[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:44

Dan zou ik eerst gegrilde of gebakken zalmmoot proberen, dat is ook vleziger van structuur zeg maar.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:48

Yelly schreef:
Trouwens, even off-topic, heb nu al drie dagen dat ik 's ochtends of al 's nachts onwijs duizelig wakker word, echt totaal niet prettig :n Zo duizelig, dat ik niet eens normaal naar de badkamer kan lopen. Gisteren was het het ergst, toen werd ik enorm duizelig wakker, zat ik helemaal te trillen en te zweten, had ik last van hartkloppingen en was ik kotsmisselijk (moest ook overgeven). Na dik een uur voelde ik me alweer een stuk beter, maar lekker wakker worden was het niet :n Ik moest en zou per se naar mijn paard (zadelpasser kwam) en eenmaal buiten ging het wel weer :)

Vanochtend werd ik weer zo duizelig wakker, evenals eergister, maar het duurde wel wat minder lang (voel me wel nog steeds heel licht in m'n hoofd) en er waren niet van die nare bijverschijnselen.

Iemand enige idee waardoor dit kan komen? Ik eet normaal gewoon vijf porties op een dag en drink weinig tot geen alcohol momenteel. Een paar maanden eerder heb ik hier ook eens een week lang last van gehad (duizeligheid in bed, zodra ik ging liggen). Afgelopen maand ben ik wel vrij hard van een paard gevallen (op m'n hoof en nek), daaraan hield ik een hersenschudding over. Maargoed, hier heb ik de laatste drie weken verder ook geen last van gehad in de zin van duizeligheid, ik had alleen wat meer hoofdpijn en de eerste week veel spierpijn!

Iemand een idee :)? Als het aanhoudt ga ik wel naar de dokter, maar ik ben niet iemand die onmiddellijk naar de huisartsenpost rent ;)

Heb je een bloeddrukmeter in de buurt??? controleer die als je zo duizelig wakker wordt. Of je hebt te weinig suiker...

Ik ben 3 kilo kwijt door enkel na 8 uur niks meer te eten en minder te snoepen *\o/* Wel over een tijdspanne van 3weken... maar ben er blij mee!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:59

Nee, maar misschien wel een goede idee om eens te (laten) controleren :)

Netjes, Webster!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:00

Netjes webster543!
Ik ga me morgen weer ff wegen..

Wel beetje rot.. Mn moeder is morgen jarig.. En die geeft haar verjaardag.. Gelukkig rond 11 tot 3 ongeveer.. Dus ik heb besloten dat ik na 12 uur ga.. Eerst ff goed eten thuis.. Dan moet het vol te houden zijn..
Ik heb wel gezegd dat ik een gebakje meeneem naar huis.. Wat ik dus s'ochtends niet ga eten. Voor morgenavond.. Aangezien ik 1x p.w. wat lekkers mag.. En dat word dus morgen!
Gelukkig deed ze kwarktaart.. Niet al te vet haha!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 02:44

Ik heb het gevoel dat als ik aan het dieeten ben ik inene alles lekker vind en ik overal trek in heb...
Ik loop nu een nachtdienst en tijdens de nachtdienst gaat iedereen patat met frikandellen eten, dan heb ik het ff zwaar! maar ik heb niet genomen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:13

hier een nieuw overzichtslijstje van het dieëten/afvallen:
08-04-2012 81.5 kg
15-04-2012 79.1 kg
22-04-2012 78.1 kg
29-04-2012 76.1 kg
06-05-2012 77.9 kg
13-05-2012 77.5 kg
20-05-2012 72.5 kg

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:15

Netjes zeg, al bijna 10 kilo kwijt! Top! Hoe lang ben jij :)? En wat is je streefgewicht?

Wat is er die laatste week ineens enorm veel af :wow:

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:19

Yelly schreef:
Netjes zeg, al bijna 10 kilo kwijt! Top! Hoe lang ben jij :)? En wat is je streefgewicht?

Wat is er die laatste week ineens enorm veel af :wow:

ik heb het al een paar x gezegd, maar ik ben 163 cm
en wil er ruim 20 kg af hebben.

ik wil zo rond de 60 kg wegen. :j

(ik heb een vriendin op bezoek, logeert even een weekendje bij mij?)
en die doet cambridgedieet, die kan me aardig goed vertellen wat wel en niet kan :) :)

ben blij dat het zo goed gaat *\o/* *\o/*

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:24

Sorry, blijkbaar heb ik een slecht geheugen en ik was wat te lui om terug te gaan zoeken :o

Dat is wel handig, een vriendin met goede adviezen ;)

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:11

Weet iemand een actief HK afvaltopic waar ik mijn lijstjes kan plaatsen? ^^

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:29

Jeetje Ketaki! Wat veel eraf in 1 week! Wat heb je gedaan??

Ik heb de verjaardag overleefd.. Wel zware momenten toen ze met het gebak aankwamen en hapjes en later broodjes gehaktbal.. Zat ik aan mn glaasje water haha!
Maar ik heb een lekker puntje appeltaart meegenomen voor vanavond!
(1x in de week mag ik wat lekkers hebben.. En dat is vanavond :) )

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:45

Dianta schreef:
Weet iemand een actief HK afvaltopic waar ik mijn lijstjes kan plaatsen? ^^

Die mag je hier ook plaatsen, maar dan wel alleen als je er een vraag.over hebt
:D

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:43

jeetje ketaki wat gaat dat snel! wat goed zeg.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:44

Naamloos1 schreef:
Jeetje Ketaki! Wat veel eraf in 1 week! Wat heb je gedaan??

Ik heb de verjaardag overleefd.. Wel zware momenten toen ze met het gebak aankwamen en hapjes en later broodjes gehaktbal.. Zat ik aan mn glaasje water haha!
Maar ik heb een lekker puntje appeltaart meegenomen voor vanavond!
(1x in de week mag ik wat lekkers hebben.. En dat is vanavond :) )

toen me (goede) vriendin er was, hebben we ook wel wat gebak gehad hoor.
en indd zo af en toe een keertje gebak is niet verkeerd.

vaak als ik erge trek heb, ga ik eieren koken ( ik zorg wel dat ik die veelal in huis heb)

en veel water drinken.

varkensvlees laat ik veelal staan, en eet eigenlijk bijna alleen maar vis/rundvlees/kip

vooral rundvlees ( hachee/draadjesvlees) eet ik dan vaak, maak grote porties klaar in 1x en nodig bv me ouders uit om mee te eten.
en als ik nog wat overhoud, doe ik het in bakjes vries ik het nog in/ of als het 1 bakje is zet ik het in de koelkast.

of ik maak een goed gevulde salade.

zelf ijsbergsla fijnsnijden, rode paprika, blikje tonijn en/of zalm

en dan met een zakje dressing wat ik aanmaak met 3 lepels water en 3 lepels olie. :9 :9

en soms ook nog met stukjes kip erdoorheen., die gebakken zijn oid.

en daarbij komt ook dat ik veel wandel. :)

heerlijk is dat :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:45

Ik ga morgenvroeg voor school aan nog even een stuk (hard) lopen denk ik :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 01:32

Vrijdag de 25ste heb ik weer weeg dag. Afgelopen week 4x hardgelopen en 2x +/- 10km wezen skeeleren. Ondertussen in 1week tijd 1,5kg eraf. Vanaf morgen weer fris de week in en hopen dat ik na al het sporten nog wat meer kwijt ben.

Wanneer houd de rest een weeg dag? en doen jullie dat ook eens per week of elke dag :P ?

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 02:41

Goedenavond! Ik weet dat dit een belachelijk tijdstip is, maar toch wilde ik even vragen of ik ook met jullie mag afvallen :)

Ik heb morgenochtend examens dus het is niet heel verstandig dat ik hier nu aan denk, maar goed je moet toch wat als je niet kan slapen.

Ik weeg nu 75.5 kg en ik ben 170 cm lang. Mijn streef is 65, het liefst over 5 weken aangezien ik dan op vakantie ga. Mijn eetpatroon is echt belabberd op dit moment, ik eet zo'n beetje de hele dag door. Het zijn dan niet altijd heel slechte dingen, maar het is wel altijd te veel, waardoor ik gewoon veel te veel kcal binnen krijg. Kwa sport doe ik ook vrij weinig. Omdat ik nu in mijn examenperiode zit, ga ik even niet naar de paarden en af en toe (lees: 1 keer in de week) loop ik wel eens een rondje hard van 20 minuten.

Dit moet veranderen! Na mijn examens, over ongeveer anderhalve week, ga ik op fitness en heb ik lekker niks aan mijn hoofd verder. Dan moet het lukken! Ook ga ik dan weer fanatiek rijden :)

Nou, als ik dan nog een beetje op mijn eten let moet het goed komen toch??

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 06:03

Heel veel succes ILoveMyHorse, vaak is het zo dat als je minder gaat eten je al snel afvalt. Misschien toch zeker elke dag een uurtje bewegen? Als je je houdt aan je 3 maaltijden en daarbij 3 tussendoortjes neemt kom je denk ik al een heel eind :) Succes met je examens!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:57

@ ILoveMyHorse,

welkom in het topic.

als je de hele dag door gaat snaaien, probeer dan ipv chips oid, stukjes komkommer te pakken/ rauwkost.
dat is heel gezond.
en vult dat niet, kook dan maar een paar eitjes, en eet er 1 of 2 op.

van eieren krijg je een vol gevoel, en daar zit niet veel in.

dat mag wel met dieeten.

en ruim 2 liter water drinken.

maar ik vind 75,5 kg voor jouw lengte helemaal niet verkeerd hoor.

waarom zou je nog ruim 10 kg willen afvallen. :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:08

Toch moet je met eieren wel oppassen Ketaki, want het is niet heel bevorderlijk voor je cholesterol..
En een ei bevat evengoed 89 kcal per stuk.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:10

Eieren en cholesterol is allang achterhaald.
Kijk maar eens maar mensen die koolhydraatarm eten, vaak genoeg is hun cholesterol zelfs verbeterd. Er komen nogal wat bewijzen bij dat het het cholesterol geen schade toebrengt. Ik eet ook al bijna een jaar veel eieren.

Met 1.70 75kg wegen ben ik ook niet gelukkig mee hoor (been there, done that). Tuurlijk, het is niet dik, maar fijn voel je je er ook niet bij, snap ik heel goed. Ik ben nu 65kg, ben 2.5kg aangekomen en die wil ik er ook weer af hebben, maar an sich is dit heel mooi bij deze lengte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:17

Negerzoen schreef:
Toch moet je met eieren wel oppassen Ketaki, want het is niet heel bevorderlijk voor je cholesterol..

Maar geen koolhydraten en wel veel eiwitten(Doh :D), dus is niks mis mee.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:54

oei gister heb ik ineens zomaar een hele slechte dag gehad! Heb ik sinds ik al die weken aan t diëten ben nog niet zo erg gehad.. ben helemaal los gegaan:p Deze week dus maar weer heel streng en vandaag ff hard aan de slag in de sportschool..

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:13

Vorige week woensdag woog ik 88.5 en nu vandaag weer 89.5 :( Woensdag is mijn officiele weeg punt dus deze 2 dagen er even flink tegen aan om die ene kilo er weer af te krijgen of meer...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:22

Negerzoen schreef:

en je weet dat er ook dieëten bestaan, die uit eieren bestaan, dus de hele dag door eieren eten :)