Het grootste gedeelte van de mensen reageert gevoelig op het nikkel wat er in CS piercings zit. Zeker bij versgezette piercings.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xxxjanna schreef:Hoi! Inmiddels heb ik mijn helix piercing 4 weken, en de laatste week heb ik wat last gekregen van eczeem bij het gaatje terwijl ik normaal nooit eczeem heb (kan me één keer eerder herinneren, van toen ik een stuk kleiner was met mijn eerste normale oorbel). Hij is ook meer gaan irriteren en lichtelijk opgezwollen, verder geen ontsteking oid. Nu heb ik hier wat op gegoogled en zag ik dat eczeem een allergische reactie op nikkel kan zijn.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee van welk materiaal mijn piercing is, en heb dit tot nu toe ook niet op de site van mijn piercer kunnen vinden (Heb het laten piercen bij Tribal Trading in Tilburg, die naam heb ik vaker voorbij zien komen in dit topic). Weet iemand of de piercing van chirurgisch staal kan zijn?
En wat denken jullie, kan ik er voor nu een zalfje tegen eczeem opsmeren of niet, omdat die in het wondje zou kunnen komen en eventueel een ontsteking zou kunnen veroorzaken?
Ik ben sowieso van plan komende week even langs de piercingshop te gaan om te vragen welk materiaal het is, en eventueel langs de huisarts te gaan mocht het niet beter gaan. Dus ik vraag jullie niet om dokter te spelen, hoop gewoon dat er misschien mensen zijn met dezelfde ervaring die mij voor nu even kunnen helpen!