[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:18

Havermout pap met een (halve) appel en kaneel en wat rozijntjes.. :~ :~

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:21

bah havermout :r .

Ik eet nu wat vaker in de middag yoghurt met een handje cruesli er in. Ik weet dat er meer suikers in zitten maar deze verbruik ik dan ook wel weer.
Ik eet namelijk verder niet veel suikers en gebruik alleen zoetstof en drink ook geen frisdrank of eet geen snoepgoed.

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:10

weten jullie of dat soort sapjes (sinaasappelsap) ook slecht zijn ivm suikers en koolhydraten?
wat is naast water en thee wel een goed drankje?

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:58

De sapjes zitten meestal bomvol suikers en zijn dan ook vaak net zo slecht als frisdrank. Rivella is volgens mij wel een gezond alternatief. Daarnaast heb je crystal clear waar zo goed als geen calorieën in zitten, maar daar moet je weer uitkijken voor de aspartaam. Af en toe een glaasje zelfgeperst fruitsap of een smoothie is ook prima, maar wederom met mate omdat de hoeveelheid suikers wel hoog is.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:05

Met water en thee kan je zoveel verschillende kanten op, maak eens een keertje ijsthee of doe in je water een schijfje citroen :9

Ik drink niks anders meer dan water/thee :))

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:06

Heel gezond Lynndenise :) al die aspartaam rommel is echt slecht voor je, en kan t afvallen ook stil leggen..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:09

Precies, ik drink vanaf Januari al niks anders meer, in Juni had ik voor het eerst een cola light en ik spuugde dat bijna over mn vriend uit. Wat een vies spul zeg :') _O- Na 1 slokje heb ik mn flesje water uit mn tas erbij gepakt :Y)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:10

ik drink tegenwoordig ook alleen maar water of thee, vroeger dronk ik heel veel crystal clear, en cola of sinas.. nu helemaal overgestapt op het water, zo af en toe melk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:28

Oh cola light is iets wat ik wel echt graag weg drink en het liefste veel ook.. zo lekker. :=

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:48

Dianta schreef:
Welkom Glitfaxi.

Proficiat purny. Hoeveel moet er nog af?

Iinge_ bedoel je 2 tot 3 broodjes of twee derde broodje? Ik herken dat hongergevoel! Ik weet niet hoeveel je drinkt? Als ik regelmatig door de dag drink, lijk ik minder trek te hebben. Dat kan ook aan mij liggen. :') Maar ik heb ooit ergens eens gelezen dat je lichaam honger en dorst kan verwarren. Geen idee of het dus waar is maar je kan het eens proberen! Je lichaam heeft minstens 1.5 liter water per dag nodig.

Twee tot drie broodjes, sorry dat ik zo onduidelijk ben. Ik drink altijd te weinig, zit nu op bijna 1 liter water per dag. Wat al een stuk meer is dan vroeger. Ik zat tot aan een half jaar geleden op twee glazen water max per dag, toen had ik ook constant blaasontstekingen. Veel drinken vind ik moeilijk maar ik ben het nog aan het opbouwen :)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:50

Rebeccaa schreef:
Oh cola light is iets wat ik wel echt graag weg drink en het liefste veel ook.. zo lekker. :=

Oh daar moet je mee oppassen want cola light maakt je dikker dan gewone cola. Dit komt doordat er aspartaam in zit, en dit verstoort het hongergevoel. Daardoor blijf je honger hebben en wil je alleen maar meer eten/drinken.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:51

Iinge_ weet je wat ik vroeger at en dronk

O Yoghurt met muslie(HEEL VEEL!) meer muslie als yoghurt
T snacks
M vaak naar de bakker of mama kwam met een te slecht broodje :P
T snacks
A Aardappels groente vlees en KETCHUP of Curry en alleen hier dronk ik 2-3 glazen crystal clear bij
T snacks koffie met gebak of koekje of chips ect.

super ongezond dus!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:55

Ik at vroeger ook heel slecht hoor! Wit brood met heel veel jam, chocoladepasta, hagelslag. Veel chips, koekjes e.d. 1 fles cola per dag.. Niet zo gek dat ik op een gegeven moment bijna 110 kg woog :D

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:57

haha dat is erg ongezond inderdaad.
Ik ook hoor, toen ik nog in de groei was was het :
O: Twee boterhammen met de hoeveelheid hagelslag voor 7 boterhammen
T: Koekje
M: Supermarkt kroket/frikandelbroodje
T: Veel snoep/ships
A: Aardappels groente vlees (enige gezonde maaltijd van de dag)
T: Koekjes

Verder dronk ik alleen maar frisdrank en sapjes.
Toen stopte ik met groeien en werd ik ineens dikker en dikker.
Gelukkig is er van dat gewicht en die eetgewoontes niets meer overgebleven.

Zo maar eens even ontbijten, twee boterhammen met een eitje is wel een goed plan. :)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:04

Mag ik me ook melden??
Ik heb momenteel ook weer de drive gevonden om af te vallen.
Woog de laatste keer dat ik een weegschaal stond 85 kilo en ben 1.77
Ben sinds vorige week zaterdag aan shakes ( Wellmix) van een winkel in duitsland absoluut niet duur http://www.rossmann.de/qualitaetsmarke/well-mix.html dan heb ik de Diätdrink vanille ( kost iets van €6,- )

Hiervan drink ik s'ochtends 1 en s'middags 1 en heel sporadisch 1 broodje erbij, tussen door verspreid, twee nectarines, worteltjes en dan s'avonds gewoon warm eten en s'avonds nog een stukje fruit als ik er zin in heb.
Ik voel me er goed bij en hou het goed vol, nu nog hopen dat er ook kilo's af gaan haha, heb nog niet weer op een weegschaal gestaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:14

Ik drink Crystal Clear. Maar dat is omdat ik dat lekker weg kan drinken. Waar je wel mee op moet passen is Roosvicee 50/50. Vroeger dronk ik veel Redbull, maar aangezien er 16 klontjes suiker in een blikje zitten, heb ik dat maar opzij gezet. Ben nu echt meer gemotiveerd nu die eerste kilo's eraf zijn :D

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:15

hallo :wave:
hoeveel wil je in totaal afvallen? ik ben namelijk volgens mij even lang :P

qua shakes weet ik niet of die echt goed zijn, heb er wel eens wat van gehoord dat dat niet goed is, zal het ff voor je opzoeken waar ik dat heb gevonden

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:18

Shakes zijn niet slecht, maar alleen op shakes leven is een crash dieet ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:18

Ik heb vorige week echt véél lekkers gegeten (receptjes trouwens gevonden bij Albert Heijn!)

Dit waren toch wel de toppers én ze zijn light te maken!

- taco's met milde salsasaus en kippenblokjes met een slaatje bij
- volkoren pasta met tonijn en doperwten, daar een zakje tomatensoep van de AH over en in de oven! Heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:40

Iinge_ schreef:
Rebeccaa schreef:

Oh daar moet je mee oppassen want cola light maakt je dikker dan gewone cola. Dit komt doordat er aspartaam in zit, en dit verstoort het hongergevoel. Daardoor blijf je honger hebben en wil je alleen maar meer eten/drinken.

Ja en dan kies je er zelf voor om extra te gaan eten. Ik maak die keuze vervolgens niet, om extra te eten dus ik vind 't wel best eigenlijk. Je doet nu net alsof het een feit is dat je van cola light dikker wordt maar dat is niet zo. uiteindelijk prop je vervolgens dan zelf nog weer dat extra eten in je mond.. als je dat niet doet maakt het je echt niet dikker.

Gezond is het overigens niet, maar ja..

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:01

Myrna_Kyra schreef:
hallo :wave:
hoeveel wil je in totaal afvallen? ik ben namelijk volgens mij even lang :P

qua shakes weet ik niet of die echt goed zijn, heb er wel eens wat van gehoord dat dat niet goed is, zal het ff voor je opzoeken waar ik dat heb gevonden

Ik wil toch wel 10 kilo kwijt :D

Ik leef niet alleen op shakes hoor, althans in de weekenden wil ik gewoon een broodje eten s'ochtends en s'middags. En wil uiteraard mijn warme maaltijd gewoon behouden, daar ben ik veel te dol op.
Ik heb nog al snel honger ook na het eten van brood en met die shakes heb ik er eigenlijk niet zoveel last meer van.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:24

Rebeccaa schreef:
Iinge_ schreef:

Ja en dan kies je er zelf voor om extra te gaan eten. Ik maak die keuze vervolgens niet, om extra te eten dus ik vind 't wel best eigenlijk. Je doet nu net alsof het een feit is dat je van cola light dikker wordt maar dat is niet zo. uiteindelijk prop je vervolgens dan zelf nog weer dat extra eten in je mond.. als je dat niet doet maakt het je echt niet dikker.

Gezond is het overigens niet, maar ja..

Ik probeer alleen te zeggen dat je ermee op moet passen, en je kunt dan beter een gewoon colatje drinken dan een cola light.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:31

Tja vind jij, dat vind ik dan weer zonde van zoveel kcal.. dan eet ik liever wat extra's voor die kcal.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:44

Iinge_ schreef:
Iinge_ schreef:

Ik probeer alleen te zeggen dat je ermee op moet passen, en je kunt dan beter een gewoon colatje drinken dan een cola light.

Dat is dan weer niet waar. Rebecca heeft wel gelijk, qua hongergevoel daar ben je zelf bij of je daar aan toegeeft of niet, alleen veel aspartaam is gewoon niet goed voor je, net als gewone cola.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:47

Wat ik zou aanraden is 1 of 2 glaasjes iets anders als je 1,5 liter water op hebt ;Y)
Maar iedereen moet hierin zijn eigen keuze maken :)
2 liter cola/cola light/Chrystal Clear is gewoon ongezonder dan 2 liter water, of je hierin toegeeft of niet; op zwakke momenten zal je eraan toegeven en als het dan aan je aspartaam ligt kan je jezelf wel voor je kop slaan ;)