?

Balen dat ik vandaag niet vrij ben, goed loopweer (windstil!). Misschien vanavond een kort rondje, maar morgenochtend sowieso weer intervaltraining.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:47

Supervixen hoe gaat het nu bij jou eigenlijk met je buik? Heb je daar nog wel eens last van? Kan me herinneren dat jij daar eerder heel veel last van had.

Vind het toch wel 'fijn' om te horen dat het bij jou ook nog wel eens zwaar is om een lange training te doen Greetje :o Bij een ander lijkt (en zeker klinkt) het altijd zoveel makkelijker :)

Eindelijk een keertje weinig wind inderdaad! Maargoed ik fiets ook veel en dan heb ik er eerlijk gezegd meer last van dan met hardlopen. Had wel vanavond een klein rondje gepland en verder moet ik van mezelf beetje rustig aan doen deze week, dan loop ik zondag beter

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:10

Ik moet zeggen dat het wel een stuk beter gaat met mijn buik. Het is een stuk minder erg dan vorig jaar. Af en toe nog wel buikpijn na het lopen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:37

Unique6 schreef:
Hi! Ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen. Kijk iedere dag even in dit topic om nieuwtjes te zien. Jullie gaan lekker allemaal! Hier nog steeds geblesseerd. Over 3 dagen ben ik precies een jaar geblesseerd en volledig herstel is nog een eindje verderop.

En leuk om te lezen Roos!

Ik op 5 maart ook al een jaar onder de pannen en zo positief als de orthopeed was ben ik niet eerlijk gezegd

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:47

Oh valt het toch tegen Benangelique?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:49

Oeh benangelique, dat klinkt niet goed.

Ik heb net een duurloop van een uur en twintig minuten gedaan. Stond eigenlijk voor morgen op de planning, maar ik heb morgenmiddag cursus, dus dat gaat niet lukken. En het was zulk heerlijk weer! Echt genoten.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:01

benangelique schreef:
Unique6 schreef:
Hi! Ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen. Kijk iedere dag even in dit topic om nieuwtjes te zien. Jullie gaan lekker allemaal! Hier nog steeds geblesseerd. Over 3 dagen ben ik precies een jaar geblesseerd en volledig herstel is nog een eindje verderop.

En leuk om te lezen Roos!

Ik op 5 maart ook al een jaar onder de pannen en zo positief als de orthopeed was ben ik niet eerlijk gezegd

O jee, dat klinkt niet goed :(:)

Het was vandaag heerlijk loopweer zeg! Vanochtend direct om half 9 met een vriendin gelopen. Deze week relatieve rust en dan zaterdag weer een 25km.

Heb je na een dergelijke duurloop ook nog last van je heup Supervixen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:37

Het valt nu mee.
Ik heb er nog het meest last van als ik op mijn werk een tijd (langer dan een half uur) rechtop op een stoel of kruk moet zitten en daarna weer beweeg. Maar het gaat langzaamaan steeds beter.
Dus ik hoop maar dat het een stijgende lijn blijft.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:58

Supervixen fijn dat je zo had genoten van de training! En mooi dat het met je blessure wel de goede kant op lijkt te gaan.

Plien ik heb ook een lange duurloop op de planning voor komend weekend. Jij gaat ook Rotterdam lopen toch?

Dinsdag had ik een rondje van 3,3km gelopen met de hond van een kennis, was leuk :D Hij liep de eerste km voor me, de 2e naast me en de 3e achter me hahaha. Maar hij was wel heel braaf. Gemiddeld tempo van 5.03 per km. Gisteren nog een kort vlot rondje (weinig zin door de wederom harde wind) van 5.4km op 4.53 per km. Gelukkig zijn de weersvoorspellingen voor volgende week beter!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:25

Ja, 25km bij road to Rotterdam :).
Mooie tempo’s hoor Daan! Ik stond vanochtend om 6.35 buiten in m’n hardlooppakkie, intervaltraining van een half uurtje gedaan. Had geen andere optie deze week, en omdat RtR op zaterdag is kon ik ook niet op vrijdagavond. M’n vriend was zo gek om met me mee te gaan dus we liepen met z’n tweetjes in de zeikregen, knettergek :’).
Nu 1,5dag welverdiende rust want ik héb me toch een spierpijn van bootcamp!

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:38

Knap hoor. Die berichten hierboven.
Ik vind het al knap van mij dat ik gister 5 min heb kunnen hardlopen. :P En het was op de loopband!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:01

Balen Angelique, hoe gaat het nu?

Het was dinsdag inderdaad heerlijk loopweer Supervixen, heb toen in een tshirt gelopen (meer uit noodzaak maar het niet koud gehad, wel een beetje jeuk achteraf).

Grappig Plien, ik heb deze week ook relatieve rust en zondag 25km :) Maar heb wel veel gefietst en gewandeld afgelopen week en vandaag voor het eerst in tijden weer een keer gezwommen.

Haha heerlijk Daan! Ik loop vaak met mijn oppashond maar die heeft wel een goeie conditie, houdt het prima vol, maar ga over het algemeen niet verder dan 10km met hem. Komende week ga ik een paar dagen op een stafford passen, enorm gespierd dier, dus ben benieuwd om daar een keer mee te lopen

Roos, zolang je vooruitgang boekt is het prima toch! Vanaf een bepaald moment kan het ook ineens heel snel gaan.

Volgens mij wordt het eindelijk wat minder nat&winderig *\o/* Wel koud, maar daar kan ik wel tegen, ben dat grauwe en de blub echt zat aan het worden :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:59

Ik heb zó genoten van de acht van Apeldoorn vandaag! Ik was in vorm, het lopen ging makkelijk en lekker! Benen en buik voelden goed.
Heb een van mijn snelste tijden kunnen halen op deze afstand. Tijd was 43.49. Daar ben ik heel tevreden mee aangezien ik sinds begin oktober niet meer zo snel heb gelopen.

Er deed hier toch ook iemand mee op de 25km? Ben benieuwd hoe het is gegaan!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:22

Fijn supervixen dat het zo goed ging.
Ik heb zaterdag een training van 26,7km met tempoblokken gedaan ipv op zondag met de trainingsloop van de road to rotterdam mee te doen. Maar uiteindelijk ben ik vanmorgen toch nog meegegaan. Maar ik hoefde nu niet te twijfelen of ik op een rustig tempo of op een wat sneller tempo zou meegaan. Want na de duur met tempo's van gisteren voor een rustige groep gekozen Had mij bij de 5min30 aangesloten. Uiteindelijk is er we iets sneller gelopen want met 25km in 2hr15.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:28

Mooie tijd en afstand weer Greetje. Gaat het met je hart ook nog steeds goed?