Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:28

keona schreef:
We zullen ook in een traject belanden.dit omdat we 2 vrouwen zijn.mijn vriendin wilt graag een kindje.we willen dan graag een embrio van mij bij haar plaatsen,ik heb zelf ook over een traject gelezen om vrouwen die problemen hebben dan ook een embrio te doneren.ik ga daar op gesprek ook over hebben.als ik dan toch traject in moet wil ik ook wel iemand helpen,wij zelf hebben probleem om sperma te vinden natuurlijk. Ik hoop voor jou dat het snel opgelost word voor je,want dit vreet enorm veel energie van je sterkte

Wat een mooi idee! Als je toch in het traject zit met stimuleren/oogsten en je weet hoe moeilijk het is dan vind ik het sowieso een heel mooi gebaar om iemand te willen helpen.
Ladyfee zoekt heel graag een donor hiervoor.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:17

Welkom Keona!
Zijn jullie al ergens op gesprek geweest?

Ja klopt wij zoeken een eiceldonor.
Wij hebben eind april ons 3e gesprek bij Nij geertgen.
Het zaad van mijn vriend wordt dan gecontroleerd of het van goede kwaliteit is.
En wij hopen op de wachtlijst dan daar te komen.
Wij staan nog niet op de wachtlijst helaas.
Nij geertgen heeft ook aan ons gevraagd of wij willen ruilen.
Dat wordt daar nog steeds gestimuleerd.

Wilde het hier nog niet vertellen maar gisteravond met een eventuele donor gebeld.
Via via hoorde ze van ons verhaal en bod zich spontaan aan!
Over 2 weken gaan we afspreken en wat dingen doorspreken.
Staan ze er nog steeds positief tegenover willen ze mee voor een advies gesprek naar de kliniek voor aanvullende informatie.
En daarna beslissen ze wel of niet.
Maar is allemaal nog heel onzeker.

Lennox

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:23

Wat spannend Ladyfee, het lijkt wel of je in een soort van stroomversnelling bent beland. Lijkt me een heerlijk gevoel dat er dingen in beweging zijn.

SP ik haalde altijd de twee voor vijf euro testen van het Kruidvat, scheelt een hoop met allerlei andere dure testen en hij schijnt behoorlijk nauwkeurig te zijn. Als die dan positief was dan ging ik een duurdere halen :).

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:41

Ik ook met kv. Toen die positief was pas een dure gehaald.

Net bij fertiliteit geweest. Echo gehad en alles zag er goed uit er waren wel eitjes te zien. Alleen moeten die natuurlijk springen. Daarna bloed laten prikken en dan kijken hoe het er hormonaal voor staat. Over 2 weken belafspraak en dan kijken wat de resultaten zijn en of we dan een recept gaan krijgen voor een nieuwe kans met clomid.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 11:46

Wat een mooi idee Keona.

Wat spannend ladyfee, ik ga enorm voor je duimen dat het allemaal lukt. Zou wel super fijn zijn.

RW, ook spannend bij jullie. Hoop dat je weer aan de chlomid mag.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:49

keona schreef:
We zullen ook in een traject belanden.dit omdat we 2 vrouwen zijn.mijn vriendin wilt graag een kindje.we willen dan graag een embrio van mij bij haar plaatsen,ik heb zelf ook over een traject gelezen om vrouwen die problemen hebben dan ook een embrio te doneren.ik ga daar op gesprek ook over hebben.als ik dan toch traject in moet wil ik ook wel iemand helpen,wij zelf hebben probleem om sperma te vinden natuurlijk. Ik hoop voor jou dat het snel opgelost word voor je,want dit vreet enorm veel energie van je sterkte

Let wel op dat ze dit vaak pas willen doen als je zelf geen kinderwens meer hebt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:21

veerledec schreef:
keona schreef:

Let wel op dat ze dit vaak pas willen doen als je zelf geen kinderwens meer hebt.

Maar als je dan toch het traject ingaat zijn dan kunnen ze net zo goed extra weghalen toch?

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:24

Spannend zeg Ladyfee. Ik ga zo hard voor jullie duimen.
Ze hebben ook testen bij de action. Die zijn nog goedkoper

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:46

quera schreef:
veerledec schreef:

Maar als je dan toch het traject ingaat zijn dan kunnen ze net zo goed extra weghalen toch?

Maar die ga je dan over het algemeen ook allemaal bevruchten met je eigen (gekochte) spermacellen. En Ladyfee bijvoorbeeld wil alleen embryo's, geen bevruchte. Volgens mij gebeurt het nog niet dat je eerst alleen embryo's invriest, en ze dan eerst bevrucht en probeert bij jezelf, en dan de rest van de onbevruchte embryo's weggeeft.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:54

Ook als je meerdere eicellen hebt? Stel je hebt er 4 en ze plaatsen er altijd maar 2?? Terug geloof ik.
Dan zou je ze of in kunnen vriezen of weg kunnen geven lijkt me?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:58

Ze worden normaal gezien eerst allemaal bevrucht. Het kan namelijk ook nog zijn dat de bevruchting niet lukt. Daarna wordt er pas ingevroren. Misschien dat het wel zou kunnen hoor, dat weet ik niet, maar het is niet helemaal standaard bij een 'gewone' IVF behandeling.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:00

De eerste keer plaatsen ze 1 terug of je moet al wat ouder zijn.als het niet lukt met jullie donor ydifee hoor ik het graag via pb misschien kan ik dan wat betekenen

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:01

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen hoe het met eicellen gaat.

Ja is goed!
Ik hou het in mijn achter hoofd!

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:05

Maar in het geval van 2 vrouwen kan bv Het zaad van mijn vriend de eicellen bevruchten dan krijgen zij bv 2 bevruchte eitjes en wij 2 eitjes.

Als je er 4 hebt bij wijze van spreken.
Dat kan natuurlijk wel.

Hoe het dan daarna verloopt weet je niet.
Kan ook zijn dat de 1 wel zwanger raakt en de ander niet.
Daar moet je wel rekening mee houden.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:41

Ja dat kan, als dat zaad overeenkomt met de wens van het donorstel natuurlijk. Al weet ik dan dus niet of er dan wel meteen verdeeld wordt, als je 'ruilt'.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:34

veerledec schreef:
Ze worden normaal gezien eerst allemaal bevrucht. Het kan namelijk ook nog zijn dat de bevruchting niet lukt. Daarna wordt er pas ingevroren. Misschien dat het wel zou kunnen hoor, dat weet ik niet, maar het is niet helemaal standaard bij een 'gewone' IVF behandeling.

Dank voor de duidelijke uitleg!

Hier net geen medische molen. Dus geen verdieping hier

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:04

Spannend lady fee !!

Oh dat kan ik wel doen zondag ga ik toch de stad in. Mocht ik geen rode monsters hebben dan haal ik ze mee nu dag 32. Geen symptomen op rode monster maar ook van mevr z niet.
Geen buikpijn steken etc wel wat witte vloed maar niet anders als normaal.
Vindt t vreemd (spannend) maar juig niet te snel.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:05

Bij de action heb je er 2 voor 2.50 en die werken ook goed. Heb ik mee getest voordat ik een clear blue kocht.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:07

Waarom testen jullie eerst met goedkope en dan met dure? :D ik heb alleen met Kruidvat twee voor 5€ getest :P positief is positief toch, maakt dan niet uit hoeveel geld je er tegenaan gooit :Y)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:09

Klopt maar mijn vriend wilde persee nogmaals testen met een bekender merk toendertijd. Had van mij ook niet gehoeven

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:10

Oh my lig op bed en ineens giga steken in m'n onderbuik en in m'n rug bij m'n stuitje.
Slik ben bang voor de rode monster

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:16

Ik had die steken juist bij zwangerschap. Zeurende pijn was menstruatie, de scherpe doorschietende steken hoorde bij mij echt bij mijn zwangerschap

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:19

Dit is zeg maar 1 lange steek. Over m'n hele onderbuik. Ach ik zie het morgen wel.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:22

Ik had de steken meestal links en ook tot in mijn rug. Inderdaad afwachten tot morgen. Hopelijk is het nu toch eens jullie tijd en blijven de inlegkruisjes en/of tanpons nu 9 maanden in de kast

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:39

Mag t hopen idd.
Nu is alles weer weg. Op af en toe drukkend gevoel. Heb er hoofdpijn voor terug gekregen pff (onbewuste stress denk ik)
Maar eens proberen te slapen doet me vast goed