Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:33

Mag ik mij hier ook melden? Voornamelijk omdat ik motivatie nodig heb.

Ik ben in december begonnen met 3x 'fanatiek' fitnessen naast mijn 5xpw paardrijden. In het begin ging het erg voorspoedig, ondanks dat ik mijn eetpatroon nauwelijks had aangepast vlogen de kilo's eraf en was ik al snel 5 kilo kwijt. Elke 4-6 weken krijg ik een ander trainingsschema, dus in februari meteen drastisch mijn voeding omgegooid. Nu half april ben ik nog geen kilo afgevallen, ik baal er ontzettend van. Daardoor ben ik bijvoorbeeld deze week helemaal niet naar de sportschool geweest, ik kon het gewoon niet opbrengen om te gaan sporten terwijl er toch geen resultaat behaald wordt. Gisteren op de weegschaal: 1 kilo aangekomen (moet wel ongesteld worden). Daar baalde ik toch wel flink van, dus sinds vandaag weer hard aan de bak. Over 6 weken ga ik op vakantie en dan wil ik gewoon strak in mijn bikini zitten.

Begin gewicht half december: 79,8 kilo. Gewicht nu: 75,5

Voorbeeld van wat ik eet, heb even 2 dagen gepakt:

Dag 1:
O: Aardbei, banaan & amandelmelk smoothie
T: Kop groene thee + rijstewafel met pindakaas
L: 2 geroosterde pompoen pit boterhammen (bakker) met roomboter en kipfilet + thee
T: Plakje paasstol wat nog over was
A: Worteltjes met gebakken aardappels en gebakken kipfilet
T: -

Verder drink ik de hele dag wel water.

Dag 2:
O: Havermout met sojamelk & appel + kaneel
T: -
L: Broccoli met kipfilet
T: handje noten + gekookt ei
A: Salade met fetakaas/komkommer/tomaat/pijnboompitten
T: Bakje kwark met beetje honing (imker) & walnoten

Als iemand nog tips heeft wbt voeding dan hoor ik het graag. Daarnaast doe ik bijna elke avond mijn buikspieroefeningen van Neila Rey.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:38

Vervelend zeg! :(

Maar ik zou iig geen Roomboter gebruiken :o dat is echt een kcal vreter. en gebakken aardappels is ook niet heel gezond, dan kun je beter gekookt doen :)

en je fitnisst natuurlijk dus het kan zijn dat vet omgezet word in spieren, en spieren wegen ook zwaarder

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:42

Ladybird schreef:
Vervelend zeg! :(

Maar ik zou iig geen Roomboter gebruiken :o dat is echt een kcal vreter. en gebakken aardappels is ook niet heel gezond, dan kun je beter gekookt doen :)

en je fitnisst natuurlijk dus het kan zijn dat vet omgezet word in spieren, en spieren wegen ook zwaarder

Roomboter is mij juist aangeraden, zo veel mogelijk onbewerkte producten eten. Daar zitten de goede vetten in. Ik ben namelijk helemaal niet van de boter :+ , maar moest het juist gaan eten op mijn brood. Niet een heel pakje uiteraard!

Edit: Juist margarine/light boter etc zijn ontzettend slecht voor je. Daar zitten veel chemicaliën in, uit onderzoek is gebleken dat het juist de kans op hart/vaatziekte vergroot.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:45

Ow? dat heb ik nog nooit gehoord. Als je de Kcal van Roomboter tegenover KCal van Becel light oid zet, zit daar heul veel verschil tussen. dus om af te willen vallen zou ik daar juist mijn voordeel halen zegmaar

10 gram roomboter is 74kcal
10 gram Becel light is 30 kcal

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:49

(Stille meelezer maar wilde toch even reageren)

@Noa als ik naar je 1e lijstje kijk zie ik vooral veel khd. In al je maaltijden en tussendoortjes eet je khd. (fruit, brood, aardappels) Ik zou wat van die khd vervangen voor bv. eiwitten. Ik ben verder trouwens helemaal niet anti khd hoor, maar ik denk dat bij elke maaltijd khd eten wat too much is.

Ik vind je 2e lijstje wel erg netjes. :j Drink je trouwens ook voldoende? :) Wel vervelend zeg dat je niet afvalt! Hoeveel wil je nog ongeveer afvallen? Is het niet dat je al dicht bij je streefgewicht zit, laatste kilo's gaan vaak ook tergend langzaam...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:03

Samiyah schreef:
(Stille meelezer maar wilde toch even reageren)

@Noa als ik naar je 1e lijstje kijk zie ik vooral veel khd. In al je maaltijden en tussendoortjes eet je khd. (fruit, brood, aardappels) Ik zou wat van die khd vervangen voor bv. eiwitten. Ik ben verder trouwens helemaal niet anti khd hoor, maar ik denk dat bij elke maaltijd khd eten wat too much is.

Ik vind je 2e lijstje wel erg netjes. :j Drink je trouwens ook voldoende? :) Wel vervelend zeg dat je niet afvalt! Hoeveel wil je nog ongeveer afvallen? Is het niet dat je al dicht bij je streefgewicht zit, laatste kilo's gaan vaak ook tergend langzaam...

Bedankt voor de tips! Koolhydraten zijn inderdaad mijn probleem :+ Moet meer eiwitten eten, vervang daarom ook regelmatig lunch of ontbijt voor een eiwitshake.

Ik probeer elke dag minimaal 2 liter water te drinken. Maar soms lukt dat niet helemaal. Zit nog lang niet bij mijn streefgewicht in de buurt, tenminste. Ik wil zelf heel graag naar de 65 kilo met mijn 1,64. Maar ben vrij stevig gebouwd en enorm veel spieren (vooral bovenbeen). Dat mijn fitnesscoach al zegt dat ik dat nooit ga halen, tenzij ik ook ga interen op spieren.

Ik heb before foto's gemaakt, en zie zeker wel verschil hoor. Plattere buik etc. Wellicht verstandig om ook cm's op te meten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:28

Ik bak veel liever in roomboter dan in Becel light of iets in die trant. Roomboter (net als olijfolie) bevat heel veel goede vetten, die producten als Becel light weer heel erg missen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:34

Vandaag:
O: 1 volkoren cracker met een plak ham en een plak 30+ kaas
T: een glas optimel
L: een bakje zelfgemaakte aspergesoep met gerookte zalm snippers (1 soep opscheplepel zeg maar)
T: 1 volkoren cracker met een plak ham en een plak 30+ kaas
1 glas optimel

Vanavond wordt het denk ik weer aspergesoep met gerookte zalm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:46

Je moet sowieso geen margarine gebruiken, dat is echt vreselijk ongezond. Het gaat ook niet om de kcal alleen he...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:48

Kayleigh_ schreef:
Je moet sowieso geen margarine gebruiken, dat is echt vreselijk ongezond. Het gaat ook niet om de kcal alleen he...

Precies!

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:10

Mag ik mij hier melden?
Ik ben sinds gister begonnen met joggen en ga vanaf morgen op mijn eten letten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:37

Ik heb net voor het eerst eiwitbrood gemaakt, wauw, wat lekker zeg! Die ga ik er zeker inhouden! :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:38

Zijn dat van die oopsies? Die zie ik heel vaak voorbij komen maar heb ze nog nooit gemaakt!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:40

Bedankt voor het welkom heten.

Dat van zoveel mogelijk onbewerkte producten en echt puur natuur eten dat heb ik ook gehoord van mijn hormoon coach. Dat verwerkt het lichaam ook beter. Is jullie ook wel eens opgevallen hoeveel e nummers en troep er in ons eten bewerkt zit? Zelfs file americain of een kipfilet voor op brood zitten echt heftige e nummers in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:50

Emmaa_ schreef:
Zijn dat van die oopsies? Die zie ik heel vaak voorbij komen maar heb ze nog nooit gemaakt!

Nee, het is de nieuwe protein bread mix van Body & Fit. Echt een aanrader! Mijn brood ziet eruit als een cake maar dat mag de pret niet drukken toch? :D

En dame, het is inderdaad verschrikkelijk. Het wordt de mensen heel lastig gemaakt om echt puur te eten...

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:51

Yep.. Helaas wel. Echt gezond eten is alleen helaas heel erg duur, waardoor ik dit toch niet altijd doe.. Heb dit weekend echt gigantisch slecht gegeten, dus ga morgen weer goed beginnen :)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:57

mag ik me ook melden?
Ik moet iet veel afvallen- misschien enkele kilo's rondom mijn buik, die 'lovehandles' toch hé.. Maar ik wel wel echt zienbaar een afgetraind lichaam hebben..
Ik probeer zo gezond mogelijk te eten maar zo nu en dan heb ik evengoed vreetbuien..
Ik zoek hier vooral veeeeel motivatie!
iemand voor- en na foto's? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:02

Kayleigh_ schreef:
Emmaa_ schreef:

Nee, het is de nieuwe protein bread mix van Body & Fit. Echt een aanrader! Mijn brood ziet eruit als een cake maar dat mag de pret niet drukken toch? :D

En dame, het is inderdaad verschrikkelijk. Het wordt de mensen heel lastig gemaakt om echt puur te eten...

Als het eruit ziet als een cake ga ik hem met m'n volgende bestelling ook maar mee bestellen :D

En klopt. Ik wil heel graag puur en zo gezond mogelijk eten, maar af en toe is het op een studentenbudget gewoon erg lastig..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:09

En toch zijn mijn boodschappen goedkoper geworden sinds ik puur eet... Dat hoeft niet meteen dure spullen of alles biologisch te zijn ofzo he.
Kijk naar je pastasaus, een paar tomaten of gemakkelijk gezeefde tomaten (sommige merken zijn alleen tomaat, zonder suiker oid) met wat Italiaanse kruiden (pot doe ik een eeuwigheid mee), dan ben ik niet duurder uit dan met een pakje poeder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:12

Dat is ook zo secricible, maar toch schrik ik bij veel voedingsmiddelen van alle toevoegingen die, in mijn ogen, niet nodig zijn... Dat vind ik gewoon jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:15

Dat klopt zeker secricible :j Ik ben hetzelfde hoor, passata met italiaanse kruiden, groente en gehakt vind ik net zog goed een pastasaus als die uit een pakje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:19

Ik vind zelfgemaakte saus zelfs 100x beter dan die kant-en-klare flessen/pakken :o

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:25

Ik ook! Ben altijd verzot geweest op carbonara. Heerlijk met slagroom en bacon.. :') helaas eet ik dat nu bijna nooit meer.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:26

Ik meld me!
Ik wil niet persé afvallen, maar gezonder eten en sporten kan nooit kwaad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:33

N0a schreef:
Ik ook! Ben altijd verzot geweest op carbonara. Heerlijk met slagroom en bacon.. :') helaas eet ik dat nu bijna nooit meer.

Echte carbonara hoort niet met slagroom ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(
Vind het stiekem ook wel lekker hoor, maar het hoort eigenlijk alleen met ei en kaas haha.

Als ik dan pasta eet dan ga ik er wel echt voor, dan doe ik er ook lekker spekjes e.d doorheen