Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:52

DAAN,ik woon in tolkamer, half uurtje van Arnhem dus niet in de buurt helaas. Had me erg leuk geleken.
Nog een lekker rondje gelopen vandaag +:)+

NELLEKE, hoe gaat het met je knie nu?

ROXANNE, leuk voor de afwisseling, hier zijn de fietspaden bezaaid met takken en blad door het slechte weer, alleen maar bomen langs de fietspaden helaas.

BIANCA, daar wil ik het ook voor doen, super van je +:)+
En ondanks dat ik dat graag wil bereiken kan ik de motivatie helaas niet echt vinden.

Ik weet eigenlijk niet of hier loopgroepen zijn. Zie altijd 1 groep lopen maar zijn oudere mannen die dat al jaren doen :+

En verder ook niet iemand waar ik mee zou kunnen gaan. Toch ga ik volgende week op pad voor nieuwe schoenen, misschien dat de motivatie dan toch beetje terug komt. En anders m'n zus maar mee op de fiets ofzo :+
Ik heb nog een "gewone" fitness broek komt met de tijd vast wel.
Eerst maar is zien dat ik de smaak hoop ik te pakken krijg :o

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 23:12

Hyawatta, wat jammer dat je jezelf niet lekker kan motiveren. Loop je met muziek en een hardloopapp of tracker? Ik merk bij mezelf dat ik het bijhouden van data motiverend vind. (En mezelf belonen met nieuwe hardloopschoenen en kleren ook :D )

Zucchero, wat een grappig rijmpje, nog nooit van gehoord. :D

Judith, ik heb net zo'n kort los broekje gekocht en vond dat heel fijn lopen. Heb ook een capri, die is echt beduidend warmer.

Robijntjeh, waar komt de spierpijn van? Als het van hardlopen is dan ben je te ver gegaan en dan zou ik gewoon even lekker rust houden.

Bianca, lekker bezig hoor! Wat voor krachttraining doe je?

Daan, haha lekker fanatiek bezig. En je hoeft niet altijd je eigen PR te verbeteren toch? Je loopt al snel zat!

Greetje63, heb je na zo'n wedstrijd ook echt spierpijn?

Roxanne, ik denk dat het wel kan als je spierpijn hebt van het sporten en niet van het hardlopen. :)

Knie-schaaf update :+ : gisteren strompelde ik echt heel zielig door het huis omdat de wond zo gigantisch trok. M'n moeder werkt in de wondverzorging en had nog allemaal hele mooie compressen liggen dus die erop gedaan. Zag er 's morgens wel mooi uit dus nogmaals ingepakt. Vandaag kon ik ook redelijk goed (rustig) lopen. Bedacht me om 16.55 dat ik helemaal niet ben ingeënt voor tetanus (wel als kind maar daarna nooit meer) en omdat ik op een grindpad naast het ruiterpad ben gevallen en ik mijn wond lekker zuurstofloos heb ingepakt leek me dat misschien toch niet echt overbodige luxe. Dus HAP gebeld maar die vonden het maar stom dat ik gisterochtend ben gevallen en vanavond pas belde (ja sorry, gewoon niet eerder aan gedacht). Was niet nodig om te prikken maar wel voor de zekerheid wond maar even laten opdrogen want de bacterie leeft niet in zuurstofrijke omgeving.

Ben even gaan googlen en zie toch wel op vrijwel alle websites dat het wel is aanbevolen om te prikken bij wonden die bij paardenmest in de buurt komen (ruiterpad), straatvuil bevat of aarde (beide in het bos). Dus heb net 15min geleden nog een keer gebeld omdat ik er niet gerust op ben en ik geen risico wil lopen op tetanus, vooral omdat ik zoveel in het buitenland zit. Nou mag dan toch na aandringen morgenochtend een tetanus booster komen halen.

Snap niet dat ze daar zo moeilijk om doen terwijl het vaccin zo'n kleine moeite is en de ziekte zo ontzettend (dodelijk) ernstig. :\

Die apotheek waar ik pleisters wilde halen hadden de wond ook gezien en me ook niet even gewezen op dat ik misschien tetanus moet halen. Ze hadden ook al geen pleisters voor me. Gaat lekker hier. :+

Zooo frustratie is er ook weer uit. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 23:15

Nee niet van het hardlopen. Van kracht training.

Voel het nu wel hahaha!

Beterschap met je knie!

hyawatta

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 23:37

NELLEKE, als ik loop dan meestal wel runtastic aan staan, maar meer om de tijd bij te houden qua verschil. Wil niet eerder gaan hardlopen dan dat ik andere schoenen heb ivm geïrriteerde aanhechtingen naar de achillespees waar ik nu helemaal geen last meer van heb gelukkig.
Wil eerst schoenen die meer demping geven.
Als ik straks wel weer gaan beginnen wil ik wel met de hardloop app gaan trainen.

Maar ook zoals skeeleren en thuis hulahoopen en buikspier oefeningen kan ik me niet echt toe zetten.
Heb me voor genomen om volgende week woensdag de draad weer op te pakken. Komende dagen erg druk helaas.

Fijn dat je weer een beetje rustig kan lopen. Fijn die meewerkende artsen die het eigenlijk in de wind slaan.
Ik heb dat ook nooit meer gehaald geloof ik nu je het zo zegt hihi

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 00:00

Pff hey Nelleke. Het is wat dat betreft een stuk makkelijker om voor je paard iets geregeld te krijgen dan voor jezelf := Is toch iets mis met onze humane zorg hoor. Als jij het wil moet je zo'n enting gewoon meteen kunnen krijgen :roll:

En bij www.buff.eu hebben ze een leuke outlet met grote kortingen. Heb er al iets teveel ingekocht de laatste paar weken (al 3x besteld := ) Heb er shirts met lange mouw en zonder mouw gekocht, korte tights, capri en lange tight. Kan er weer even tegenaan :))

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 07:09

Nelleke na een wedstrijd waarin ik dus veel sneller en/of veel langer loop dan in trainingen heb ik meestal wel spierpijn. Bij een korte snelle wedstrijd zijn het vaak gericht een paar spieren bij hele lange wedstrijden als of je hele lijf voor de mangel is gehaald. bij korte afstanden loop ik gelijk na de wedstrijd al een paar km uit (en dan de volgende dag toch nog een rondje van een km of 8-10) maar bij lange wedstrijden ben ik eenmaal over de finish meestal niet in staat om gelijk daarna te gaan uitlopen. Maar de dag erna lukt het meestal wel.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 09:33

Jezelf motiveren voor hardlopen klinkt heel bekend... Toch vind ik een half uurtje genoeg dat moet ik komende tijd nog wel een beetje uitbreiden.
Wat krachttraining betreft doe ik het thuis en merk dat ik sterker wordt ook wat paardrijden betreft heb ik meer balans in het zadel :)
Ik doe sowieso 5x per week 7 minutes en daarnaast 13/20 of 30 min mkbm (my killer body motivatie) zijn beide apps ik weet niet of ik het goed doe maar dit gaat prima en mijn lichaam verandert positief
Met de tijd wil ik misschien naar de sportschool maar nu zweet ik me thuis nog het rambam en vind het nog zwaar zat haha! Plus vind sportschool verschrikkelijk

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 10:37

Vanmorgen om.kwart over zeven al een rondje gaan canicrossen met mijn zus en de hondjes.
Was erg benauwd, maar een erg nette tijd gelopen.
Morgen of maandag een 10km rondje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu even op jacht voor tuinkussens en naar de winkel voor mn kapotte schoenen. Straks een bijleespost en schoenen update

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:29

Wat een leuke website Djilna! Had dat even eerder gezegd, heb net bij de nike store geshopt. :+

Greetje wat pittig zeg! Hoe ver/snel loop je dan in een uitloop rondje?

Bianca, hier nog 1 die sportschool vreselijk vind!

Horsii, ziet er gezellig uit met al die honden! Succes met je schoenen!!

Nou vanmorgen gebeld naar de HAP voor die tetanus booster die ze me gisteren hadden beloofd maar nu kon het ineens weer niet. 8)7 Hier was de HAP niet voor en moet maandag maar naar mijn eigen huisarts. Dus ik 1) verteld dat overal wordt geadviseerd om met een dergelijke wond wel een tetanus prik te halen 2) verteld dat ik begin 2006 voor het laatst ben geënt en dus langer dan 10 jaar geleden 3) ik morgen weer in het buitenland zit en dus niet langs mijn eigen huisarts kan 4) geen risico wil nemen als je het kan voorkomen met een prik die in nog geen 5 min. is gezet en 5) omdat ik maandag bij mijn eigen huisarts sowieso te laat ben voor een booster omdat die binnen 72u gezet moet zijn... *zucht*

Helaas pindakaas, ze doen het echt niet. Kan hier echt moedeloos om worden. De kans zal wel heel klein zijn en dat geloof ik ook allemaal wel, maar ik vind de ziekte echt te ernstig om risico te lopen dus weet even niet wat ik moet.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:03

Belachelijk nelleke dat ze niet wouden prikken.
Ik heb ook drie pogingen gedaan om de prik te krijgen na een flinke val met scooter op vuil asfalt met wonden op hoofd knie handen en armen maar ik kreeg hem ook niet want de wonden waren niet diep.
Ik zei knap dat je dat via de telefoon kan zien..

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk is mijn knie gaan ontsteken en heeft het best even geduurd eer dit over was.
Ook mijn lip is toen gaan ontsteken.
Gelukkig Nu geen klachten meer.
Laatst bijgewerkt door horsii op 23-07-16 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:04

Jeetje wat erg Horssi! Wanneer is dat gebeurt? Toch niet vandaag hoop ik?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:04

Sorry ;)
Maar ik heb dit jaar ook al bij Nike èn Buff geshopt :o Heb genoeg spul voor de komende 2 jaar denk ik haha. Maar goed, heb nu wat voor alle weertypes. Alleen nog een fijne joggingbroek een keer ergens halen.

Maar wat aso dat je die prik niet krijgt! Met welk argument dan? Niet nodig? Belachelijk.. :\

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:07

_Nelleke_ schreef:
Jeetje wat erg Horssi! Wanneer is dat gebeurt? Toch niet vandaag hoop ik?

Nee niet vandaag. Denk 2.5maand terug.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:08

Djilna schreef:
Sorry ;)
Maar ik heb dit jaar ook al bij Nike èn Buff geshopt :o Heb genoeg spul voor de komende 2 jaar denk ik haha. Maar goed, heb nu wat voor alle weertypes. Alleen nog een fijne joggingbroek een keer ergens halen.

Maar wat aso dat je die prik niet krijgt! Met welk argument dan? Niet nodig? Belachelijk.. :\

Altijd leuk shoppen.

Ik moet nog een thermo setvoor vd winter.

Vandaag een camelbag met waterzak gekocht.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:30

Wat betreft tetanuspreventie zorg ik er voor dat ik iedere tien jaar wel weer een revaccinatie heb gehad. Maar eigenlijk was er steevast zo richting die 10 jaar al weer een gelegenheid geweest waarvan men had van doe alvast nu al maar voor de zekerheid.

Nelleke mijn uitlooprondje gaat meestal zo rond de 5min15/km.

vanmorgen een rustig duurloopje van 80-85min. Die wilde ik extra rustig aandoen. Dus inderdaad lekker ontspannen heel rustig gelopen, heerlijk rondje bos. En ik kan ongeveer wel afstand schatten omdat je meerdere stukken toch regelmatig loopt ook al knoop je ze steeds verschillend aan elkaar. Maar ja als je langzaam loopt dan gaat het minder snel. Dus uiteindelijk wel wat langer gelopen (96min). Morgen 28km met 4 tempoblokken van 5km.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:51

Horsii,ziet er gezellig uit met de honden zo.
Flinke klap gemaakt toen met de scooter zo te zeg, alles weer mooi weg getrokken?

NELLEKE,wat een gedoe zeg om ff een prikje te krijgen. En als er iets is durven ze nog te zeggen was toen gekomen voor......
Hoe gaat het verder met de pijn?

GREETJE,wat een afstanden loop jij zeg!!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:41

Roxanne
Leuk skaten.doe ik ook regelmatig.
Fijne afwisseling.

Hyawatta
Ik hoop dat je je motivatie terug kan vinden.
Wat ook kan helpen is om in mooie en wisselende omgeving te lopen.

Daan
Lekker sportief bezig geweest zeg.

Robijntje
Gaat ook goed bij jou he? Fijn

Djilna
Ik ga straks eens op die site kijken.

Schoen is spuuglelijk op de meest simpele manier gemaakt.
Stukje gaar leer er tegen aan geplakt en met een paar steekjes vast gezet.
Kreeg Niets meer voor elkaar maar wel met andere klanten in de zaak even mijn mond open getrokken over hun bar slechte service.
Vd week nog even een klachten brief naar Asics zelf sturen.

Hyawatta
Mijn linker knie zit nog onder de littekens.
In Mijn gezicht gelukkig zo goed als weg.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:45

HORSII, hoop het ook. Van de week mezelf weer een schop onder m'n kont geven.

Balen van je knie maar gezicht zou erger zijn.
ik heb sinds een maand of 3 flinke pigmentvlekken op m'n voorhoofd, al naar huisarts geweest en nu wachten op bericht van dermatoloog. Is ook geen pretje dat ineens te hebben, gelukkig voel ik er niks van alleen niet echt prettig voor je zelf vertrouwen, maar ja.

Wat balen dat ze niet verder goed hebben geholpen en het maar lelijk te repareren.

Asics bekend om snel stuk gaan of gewoon pech dat het zo snel kapot was?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 01:07

Pigmentvlekken in gezicht is ook niet fijn. Hopelijk kunnen ze er wat aan doen

Geen idee. Het toevallige is dat die van mijn zus op dezelfde plek kapot waren..
Lijkt mij dus een zwakke plek.
Of een maandagmorgen productie.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 01:28

Nee en het zit echt precies op het voorhoofd, maar ja ff afwachten, deze week hoor ik meer.

Oké dat is wel toevallig dat je zus het op dezelfde plek kapot had.

Zijn er dingen waar ik extra goed op moet Letten bij nieuwe schoenen?
Ook doordat ik al snel last van die aanhechtingen had?

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:49

Nou broekje inmiddels gescoord Thanks voor jullie meningen! Heb gekozen voor een strak broekje met een los broekje er over.. Gewoon een simpel h&'om dingetje

@nelleke wat een gedoe om die prik zeg!

@horsii ooh jeetje dat heeft vast zeer gedaan al die plekken!
En wat balen van je schoenen zeg! Groot gelijk dat je je mond ff hebt opengedaan mrt klanten erbij en je nog een brief gaat schrijven!

@greetje jeetje wat loop jij veel zeg! Echt respect!

@hyawatta oh zijn die plekken zo ontstaan! Gelukkig dat je er geen last van hebt maar kan me idd voorstelle dat je er onzeker van word

Ik heb gister les 8 van evy gedaan.. Maar pffff wat had ik het zwaar (en het was toen nog helemaal niet warm) elke keer 2 minuten hardlopen en dan 1 minuut wandelen! Pff wat gaan die minuten wandelen dan snel en de hardloop minutentraag whaha! Maandag weer verder met les 9 en dan word het eerst keer 5 minuten hardlopen! Ik ben benieuwd

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:53

Prima om eens te kijken wat je ervan vindt toch! En je kunt altijd een les herhalen hè als je het zwaar vond.
Broekje wat ik vandaag aan had vond ik minder fijn. Weet ik dat ook weer. 1 pijp sloeg steeds om. Heel irritant. Heb ik met mijn andere 2 korte broekjes nog niet gehad. Zelfde merk, ander model.

Om kwart over 2 gaan rennen op de hei en stukje bos. Heet! Maar om te wennen voor het geval het 13 aug tijdens de trailrun in de Ardennen ook heet is en voor straks tijdens mijn vakantie op een warm eiland :+ Maar 6,5km gedaan ivm te laat vertrokken en daardoor weinig tijd. Maar vond het op zich prima gaan.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:05

JUDITH, ja die vlekken waren er zo in 1x, wel lichtjes begonnen maar ze zijn in een hele korte tijd groot en donkerder geworden.

DJILNA, pfff knap met die warmte zeg.

Ik heb gezellig een rustige middag gehad met een vriendin en na de zomervakantie gaan we een paar proeflessen volgen voor aquafit of aquarobic. Kan dan na het werk meteen door naar haar dus dat is makkelijk. Hopelijk bevalt het ons en hoef ik iets niet meer alleen te doen :D

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 07:30

Ik was gisteren juist extra vroeg vertrokken. met het oog op de start van marathon over drie weken die ook al om acht uur 's ochtends is. 28km in 2hr15. Eerst 4 km inlopen, daarna 4 blokken van 5km op tempo met tussendoor een rustige km en nog 2km uitlopen. Had dit keer wel mijn camelbak meegenomen om niet net als drie weken terug met te weinig drinken komen te staan.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:20

Goedemorgen allemaal!
Fijn weekend gehad?

@Juudith: Ik heb laatst zo’n strak broekje gekocht, maar bevalt niet zo goed. Kruipt inderdaad steeds op.

@Bianca: Mooi dat je resultaat ziet! Dat motiveert dan zeker. Wat voor shakes gebruik je?

@Hyawatta: Jammer dat er niet echt leuke groepjes zijn. Ik ken wel een fijne trainster bij je in de buurt, kan zowel individuele looptraining als groepjes zoals bootcamp. Wel goed om te wachten totdat je nieuwe schoenen hebt.

@Nelleke: Vervelend dat je een mindere ervaring bij de HAP hebt. Ik werk er zelf. Er wordt inderdaad gewerkt met een systeem, waarbij vragen worden gesteld om de urgentie te bepalen. Kan mezelf niet voorstellen dat mijn collega’s zo moeilijk zouden doen over het halen van een tetanus prik.

@Djilna: Wat een leuke webshop!!

@Horsii: Balen dat je niets meer voor elkaar krijgt betreft je schoenen..

@greetje: Lekker om zo vroeg te gaan trainen. Mooie voorbereiding.

Zaterdag was het heel gezellig op de Zwarte Cross. Gisteren heb ik een interval training geprobeerd, maar in het begin te snel van start gegaan. Dan houd ik te weinig over voor de volgende stukjes van 500 meter.
Gisteren bekeek ik even de onderkant van mijn schoenen. Die zijn erg aan het slijten qua profiel. Laatst had ik mijn schoenen meegenomen naar podotherapeut en zat nog meer dan genoeg demping in. Ik heb ze vorig jaar in juli gekocht, jaartje oud. Dat ik nou zoveel loop kan ik ook niet zeggen, maar dan toch binnenkort maar op zoek naar nieuwe. Ik hoor goede verhalen over de volgende winkel: http://sport-balance.nl/ Ook over schoenen van Altra? Ik had er niet eerder van gehoord. Jullie wel?