In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:17

Ja hoor doe maar :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:38

Als kind van 2 tot mijn 7 jaar echt een rot kindertijd gehad (hier wijdt ik liever openbaar niet overuit, via pb is dat oké). Dit was een regelrechte hel. Voor mij maar ook voor mijn moeder. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 7 was. En vanaf toen tot nu woon ik (gezellig) bij mijn moeder. Mijn vader is na de scheiding weinig tot niet in beeld mee geweest. Een enorme vechtscheiding om mij geweest. Therapie gehad als kind, waar ik heel veel baat bij had. Toen ik 14 was overleed mijn 'vader'.

Als 17 jarige ben ik zwaar depressief geworden. Had flashbacks, nachtmerries, paniekaanvallen, suïcidale gedachtes. Opnieuw in therapie gegaan en er werd PTSS vastgesteld. Helaas zat ik niet helemaal op mijn plek. Kreeg ant-depresiva voorgeschreven maar het leek wel alsof ik niet meer leefde. Maar alles op automatische piloot ging. Ben er mee gestopt. En de therapie verliep niet zoals ik hoopte. Behandelaar stopte (ging weg) en ik kreeg iemand anders.
Nog in die zelfde tijd 'werd wakker' wat er als kind al wel zat. Een probleem met eten.. dit ontwikkelde zich heel snel. En duurt nu na 3 jaar nog voort, ik heb het nu aardig onder controle. Maar ook de hulp daar binnen een eet-kliniek was een ramp. Een enorm dominante vrouw die mij hielp, ik deed me best echt. Maar volgens haar niet genoeg. Ik ben er abrupt mee gestopt, voelde me er niet goed meer bij.

Het is lang goed gegaan (met downs). Maar de laatste ging het eten weer bergafwaarts. En voel ik me steeds minder gelukkig, met mezelf, met het verleden, (vreet)eetbuien, voel me niks waard, mislukt etc. Het voelt alsof alles mijn schuld is. Ik heb weinig vertrouwen in mensen, vriendschappen en relaties zijn soms moeilijk (er is ongetwijfeld nog meer). Ook ben ik weer aan het sporten in de sportschool. Helaas waar ik al bang voor was; let op mijn verbrande calorieën.. ik doe me best rustig aan te doen en niet (weer) door te slaan. Ik weet dat ik het kan, maar het is moeilijk.

Afgelopen week brak ik en heb ik alles verteld. De dokter de dag erna gebeld en ben doorverwezen (er werd door een therapeut waar ik in contact mee was gedacht aan een persoonlijkheidsstoornis (bij deze afdeling dan ook aanmeld, hier kunnen zijn mijn eetprobleem ook aanpakken). Er wordt door haar bijvoorbeeld gedacht aan Borderline). Nu moet ik wachten op een brief die ik thuis krijg. Als ik binnen een bepaalde tijd niks gehoord heb moet ik zelf bellen. Vind het dood eng dit alles uit handen te geven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:41

Poeh dat is wat Pink, succes iig. Ik wil wel zeggen, pas op met die labeltjes, laat je niet te snel iets opplakken. :)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:43

Welkom Pink. Je hebt al een boel meegemaakt zeg.. Hoe oud ben je nu als ik vragen mag? Ik hoop dat je snel hulp krijgt die bij je past!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:46

_Jorine Ik pb je even over mijn leeftijd. Ivm met meelezers zet ik dat liever niet openbaar (liever niet dat iedereen weet wie ik ben). En dat hoop ik ook. Volgens mij hebben wij (heel) lang terug samen in een HK topic gezeten.

Joolien daar pas ik zeker mee op! Ben niet zo van de labeltjes, doen ze te snel vind ik. Eerst maar even de brief afwachten. En dan zie ik wel verder hoe en wat.
Ben jij nog in therapie en hoe gaat dat? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:50

Goed dat je daar wat afwachtend op bent, ik wilde toen ik in therapie kwam juist wel labeltjes opgeplakt krijgen zodat ik medicatie kon krijgen en weer verder kon gaan :P Maar nu weet ik wel beter :P
Ik ben sinds half juli klaar met groepstherapie na 11 maanden en ben nu zonder bandjes aan het zwemmen :) Dat gaat redelijk goed eigenlijk, had de eerste paar weken wel ontwenningsverschijnselen en wat spanning maar nu heb ik bijna geen last van spanningen, dat is wel fijn :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:52

Mag ik vragen waar het vandaan komt dat je dan juist wel een labeltje wilde? En wat goed! Begrijpelijk die ontwenningsverschijnselen, even wennen om er 'alleen' voor te staan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:54

Ik wilde zsm weer van dat klotegevoel af dus ik hoopte dat ik mooi wat pillen kon krijgen zodat ik er weer vanaf kwam :P
Ik was toen ook depressief.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:09

Heb je die pillen ook gekregen? Maar ergens wel logisch. Als je, je zo voelt. Wil je liever dat labeltje. Er aan werken, pillen als het kan en er vanaf zijn. Weg rot gevoel, maar zo (snel) gaat helaas niet.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:10

Dat herken ik ook wel Jolien, ik wil graag een kloppende diagnose zodat ik een verklaring heb voor al mijn problemen.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:11

Je hebt een pb terug Pink!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:11

_Jorine wat is jou diagnose nu? (heb niet alles terug gelezen). Is deze verkeerd gesteld? Omdat je zegt ik wil een kloppende diagnose. Edit: Ik zie je pb!

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:13

Ik heb nu de diagnose dysthyme stoornis en borderline. Borderline ben ik het niet zo mee eens, ik herken wel veel in borderline maar ik ben geen borderliner vind ik. Ik ben juist heel timide en rustig en mijn beeld van borderliners is dat ze heel extreem zijn juist. Dysthyme stoornis ben ik het wel mee eens.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:28

Ik meld me ook aan.
Na een tijd therapievrij geweest te zijn, terug opnieuw begonnen eerst met de bedoeling van gewoon een of enkele boostersessies te krijgen. Uiteindelijk ben ik toch weer al een tijdje terug bezig....

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:00

Wat je vaak ziet is dat een probleem na een tijd, soms jaren, weer terug komt.
Dat is omdat het dieper in de ziel verder verwerkt wordt.
Daarom is dat ook geen falen, maar de natuurlijke gang van zaken.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:54

Welkom Ikkke.

Ik heb gister een eindeloos lange mail gestuurd naar mijn therapeute :=
Morgen zie ik haar weer en vanmiddag mijn psychiater.

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:23

ik ben er ook weer donderdga is die vrouw voor het laatst komen praten ,over een maand of zo komen er weer anderen praten en die kom dan alleen voor mijn.vandaag eerste school dag gehad het was best wel moeilijke omdat ik rond december naar een andere school moet

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:21

Hoi hoi,
Ik ben al jaren bezig..
Heb individuele gesprekken met psychologen gehad, heb gesprekken gehad met iemand van stichting huiselijk geweld..
Heb bijna een jaar in opname gezeten, was heel intensief! Hier leerde je ook uiteindelijk op eigen benen te staan.
Had daar drama, muziektherapie, psychotherapie, iets richting werk, koken en nog wel meer dingen hoor..
Nu heb ik 1 keer per week beeldende therapie, en 1 x per week traumaverwerking ( kom even niet op de naam) als je ergens over wilt praten of iets wilt weten mag je altijd een Pb sturen :)

Groetjes

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:30

Ik mag een beetje afbouwen met mijn meds! :):)
Hoop dat het goed gaat, maar mijn psychiater heeft er vertrouwen in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 23:49

Top Jorine! Dat gaat vast goedkomen! :)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:03

Heb even niet bijgelezen. Momenteel alleen internet via telefoon.
Terug van vakantie, zondag 3 jaar geleden dat ons zoontje dood werd geboren, vandaag definitieve pijnblokkade gehad waar ik heel wat tranen heb gelaten. En nog ben ik emotioneel. Ik ben niet kleinzerig maar wat deed dit zeer. Lig nu op mijn buik nog bij te komen. Zodra ik me weer beter voel en internet heb (vrijdag a.s. ) praat ik weer mee.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:48

Dat komt vast goed Jorine.

Ik mag best wel zeggen dat ik vandaag een goede dag heb :D , waar ik best wel blij om ben. Deze ochtend een klein uurtje ontspannen gereden met m'n pony en zonet een eerste sessie AAT (animal assisted therapie) samen met mijn hond gehad. We vonden het beiden best wel fijn om te doen en ik denk wel dat het me verder kan helpen.
Het voelt zo goed om eindelijk terug wat meer ontspannen te zijn dan de voorbije tijd...

Anoniem289

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:55

Joolien hoe is het eigenlijk met jou?

_Jorine schreef:
Ik mag een beetje afbouwen met mijn meds! :):)
Hoop dat het goed gaat, maar mijn psychiater heeft er vertrouwen in.

Komt helemaal goed Jorine, ookal zullen er wat tegen slagen zijn :)

De laatste paar dagen ging het hier eigenlijk wel super goed! Maar ik merk aan mezelf dat het een soort masker is. Vandaag een enorme discussie gehad met een leraar en praten wil ik niet. Nouja, eigenlijk weer wel. Maar mijn emoties zijn zo moeilijk te uiten en ze komen zo ineens. Dat ieder woord wat iemand ook zegt helemaal verkeerd kan zijn en ik enorm kwaad kan worden.
Eigenlijk wil ik wel weer naar een psycholoog maar ik ben zo bang dat het woordje depressief valt en dat wil ik niet/durf ik niet aan te horen omdat ik niet depressief wil zijn.
Het gaat goed met mij, of eigenlijk moet het goed gaan met mij.
Sorry voor de verwarrende post.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:39

Miranda40 schreef:
Heb even niet bijgelezen. Momenteel alleen internet via telefoon.
Terug van vakantie, zondag 3 jaar geleden dat ons zoontje dood werd geboren, vandaag definitieve pijnblokkade gehad waar ik heel wat tranen heb gelaten. En nog ben ik emotioneel. Ik ben niet kleinzerig maar wat deed dit zeer. Lig nu op mijn buik nog bij te komen. Zodra ik me weer beter voel en internet heb (vrijdag a.s. ) praat ik weer mee.

:(:)
Hoe gaat het vandaag?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:22

Ik voel me zwak. Of dat de sterke ik uit me is gehaald. Ben ontzettend emotioneel. Wil graag alleen zijn.
Duurde lang voordat ik gisteren kon slapen. Had pijnmedicatie maar voordat die aanslaan. Mijn voet tintelde waardoor ik onrustig werd. Vandaag een klein stukje gefiets maar dat ging niet echt maar ik wil zograag even weg, even afleiding. Thuis ga ik weer zitten malen.