Zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

beccy

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:24

haha.. nou ja tis opgelost he..

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:26

CarinaR schreef:
Ik strijk niet, hang zoveel mogelijk strak op en strak opvouwen.

me 2 :')

pubelia schreef:
Bo0tje: dat zijn dus de hormonen ;)

Ik heb vannacht gedroomd dat ik bevallen was van een 4-ling := Ben toch blij dat het er maar 1 is! :D

whaha bij mij zagen ze de eerste keer op de echo drie ophelderingen...
zijn er twee van uitgegroeit..

bo0tjeee schreef:
Meloen, gefeliciteerd!!!

ja gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Tequilaatje schreef:
Hutspot ed gaat echt niet (te vet), uberhaubt alle soorten vlees gaat niet, heel misschien een klein stukje kip.
Bami/nasi is idd te gekruid, groentes over het algemeen is ook niet zo'n best idee, alleen losse (rauwe) worteltjes gaan enigszins met een paar droge piepers. Vandaag heb ik wel 4 happen macaroni op, vrijwel wit maar die heb ik nog binnen voorlopig.

edit: maar kan nou niet zeggen dat ik op deze manier voldoende vitamines/mineralen binnen krijg en zeker te kort ijzer denk ik:(

Ik heb hetzelfde probleem als jij.
ben vorige week in het ziekenhuis geweest ervoor en ze zeiden tegen mij de kinderen nemen toch wel wat ze nodig hebben.
Ik moest wel elke dag een vitaminepil nemen speciaal voor zwangere vrouwen en daar zat genoeg in..

Als ik de hele dag zin in taart heb en ik hou dat binnen mag ik de hele dag taart eten. is dat de volgende dag mac dan eet ik dat lekker.
en niet onzeker worden van mensen die zeggen dat je groente en fruit moet eten, want de gyno's zeggen allemaal dat ik niet bang hoef te worden.

bo0tjeee schreef:
Heeft iemand het topic van Ninita gevolgd? Hun kleine zou problemen hebben met een niertje. Nu blijkt ze 1 nier te hebben die wel goed werkt en de andere nier zijn cystes die niet kunnen klappen oid. Na de geboorte zal dit waarschijnlijk verschrompelen en de ene nier is dan voldoende. Goed nieuws dus!

[MW] 20 weken echo: cysteniertje bij onze dochter

gelukkig zeg!
zou ook zo bang zijn!

beccy schreef:
http://1n2.nl/buitenland/video-schokken ... ts-1n2-nl/

gevonden maar inderdaar schokkende beelden!! man man..arm frummeltje..

;( ;( dat was zeker schrikken..

odetteke schreef:
latnahc2 schreef:
Jeetje odetteke wat een verslag zeg!
Eigenlijk wil ik wel heel graag een foto zien van jullie kleine hummeltje :D

U vraagt, wij draaien!

Afbeelding
En nu ga ik weer snel mijn bakje afgekolfde melk pakken en richting mijn meisje.

wowie ook al zo sweet <3

latnahc2 schreef:
Ook nog even spammen :9
5 dagen oud <3
Afbeelding

so sweet <3

beccy schreef:
hmm zal straks eens gaan meten..
En mijn ventje vind het geweldig dat hij papa wordt, hij is zo trots als een pauw en wil elke babywinkel in. <3

de mijne ook en als hij 's ochtends weg gaat twee kusjes op mijn buik <3

wythlove schreef:
70 cm, wij hebben maar het zekere voor het onzekere genomen. Straks doen ze wel moeilijk over die 3 cm.

aah mijn vraag word beantwoord :D
maar ze zouden toch niet met hun cm kijken of het 70 cm is..

lisch schreef:
de mijne is er wel helemaaal aan toe! net als ik :D we kunnen allebei niet wachten O:) maar moet wel :+
alleen stoor ik me soms over hoe gemakkelijk hij over de bevalling denkt >;) ik zie er als een berg tegenop en als ik daarover begin van vind jij het ook zo spannend dan vind hij dat wel meevallen _-:( dat wil ik niet horen :o

alle mannen denken makkelijk over de bevalling.. ze zouden zelf eens moeten bevallen kijken of ze nog zo praten..

wythlove schreef:
Hier ook bierkratten onder het bed. Ons bed was net 3 cm te laag, grrrr

zouden ze daar moeilijk over doen? wat moet de hoogte zijn?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:59

Ik voel al bijna de hele middag een schoppend meisje in mijn buik. Nu het nog zo zachtjes is, is het echt schattig <3 .

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:05

Ninita schreef:
Ik voel al bijna de hele middag een schoppend meisje in mijn buik. Nu het nog zo zachtjes is, is het echt schattig <3 .

Bij mij hebben ze elke keer disco :')

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:27

Wanneer voelde jullie voor het eerst jullie kindje? Dat lijkt me zo bijzonder!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:41

beccy schreef:
Wanneer voelde jullie voor het eerst jullie kindje? Dat lijkt me zo bijzonder!

Ik nu anderhalve week..
Dus met 12,5 weken, maar moet erbij zeggen dat mijn gyno zei dat je een tweeling eerder voelt dan een eenling, want dat kan rond 16 weken zijn.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:02

Mijn eerste met 18 weken en deze met 15 weken.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 17:05

Ik voelde mijn meisje met 17 weken ongeveer. En dat met de 1e zwangerschap dus m'n VK vond dat wel vroeg, dus dat was wel erg leuk! Ze schopt nu nog steeds zo lekker door. Gelukkig wel redelijk rustig nu. Zaterdagavond zat ze wel onwijs hard te schoppen, je zag m'n hele buik alle kanten op gaan, hihi.

Askim, goeie bijlees actie :)
Ninita, Colli-tal, laat die stommerds er dan een streepie tussen zetten, hihi.

Vriendlief heeft net een pizza in de oven gegooid, hoef ik lekker niet te koken :D Lekker makkelijk! Ik ga ook wat makkelijks eten, zat te denken aan wentelteefjes :9

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:11

Rond de 16 weken dacht ik.

Goh, dacht gisteravond even dat het 'zover' was. Helaas dus, alles is weer rustig!
Eigenlijk moet meneertje nog even 3 dagen blijven zitten totdat de pupjes weg zijn :P

Verder word ik gek van neusverkoudheid, kan daardoor niet slapen en heb zelfs al gegrepen naar de 'verboden' neusspray. Pech dan, wat moet dat moet.

Oh en over dat glas wijn...kan het me helemaal voorstellen hoor. Heb hier vorige week leverpastei opgesnord en daar 4 boterhammen van naar binnen gewerkt (mag nie he), en kan niet wachten totdat ik weer een borrel mag drinken. Ik drink normaal niet, maar nu het niet mag is het wel extra verleidelijk!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:30

Ohhhhh lever, foei...

Het kan me niets schelen dat ze er wat van gezegd heeft, ik heb met mn werk zo vaak gehoord, dat zwangeren 1x een glaasje wijn dronken...
Als ik nou elke dag dat deed, of een heel fles en weet ik veel, ok... maar voelde me en halve misdadiger zowat...
Mijn ethiopische schoonzus at en dronk ook gewoon van alles, nou mn neefje mankeert helemaal niets hoor.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:59

ik voelde met 17 weken ons beebje met achterliggende placenta! <3

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:03

CarinaR schreef:
Ohhhhh lever, foei...

Het kan me niets schelen dat ze er wat van gezegd heeft, ik heb met mn werk zo vaak gehoord, dat zwangeren 1x een glaasje wijn dronken...
Als ik nou elke dag dat deed, of een heel fles en weet ik veel, ok... maar voelde me en halve misdadiger zowat...
Mijn ethiopische schoonzus at en dronk ook gewoon van alles, nou mn neefje mankeert helemaal niets hoor.

Ik ken wel een kind dat veel gedragsproblemen heeft, en dat is volgens mij door de moeder die aan de drugs en alcohol zat tijdens de zwangerschap. Maar dan bedoel ik ook elke dag tot dronken aan toe, dus eigenlijk geen vergelijking.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:09

Ik voelde onze uk ook in week 17 voor het eerst! De placenta ligt achter laag!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:34

Ik voelde t met 16 weken, op precies onze trouwdatum.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:36

Oei, dat durf ik al niet eens meer te zeggen, ik heb werkelijk geen idee, behalve dan dat het vrij vroeg was.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:39

Askim schreef:
lisch schreef:
de mijne is er wel helemaaal aan toe! net als ik :D we kunnen allebei niet wachten O:) maar moet wel :+
alleen stoor ik me soms over hoe gemakkelijk hij over de bevalling denkt >;) ik zie er als een berg tegenop en als ik daarover begin van vind jij het ook zo spannend dan vind hij dat wel meevallen _-:( dat wil ik niet horen :o

alle mannen denken makkelijk over de bevalling.. ze zouden zelf eens moeten bevallen kijken of ze nog zo praten..

Niet zo om stressen en panieken! Tuurlijk, het doet pijn, ik heb ook geroepen dat ik re mee stop en dood wilde, maar de pijn ben ik volledig vergeten, het is zo bijzonder en zon roes, echt, ik zou het morgen zo weer doen alleen al om de ervaring te kunnen herbeleven.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:50

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij enorm is meegevallen. Ik heb inderdaad pijn gehad, als ik te laat was met drukken voor mn shotje deed het ook echt even goed pijn, maar zoals Odetteke zegt ben je veel vergeten zodra je het hummeltje in je armen hebt.

Ik heb wel mijn bevallingsverslag opgevraagd en ben de dag na de bevalling eens goed gaan lezen hoe alles nou is gegaan. Heb doordat hij 7 weken te vroeg was een hoop informatie gemist. Ik vond alles zeer interessant om na te lezen en kan nu ook het beetje pijn wat nog in mijn herinnering zat goed relativeren.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:53

Mijn eerste voelde ik met een week of 22. Ons huidige spruitje voelde ik met 14 weken. Schijnt dat je de tweede eerder voelt. Ook omdat je weet wat voor gevoel het is.

Vanmiddag hele trailer meegenomen voor 1 boekenkast en 2 haakjes :') Achteraf gezien had het waarschijnlijk nog wel in de auto gepast. Volgende keer maar de verpakkingsmaten gaan bekijken. Vieze, kleffe balletjes waren weer heerlijk!

Gelukkig denkt mijn man niet zo licht over de bevalling. Van de eerste ook niet hoor, hij had ontzettend met me te doen op dat moment. Stond ook gelijk voor me klaar toen het circus begon. Ik vond het wel spannend hoe ik zelf zou zijn tijdens de bevalling. Heb een tijdje op de verlos gewerkt en toen heb ik veel uiteenlopende reacties gezien. Vrouwen die emotioneel waren en zich enorm afhankelijk op stelden, vrouwen die alles bij elkaar scholden, vrouwen die een complete dierentuin konden imiteren, had soms wel plaatsvervangende schaamte haha. Gelukkig bleef ik er aardig rustig onder en was ik zo blij dat mn man bij me was! De pijn van de bevalling zal ik nooit vergeten hoor.

@Carina: dat ene glaasje wijn vind ik er ook 1 teveel. Maar goed, dat moet je zelf weten. Wel vind ik het ongepast om haar in je hyves-lijst te hebben wegens de onderlinge relatie. Of ken je haar toevallig nog van je kraamzorg tijd? Leverworst mag toch wel? Enkel in beperkte mate wegens het grote vit A gehalte wat erin zit.

Wij strijken ook niet in huis, sterker nog, we hebben geeneens een strijkplank. Ding hebben we weg gegeven aan mn zwagertje.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:59

schoonmaken, schoonmaken, schoonmaken, schoonmaken!

Ik

moet

schoonmaken!!!!

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:01

Haha hij is leuk! :D

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:26

Heb even anderhalve dag niet opgelet en meteen weer een hele achterstand...

Heb weer 2 hele mooie meisjes voorbij zien komen! En goed dat je op je strepen bent gaan staan hoor Odetteke, zijn ze nou helemaal gek geworden?! Je zou toch verwachten dat je een beetje ondersteuning mag verwachten in het ziekenhuis als je bv wilt geven, maar het lijkt er niet op!

Strijken doe ik ook niet aan, vind ik zonde van mijn tijd, haha! Gelukkig heeft m'n man geen werk waar hij overhemden voor moet dragen!

Ik voel de kleine deze keer sinds de 19e week. Bij de eerste weet ik het niet precies meer, maar duurde volgens mij iets langer omdat de placenta ook er voor lag.

Verder weet ik het even niet meer waar jullie het over gehad hebben... fijne avond allemaal!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:44

Caroline1985Hey meid! dankjewel ik hoop ook dat ze morgen gaan zeggen dat het beter is en wellicht dichtgroeit want maak me toch wel zorgen... in ieder geval bedankt.

Ik lees dat iedereen een hekel heeft aan strijken... IK OOK :+ maar het moet. omdat we een eigen onderneming hebben(horeca) moeten we er altijd netjes bijlopen dus ook in gestreken kleding. heb wel een ultrastoomstrijkijzer op station ideaal en gaat razendsnel gelukkig :D

Ik heb ons kindje gevoeld toen ik net 18 weken zwanger was. apart gevoel dacht dat ik naar de wc moest :')

Citaat:
Vieze, kleffe balletjes waren weer heerlijk!
je bedoeld hopelijk toch wel die zweedse gehaktballetjes he? :')

ik heb vandaag welliswaar gaten in de muren geboord en schilderijtjes en spiegels opgehangen vriendlief verklaarde me voor gek.. :')

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:48

In de kamer waar de honden slapen heb ik witte muren...met relief!...die heb ik net helemaal afgeschrobt. Hartstikke gek.

Ga nu de tuin opruimen en aanharken en dan is het wel weer genoeg voor vandaag.
Vanmorgen binnen al alles gedaan.
Verbaas mezelf haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:54

@strijken: ik dus ook enkel de blouses van mijn vriend en heel soms een spijkerbroek als ie heel gekreukt uit de was gekomen is. Vind het niet heel erg om te doen, maar ik heb altijd wel wat beters te doen dan strijken. :P
@neusspray: die gebruik ik dus wel heel veel. Ik doe alles al volgens het boekje, en ik heb echt geen zin om me nog rotter te voelen omdat mijn neusslijmvlies zo gruwelijk opgezwollen is.
@mezelf: niet meer benauwd geweest, wel onwijs veel pijn in mn rug. Dus boven mn bekken? :? Geen idee hoe ik eraan kom?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:58

Rugpijn schijnt vaak te komen omdat je je gewicht verlegt naar je buik en je lichaam een andere houding moet gaan aannemen. Gaat vanzelf wel weer een beetje weg, om vervolgens weer heel erg terug te komen :D
Tenminste, zo heeft de gyn me dat uitgelegd.

Ik heb ook mijn best gedaan om alles volgens het boekje te doen. Heb een keer of drie wat gegeten of ingenomen wat niet goed was. Na ja, als dat alles is!
Ben zelfs gestopt met roken, iets wat ik nooit gedacht had dat ik het vol kon houden. Ik mis het nog steeds maar het is wel een opluchting.