[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:18

Zwitsal schreef:
Ik heb ook weer een beetje bloedverlies nu 2 dagen.
Ayasha: ik moet dus maar wat nieuwe creativiteit op gaan doen met m'n legging-outfits want die buikpijn kan nog wel een tijdje aanhouden? :p zucht haha

Jep, dat kan nog wel even... :) Geduld is een schone zaak bij het spiraaltje... (ik heb er ook zo weinig van. _O- Dus ik begrijp je gevoel wel)

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:56

hoi meiden!

Tijdje niet gepost, druk druk geweest.
Maar ik moet zeggen dat mijn spiraal nog steeds wel wat gezeur geeft hoor! -O-
Ben nog steeds onwijs hard ongesteld, veel helderrood bloed.
Wordt elke morgen wakker met gigantische buikpijn, wat pas tegen eind van de middag echt weg trekt.. -O- Begin me ook redelijk slapjes te voelen in mijn lichaam moet ik zeggen. Weet ook niet zo goed wat ik nu moet doen. Probeer al lekker veel vitaminen te eten enz.
Ach, tis pas dag 12, dus ga er vanuit dat het wel over gaat hahah :+
Laatst bijgewerkt door AnoukS_ op 21-11-12 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:02

Pas dag 12.. dan is het logisch dat je nog klachten kunt hebben.
Heb je pijnstillers? Aleve feminax werkt erg goed, sochtends gewoon 1 innemen :) Dan zakt de pijn direct af en kun je rustig verder met je dag. :)

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:05

Ja daarom, maar had voor het weekend goede hoop, toen ging het net iets beter, maar dat het nu opeens weer zo heftig is, is minder :)
Ik ben op zich niet zo van het pijnstillers slikken, doe het eigk dus ook niet.. O:) Maar is misschien wel verstandig om smorgens in ieder geval mee te beginnen, kan ik de rest van de dag op teren ja.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:07

Tsja.. of de hele ochtend pijn hebben of gewoon even tijdelijk iets innemen zodat je de rest van de dag geen last meer hebt. ;)

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:08

Hahaha precies :P Ik moet ook even niet zo eigenwijs doen haha :)
Staat er trouwens bij hoe lang je maximaal die aleve mag slikken in dagen achter elkaar? :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:11

AnoukS_ schreef:
Staat er trouwens bij hoe lang je maximaal die aleve mag slikken in dagen achter elkaar? :)

Geen idee.. Let ik niet zo op :)
Ik pak het wanneer ik het nodig heb (Wel goed eten vantevoren!)

Maar gebruik ze al even niet meer :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:21

AnoukS_ schreef:

Als je ze niet weken achter elkaar gebruikt zal het volgens mij wel meevallen. (tenzij je al last van je maag hebt? )
Wel idd eten van te voren, aleve (naproxen, en alle andere nsaid's) is niet zo goed voor je maag. Dus mocht je last van je maag krijgen (misselijk of bijv maagzuur oid ) dan sowieso stoppen.

Aleve helpt ook de bloeding een beetje te remmen. En het verminderd de krampen dus dan krijgt je baarmoeder een beetje rust.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 02:15

Hoi!
Ik ben 15 jaar en gebruik de pil, dit omdat ik altijd veel rugpijn en buikpijn had en veel bloed verloor als ik ongesteld was.(ben ervoor naar de dokter geweest em die raadde mij dit aan)
Dat is nu gelukkig niet meer zo, ik ben pijnvrij en verlies weinig. Ik ben er zelf heel tevreden mee.
Maar nu vertelde iemand mij dat ze dacht aan endometriose( ik weet niet of ik het goed schrijf)
En dat ik met de pil alleen maar mijn eigen lichaam voor de gek hou, en dat ik er niet aan moest beginnen zolang ik nog niet sexueel actief ben.
Nu vond ik het nogal overdreven om meteen uit te gaan van endometriose enz, (ik had wel veel pijn, maar ach ik ben heus niet de enige) dus heb me niet veel van de reactie aangetrokken.
Maar net las ik het weer, en zat toch te twijfelen dus vraag ik het maar even hier..
Wat vinden jullie van de pil op mijn leeftijd?
En doe ik er goed aan om hem te slikken?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:27

Ik heb een vraag...ik heb vorige maand mijn pil doorgeslikt, ik heb nu dus 2maanden geen stopweek... Nou voel ik me al 2 dagen ongesteld...( ik ben dit niet :') ) maar ik heb gewoon dat gevoel in me buik....
Nou wil ik as week echt geen stopweek inlassen maar ik ben bang dat ik as week/maand last krijg van doorbraakbloedingen. Is die kans groot en wat kan ik het beste doen? :')

Ik wilde al de pil vaker door gaan slikken, omdat ik nu wel duidelijk merk dat ik me beter voel en niet telkens van die schommel wisselingen met mijn emoties..

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:37

Ben alweer 2 maanden niet ongesteld geworden.. gok dat er nog wel 1 maand bij komt.
Hebben meer mensen dit? ( die rond de 25 zijn en niet aan de pil?) zo onregelmatig..
Je zou denken dat het na een tijdje toch wel regelmatig word maar niet dus.

Ik ben wel een tijd aan de pil geweest maar al 2 jaar niet meer en om er nu weer mee te beginnen lijkt me niet echt gezond aangezien ik rook? de zwaardere pil kreeg ik hoofdpijn van dus die sowiso niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:49

xMarloes: of jij wel of geen doorbraakbloeding gaat krijgen is onmogelijk te zeggen voor ons. De één kan de pil 8 maanden doorslikken zonder een druppel bloedverlies en de ander breekt na 2 strips al door. Het gevoel van ongesteld zijn door je pil heen herken ik overigens wel, dat heb ik ook weleens gehad toen ik de pil nog gebruikte. Dat kan onder invloed van hormonen zijn en hoeft dus niets te betekenen. Als je zeker wilt zijn las je een stopweek in, wil je dat niet dan is het echt een kwestie van afwachten of je daadwerkelijk gaat bloeden.

mymy schreef:
en alweer 2 maanden niet ongesteld geworden.. gok dat er nog wel 1 maand bij komt.
Hebben meer mensen dit? ( die rond de 25 zijn en niet aan de pil?) zo onregelmatig..
Je zou denken dat het na een tijdje toch wel regelmatig word maar niet dus.

Nope, geen ervaring mee. Vanaf mn 12e ben ik ongesteld geworden en sindsdien heb ik er altijd de klok op gelijk kunnen zetten :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:54

Mars; dankjewel :) Kunnen jullie inderdaad niet weten, maar bedoelde het wat meer wat anderen als ervaring hebben :) Dan ga ik het denk afwachten en hopen dat het niet gebeurd.
De vorige keer gebeurde het namelijk wel...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:02

Ik snap hem :j
Wellicht kun je anders meteen een stopweek nemen? Dan heb je je menstruatie en ben je er meteen weer van af. Het voordeel is dan dat je enige inspraak hebt in wanneer je het wordt in plaats van dat je moet afwachten en het op een heel ander moment komt. Maar dat is uiteraard aan jou, jij kent je eigen lichaam het allerbeste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:02

Pff, zit nu op dag 15 van het spiraaltje. Tot nu toe alleen maar positief, geen bloedverlies en bijna geen buikpijn *\o/* .
Moet binnenkort weer ongesteld worden en nu ineens is mijn lijf het niet meer zo eens met het spiraaltje -O- . Begin mega krampen te krijgen. En ik was er nog wel zo blij mee.

xMarloes: ik slikte voorheen de pil meestel 4-5 maanden door, soms had ik ook een paar dagen het gevoel alsof ik ongesteld was, maar heb tussendoor eigenlijk nooit doorbraakbloedingen gehad. Volgens mijn ha is een stopweek eigenlijk alleen maar sponsering van de maandverband- en tamponfabrikanten. Voor een vrouw is het helemaal niet noodzakelijk om elke maand een stopweek te houden.

mymy: ik ben eens een paar jaar lang gestopt met de pil vanwege bijwerkingen (was toen begin 20, auw, klinkt alsof ik nu echt heel oud ben :+ ), ik ben toen het eerste jaar helemaal niet ongesteld geweest en het tweede jaar enorm onregelmatig, met tussenpozen van maanden soms. Misschien eens een ander merk pil proberen? Per merk kan het enorm verschillen hoe je er op reageert en of je last hebt van bijwerkingen. En anders zijn er tal van andere anti-conceptiemiddelen die je kan gebruiken (als je iets wil gebruiken).

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:06

Mars schreef:
Ik snap hem :j
Wellicht kun je anders meteen een stopweek nemen? Dan heb je je menstruatie en ben je er meteen weer van af. Het voordeel is dan dat je enige inspraak hebt in wanneer je het wordt in plaats van dat je moet afwachten en het op een heel ander moment komt. Maar dat is uiteraard aan jou, jij kent je eigen lichaam het allerbeste.

Zou ik nu gewoon (moet nog 3 pillen uit mn hoofd ) die nu niet meer innemen, maar over 7 dagen dan weer? en dan achter die 3 de nieuwe pilstip aan?

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:51

Tessya schreef:
mymy: ik ben eens een paar jaar lang gestopt met de pil vanwege bijwerkingen (was toen begin 20, auw, klinkt alsof ik nu echt heel oud ben :+ ), ik ben toen het eerste jaar helemaal niet ongesteld geweest en het tweede jaar enorm onregelmatig, met tussenpozen van maanden soms. Misschien eens een ander merk pil proberen? Per merk kan het enorm verschillen hoe je er op reageert en of je last hebt van bijwerkingen. En anders zijn er tal van andere anti-conceptiemiddelen die je kan gebruiken (als je iets wil gebruiken).

Moet je voor de pil eigenlijk nog steeds een recept hebben? of kun je die gewoon kopen?
wat is een lichte pil maar toch ook helpend voor acnee?

Zit er toch aan te denken om er weer mee te beginnen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:53

Voor de pil moet je nog steeds even langs de HA voor een receptje :j
Pillen die bekend staan om goed te werken bij acne zijn Diane en Yasmin. De laatste heb ik ook gehad en was er erg tevreden mee.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:58

Mars schreef:
Voor de pil moet je nog steeds even langs de HA voor een receptje :j
Pillen die bekend staan om goed te werken bij acne zijn Diane en Yasmin. De laatste heb ik ook gehad en was er erg tevreden mee.

Ja maar daar krijg ik hoofdpijn van ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:42

Dan moet je even advies aan je HA vragen, die kan je beter informeren.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:45

Bedankt voor het geen antwoord geven op mijn vraag.
Ik maak me er zorgen over maar ik zoek het wel zelf op op google >;)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:07

Mars schreef:
Dan moet je even advies aan je HA vragen, die kan je beter informeren.

Ik ga niet graag naar de ha :P
xZiva_ schreef:

Niet iedereen heeft een antwoord hé...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:11

xZiva_ schreef:

Tsjongejonge...... Je kan ook wat meer geduld hebben!
En als je je echt zorgen maakt bel dan je huisarts op!

Om antwoord te geven op je vraag : Ik kan er geen antwoord op geven! Ik ben op mijn 14e begonnen met de pil omdat ik altijd doodziek werd in een stopweek.
Inmiddels een maandje over naar een spiraal! En die bevalt prima!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:13

Je zult toch moeten als je aan de pil wilt, zonder recept lukt dat ook niet. ;)
Kun je meteen vragen wat voor pil het beste bij je zou passen, ik denk dat de HA dat een stuk beter kan beoordelen dan wij vanachter onze schermpjes.

xZiva: ik weet geen antwoord op je vraag vandaar. Maar als je HA endometriose zou vermoeden op basis van je verhaal dan neem ik toch aan dat hij verder onderzoek zou doen en je niet zomaar een pil meegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:04

xZiva_ schreef:
Hoi!
Ik ben 15 jaar en gebruik de pil, dit omdat ik altijd veel rugpijn en buikpijn had en veel bloed verloor als ik ongesteld was.(ben ervoor naar de dokter geweest em die raadde mij dit aan)
Dat is nu gelukkig niet meer zo, ik ben pijnvrij en verlies weinig. Ik ben er zelf heel tevreden mee.
Maar nu vertelde iemand mij dat ze dacht aan endometriose( ik weet niet of ik het goed schrijf)
En dat ik met de pil alleen maar mijn eigen lichaam voor de gek hou, en dat ik er niet aan moest beginnen zolang ik nog niet sexueel actief ben.
Nu vond ik het nogal overdreven om meteen uit te gaan van endometriose enz, (ik had wel veel pijn, maar ach ik ben heus niet de enige) dus heb me niet veel van de reactie aangetrokken.
Maar net las ik het weer, en zat toch te twijfelen dus vraag ik het maar even hier..
Wat vinden jullie van de pil op mijn leeftijd?
En doe ik er goed aan om hem te slikken?

Wie heeft je gezegd dat ze dacht aan endometriose? Alleen een gyn kan vaststellen of je endometriose hebt, dmv een (inwendige) echo of een kijkoperatie. Bij mij is begin dit jaar endometriose vastgesteld. Hier is geen behandeling voor. Wel kan je de klachten onderdrukken dmv hormonen (pil, spiraaltje of altijd zwanger zijn :+ ). De pil zou je dan altijd moeten doorslikken.
Bij twijfel zou ik als ik jou was eens contact opnemen met je ha en laten doorverwijzen naar een gyn.

Als het modig is, vind ik persoonlijk het niet erg om op jouw leeftijd de pil te slikken, dat deed ik toen ook al.

En nou niet meer boos zijn dat je geen antwoord op je vraag hebt gehad :+ .