De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:35

Ik had toen de mazzel dat het betreffende zwembad voornamelijk schoon gehouden werd met ozon, en een relatief klein deel chloor.
Je rook het chloor niet eens, het prikte niet aan je ogen niks.
Suuuperfijn!
Als je inspiratie zoekt voor oefeningen geef maar een gil. :)

Ik duim voor je dat het morgen beter gaat!
Zelf kom ik ook echt van ver, het is hier ook absoluut niet vanzelf gegaan.
Ca 2 jaar geleden was 1x per week naar mijn verzorgpaard al praktisch onmogelijk.
Dan wilde ik eigenlijk 3 dagen later ook, maar hoe ik dat in godsnaam moest doen was elke keer weer de vraag.
De rest speelde zich af in huis.. Meer apatisch staren en worstelen met mezelf dan dat je het nog leven kon noemen.
En de pijn.. Nou daar begin ik niet eens over.
En ik ben er nog lang niet maar ik heb weer een soort van een leven.
Het begint er naartoe te gaan dat ik mezelf niet meer 24/7 zwaar beperkt voel.
Maar dat is ook door aanpassingen die ik ongemerkt gedaan heb en omdat ik een goed pijnmanagement heb nu.
Kijk nu voel ik me ook but, en wederom pijn en sjaggo.
Maar daar ga ik zo wat aan doen en dan weet ik dat ik rust heb straks.
Weten dat je er zonodig wat aan kunt doen geeft ook minder zorgen.
Ik beknibbel ook absoluut niet meer op pijnstillers, als ik morfine moet eten dan is dat maar zo, als ik dan maar niet meer lijd.

En ik kan nog steeds weinig, maar ok ik ben heel dankbaar dat ik vooruit ga..

mvdende

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:24

even een updateje. Ik ben naar de huisarts geweest en die bevestigde mijn vermoeden van lyme. Ondanks een goed gesprek over de CBO en ILADS richtlijnen, kreeg ik voor 10 dagen 2x 100mg doxy mee naar huis. Toen er na een week antibiotica geen verbetering te merken was, ben ik terug gegaan en heb ik een verwijzing naar de neuroloog en voor nog 10 dagen doxy mee. Afgelopen dinsdag had ik de afspraak bij de neuroloog. Wat ik wel al wist, is dat hier niets uit gekomen is. Ik heb ook (nog) totaal geen neurologische klachten. De internist moest maar verder kijken. En hiermee ben ik ook gelijk tegen de grens van de reguliere behandelingen aangelopen. Ik kreeg niet eens een echte internist te spreken, maar een arts assistent (net uit school volgens mij) hij zij heel duidelijk: dit is de cbo richtlijn, dat heb je gehad en zoek het maar uit. Het feit dat ik nog steeds koorts heb, kon hem niet schelen. is een "restverschijnsel" ja ja...... twijfelde of mijn niet al te grote em wel echt een em is, maar wilde geen bloedtest uitschrijven. want ja, mocht de test positief uitvallen, dan heb je toch al de antibiotica volgens de richtlijn gehad. Ik ben even heel erg op mn strepen gaan staan en heb hem verteld dat het mijn centen zijn waarmee de test wordt betaald en dat het mijn leven is dat met een beetje pech door de lyme wordt verziekt! Al doe je niks met een positieve uitslag, ik heb dan iig een uitslag! hierop ging hij even overleggen met een van de internisten en waarrempel mocht ik toch bloed gaan afnemen. to be continued.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:07

Knuffel.
En weet je.. Er zijn meer wegen om de juiste medicijnen te krijgen.
Wacht er niet te lang mee, evt heb ik ook nog liggen voor je.
Dat ga ik zelf niet meer slikken.
Heel hard, maar als ze het niet voor je doen moet je zelf ingrijpen, anders is het over x maanden te laat en kom je er nog maar heel slecht van af!
Weet je wanneer je besmet bent? Hoe lang geleden?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:21

Dank je moonfish. Ik ben 100% zeker besmet tussen 10:45 zaterdag 4 juni en 17:30 zondag 5 juni. Zeer waarschijnlijk in Freyr. (Maar met onderstaande info, teek mogelijk opgelopen in Yvoir zaterdag of Dave zondag) Al had ik zondag ook ineens een teek over mn hand lopen die me tijdens een klimroute aanviel. Deze heeft gelukkig geen tijd gehad te bijten en was uit schrik reflex ook gelijk hemelen. Ik heb nog Tot zondag ochtend doxy, ik kijk het hierna even aan hoe het gaat en wat de bloeduitslagen doen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:56

Ik blijf het bizar vinden hoe laks ze ermee omgaan! Gelukkig weet jij zelf al dat het niet genoeg is, als je niet te lang wacht met doorgaan naar een betere arts zal de kans best groot zijn dat je er helemaal vanaf komt..
Maar het blijft idioot dat het nodig is.

Hoe gaat het met jullie?

Ik ben heel tevreden! Het schommelt wel flink, maar het lukt nu bijna elke week om 3 keer te rijden en anders 2 keer dus daar ben ik heel blij mee!
Verder doe ik niet heel veel maar dat is wel bewust, ik wil nu gewoon alles wat ik kan in het rijden en met Mel spelen stoppen. In september begin ik weer met school dus dan zal het vanzelf minder worden, al wil ik toch proberen om de 2 keer per week vol te houden maar dat zie ik dan wel weer. Het is toch afwachten wat het doet als het weer kouder wordt.

Maar het belangrijkste is dat ik nu tevreden ben :D En Mel ook! Ze is echt zo blij als we buiten rijden <3 Vanmiddag zijn we weer wat verder gegaan, nu ben ik omgedraaid aan het einde van ons 'racepad', daar was ik nog niet geweest. Ze mocht even zonder rem rennen, dat vindt ze echt geweldig. Volgens mij hebben we een uur gereden dus dat is helemaal super!

Ik heb deze week wel heel slecht geslapen, dat is minder. Er zit een grote zweer in mijn mond dus ik kan niet liggen hoe ik normaal lig want dan drukt er een tand in. Echt handig weer, er mankeert vanalles door de Lyme en dan kan ik niet slapen door zo'n stom zweertje :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:35

Ooh, ik heb ook een periode veel aften gehad, strontvervelend idd. :')
Verder.. Inderdaad bizar..
Je gaat dus lekker Melody. *\o/*

Ik zit nu op overlevingsmodus.
Mijn auto komt een deze dagen het onderdeel van, dan kan ik weer op pad zonder moeders als taxi.
Verder heb ik inmiddels een narrige pony.
Hij staat nu ruim een maand zonder ijzers, eerste periode kon ik niks door een erg platte stand, hij mocht echt ff niet extra slijten.
Nu gaat dat wel ok, maar ik moet dus white line disease aan 4 hoeven behandelen.
Echt wat een k*twerk.
Sowieso schoonmaken, weken, blabla en mijn pony is het spuugzat.
Daarna ben ik ook gewoon leeg dus aan meer kom ik niet toe.
Het motiveert ook niet echt dat hij het middel waarmee ik moet behandelen absoluut niet fijn vind.
Ik ben nog steeds op zoek naar een manier waarop het wel lukt..
Plan F, letterlijk plan F is een dikkig papje aangemaakt met tarwebloem en dat spul in zijn hoef doen, plastic zak erom en dan een hoefverband.
Hopelijk raakt het dan geen huid meer en staat hij het braaf toe.
Nu is het elke keer zoeken en klooien, en daar ben ik echt zo klaar mee.
Echt ik wil gewoon op stal komen, spul erin, verbandje erom en klaar.
Graag zonder sjaggo en lastige pony, dan kunnen we tenminste ook weer leuke dingen doen in plaats van alleen die rothoeven!
Hij moet ook elke dag zijn Biotine krijgen, gepruts met luzerne en olie.
Ben niet zo vanhet dagelijks voer klaar zetten, 1x per 6 dagen is fijner. :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:37

Ooh, ik heb ook een periode veel aften gehad, strontvervelend idd. :')
Verder.. Inderdaad bizar..
Je gaat dus lekker Melody. *\o/*

Ik zit nu op overlevingsmodus.
Mijn auto komt een deze dagen het onderdeel van, dan kan ik weer op pad zonder moeders als taxi.
Verder heb ik inmiddels een narrige pony.
Hij staat nu ruim een maand zonder ijzers, eerste periode kon ik niks door een erg platte stand, hij mocht echt ff niet extra slijten.
Nu gaat dat wel ok, maar ik moet dus white line disease aan 4 hoeven behandelen.
Echt wat een k*twerk.
Sowieso schoonmaken, weken, blabla en mijn pony is het spuugzat.
Daarna ben ik ook gewoon leeg dus aan meer kom ik niet toe.
Het motiveert ook niet echt dat hij het middel waarmee ik moet behandelen absoluut niet fijn vind.
Ik ben nog steeds op zoek naar een manier waarop het wel lukt..
Nu is het elke keer zoeken en klooien, en daar ben ik echt zo klaar mee.
Pony zelf is ook niet te genieten, dus dat is niet leuk..

Met mij zelf gaat het fysiek wel redelijk ok, wel moe en horendol van die hoeven.
Echt ik hang de vlag uit als het eruit gegroeid is.
Voel me nu net zo'n robot, niks leuks aan zo op stal.
Dit is het voor mij nu echt gekmakende schema..

Wel weer alles gedaan wat echt even moest, het vaste schema om de dag:
- hoeven uitkrabben
- hoefschoenen aan en in de stapmolen zetten.
- ondertussen hooinetten vullen en biotine prakkie maken, met olie erbij.
- spullen klaarzetten voor het behandelen van zijn hoeven
- pony uit stapmolen, hoefschoenen weer uit.
- hoeven weken in formaline oplossing en pony snel borstelen.
- hoeven afspoelen en huid insmeren met sudocrem.
- pony op stal, en zijn plakkerige hapje luzerne met Biotine geven.
- als hij het op heeft bak afspoelen en wegzetten

Daarbij nog om de drie dagen laurierzalf op zijn kroonranden en minimaal 1x per week zijn hoeven bijvijlen.
Vandaag ook zijn benen opgeschoren in verband met het natte land en helemaal gewassen omdat hij gewoon al dagen vies was.
Ik redde het alleen telkens niet.
Morgen ga ik voor het weken over op plan E, omdat A tot D mislukt is, lukt plan E niet ga ik over op een ander middel, ik ben het zat.
Ofwel, ik ben echt gesloopt, zowel fysiek als mentaal.
Ik kan dit niet door een ander laten doen, dus er zit niks anders op. -O-
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 09-07-16 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:10

Ik had voordat ik aan de antibiotica begon vrijwel altijd aften al zo lang ik me kan herinneren. Niet altijd zo'n grote maar er zat wel bijna altijd iets. Nu met de antibiotica is het gelukkig véél minder! Dit is pas de 2e noemenswaardige sinds oktober :D
Maar dat maakt ze niet minder vervelend natuurlijk als ze er zitten. Maar het is wel een heel goeie smoes om veel waterijsjes te eten :Y)

Balen dat het bij jou minder gaat en dat je nog steeds met de hoeven bezig bent! :\

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:36

Ik had ze ook echt non stop, pokkedingen.

Net gekeken.
Op 5 juni ging hij voor van de ijzers af, dat was al spannend gezien de smid het erg weinig kans gaf en ik moest leren bijvijlen. Totaal nieuw voor mij.
Achter op 19 juni, toen ontdekte de hoefsmid achter white line disease.
De voorhoeven kwam het een week later aan het licht.
Nu vanaf 19 juni berekend 'pas' 20 dagen aan het kloten met behandelen.
Nou het voelt als 2 maanden, aldus mijn stramme lijf.

Tel daar mijn kapotte auto en een narrige pony bij op en het feest is compleet.
Denk ook over een andere hoefsmid, ik weet het ff niet.
Mijne had geappt dat hij verhinderd was, maar ik hoor niks meer over wanneer hij nou wel langs komt.
Maandag maar eens appen.
Het had toen echt spoed, dus dat leverde echt dik een uur rondbellen op en elke smid die ik belde zat overvol.
Heerlijk, not.

Zo, dit was mijn mopperkannonade. :+ :o
Van de week auto weer heel, een handige manier vinden om zijn hoeven te weken en dan ben ik weer happy. :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 08:52

Ik heb een tip voor degene die vaak last heeft van Aften,Pyralvex is goed spul.Is wel errug vies en kan prikken,maar werkt echt goed.Je kan het bij de drogist halen,klein flesje in een geel doosje,meerdere malen per dag erop smeren met het kwastje.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:57

Hier mwa.
Vorige week een tafel geverft gekregen!!!
Jippie! Dat was m'n week-project. Ene dag tafel ontvetten, andere dag verf kleur mengen, andere dag eerste laagje, dag rust, dagje nog een laagje. Nou het is gelukt! Deze week ff niks aan de tafel gedaan. (Nu nog de wax, hopelijk lukt dat aankomende week). We kunnen m dus nog niet gebruiken :p
Ik heb ook 5 dagen als een os geslapen. Het was zo fantastisch, beneden al knikkebollen, in bed zo vertrokken de hele nacht! Niet eens 9 x plassen! En in de ochtend even heel licht wakker voor een kus van mijn vriend en daarna niets gehoord van douchen etc. Jeetje waar kan ik dat contract tekenen?

En nu weer twee dagen bal. Vreselijk. Vannacht van pas om 2 tot 4 geslapen en rond half 7 tot nu. Plassen, pijn aan m'n benen en gewoon niet kunnen slapen zonder reden.
Alleen kwa verandering heb m'n Rizol druppels wat verhoogd, maar eigenlijk geloof ik niet ik dat soort futiliteiten.

Melody jii gaat dus nog lekker!! Heerlijk.
Ik wil als ik hopelijk vd zomer/herfst nu nog een beetje beter ben proberen een buitenritje van een uur mee te gaan bij de plaatselijke manege. Volgensmij hebben ze op de website staan dat ze een "bijtenrit" groepje hebben op de woensdag ochtend. Vast gezellig kletsende huismoeders! Gisteren zag ik paarden, eentje daarvan net m'n vroegere zwarte grote slanke trakheense bijrijd merrie, en het voelde op m'n tong als een woord waar je niet bij komt.. Als een soort vaag verleden leven ofzo.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 10-07-16 10:03, in het totaal 3 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:58

Moonfish, dat is even veel medische verzorging iedere dag. Heb je niemand op stal die dat wilt doen voor 2,50€ per keer ofzo?
En zie je al verbetering?
Ik hoop heeeel snel dat je auto er weer is!!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 10:00

Mvdende en eloya zijn er vorderingen bij jullie? Ilads arts?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:50

Ik zit een beetje in tweestrijd. Ondanks dat ik tot oktober wat werk heb naast een wajong (autisme spectrum stoornis ass) heb ik gewoon het geld niet voor dure testen en artsen. Donderdag krijg ik de uitslag van de reguliere (Elisa) testen. De internist zegt dat het restverschijnselen zijn? Hij heeft er voor gestudeerd, en wil ook niet z'n advies direct in de wind slaan,ondanks dat ik het zelf niet helemaal vertrouw. Net de laatste ab pil genomen en kijk het de komende weken even aan.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:42

Ik heb nog geen contact opgenomen, het ging namelijk heel erg goed. Tot van het weekend
Ik heb voedselvergiftiging gehad en daarna is het eigenlijk weer mis. pijn is weer terug, de duizeligheid etc

Dus ga wel snel contact opnemen. Was zo blij dat het goed ging, en nu die pijn weer :(

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:28

20 dagen dag in dag uit behandelen is ook wel lang Moonfish!
Balen van die hoefsmid..
Super dat de auto bijna klaar is!
Ik wil eigenlijk graag mijn rijbewijs gaan halen maar ik durf het nog steeds niet aan om te gaan lessen :n

Goed dat je al zo'n eind bent met de tafel Sanne! :D En ook heel fijn dat je zo goed hebt kunnen slapen!
Komt bij jou dat plassen ook door de Rifampicine? Ik heb echt een erwtje van een blaas nu :')
Klote dat het daarna wel weer slechter ging..

Ja ik ben echt mega tevreden! Vandaag weer kunnen rijden terwijl ik gisteren in de stad ben geweest omdat ze even snel iets moesten halen en dat ging juist heel slecht. Meestal voel ik dat de dag erna wel maar nu dus niet!

Het zou echt leuk zijn als je weer eens kunt rijden!! Na een uur ben je vast wel bekaf, maar ik vind het dat altijd helemaal waard..

Restverschijnselen is onzin, dat hebben ze bij mij ook lang volgehouden.. Heel erg zuur dat je niet genoeg geld hebt voor een betere arts :(:) Dat vind ik altijd zo vreselijk om te lezen.. Ze zouden er voor iedereen moeten zijn.

Voedselvergiftiging is echt ellende Eloya :(:)
Terugvallen zul je nog wel vaker krijgen, dat went nooit echt :(:)

Ik ben met het warme weer (gisteren vooral) veel sneller slap, duizelig, wazig dan 'normaal' en het wordt ook een stuk sneller zwart zegmaar. Maar ondanks dat nog steeds heel tevreden. Lopen/staan viel tegen, maar ik moet ook niet verwachten dat alles in een keer vooruit gaat. Het rijden zit al op +/- een uur dus daar ben ik zo blij mee dat de rest veel minder uitmaakt :D
Ik hoop wel heel erg dat het in de winter niet heel erg terugvalt. Dat is tot nu toe elk jaar zo, maar nu is het hopelijk door mijn behandeling vooruit gegaan en niet door het weer..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:47

Mvdende, besef je dat als je nu mis gokt dat dit je chronisch ziek maakt?
Want echt, ik geloof nooit dat je genezen bent.
Heel hard, maar je bent een van de zovelen die op deze manier chronisch Lyme krijgen, en dan ben je dus nog veel en veel verder van huis!
En echt, als zij mijn medicatie niet regelen regel ik het zelf!
Zelfs met uitvalsverschijnselen durven ze mensen nog 3 maanden te laten wachten.
Je moet het echt zelf weten, maar ik vind dit echt onverstandig.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:56

Mij stuurden ze met uitval zelfs naar huis met dat ik maar naar een psychiater moest := En daarvoor had ik idd al maanden moeten wachten tot een afspraak met een neuroloog.
De afspraak daar weer voor ging wel snel dankzij een invallende huisarts. Hij heeft net zo vaak gebeld tot ik met spoed mocht kopen, maar toen nam die (kinder)arts me dus totaal niet serieus.. We mochten naar de neuroloog zodat we zouden stoppen met zeuren. Dat werd niet letterlijk gezegd maar kwam het wel op neer.

Ze weten gewoon niet wat ze doen. Maar het zijn artsen, en dat zijn vaak mensen die er behoorlijk moeite mee hebben om dat toe te geven lijkt het. Of ze denken dat ze het weten, dat kan ook nog.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:33

melody7 schreef:
Mij stuurden ze met uitval zelfs naar huis met dat ik maar naar een psychiater moest := En daarvoor had ik idd al maanden moeten wachten tot een afspraak met een neuroloog.

Zooooo herkenbaar....., en toen mij dochter na 3 maanden zich weer meldde bij de neuroloog was zijn eerste vraag: "is er iets veranderd? nee? nou wat doe je dan hier". Uiteindelijk doorgestuurd naa het VU. Dan denk je Hoera, een professor, nu moet alles toch goed komen, maar nee hoor, het was nog erger. Kind op de onderzoekstafel. Een heel koor van studenten, assistenten, co-assistenten en arts-assistenten hadden zich over "de aanstelster" gebogen toen de professor himself aankwam. Hij keek wat geringschattend naar ons en hield een heel betoog tegen zijn volgelingen. Toen dat aan het einde was en ik de euvele moed gevonden had om te vragen of het misschien een idee was om bloed te testen op Lyme, keek hij met een diepe zucht en een blik in de ogen die zei "daar heb je weer zo'n moedertje dat de Libelle gelezen heeft" als zijn volgelingen aan en sprak de vernietigende woorden: "ach mevrouwtje, als u graag wil dat er bloed geprikt wordt, dan mag er wel een buisje geprikt worden". Het vervolg van het gesprek zal ik jullie onthouden, maar het mag duidelijk zijn dat er geen vervolg afspraak geweest is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:58

Wat erg...... Wat een afgunst..
Waar is hun afgelegde eed..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:08

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:15

Texelse, bizar he! Ik was zelfs in het Radboud. Een jaar geleden en die moeten nu dat expertise centrum gaan doen :=
Ik had die uitval gekregen toen ik in revalidatie was, dat was ook al op aanraden van Radboud. Heel goed idee.. En ik testte zelfs op de reguliere testen positief, maar ook daar doen ze niks mee.

Ik vind medische dingen in het Engels maar lastig.
Is hij ook een ILADS arts oid?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:53

Het AMC Stuurt mensen ook na een maand rustig naar huis hoor.
Heb de persoon hier flabbergasted op de bank gehad.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:30

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:20

Ik heb het puur voor het slapen, ik gebruik het al vanaf dat ik zes ben.
Ze wilden mij niet aan slaappillen hebben op die leeftijd.