Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonfish13 schreef:Ik heb bij een van de filialen van het Runningcenter schoenen gekocht, Waalwijk heeft een sportpodoloog in dienst.
Dan maken ze eerst filmpjes van je lopen, met je huidige schoenen, en met je blote voeten, voetafdruk bekijken ed.
Vervolgens krijg je schoenen aan, ad hand van de resultaten van de filmpjes en de afdruk.
Ik heb Asics aan gehad en Brooks, maar de Asics waren niet echt voor mijn gewichtsklasse.
Ze gaan er meestal van uit dat mensen met scheve voeten ook een stuk zwaarder zijn, ben ik dus niet.
En dan is de schoen een stuk stugger, dus dat liep niet fijn.
Daarna bleken de Brooks niet afdoende voor mijn afwijking, en heeft hij ze nog extra aangepast.
Dus de binnenzool eruit en die aangepast met een extra verhoging voor mijn scheenbeenspier waar ik last van had.
Dat kwam omdat ik nog teveel naar binnen zakte, met anti pronatie schoen.
Kostte ook niet de hele wereld, 130 euro voor de schoenen en 30 euro voor podologisch consult plus aanpassing.
Ik ben ook bij een andere sportzaak geweest, maar zij konden me niet helpen met deze afwijking.
Had altijd last van mijn knieen en voornamelijk mijn schenen die ontzettend snel opspeelden.
Rust, weer lopen en binnen 3 trainingen weer hommeles.
Nu loop ik volledig pijnloos.