[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:59

Fijne piercers dan >;)....
Het grootste gedeelte van de mensen reageert gevoelig op het nikkel wat er in CS piercings zit. Zeker bij versgezette piercings.

_R_G_

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:04

Ik heb na 7 weken mijn navelpiercing laten wisselen, omdat ik steeds achter het ringetje bleef hangen.
Maar nu is hij best wel rood en komt er voor het eerst sinds het zetten ook pus achtig spul uit. Op zondag is mijn piercer niet bereikbaar dus vraag het hier even.
Hij zit best strak ook, afblijven of toch echt even schoonmaken en naar de piercer maandag?

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:42

xxxjanna schreef:
Hoi! Inmiddels heb ik mijn helix piercing 4 weken, en de laatste week heb ik wat last gekregen van eczeem bij het gaatje terwijl ik normaal nooit eczeem heb (kan me één keer eerder herinneren, van toen ik een stuk kleiner was met mijn eerste normale oorbel). Hij is ook meer gaan irriteren en lichtelijk opgezwollen, verder geen ontsteking oid. Nu heb ik hier wat op gegoogled en zag ik dat eczeem een allergische reactie op nikkel kan zijn.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee van welk materiaal mijn piercing is, en heb dit tot nu toe ook niet op de site van mijn piercer kunnen vinden (Heb het laten piercen bij Tribal Trading in Tilburg, die naam heb ik vaker voorbij zien komen in dit topic). Weet iemand of de piercing van chirurgisch staal kan zijn?
En wat denken jullie, kan ik er voor nu een zalfje tegen eczeem opsmeren of niet, omdat die in het wondje zou kunnen komen en eventueel een ontsteking zou kunnen veroorzaken?
Ik ben sowieso van plan komende week even langs de piercingshop te gaan om te vragen welk materiaal het is, en eventueel langs de huisarts te gaan mocht het niet beter gaan. Dus ik vraag jullie niet om dokter te spelen, hoop gewoon dat er misschien mensen zijn met dezelfde ervaring die mij voor nu even kunnen helpen!

Volgens mij gebruiken zij geen chirurgisch staal. Je zou ze ook even kunnen mailen, heb ik ook al meerdere malen gedaan en had elke keer binnen 24uur reactie terug

Wat betreft de meeting, ik wil ook wel mee maar weet niet of ik iets laat zetten. Heb nog niet echt iets gevonden wat ik wil eigenlijk.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:14

anoukwendy schreef:
Mijn navelpiercing en tragus zijn ook met chirurgisch staal gedaan.

Heeft er iemand een triple foward helix? Gewoon nieuwsgierig naar foto's :P

Even de zoekfunctie gebruiken, "TFH". Kom je er genoeg tegen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:19

Sam, Lous's antwoord klopt. Er zit een nihil gehalte nikkel in CS.
De ggd raadt aan titanium te gebruiken.

Rg, wel schoonmaken (wel volgens het advies van je prikker) en zeker terug naar je piercer. Mocht je staafje te strak zitten dan zal deze dat direct zien en actie ondernemen of je een goed advies geven.
Het is overigens zeer goed mogelijk dat het irritatie is. Je bent van een staafje naar een ringetje gegaan in een korte periode. Een ringetje heeft een scherpere buiging van de bocht dan een staafje.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:26

Oh dat zou het natuurlijk goed kunnen zijn, ben ook van titanium naar goud gegaan.
Bedankt voor het advies!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:38

Goud in een verse piercing....
Goudkleurig of écht goud?

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:40

Gold Plated is hij.
Niet zo'n goed idee dus?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:58

Nee... dat zijn sieraden voor piercings die genezen zijn...
Heb je dit zelf gedaan? Of op advies van je shop?

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:03

Oh dat wist ik niet. Ik heb de piercing zelf aangeschaft maar wel door de piercer laten wisselen.
Nog gezegd dat het goud was maar het is me niet afgeraden dus nam aan dat dit geen probleem was -O- en nu zit ik dus met een rode navel

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:07

Inderdaad, ik heb pas ook een nieuwe piercing laten zetten, en ik wilde er graag een gouden/goudkleurig sieraad in, maar mij werd ook verteld dit pas te doen als het genezen is.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:09

Omdat écht goud zeer zuiver is. Ik denk dat daar het euvel ligt.
Niet té druk maken. Morgen even terug en laten wisselen voor titanium. Ik denk dat het dan goed komt.
Wij (vraag me niet waarom want ik ben er even uit) zetten alleen puur goud vanaf 18k. Maar de klant moet dit zelf aanschaffen. Goldplated klinkt leuk, blijft ook mooi. Alleen vaak kan je het onderliggende materiaal niet achterhalen.

Als je ooit twijfelt of je piercing wel echt puur goud is hier een handige tip; echt goud zal na verloop van tijd donkerbruin/zwart uitslaan rondom de opening van de piercing.
Ik sta elke maand enthousiast (ahum!) Mijn tongpiercing te poetsen....

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:14

Oh dan zal ik dat even doen.
Ja klopt, dat heb ik met al mijn oorbellen ook ja, leuk klusje :')

Bedankt voor alle hulp :D

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:14

Graag gedaan!

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:34

Even een vraagje, als je een navelpiercing neemt kan je dan nog een beetje afvallen / dunner worden zonder dat de navelpiercing raar gaat zitten? Heeft iemand hier ervaring mee?

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:37

Ja hoor... Hij gaat door de huid, niet door vet ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:38

Afvallen is geen probleem, aankomen kan dat wel zijn. Als je huid uit gaat rekken doordat je aankomt kan het zijn dat de piercing wat uit gaat groeien.

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:47

Oké, bedankt! :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:32

pff mijn piercing blijft bitchen.
Hij geneest telkens maar blijft rood. en soms komt het korstje er dan af en komt er pus mee :( word er gek van. zeezouten ga ik niet doen want dan droogt mijn huid teveel uit. zijn er nog andere oplossingen ? of gewoon aankijken ?

foto effe in link

https://fbcdn-photos-h-a.akamaihd.net/h ... e440ca3903

krijg de foto niet beter

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:36

Is je piercing echt goud of gold plated?
Als je even terug leest zie je dat dat best een reden voor het bitchen zou kunnen zijn.:)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:38

um de piercer heeft hem gezet. Dus ik heb eigenlijk geen idee? ik las inderdaad iets over nikkel. Daar ben ik zwaar allergisch voor. kan een piercer zo'n verse piercing dan gewoon zo vervangen ?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:47

Goud is een stuk duurder dan CS of titanium. Dus als je de normale prijs voor de piercing heb betaald kun je er donder op zeggen dat het goldplated is. Titanium bevat geen nikkel, Chirurgisch staal wel. Even terug naar de piercer dus en navragen en dus desnoods titanium erin. Een verse piercing verwisselen in niet goed,maar als het noodzaak is word het een ander verhaal.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:49

hij was 50 euro of iets dus dat is inderdaad dan gold plated. ik ga volgend weekend effe langs als het niet beter is want die ontsteking en korstjes is geen gezicht haha

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:32

Ikzelf ken de prijs van goud niet. Maar mijn tongpiercing was 250 euro... en dat was met 40% korting :')

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:48

Ik heb afgelopen zaterdag mijn helix laten zetten bij Tribal Trading in Tilburg :) Het zetten viel me alles mee, zaterdag heeft ie heel de dag nog wel gegloeid, verder gaat het goed met slapen, lig eigenlijk altijd op de andere kant en als ik wil draaien leg ik mijn hand of arm er onder zodat ik er niet op lig. Nu hopen dat ie lief blijft :)

Zo ziet hij er vandaag uit:
Afbeelding

En zo was hij gister Helix