Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
k_m schreef:Hallo allemaal! Ik kwam via een ander topic hier terecht en stel hier mijn vraag dus nog eens opnieuw!
Ik heb zelf b11(foliumzuur) te kort en ben hier nu pilletjes voor aan het nemen. Vroeg me af of iemand van jullie hier wat meer over weet? Heb maar heel beperkte info gehad van de HA en de apotheker wist me te vertellen dat het een tekort is aan rode bloedcellen en dat je er bloed armoede van zou kunnen krijgen.. iemand die dit ook heeft gehad?
Hannanas schreef:Met foliumzuur moet je uitkijken.
Als jij methyleringsproblemen hebt kun je van de "normale" vorm van foliumzuur erg ziek worden. Dan heb je de actieve vorm van foliumzuur nodig. Folaat dus. Voorbeelden daarvan zijn oa 5-MTHF en quatrefolic.
k_m schreef:Hannanas schreef:Met foliumzuur moet je uitkijken.
Als jij methyleringsproblemen hebt kun je van de "normale" vorm van foliumzuur erg ziek worden. Dan heb je de actieve vorm van foliumzuur nodig. Folaat dus. Voorbeelden daarvan zijn oa 5-MTHF en quatrefolic.
Ik weet niet wat ik exact neem ik kan het morgen wel eens nakijken. Pfeiffer is wat wij klierkoorts noemen en dit heb ik al gehad dus zou daar immuun voor zijn, is ook op getest..
Gloa schreef:Hannanas schreef:Welk merk krijg je?
Van Centrafarm krijg ik enorm veel puisten, van Takeda niet.
Even nagekeken en ik heb inderdaad centrafarm. Zal vragen of ik mag wisselen naar takeda zodra de ampullen op zijn.
Alwiene schreef:Omdat ik toch bloed moest laten prikken meteen mijn B12 mee laten nemen. Laatste wat ik weet is dat ik ongeveer 2 jaar geleden op 174 zat. Nu alweer een hele tijd aan de Combi 6000 van Vitakraft en we (de huisarts en ik ook) waren benieuwd of de B12 inderdaad sky high zou zijn nu. Meting: >1450 (ref. 150/700). Ik kan van deze pilletjes nu in ieder geval dus met zekerheid zeggen dat ze (iig bij mij) wel goed opgenomen worden in het lichaam
Alwiene schreef:Omdat ik toch bloed moest laten prikken meteen mijn B12 mee laten nemen. Laatste wat ik weet is dat ik ongeveer 2 jaar geleden op 174 zat. Nu alweer een hele tijd aan de Combi 6000 van Vitakraft en we (de huisarts en ik ook) waren benieuwd of de B12 inderdaad sky high zou zijn nu. Meting: >1450 (ref. 150/700). Ik kan van deze pilletjes nu in ieder geval dus met zekerheid zeggen dat ze (iig bij mij) wel goed opgenomen worden in het lichaam
Hannanas schreef:Terugkomend op jouw verhaal: ik zou in jouw geval zeker gaan injecteren in samenwerking met je zuigtabletten ivm je lage waarde zonder dat je veganist bent.
Alwiene schreef:Hannanas schreef:Terugkomend op jouw verhaal: ik zou in jouw geval zeker gaan injecteren in samenwerking met je zuigtabletten ivm je lage waarde zonder dat je veganist bent.
Huh? Ik ben juist prima tevreden over de zuigtabletten en zie op dit moment geen aanleiding om er anders mee om te gaan. Ben geen veganist nee, wel een slechte eter én maagzuurremmer gebruiker.