Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:05

Mijn lijstje voor vandaag, even een beetje balansdag (1250 kcal):
O: -
L: Linguine met pesto, spinazie en spekjes
T: Beetroot salade met geitenkaas en walnoten
A: Midden-Oosterse gehaktballen met knapperige aardappels en broccoli

Sherivey

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:14

Ik neem havermout altijd met wat honing of hagelslag, anders vind ik het idd te flauw. Of banaan erdoorheen is ook wel lekker

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:20

Dragan2008 schreef:
Ik neem havermout altijd met wat honing of hagelslag, anders vind ik het idd te flauw. Of banaan erdoorheen is ook wel lekker

Ga ik vrijdag proberen. Vanavond ga ik courgetti maken, ben benieuwd.

Morgen ga ik naar een chinees restaurant. Wat zou ik daar "mager" kunnen eten? Tjap Tjoy? Met beperkt rijst?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:37

ik neem meestal kip met groente in een niet-rode saus. En dan idd niet teveel deegdingen en rijst eten.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:32

Ik had gister zo'n goede dag tot etenstijd. Ik zat met avond eten op 1200 kcal en had 2.5 uur gewandeld. Maar toen ging ik savonds ergens film kijken en ging ik los. Ik heb me helemaal vol gepropt en nu heb ik spijt hahaha. Echt heel erg

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:28

Is er iemand die zin/tijd heeft om mijn eetdagboek te beoordelen?
Ik ben sinds 1 januari aan het 'afvallen' maar ik heb nu voor de derde keer dat ik bijna een week stil sta! Frustreert enorm maar dat begrijpen jullie vast |(

Een voorbeeldje van hoe mijn dag er ongeveer uitziet zoals bijvoorbeeld gister:
O: Twee volkoren boterhammen met linera light smeerpaté en alpro boter
(ik moest daarna sporten dus ik wilde een goede bodem hebben, anders neem ik twee crackers (Wasa lichtgewicht) met kipfilet/filet americain/zalmpaté).

T: 150 gram Alpro Soya Yoghurt Kokosnoot met een beetje muesli en als ik het in huis heb wat fruit
L: 2 gebakken eitjes met ham/kipfilet
T: fruit of handje amandelen
D: wat de pot schaft.. ik woon nog thuis. Gisteravond was het bijvoorbeeld macaroni met gehakt, tomatensaus en roerbakgroeten. We eten thuis best gezond. Het enige wat ik echt vermijd zijn aardappelen en natuurlijk vette hap.

Na het eten neem ik niks meer. Ik drink hiernaast alleen water en thee, zo'n 2-2,5 liter per dag.
Ik sport 2 keer in de week onder begeleiding bij de fitness, 50/50 cardio en fysiotherapie en kracht oefeningen. Daarnaast probeer ik elke dag een stukje te lopen of een eindje te fietsen. Kan niet veel ivm een heupblessure maar ik probeer toch iets extra's te doen.

Ik was 5,3 kg kwijt maar ben nu ineens 1,7 kg aangekomen dus ik zit nu op 3,6 kg..
Ik dacht dat ik eerst misschien te weinig at dus ik eet nu ongeveer gemiddeld zoals bovenstaand.
Iemand misschien een tip? Dank in elk geval als je het hele stuk gelezen hebt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:30

Mijn dagje vandaag:

O: Handje quinoa met twee eieren, wat spekjes en een handje kaas (is ook technisch gezien lunch :)) )
L/T: Ik ga zo een skinny havermoutcake bakken dus daar een plak van denk ik
A: Een taartje van bladerdeeg met spinazie erin

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:47

secricible schreef:
Alle dikgedrukte dingen zijn koolhydraatbommetjes.
Advies als je minder koolhydraten wil
Yoghurt vervangen voor alleen kwark, geen cornflakes gebruiken.
Fruit beperken tot 2x dd (bananencake bestaat voor groot deel uit banaan en meel en dat is ook beide khd)
Meer groente eten
Minder aardappels
Zo'n ovenkrokant is koolhydraten zonder voedingswaarde dus schrappen.

Bedankt voor deze reactie :)
Nu ik het lees denk ik ook ja.. logisch eigenlijk.
Maar wat kan ik dan beter pakken met minder koolhydraten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:54

Lijstje voor vandaag:
O: bak yoghurt met citroen en bloedsinaasappel (ong. 380 gram denk ik, heb niet de hele bak opgekregen)
L: 2 vk boterhammen, plakje ham, plak kaas en gebakken ei
A: kipfilet met spelt spaghetti, tomaatjes en paprika
B: uur krachttraining, verder wat stalwerk

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:55

Mijn lijstje vandaag:

O: Joghurt en kwark 0% vet (de joghurt moet nog op daarna stap ik over op alleen kwark) + bosbessen en crusli
L: drie kleine spelt broodjes met fricandeu , sla, en chilisaus
T: sinasappel
A: Speltpennen met tomatensaus, rundergehakt en sla

Ik ben sowieso best beperkt in wat ik eet...
Weinig andere inspirate.. :?

Ik eet bijv.. :list:

Ochtend:
- Magere kwark + frambozen en bosbessen met crusli
- Beschuitje met vruchtenhagel
- Maaltijdreep weightcare
- Cracker van bolletje met extra pure hagelslag

Middag:
- Maaltijdreep weightcare
- Spelboterhammen met fricandeu, kipfilet, kiprollade etc.
- Fruit een aantal stuks
- Salade met kip en pijnboompitten

Avond:
- Speltpasta met saus en rundergehakt
- Boerenkool met stukje magere rookworst
- Krieltjes met tartaat en sperziebonen
- Wrap met carpaccio
- Wrap met kip
- Dikke noodles met groente pakket, kip en oestersaus
- Sandwich met gerookte kip, tomaat, komkommer etc

Tussendoor:
- Crackers van LU
- Fruit (banaan, appel, sinasappel, mandarijn of druiven)
- Snack a Jack met kaas smaak
- Prakje van avocado, knoflook en tonijn uit blik op een cracker
- Maria koekje
- Plak bananen brood

en dan houd het eigenlijk wel op.... -O-
Alles is natuurlijk OF/OF... hebben jullie tips?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:56

blubblab: heb je zelf geteld hoeveel kcal je nu binnen krijgt? inclusief bakvetten e.d.?

caitlinn: meer groente.
Ontbijt alleen kwark, zonder de yoghurt
Lunch: salade, groente met kip, eieren, enz.
Avondeten: groente met vlees
Dan eet je in principe koolhydraatarm, daar kun je dan koolhydraten aan toevoegen zoveel je zelf wil. Met name je avondeten is nu eigenlijk altijd heel koolhydraatrijk. Je kan eens meelezen in het "wat heb jij vandaag gegeten" topic voor inspiratie.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:21

secricible schreef:
blubblab: heb je zelf geteld hoeveel kcal je nu binnen krijgt? inclusief bakvetten e.d.?

ik probeer minstens 1200 kcal en maximaal 1400 kcal binnen te krijgen, ik gebruik myfitnesspal :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:28

blubblabhoi schreef:
secricible schreef:

ik probeer minstens 1200 kcal en maximaal 1400 kcal binnen te krijgen, ik gebruik myfitnesspal :j

Heb je je BMR wel eens uitgerekend? 1400 is namelijk echt aan de lage kant, vooral als je het dagelijks eet. Je sport relatief veel, beweegt in ieder geval veel, dan heb je ook wat meer nodig... In de openingspost staan een hele hoop handige links en tips om dit uit te rekenen :)

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:46

Emmaa_ schreef:
blubblabhoi schreef:

Heb je je BMR wel eens uitgerekend? 1400 is namelijk echt aan de lage kant, vooral als je het dagelijks eet. Je sport relatief veel, beweegt in ieder geval veel, dan heb je ook wat meer nodig... In de openingspost staan een hele hoop handige links en tips om dit uit te rekenen :)

Oh bedankt voor de tip! Ik dacht dat ik wel redelijk goed zat zo, ik zal eens naar de links kijken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:47

blubblabhoi schreef:
Emmaa_ schreef:

Oh bedankt voor de tip! Ik dacht dat ik wel redelijk goed zat zo, ik zal eens naar de links kijken :j

Het is niet drastisch weinig hoor, maar ik denk dat je lichaam wel wat extra kan gebruiken als je veel sport!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:12

xJitskee schreef:
Lijstje voor vandaag:
O: bak yoghurt met citroen en bloedsinaasappel (ong. 380 gram denk ik, heb niet de hele bak opgekregen)
L: 2 vk boterhammen, plakje ham, plak kaas en gebakken ei
A: kipfilet met spelt spaghetti, tomaatjes en paprika
B: uur krachttraining, verder wat stalwerk

Lijstje om gegooid, net besloten vanavond uit eten te gaan met mijn vriend. Dat wordt dus even niet tellen, compenseren we morgen wel weer :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:19

mijn eten vandaag is belabberd,
ongemotiveerd en vol zelfmedelijden door het maandelijkse festijn (wat bij mij redelijk heftig is altijd).

wel voorkomen dat ik mij dan maar volstamp met chocola of cola.

maar nergens zin in, wel wat trek..
uiteindelijk een paar hapjes joyghurt naar binnen gewurgd met een klein stukje fruit en een lepeltje muesli.. veel te weinig.. onder het motto, moet toch iets en wens niet te grijpen naar rotzooi..

weer mijn bed ingekropen en er net pas weer uitgekomen.
heb mijn vriend vrijspel gegeven voor de boodschappen en kan mij weinig schelen waar hij mee terugkomt, zolang het maar gewoon vast eten is, vind ik het voor nu wel even prima..

zit vandaag veel te laag qua calorieën.. enige wat voor mij telt is dat er nog vast voedsel in komt vandaag.. we zien wel waar hij mee thuiskomt.. wordt vervolgd.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:31

Elena, voel je je altijd zo tijdens de menstruatie?

Ik ben vandaag begonnen met de 30 day ab challenge. Vind het leuk om er zo mee te beginnen. Na die 30 dagen wil ik het wel blijven onderhouden. Maar wil naast cardio dmv wandelen en crosstrainer ook iets doen om wat strakker te worden

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:50

Misschien kun je eten in de blender gooien, heb je vast voedsel in vloeibare vorm :Y)
Oke nee heel flauw beterschap! Als je 's avonds wel kan eten eet je toch na het eten nog wat?

Mijn lijstje vandaag stelt niet zoveel voor. Gisteren had ik echt zoveel zin in eten dus veel teveel gehad. Vandaag maar even minder maar heb ook geen honger.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:30

JuliaKamm schreef:
Lijstje voor vandaag

O: griekse yoghurt met speltvlokken en framboosjes
T: halve komkommer
L: 2 spelt bh met runderrookvlees
T: 2 rijstwafel met smeerkaas +peer
A: courgette/aubergine saus met rijst

B: 3 uur werken, 25 minuten fietsen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:58

Dragan2008 schreef:
Elena, voel je je altijd zo tijdens de menstruatie?

Ik ben vandaag begonnen met de 30 day ab challenge. Vind het leuk om er zo mee te beginnen. Na die 30 dagen wil ik het wel blijven onderhouden. Maar wil naast cardio dmv wandelen en crosstrainer ook iets doen om wat strakker te worden

ja, deze keer is nog redelijk 'mild' zelfs..
meestal ben ik 1 dag compleet knock out door mijn onderrug en een dag zwaar beroerd..

spiraaltje plaatsen overweeg ik momenteel.. maar gezien mijn leeftijd is dat een ingrijpende beslissing voor mij.. ik heb altijd gezegd, als kinderen per ongeluk komen zijn ze welkom.. ik weet dat als ik nu een spiraaltje plaats, dat 'per ongeluk' dus echt niet meer voor zal kunnen komen. en het einde van een spiraaltje is voorbij de verstandige leeftijd om nog een zwangerschap aan te gaan.. Ik weet dat ik geen bewuste zwangerschap aan zal gaan.. dus eenmaal geplaatst, is het over.

Kim:

ik hoop inderdaad dat welke vorm van avondeten het ook wordt, dat het inderdaad iets van trek later op de avond zal trickeren.. heb gelukkig zat keuze in huis om dan wel iets te vinden wat goed smaakt

lol, ja kan altijd nog alles tot babyvoer vermalen (juk)..

vriendlief is nu de boodschappen doen, ben benieuwd waar hij mee terugkomt. grootste sabboteur die je je maar kunt bedenken :') .. Weet je zeker dat ik niet een reep chocola mee moet nemen, dat gaat er toch altijd wel in als je ongesteld bent.. Neeeeeeheee.. Nou, je hoeft niet zo lelijk te doen.. Hij bedoelde het goed :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:20

Anders misschien eens met je huisarts bespreken of er iets aan te doen is? Lijkt me niet heel gezond als het iedere menstruatie zo heftig is

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:34

mijn lijstje vandaag:
O- Yoghurt met granola
T- 200 gram skyr
L- 3 crackers + mandarijn
T- Beetje granola met beetje skyr
A- kabeljauw filet ( ong 250 gram) - aardappeltjes uit de oven - geroerbakte groenten

Ik ga vrijdag uiteten in een all you can eat restaurant met vriendinnen, gelukkig hebben ze daar heerlijke wok groenten :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:10

Dragan2008 schreef:
Anders misschien eens met je huisarts bespreken of er iets aan te doen is? Lijkt me niet heel gezond als het iedere menstruatie zo heftig is

die kwam met de optie spiraaltje, omdat ik niet goed over de pil kan..
---

tis lasagna geworden, gelukkig slobbert dat gewoon gewoon naar binnen, met wat ijsbergsla.

vanavond ga ik als verlaat toetje denk ik maar eens zo'n eiwit bananenpannekoekje proberen in elkaar te flansen.. helaas geen melk aanwezig, dus zal dan met wat water moeten, weet iemand of dat dan te doen is? of is de melk nodig om het steviger te maken (kan mij voorstellen dat banaan met eiwit samen een soort fluffy pannekoek wordt die langzaam droogt en niet heel erg gebonden is, zoals een normale pannenkoek?).

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:19

Geen idee of het met water kan. Weet wel dat de mijne toen met havermout, ei en melk al vrij dik waren qua beslag. Geloof dat ei vooral het gene is dat het bij elkaar houd