Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:47

:(:) ladybird wat lastig en ik herken het missen van paarden , kan je niet rondkijken voor een bedrijf waar je lekker met een pony mag verwennen?

Ik heb gesolliciteerd , het ging goed ! Heb alle zintuigen genegeerd en die mevrouw zelfs aangekeken Xd , nadat ik zei dat ik een wajong had heb ik opgebiecht licht autistisch te zijn en haar wat uitgelegd. Ze was positief over mij en maandag belt ze of zij mij willen en of ik nog wil. Heb vermoedelijk elke keer dezelfde wijk die ik moet uitzoeken. . , leuke levens ervaring al hadden mijn darmen door de stress wat opstart problemen haha

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 21:22

EskeGirl schreef:
Wat vervelend LadyBird! Probeer even rustig adem te halen en te ontspannen. Kan je niet een dagje niet leren/thuisblijven? En dan een flink stuk wandelen, je hoofd leeg maken.

succes!

Ik hoef alleen nog maar morgen ochtend naar school en morgen middag blijf ik op school voor huiswerk. Daarna ga ik lekker naar mama :) want dan heb ik vakantie :D maar ook de vakantie moet ik veel leren.

Hannah en TM, heel lief van jullie om te opperen dat ik ergens heen moet gaan waar ik shetlanders kan verwennen een aaien :D maar dat bedoelde ik eigenlijk niet. Ik heb hier voor 4 jaar lang Paardenhouderij gedaan, waarin ik gewoon dagelijks 20 stallen meste en alles met paarden deed. Dat mis ik kijk als ik een paard wil aaien kan ik wel even naar die van de overburen gaan :P maar gewoon het heledag bezig zijn met ze en ze verzorgen dat mis ik

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:39

_O- Haha, je brengt het wel leuk. Hmmm wie weet in de toekomst wat er dan weer op je pad komt.

Ik heb vandaag iemand gevonden die mijn paard gaat trainen. *\%/* 's Zondags al beginnen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:48

Ladybird, als je nou nog wat noordelijker had gewoond had je die knol van mij wel de hele dag aan het werk mogen zetten }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:01

Ik herken het , zo ben ik anderhalf jaar al gewend elke dag 10 pony's te verzorgen en land uitmesten en ik weet wat het ongeveer is die leegte opeens..

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:26

Ik dramde vroeger altijd heel erg in de manegelessen.
Dat ik niet op een pony wou die vervelend is want dan zou er dit en dat gebeuren en dan zou ik hier en daar last van krijgen en bladiebla. Dan ging ik altijd huilen en drie kwartier lang roepen dat ik naar huis ging. :') Nooit naar huis gegaan omdat ik meestal wel me zin kreeg.

Nou ja nu zou ik dat natuurlijk niet doen, maar ik zag van de week pal voor mijn ogen dit gebeuren bij een ander autistisch meisje. Echt bizar, alsof er een spiegel werd voorgehouden. Ik ben nog steeds onder de indruk dat dit zo precies hetzelfde gaat (ook echt steeds zeggen dat ze niet gaat rijden en naar huis gaat, precies zoals ik het gezegd zou hebben vroeger).

Aan de ene kant kan ik me heel erg goed in haar verplaatsen en weten wat er in haar omging.
Aan de andere kant kan ik me de situatie zien zoals die is, wat ik vroeger dus niet kon (toen erg egocentrisch, kon me niet voorstellen dat er een andere reden zou zijn dat ik op die en die zat dan om me te pesten).

Maar ik nam haar wel heel serieus omdat ik er vroeger wel erg baat bij had als iemand mn angst/onbegrip serieus nam.
Ik dacht trouwens eerst dat ze aan het grappen maken was maar toen moest ze huilen. Toen heb ik haar getroost ipv het gebruikelijke weghollen. Jaja. :Y) :') :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:30

Hoe denken jullie eigenlijk over relaties/kinderen krijgen?

Stel ik zou een kind hebben, erft die dan mijn autisme? Is het niet vervelend dat zijn moeder niet alles kan doen (overprikkeld, moe, hoofdpijn). Als ik een vriend met autisme zou hebben, zou ik geen kinderen willen (100% kans op autistisch kind, geen combi). Maar ik zou wel kinderen willen, later. En een ware liefde.... iemand die je begrijpt, er voor je is.

Jups, dingen die soms door m'n hoofd schieten :+.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:32

Ik houd heel erg van kinderen maar die van mij zouden vast ook autisme krijgen :( dus helaas.

Maar ik wil wel een vriend (of vriendin, ach, wie weet :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:32

Ik blijf nog steken op een liefde vinden, over de rest maak ik me dan weer later zorgen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:38

Liefde vinden, blijft lastig. Vooral als het niet wederzijds is :(.
Relatie hebben lijkt me heerlijk, nog nooit gehad maar lijkt me fijn.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:39

Over het doorgeven van autisme maak ik me dan weer minder zorgen eigenlijk. Ik heb wel struggles maar ik heb verder een prima leven, zou niet weten waarom mijn kind dat ook niet zal hebben.

Naast dat ik geen relatie heb, ben ik doodsbenauwd dat ik alleen met kids zal achterblijven. Relatie die stuk gaat of dat ik om een andere reden mijn partner zou verliezen. Moet er niet and enken alleen voort e staan. Ik kan niet eens goed voor mezelf zorgen. Zou daar doodongelukkig van worden denk ik.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:41

EskeGirl schreef:

Stel ik zou een kind hebben, erft die dan mijn autisme? Is het niet vervelend dat zijn moeder niet alles kan doen (overprikkeld, moe, hoofdpijn). Als ik een vriend met autisme zou hebben, zou ik geen kinderen willen (100% kans op autistisch kind, geen combi). Maar ik zou wel kinderen willen, later. En een ware liefde.... iemand die je begrijpt, er voor je is.

Kleine kanttekening, met 2 ouders die ASS hebben, is er nog geen 100% kans op autisme. ;)
Ik wil wel kinderen, voor mijn diagnose al en nog steeds.
Ik weet zeker dat ik een goede moeder zou zijn. :) Genoeg kunnen oefenen toen ik au pair was (24/7 kids om mij heen :D )
Daarnaast vind ik mijn leven heerlijk, het is imo niet zo dat je leven als je ASS hebt meteen minder is oid.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:41

Dat zou wel lastig zijn ja. Maar uiteindelijk zal je je weg wel vinden. Op mezelf wonen lijkt me ook lastig, maar ik 15 (2 dagen dan 16 :D), dus dat duurt nog wel even.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:42

Wat lijkt je daar lastig aan?
Ik heb daar helemaal geen problemen in, ik vind het heerlijk (woon op kamers). :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:43

Dat is zo, milou123. Maar ik ervaar wel moeilijkheden. En ik weet niet of ik een kind dat wil 'aandoen' (weet even geen goed woord). Maar ik hou van kinderen sn kan aardig met ze omgaan. Dus zou het wel graag willen!

opmezelf wonen... Financieen, boodschappen. Dat soort dingen.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:47

een vriendin zou ik best willen tzt.
maar kinderen nee, daar begin ik niet aan.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 19:04

EskeGirl schreef:
Dat is zo, milou123. Maar ik ervaar wel moeilijkheden. En ik weet niet of ik een kind dat wil 'aandoen' (weet even geen goed woord). Maar ik hou van kinderen sn kan aardig met ze omgaan. Dus zou het wel graag willen!

opmezelf wonen... Financieen, boodschappen. Dat soort dingen.

He, je hoeft niet alles tegelijk te doen. Je kan ook eers op je zelf gaam wonoen en je financiele boel op orde hebben en daarna pas over kindern tegaan denken

Ik weet ook nog niet of ik kinderem wil. Ik heb niet zoveel met kinderen.
Maar het kan zeker! Mijn mam heeft ook ADHD en die red het ook! Vroeger had ze steun van mn pap, maar nu papa er niet meer is red ze het ook :) ben trots op haar!! :D : D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:28

EskeGirl schreef:

Voor mij is dat makkelijk; ik heb net een huis gekocht met de liefde van mijn leven, ga trouwen (mijn relatiering is ondertussen ontvoerd omdat hij mij met een ring ten huwelijk wil vragen en stiekem meenemen kan niet, want ik draag die ring 24/7 en heb geen andere ring haha. Maar spannend dus met afwachten!). Mijn broer is net ingelicht over onze plannen en hij vond het zo geweldig <3 mijn zus via de telefoon ingelicht en die was aan het gillen haha :D schoonfamilie krijgt het binnenkort ook te horen.
En dan nog wachten op het aanzoek hihi, tot die tijd blijft hij gewoon mijn vriend!

Kinderen ook geen punt; mijn vriend is een topper met kinderen (en ook alleen redt hij zich geweldig) en ja, ze kunnen onze 'slechte' genen krijgen. Kans op allergie en astma is heel erg hoog, maar ook autisme en ADHD komen voor in de familie. Maar ik denk vooral; ons huis is al zo ingericht dat het rustig is voor mijn vriend en allergie vriendelijk voor mij. Als wij kinderen zouden krijgen, staan wij er met z'n tweeën voor. Dus samen zien wij het wel wat op ons pad komt. Ons leven is nu ook al ingesteld op de astma, allergieën en ADHD.
Rust, reinheid, regelmaat :) en veel lol!

Zolang wij beiden ook ruimte hebben om ons eigen ding te doen, komt het wel goed! :)

Eerst maar eens de sleutel van het huis krijgen, volgend jaar trouwen en tussendoor ook vooral ander werk zoeken en dan zien wij wel verder haha

(100 procent kans op autisme is er nooit natuurlijk)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-10-13 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:30

Ik heb geen kinderwens :)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:35

Ooh, wat leuk Vuurneon! Toch een stiekeme alvast gefeliciteerd! :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:39

Dank je! :D

Mijn schoonzus vond mij al zo glunderen, kon het niet langer voor mij houden :')
Volgende week gaan wij ook de locaties bekijken en vastleggen als het bevalt. Dus dan zijn de plaats en datum ook bekend. Maar wij wachten pas met overige familie inlichten tot ik echt gevraagd ben. Mijn vriendinnen weten het al wel (ben zo slecht in dingen voor mij houden haha) maar bewust datum en locatie nog verborgen gehouden natuurlijk. Eerst zelf kijken en wachten op aanzoek en dan maken wij het officieel bekend met een kaart. Dus toch een verrassingselement er in :)

Hij is ook mijn allereerste liefde en andersom ook! <3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:44

Wat leuk vuurneon! Alvast gefeliciteert!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:47

leuk! alvast gefeli

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:46

*\o/*

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:04

Hee Leman, we hebben beiden bokt, beiden autisme, beiden fjordenliefhebber en eigen fjord, en doen vrijwilligerswerk voor mensen met een handicap die willen paardrijden. Toeval of niet? _O-