Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 06:06

Klinkt heel goed Quir ;). Ga zo door zou ik zeggen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 08:32

Fijn dat je hoofd zo goed gaat! Toch een klein lichtpuntje waar je zo op had gehoopt!! :j

Heb je al wel wat gehoord of het geslonken is?!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:57

Dat klinkt toch al wel beter dat van je hoofd. Hopen dat de buikomvang wat minder wordt door de plaspillen en je daardoor ook minder pijn gaat krijgen. Pijn is niet fijn.
Doen we even een klein feestje voor je hoofd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 19:08

Nou ik had niets moeten zeggen! {:)-:(

Vandaag toch behoorlijke hoofdpijn, maar heb niet t idee dat t door hoge of lage druk komt. Zijn vooral heftige steken waar de drain in de hersenen zit, maar gelukkig niet constant en vooral in vlagen. Misschien dat de hersenkamer zich aan t herstellen is? T lijkt namelijk wel op de pijn die ik had na t plaatsen van die drain.

Nu valt t gelukkig weer mee, dus hopelijk blijft dat zo. :)

Verder vandaag m'n dag niet zo, voel me beroerd en veel braken weer en denk of vooral hoop gewoon een virusje of iets. Ik heb geen koorts dus dat is vooralsnog goed. Vandaag ondanks dat wel wat dingetjes kunnen doen. Wat klusjes in huis die niet zwaar zijn. Ben alleen en met de bus naar de winkel geweest voor brood, nou big smile. :D
Dat voelde zo goed dat t me lukte. Al ben ik nog geen half uur weg geweest, ik heb t wel gedaan en t ging goed! (behalve dat de bult op m'n rug nu weer helemaal terug is... Maar ben niet meer zo bang voor lekkages nu, dus is t alleen maar vervelend en beetje gevoelig, vooral de wond door de druk. Oh en een rugzak is niet zo handig, hahaha. :') )

Ook kwartiertje op de loopband gelopen. Heb nu wel t idee dat m'n buik iets minder opgezet is. Dus de medicijnen (en misschien ook wel t bewegen?) doen dan wel goed z'n werk. Zelfs ook nog een uurtje aan school gezeten en ons bedrijfje weer fanatieker op aan t pakken. Voelt heel goed, steeds weer wat meer doen, al merk ik wel dat t allemaal heel zwaar is, vaak ook moeizaam gaat en ik heel snel erg moe ben. Toch voelt t als een enorme overwinning als t dan uiteindelijk toch lukt! Zo gaan we steeds weer wat verder en ik kijk er echt enorm naar uit als de merrie goed is en ik haar kan poetsen en wandelen!

Ook hoop ik echt enorm dat de ge-chirurgen dinsdag wat met die buik kunnen doen. Zit me namelijk echt behoorlijk dwars, zeker de pijn en dan ook nog een drain die regelmatig zich ergens tussen wringt wat écht niet past... Die pijn, die is niet te omschrijven. Ergste pijn die je kan voorstellen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:44

Ik hoop voor dinsdag heel sterk met je mee!
Ik wilde zeggen,hang de rugzak op je buik,maar dat lijkt me ook geen goed idee. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 02:49

Laat ik het zo zeggen: dat het nog zo is zwaar klote.
Maar jeetje wat fijn dat je zulke fijne artsen achter je hebt, en dat je vriend ook waakt over de situatie en mee kan kijken.
Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen, maar ik weet ook uit ervaring dat je niks anders kunt op zo'n moment.
Dooddoener dus. :+

Nu ik je topic zo door lees merk ik wel dat ik zelf weer vraagtekens krijg over de Lyme die ik heb, over hoe en waarom maar dat weet men niet. :Y)
Dat is soms erg jammer, maar anderzijds ben ik wel knap ontsnapt uit heel veel ellende en leef nu op 50 mg tramadol retard per dag. :)

Zelf ben ik recent begonnen met Gc MAF, een macrofaag activerend middel.
Is dat niet iets wat in jou geval iets kan zijn?
Ik denk echt even stom mee en ik besef heel goed dat ze erg voorzichtig zijn met je.
Dit werkt op de nagalase, en wordt ook veel ingezet bij kanker, hiv etcetera.
Het is immuunherstellend, kan totale nonsens zijn voor je verder, maar gezien men het niet weet kan ik me voorstellen dat elke tip waardevol is.
Tenminste dat vond ik toen ik erg ver heen was wel.
Zelf knap ik er gigantisch van op, echt bizar.
Maar nogmaals: van deze materie met hersendruk weet ik te weinig, maar gezien de brede inzet wilde ik het toch melden. :o

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 16:24

Ik ga eens wat opzoeken daar over, maar denk niet dat t iets voor mij kan doen. Mijn immuunsysteem is verder gewoon oké namelijk, maar wie weet... Ik ken t ook helemaal niet.

Lyme lijkt me lastig, zo onbegrepen vooral. Is ook wat als je elke dag tramadol moet nemen om de dag door te komen. Ik zou zo blij zijn als ik die troep eindelijk af kan bouwen... Al vraag ik me steeds meer af of ik er ooit wel vanaf kom. Minder dan nu moet in ieder geval wel lukken, hoop ik.

Plaspillen werken goed. Ben bijna 10 cm kwijt van buik omtrek! Dat voelt echt heel veel beter gelukkig. Nog wel harde en opgezette pijnlijke buik, maar al zoveel minder als t was.
Helaas heeft t ook veel invloed op m'n hoofd en dus behoorlijke hoofdpijn vandaag... Nu de helft van de dosis en maar 1 keer per dag. Had niet verwacht dat t zo snel zoveel zou doen, maar wel fijn. Nu wel zekerheid dat t vocht en/of oedeem is/was.

En wat er net toch gebeurde... Ze zijn hier takken van bomen aan t zagen, net landen er een tak zo op een auto. Dat was geen kleine tak, voorruit dan ook in honderd stukjes. Zou toch verwachten dat ze of de weg afsluiten of uit kijken dat er geen auto's onder door rijden...
Mafkezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:37

Houd je er rekening mee dat plaspillen idd voor kramp kunnen zorgen en hoofdpijn. Als ze dus goed hun werk doen?
Ik zit zelf al jaren aan de plaspillen, omdat ik anders vol loop met vocht (hartpatient) en ik regel dat zelf op advies van cardioloog. Dus als ik weer vol zit en ik neem er 2 bv, dan schiet de kramp vaak in zij en benen en zelfs armen. En daar volgt dan 9 van de 10 keer een flinke hoofdpijn op...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 16:43

Kramp gelukkig nog geen last van gehad, maar hoofdpijn inderdaad wel. Denk zelf dat t komt door te weinig vocht, tenminste t voelt als lage druk in m'n hoofd.

Gisteren wel weer twee dikke/paarse benen, dus hopelijk zet dat niet weer door naar trombose...

Kramp lijkt me echt vreselijk. Welke tabletten heb je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:45

ik gebruik nu al weer jaren bumetamide en spironolacton. Maar heb eerste paar jaar een andere gehad ipv de bumetamide, iets met furosomide? Mijn geheugen is niet zo best meer tegenwoordig, helaas...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 16:49

ohjajoh6 schreef:
ik gebruik nu al weer jaren bumetamide en spironolacton. Maar heb eerste paar jaar een andere gehad ipv de bumetamide, iets met furosomide? Mijn geheugen is niet zo best meer tegenwoordig, helaas...

Furosemide, die heb ik nu. Had eerst acetazolamide (diamox), maar die werkt vooral op de ogen en soms verlaagd die de hersendruk (daar ook ooit eens voor gekregen voor de drains nog...). Is niet echt een diuretica zoals furosemide dat wel is.

Had je met furosemide ook kramp?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:53

hahaha, yep! Maar geloof mij,dat is alleen maar goed. Ik heb toen een week in het ziekenhuis gelegen om te ontwateren zoals ze dat noemen, dus lag ik aan het infuus, dat was pas erg! Maar toen verloor ik ook 13 liter vocht op 48 uur...
Dus toen hebben zij mij daar voor gewaarschuwd, dat dit daardoor kwam.
En nu heb ik het af en toe, als ik dus 2 tabletten per keer neem. Maar hee, beter kramp en hoofdpijn, als weer zo vol lopen met vocht, want dat kan je hart / nieren en de rest dus helemaal niet aan...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:08

Zoek anders ook even op internet, er zijn veel groente en fruitsoorten die een vocht afdrijvende werking hebben, misschien kun je daar al veel mee onder controle houden en het is goed voor je darmen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 17:09

13 liter, jeetje.

Ik heb trouwens niet zo'n grote dosis, dat scheelt vast ook veel. Maar gelukkig nog geen kramp gehad, dat vind ik echt vreselijk haha.

Maar goed als t wel komt weet ik waar t vandaan komt. :+

Teveel vocht is inderdaad niet goed, m'n hart en nieren hebben t gewoon al zwaar zat haha.

Oh bestaan die... Ik ga eens zoeken! Al loop ik nu al continue naar t toilet haha.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:56

7x7 thee van Jentschura is ook een fijne reinigingsthee die helpt bij de vocht huishouding.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:48

Fijn dat je buik toch al iets minder op knappen staat !

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:22

Belker schreef:
7x7 thee van Jentschura is ook een fijne reinigingsthee die helpt bij de vocht huishouding.

Brandnetelthee werkt ook vochtafdrijvend.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:34

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 03:54

Thee ga ik eens naar kijken!

Dank je voor de link, komkommer gisteren nog een hele gegeten. Zonder dat ik t wist. :D
Lekker en makkelijk als tussendoortje en zit bijna niets in verder. Ideaal.

Helaas nog steeds wakker van de pijn, terwijl ik echt heel moe ben... Slaappillen gehad, maar doen ook weinig. Kan gewoon niet door de pijn heen in slaap vallen. :(

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 04:42

Quir schreef:
Thee ga ik eens naar kijken!

Dank je voor de link, komkommer gisteren nog een hele gegeten. Zonder dat ik t wist. :D
Lekker en makkelijk als tussendoortje en zit bijna niets in verder. Ideaal.

Helaas nog steeds wakker van de pijn, terwijl ik echt heel moe ben... Slaappillen gehad, maar doen ook weinig. Kan gewoon niet door de pijn heen in slaap vallen. :(

Hopelijk terwijl ik dit schrijf slaap je nu. Zoniet :( dan hoop ik dat de slaap snel komt.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 04:55

Helaas nog steeds wakker... :(

Jij bent ook nog laat wakker zeg!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:04

ik hoop dat je toch nog een beetje hebt kunnen slapen. :(:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:06

ik lees nog steeds mee, en respect voor de manier waarop je alles toch steeds weer positief bekijkt!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:59

ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 13:11

Vanochtend nog twee uurtjes geslapen, maar de rest van de nacht wakker gelegen. Gelukkig dus nog wel iets kunnen slapen, maar ben wel echt enorm moe. Hopelijk vannacht wel wat slapen... Ben ik wel aan toe! :z

Positief valt denk ik soms best mee, vind ik zelf tenminste. Doe m'n best, maar t lukt gewoon niet altijd. Zit er nu ook behoorlijk doorheen, de pijn is killing. Hopelijk doet een goede nacht veel goed, dus vannacht op zoek naar de man met de hamer!

{:)-:( (<- die dus :D )