[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:30

Gisteren typte ik dat een bakje vla toch eens moet kunnen? Kennelijk niet, ik ben deze ochtend 1.2 kilo zwaarder dan gisterochtend. Echt, ik snap er geen hol van. Het schommelt zo enorm bij mij!

Zal blij zijn als ik weer kan sporten. Volgende week zaterdag wil ik voor het eerst weer eens gaan :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:45

Wat had de dokter gezegd Dias?

Vreselijk is dat, dat geschommel.
Ik heb me netjes aan mijn 10 nootjes gehouden in ruil voor 10 minuutjes hoepelen ;). De rest net verdeeld onder collega s en voor mezelf nog een keer 10. Dan heb ik mijn behoefte aan chocoladenoten iig vervuld dit jaar ;). Had er zo een zin in!
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 30-11-12 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:46

Ik ga straks een afspraak maken bij de diëtiste, ik ben benieuwd.

Ben trouwens zonet tot de ontdekking gekomen dat ik allergisch ben aan hazelnoten.
Zat lekker op een paar hazelnoten te knabbelen toen ik jeuk kreeg in mijn mond en oren.
Nadien keel volleeeeedig opgezwollen, dus direct ermee gestopt en gespoeld met mondwater :\

Ik zal straks wel op een wortel knabbelen, dit doe ik niet nog eens!

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:36

Wat zijn jullie allemaal goed bezig! Lees al een poos mee, en misschien ook wel leuk om gelijk mee te kletsen? ;) Ik was 3 jaar geleden (mede door medicijngebruik) 100 kg, toen 20 kilo afgevallen in een jaar, maar helaas 2 jaar lang blijven schommelen tussen 75 kg en 85 kg, en mijn streven is toch wel 68 kg. Weeg op het moment 78 kg, dus nog 10 kg te gaan. Ben 1,79 lang. Ik hoop nu eindelijk mijn doel te halen, want dat geschommel heb ik ook wel gehad.. Mijn probleem is dat ik een emotie-eter ben, en dan flinke eetbuien kan hebben, en dat weerhoud me dus van het (voor mij) ideale gewicht. Hoe lang ik erover doe, maakt me niet heel veel uit, maar zou aankomende zomer toch graag onder de 74 kg willen zitten. Ik sport 3x p/w, soms 4x p/w (fitness) en wil dolgraag hard gaan lopen deze zomer en weer mijn zwemmen oppakken (in plaats van fitness, anders word het wel heel veel) alleen doordat ik lange kniebanden heb en dit eerst door gespierder te worden beter kan worden, kan ik dit nu nog niet doen, dus dat is zeker een doel! Oke, lang verhaal zo. :D Maar dat is dus mijn verhaaltje!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:53

leonie87 schreef:
Wat had de dokter gezegd Dias?

Vreselijk is dat, dat geschommel.
Ik heb me netjes aan mijn 10 nootjes gehouden in ruil voor 10 minuutjes hoepelen ;). De rest net verdeeld onder collega s en voor mezelf nog een keer 10. Dan heb ik mijn behoefte aan chocoladenoten iig vervuld dit jaar ;). Had er zo een zin in!

Echt knap van je _/-\o_ Ik zou ze dus allemaal hebben opgegeten denk ik haha.
Van de dokter mag ik weer wat gaan doen zolang het nog niet bovenhands is. Bij 'zwaar' gevoel of pijn direct mitella terug aan. Autorit van een half uur was gisteren al te veel (en moest nog half uur terug) dus ik draag nog braaf mijn mitella. Die pijn is zo zeurderig namelijk ;(

Maandag heb ik weer mijn eerste werkdag, of nouja ochtend.. Ik mag een paar uur komen inventariseren :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:56

Mi_Amore schreef:
Ik ga straks een afspraak maken bij de diëtiste, ik ben benieuwd.

Ben trouwens zonet tot de ontdekking gekomen dat ik allergisch ben aan hazelnoten.
Zat lekker op een paar hazelnoten te knabbelen toen ik jeuk kreeg in mijn mond en oren.
Nadien keel volleeeeedig opgezwollen, dus direct ermee gestopt en gespoeld met mondwater :\

Ik zal straks wel op een wortel knabbelen, dit doe ik niet nog eens!

Succes straks bij de dietiste. Schrikken dat je een allergie hebt! Even goed in de gaten houden en anders ff huisarts/apotheek bellen :=

Welkom Imka en veel succes met die laatste paar kilo's :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:30

imka schreef:
Wat zijn jullie allemaal goed bezig! Lees al een poos mee, en misschien ook wel leuk om gelijk mee te kletsen? ;) Ik was 3 jaar geleden (mede door medicijngebruik) 100 kg, toen 20 kilo afgevallen in een jaar, maar helaas 2 jaar lang blijven schommelen tussen 75 kg en 85 kg, en mijn streven is toch wel 68 kg. Weeg op het moment 78 kg, dus nog 10 kg te gaan. Ben 1,79 lang. Ik hoop nu eindelijk mijn doel te halen, want dat geschommel heb ik ook wel gehad.. Mijn probleem is dat ik een emotie-eter ben, en dan flinke eetbuien kan hebben, en dat weerhoud me dus van het (voor mij) ideale gewicht. Hoe lang ik erover doe, maakt me niet heel veel uit, maar zou aankomende zomer toch graag onder de 74 kg willen zitten. Ik sport 3x p/w, soms 4x p/w (fitness) en wil dolgraag hard gaan lopen deze zomer en weer mijn zwemmen oppakken (in plaats van fitness, anders word het wel heel veel) alleen doordat ik lange kniebanden heb en dit eerst door gespierder te worden beter kan worden, kan ik dit nu nog niet doen, dus dat is zeker een doel! Oke, lang verhaal zo. :D Maar dat is dus mijn verhaaltje!

Hey, succes. Mag ik vragen welke medicijnen je dan gebruikte?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:25

Succes Imka. Ga jet het afvallen alleen doen doormiddel van sporten of pas je ook je eet patroon aan?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:53

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:42

Goedemiddag dames! Graag zou ik ook regelmatig wat willen posten bij jullie. Ik denk dat het voor mij goed zal zijn mijn ervaringen met mensen te delen en wellicht hier en daar wat tips te krijgen tijdens mijn 'afvalrace' (al kun je het niet echt een race noemen, want het gaat erg langzaam).

Op dit moment loop ik vooral vast doordat ik totaal geen regelmaat in mijn eet en leefpatroon kan creëren. Ik zie van die mooie lijstjes voorbij komen met jullie eetpatroon, waarbij jullie 3 hoofdmaaltijden en 2 of 3 tussendoortjes eten. Mijn vraag aan jullie: Hebben jullie een vast leef/werkpatroon of maken jullie echt tijd vrij om te eten?

Ik ben 21 jaar, volg een voltijd HBO studie, werk en woon alleen. Sommige dagen zit ik de hele dag thuis te studeren, sommige dagen werk ik van 9 tot 18 uur, andere dagen ga ik in de ochtend naar school en vervolgens meteen door naar mijn werk en weer andere dagen heb ik een 'vrije' middag om te studeren. Ik probeer mijn avonden, vanaf half 9, zoveel mogelijk vrij te houden om niets te doen.

Het lukt mij niet om een normaal en regelmatig eetpatroon aan te houden.. Hoe hebben jullie dit jezelf aangeleerd?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:15

Kim, dat is inderdaad een kwestie van leren. Wat mij betreft zet je een timer op je telefoon oid waarbij je er aan herinnert wordt dat je moet eten :) Regelmatig eten houd je verbranding op pijl :j

Wanneer ik heel de dag thuis zat te studeren had ik geen moeite met regelmatig eten (waren de hoogtepunten van de dag bij wijze van haha), ik moet mezelf er juist echt aan herrinneren als ik weg ga. Zorgen dat ik genoeg eten bij hem. Zoals je miss ook al hebt gelezen in dit topic is een noodrantsoen bij hebben hele goede tip. Je weet nooit hoe of wat, als je maar iets te eten bij hebt :j

JannePauli, ik ken het niet, zal vanavond ff kijken wat het is :j

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:39

Ik draai ook nachtdiensten. En als ik snachts werk dan slaap ik in de ochtend dus dan is dat mijn nachtje geworden. Ik schuif alles gewoon op. Ik eet 3 keer per dag me hoofdmaaltijden en 2 tot 3 keer per dag een tussendoortje. Dus als ik rond 13.00 wakker word dan eet in me ontbijt en om 15.00 me tussendoortje om 18.00 me lunch en dan om 20.30 ga ik avond eten voordat ik naar me werk ga. En tijdens me werk eet ik nog 2 tussendoortjes. zo los ik dat op als ik nachtendiensten heb.
Als ik ochtend of middagdiensten heb dan houd ik me uiteraard gewoon aan in de ochtend ontbijten en enzovoort enzovoort....

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:11

Davina21 schreef:
Succes Imka. Ga jet het afvallen alleen doen doormiddel van sporten of pas je ook je eet patroon aan?

Allebei, op sportdagen eet ik rond 1800 kcal en gewone dagen 1600 kcal, en daarbij dus sporten!

Bedankt Dais_ :D Jij ook!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:02

Bij bij schommelde het ook enorm. Nu ik sinds tijden weer eens ongesteld ben, schiet het opeens naar laag. Ook best wel gek eigenlijk.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:11

Ik kom ook wat meelezen, las dat er ook wel een aantal ervaringen hebben met shakes.

Ik ben vandaag begonnen met modifast. ik heb dat nog nooit eerder gedaan en ik was er altijd op tegen om het op deze manier te doen. Maar sinds de geboorte van mijn zoontje een half jaar geleden heb ik een hartspierziekte. Daardoor is sporten niet meer mogelijk (ervaar stofzuigen nu als een uur fitness een jaar geleden) en door de betablockers wil mijn hartslag ook niet meer naar de vetverbrandingszone.

In overleg met het ziekenhuis ben ik dus begonnen met modifast, want voor mijn hart is het ook slecht zoveel te zwaar te zijn. Ik weeg nu 107 en wil eerst terug naar het gewicht van voor mijn zwangerschap, rond de 90..

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 01:23

Dat geschommel is af-schu-we-lijk!
Bij mij kan het echt 0.4 schelen per dag, omhoog en omlaag. Nu ben ik al gestopt met iedere dag wegen en probeer ik 2 keer per week aan te houden, misschien dat ik het schommelen dan niet meer zo mee krijg.

Zelf heb ik geen ervaring met Modifast, Dovish. Maar heel veel succes!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:11

Ik voel mezelf even misselijk...

Heb net foto's gevonden van toen ik zo'n 140 kilo woog :\

Afbeelding

Afbeelding

Als ik dan kijk naar deze foto's... (zo'n 95 kilo)

Afbeelding

Afbeelding

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:26

Misselijk???
Trots zijn!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:34

Dat ik het zo ver heb laten komen... Ik ben er eventjes kapot van...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:27

Amaris schreef:
zo, heb ww opgezegd. Zit nog maar 1 kg van mijn doel af, en ga dat verder doen met de app van Fatsecret.

Het heeft goed voor me gewerkt, ww, en ik heb nu fijne ideeen van goed eten en ga ook zo door. Maar nu kan ik me toch weer mooi 39,- per maand besparen. Maanden zijn al even duur genoeg.

Nou ik heb dus gisteren die app ook maar eens gedownload. :+ Had gisteren qua eten gewoon een hele normale dag, alleen volgens die app moet ik meer eten. Eehhh, hoe dan?
Volgens mij vul ik het gewoon vet verkeerd in ofzo. Gisterenavond zat ik op 63% met 1260 kcal, ondanks dat ik een stuk appeltaart had gehad. :D Ik drink op dit moment alleen 's ochtends een kopje koffie en verder houd ik het bij thee/water.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:29

Mi_Amore schreef:
Dat ik het zo ver heb laten komen... Ik ben er eventjes kapot van...

Don't be... Niet in het negatieve blijven hangen. Probeer positief te blijven, kijk eens hoe ver je al bent gekomen! Je voelt je vast een stuk beter, fitter, gezonder. Hold on to positive feelings and thoughts! :)

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:55

Mi_Amore" Ik voel mezelf even misselijk..

Don't be! Waarom naar het verleden kijken als het heden zo goed is! Naar het verleden kijken heeft geen zin hoor, ik heb ook foto's dat ik flink te zwaar ben, maar dat was toen, dit is nu! Je mag echt supertrots zijn, en waarom je het zo ver liet komen in het verleden maakt niet uit, kijk eens hoe ver je nu bent!! Super! *\o/*

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:45

imka schreef:
Davina21 schreef:

Allebei, op sportdagen eet ik rond 1800 kcal en gewone dagen 1600 kcal, en daarbij dus sporten!

Bedankt Dais_ :D Jij ook!

Bij een vriendelijke ''Nee, dat houd ik liever privé'', word ik heus niet boos hoor. :Y)

Hoe gaan jullie sinterklaas vieren? Ook gourmetten bij familie, net als ik ga doen?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:52

Wij gaan uit eten met sinterklaas, bij de pizzeria. Tja, van een keertje ongezond(er) eten ben je niet gelijk 5kg zwaarder dus daar doe ik niet moeilijk over. :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 15:43

Jeetje Mi_amore, wat een verschil zeg!! Kijk waar je nu bent! Wees trots op jezelf. Een hele dikke knuffel van mij!

Hannahaapje, lekker gourmetten! Mijn vriend en ik doen niks met sinterklaas. We eten dus ook gewoon wat de pot schaft :P

Vanmorgen 9 km gelopen en voor het eerst zonder mitella. Mijn schouder hield zich wel redelijk, mijn biceps daarentegen verkrampte helemaal! Echt zo pijnlijk := Die is niet meer gewend dat mijn hand beneden hangt haha.