wie brand er een kaarsje voor mij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 12:42

het is maar een gezegde van mij,
ik heb geen rouwwagen nodig..

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:03

ga je in een potje ? :)

Janneke2

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:33

Soort van galgenhumor... ;)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:14

Je mag de kist zelfs weglaten en kiezen voor een doek, uiteraard biologisch afbreekbaar ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 17:08

dat weet ik,maar dan moet je in een lage kist, en dat was net een sjoelbak :')
en de rieten kisten zijn net picknickmandjes..
heb een mooie greywash.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:12

Spicegirl heb je laatste posts bij gelezen. Wat erg dit en wat ontzettend moeilijk, ik heb er eerlijk gezegd geen woorden voor. Ik wil je een hele gemeende knuffel geven :* :* . Heb je verhaal met tranen gelezen. Deze weg die we allemaal ooit moeten gaan is zo verschrikkelijk moeilijk en ik schoot toch wel even in de lach van je opmerking dat je "dat je in de lelijke lijkwagen nog niet dood in zou willen liggen". Geestige vrouw ben je :))

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:57

Lieve Spicegirl, je hebt het over je kist alsof het om een auto gaat 'instapmodelletje'. Raap me op :')
Sorry, maar dat is dan wel weer humor die ik kan waarderen, hoewel ik er misschien niet om mag grijnzen :P

spicegirl schreef:
gooi maar neer Cayenne :j

Afbeelding

Of zoals mijn lieve buurman ook weleens kon zeggen:
'Zelfs van de allersterkste boom breekt wel eens een tak..'

:+:

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:50

Je hebt het zelf niet voor het kiezen helaas...
Iedereen gaat op een andere manier... de een vind een soort van troost in het maken van een mooie dienst voor de nabestaande de ander totaal niet.
Ik kan je humor hierin wel waarderen. Ik kan me niet voorstellen hoe ik zelf zou reageren....

Laatst is een collega overleden die had alles zelf tot in de puntjes geregeld voor ieder bijzonder persoon een nummer of stuk tekst... chapeau! Het was prachtig maar het kunnen en doen? Ben jij van plan alles zelf te regelen?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 18:50

tuurlijk mag je grijnzen, doe ik zelf ook.
beetje humor moet zijn hoor !
als ik een grafsteen zou hebben moest erop staan :
ze had humor . :P
mooi gedicht :j

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 18:51

@Iris- heb ik al gedaan.
tot in de puntjes.. :j

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:54

spicegirl schreef:
@Iris- heb ik al gedaan.
tot in de puntjes.. :j

Respect hoor!

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 20:55

Ik lees eigenlijk al heel lang hier mee Spicegirl, maar weet nooit goed wat te zeggen, en kaarsjes heb ik eigenlijk ook niet in huis. Maar in gedachten brand ik zeker voor jou een kaarsje, zo moedig vind ik dat je hier mee omgaat. Echt respect daarvoor!

Heb het met mijn vader vanaf de andere kant meegemaakt, hij wilde ook nog graag alles zelf goed geregeld hebben toen hij eenmaal wist dat hij ongeneeslijk ziek was, en ook in zijn gesprek met de uitvaartondernemer, waar wij allemaal bij waren, is er heel wat afgelachen.

Dat zijn van die momenten die ik nu nog koester en waardeer dus ik geloof zeker dat jij ook jouw dierbaren hiermee een heel kostbaar geschenk geeft.
Ik wens jullie echt een heel goede en fijne periode van afscheid, dat klinkt misschien wat cru hoor, maar het is waar je het nu mee moet doen. Andere opties behalve dan gaan sippen en dicht slaan heb je eigenlijk niet. Ook ik had je zo veel liever veel meer en positievere vooruitzichten gegund maar dat is nu eenmaal niet zo en bij jou straalt de moed en liefde voor je dierbaren er wel van af. Heel veel sterkte en hopelijk ook nog veel lachen samen!

*kruipt weer terug onder meelees steen....

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:51

Nou TS, als je er nog om kan lachen sta je misschien nog open voor alternatieve eindes? Ik kan het artikel niet terug vinden maar je kan je bijvoorbeeld (na je dood) laten opeten door aasgieren, of in een zandloper etc. Ik vind zelf de zandloper wel een leuke, krijg je toch nog je dagelijkse beweging :')

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:08

he jakkie, dat is luguber, aasgieren...
Maar ja, ieder zijn ding!
Begraaf/verstrooi mij maar ergens lekker rustig op een natuurbegraafplaats in het bos.
Ik wil er nog heel lang mee wachten overigens :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:24

TS :') instapmodel haha

Bewonder hoe je ermee omgaat , dit is iets wat je nooit en te nimmer zou willen of moeten regelen. Greywash is wel mooi !

Natuurbegraafplaats lijkt mij ook wel wat , of een experimentele begraafplaats waar je boven de grond ligt :o . Kijken wat er gebeurd en wat de natuur doet met jou , of is dat ook tikje luguber :o . Al is dat ook wel iets persoonlijks, het is wel de natuur als er iets sterft op de vlaktes dan word het helemaal opgeruimd

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:33

TS, ik begrijp dat het echt heel onwerkelijk en zwaar is. Je omgeving leeft met je mee en toch is het echt jouw probleem en kan niemand echt iets doen.
Wat je nu doet en het regelen is wel fijn voor je familie. Mijn vader wilde er niet over praten en bleef tot het laatst ontkennen en naar genezing zoeken. ( was nog voor internet )
Dan moet je gaan beslissen voor iemand en hopelijk doe je het dan allemaal goed.

Anderen zijn vrij onverwacht overleden en dan heb je geen keus dat je in hun gedachte moet regelen, zoals recent mijn broer die gehandicapt was en dus ook geen beslissingen had genomen zelf voor ooit............

Wel heb ik nu gekeken naar hoe dat voor ons is en al wat meer wensen aangegeven naar mijn moeder, man en zoon, voor het geval dat. Mijn moeder, man en zoon krijg ik nog niet zover.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:43

Rebecca schreef:
Natuurbegraafplaats lijkt mij ook wel wat , of een experimentele begraafplaats waar je boven de grond ligt :o . Kijken wat er gebeurd en wat de natuur doet met jou , of is dat ook tikje luguber :o . Al is dat ook wel iets persoonlijks, het is wel de natuur als er iets sterft op de vlaktes dan word het helemaal opgeruimd

Daar heb ik laatst een documentaire over gezien. Schijnt wel erg in opkomst te zijn.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:10

Mag ik je adres Spicegirl?
Ik heb hier een boekje met engelengedichtjes, geschreven door een collega. Dit wil ik je graag toesturen, voor jou en je familie.
(Over 3 wk.. vannacht vertrek ik op vakantie.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:21

Hoe gaat het nu SG?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 17:45

hetzelfde.
lichamelijk goed,geestelijk niet.
ga a.s. zondag weer 3 daagjes naar D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:33

Fijn dat je nog 3 dagen naar Duitsland gaat, het slapen wil ook nog niet echt dus? Naar is dat..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:43

Fijn dat je nog naar Duitsland gaat!
Kun je eventueel geen lichte medicatie krijgen dat je toch wat uurtjes kunt slapen?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 22:53

ik denk niet dat het met lichte overgaat, en durf zware medicijnen niet aan :n
neem nu af en toe een half diazepammetje,maar dan slaap ik een paar uurtjes, en lig dan alsnog wakker. ben dan wel de volgende hele dag duf en lusteloos.
en als ik niks neem, slaap ik ook ff, en lig dan wakker. maar dan ben ik de volgende dag wel helder, en actief.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:46

Beviel de cbd/thc niet? Heb me zitten inlezen vanwege mijn klachten en lees zoveel positieve ervaringen. Ik zelf rook al 20 jaar niet meer en wil dat ook niet. Ik wil ook niet stoned worden, maar wordt dat wel van wat de artsen heel makkelijk voorschrijven.
Gebruik nu bij heftige pijn cbd met paracetamol, maar wil van de paracetamol af en alleen cbd.
Maar goed, je moet er wel de energie voor hebben om het allemaal door te lezen. Heb inmiddels zoveel gelezen dat je er dol van wordt.
Bij slaapproblemen kijk ik wel naar ''leuke'''tv om weer rustig in slaap te vallen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:49

Dit helpt bij mij soms een beetje. Zijn stem is zo rustgevend <3