xZiva_ schreef:Hoi!
Ik ben 15 jaar en gebruik de pil, dit omdat ik altijd veel rugpijn en buikpijn had en veel bloed verloor als ik ongesteld was.(ben ervoor naar de dokter geweest em die raadde mij dit aan)
Dat is nu gelukkig niet meer zo, ik ben pijnvrij en verlies weinig. Ik ben er zelf heel tevreden mee.
Maar nu vertelde iemand mij dat ze dacht aan endometriose( ik weet niet of ik het goed schrijf)
En dat ik met de pil alleen maar mijn eigen lichaam voor de gek hou, en dat ik er niet aan moest beginnen zolang ik nog niet sexueel actief ben.
Nu vond ik het nogal overdreven om meteen uit te gaan van endometriose enz, (ik had wel veel pijn, maar ach ik ben heus niet de enige) dus heb me niet veel van de reactie aangetrokken.
Maar net las ik het weer, en zat toch te twijfelen dus vraag ik het maar even hier..
Wat vinden jullie van de pil op mijn leeftijd?
En doe ik er goed aan om hem te slikken?
Wie heeft je gezegd dat ze dacht aan endometriose? Alleen een gyn kan vaststellen of je endometriose hebt, dmv een (inwendige) echo of een kijkoperatie. Bij mij is begin dit jaar endometriose vastgesteld. Hier is geen behandeling voor. Wel kan je de klachten onderdrukken dmv hormonen (pil, spiraaltje of altijd zwanger zijn
). De pil zou je dan altijd moeten doorslikken.
Bij twijfel zou ik als ik jou was eens contact opnemen met je ha en laten doorverwijzen naar een gyn.
Als het modig is, vind ik persoonlijk het niet erg om op jouw leeftijd de pil te slikken, dat deed ik toen ook al.
En nou niet meer boos zijn dat je geen antwoord op je vraag hebt gehad
.