Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:41

Blensink, goed zo! Vandaag gestopt?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 09:28

Hihihi ja nu 12 uur gestopt :D
Oh en nu begint dat honger gevoel, had gelezen dat je je daar niet aan over moet geven.
Hopelijk lukt me dat ook, heel af en toe denk ik en nu een sigaretje maar al snel kan ik tegen mezelf zeggen je wilde toch stoppen.
En dan gaat het idee weer weg. De eerste sóchtends is voor mij de moeilijkste om op te geven, maar tot zoverre gaat het goed. :j
Voel me eigenlijk wel trots :D

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:17

Dat is super om te horen blensink. Maar vol blijven houden heb;-). Mijn boek is verzonden. Dus ga vandaag meteen beginnen met lezen.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:20

Ik kom me hier ook weer even melden.
Was 4 maanden gestopt, helaas 2 weken geleden de fout in gegaan en ben nu weer vol op aan het roken.
Ben het weer helemaal beu dus ik ga weer een stop poging wagen.
Was nog helemaal niet verkouden geweest en ik rook weer en bam het is weer raak.

Vorige keer is het me vrij makkelijk gelukt, dus ik hoop dat het nu ook weer gaat lukken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:58

Wat zonde Ginger!

Blensink, gewoon volhouden :j
Ik heb het vooral na het werk moeilijk... dan sluit ik mijn PC af en nog steeds denk ik ELKE DAG: 'zo in de auto even lekker een sigaret'. Ja... gisteren stuurde ik dus ook naar een vriendin: 'het leven was veel leuker toen ik nog rookte'. Ben ook steeds bezig met zoeken naar voordelen van het roken :+
Maar goed, moet het gewoon niet doen, is beter voor de longetjes.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:26

Ja ik baal er ook echt van. Ik heb een paar keer gerookt toen ik gedronken had en dat ging prima.
Alleen 1 keer ben ik met mijn zatte kop zo stom geweest om mijn sigaretten aan het einde van de avond niet weg te gooien, maar mee naar huis te nemen. Het waren er maar 2, maar genoeg om weer terug te vallen.
Moet zeggen dat ik het eerst echt heerlijk vond om weer te roken, maar het begint me nu al weer echt tegen te staan. Dus we gaan het weer proberen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:12

Succes Zera.
Het boek leest makkelijk, dus daar ben je zo doorheen.
En hopelijk ben jij dus ook snel gestopt *\o/*

Quellian het is beter voor alles :j , niet meer naar rook stinken, geen gele aanslag op tanden, met een beetje geluk houden we geld over :$ .
Puff wat heb ik trek in iets, mag niet van mezelf ga nog maar een kop koffie zetten :9k

Ginger wat zonde, hoe ben je er de vorige keer vanaf gkomen en ga je deze keer hetzelfde doen.
Echt zonde na 4 maanden, succes met je nieuwe stoppoging, gaat je lukken :j

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:13

Ik eet me kapot aan de zouthout :')
Om maar bezig te blijven :')

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:17

Whahhah dat geschreven en daarna kijk ik naar dat schaap van je avatar en schiet me toch in de lach _O-
Zoethout echt geen idee waar ik dat vandaan kan halen :n

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:19

@Blensink, De vorige keer ben ik zo gestopt zonder hulpmiddelen.
De 1e dag heb ik het ontzettend zwaar gehad toen, maar toen ik die dag eenmaal door staan had was het eigenlijk goed.
Dus ik ga het nu weer hetzelfde doen.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:05

Dankjewel iedereen. Ben nog steeds zeer (on)geduldig aan het wachten op het boek. De post is erg laat vandaag.

Ginger erg jammer dat je weer begonnen bent. Dat is meestal de grootste fout om er toch weer 1 te pakken.

Hebben jullie eigenlijk niet de neiging om sigaretten te kopen? Ik heb b.v hier 2 tankstations naast de deur liggen.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:22

Ginger wat jammer dat je weer begonnen bent. Ik ben ook zonder hulpmiddelen gestopt, maar ik kan echt nog steeds niet een sigaretje doen op feestjes ofzo. Zelfs als ik dan niks mee naar huis neem, dan nog is dat gewoon teveel. Ik wil het ook niet meer trouwens, maar ik zou het ook niet kunnen. Ik ben vanaf september gestopt en nu wel zo ver dat ik er niet meer dagelijks aan denk en de neiging ook grotendeels weg is. Ik vind het nu echt smerig stinken en ik ruik om 10 meter afstand of iemand staat te roken, walgelijk..

Zera succes! Komt vast goed, als je nu al zo graag wilt :j

Ik ben er van overtuigd dat je grootste hulpmiddel je eigen wil is, als je het echt zat bent kun je altijd stoppen :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:36

Quellian schreef:
Wat zonde Ginger!

Blensink, gewoon volhouden :j
Ik heb het vooral na het werk moeilijk... dan sluit ik mijn PC af en nog steeds denk ik ELKE DAG: 'zo in de auto even lekker een sigaret'. Ja... gisteren stuurde ik dus ook naar een vriendin: 'het leven was veel leuker toen ik nog rookte'. Ben ook steeds bezig met zoeken naar voordelen van het roken :+
Maar goed, moet het gewoon niet doen, is beter voor de longetjes.

Dat is het dus niet. :D Door roken heb je minder geld om leuke dingen te doen, door te roken ben je altijd half verkouden, sneller grieperig, ziek-ig, roken is juist NIET gezellig, altijd maar het balkon op terwijl de niet rokers gezellig binnen blijven. Bovendien stinkt het en loop je gezondheidsrisico's. Je moet echt jezelf ervan overtuigen dat het leven zonder roken echt leuker is. Misschien toch dat boek maar een keer openslaan ;)

Ginger, wat ontzettend zonde!! Hopelijk gaat het je nu ook goed af. Dit weekend zei een vriendin nog: je moet niet na 3mnd denken, goh, nu kan ik er wel 1 roken op een feestje, want dat is echt een valkuil. Jij bevestigd dat voorbeeld geloof ik wel :)

Blensink, zet 'm op! Je gaat het zeker volhouden :j Ben je eindelijk van die ellendige verslaving af. Jij hebt heel lang gerookt of niet?

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:54

Nou ik hoop dat er in ieder geval hier nog mensen zijn die nu weten dat ze er ook niet 1 moeten pakken. Is het in ieder geval niet voor niks geweest als ik andere mensen heb kunnen behoeden voor dezelfde fout.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:11

Oh dat weet ik al, Nelleke ik heb inderdaad behoorlijk lang gerookt ben begonnen op mijn 16de ben nu 43.
Alleen toen ik zwanger was ben ik 5 jaar gestopt.
Tussendoor een aantal keer van 3 maanden tot een half jaar.
De laatste keer ben ik 9 maanden gestopt geweest.
Weer begonnen omdat het mijn verjaardag was een hele leuke dag gehad met mijn vriend en total geen behoefte gehad om te roken. Kwam na een geweldige dag om 19.00h bij mijn paard en ze kon niet bewegen. |(
Heb tot 23.00h op de da moeten wachten.
In deze 4 uur ben ik weer begonnen, heel dom :j
Alle keren dat ik gestopt ben zijn dvm van het boek geweest behalve de eerste keer tijdens mijn zwangerschap toen ging het gewoon vanzelf.

Zera heb je je boek binnen?
Ik heb nog een pakje en 4 losse hier thuis liggen, in het boek zeggen ze dat je die weg moet gooien en mijn vriend rookt (is nu niet thuis) en dat vind ik gewoon zonde want als hij thuis komt rookt hij ze.
Ik moet 20 minuten lopen om sigaretten te kopen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:32

:\ Was jij 5 jr zwanger? :(:) Als je na een paar maanden stoppen weer begint op een moeilijk moment heb je blijkbaar toch nog ergens in je achterhoofd zitten dat roken een steuntje in je rug is... Ik kan niet uit ervaring spreken hoe het over een aantal maanden is, maar nu zit er wel echt goed in m'n hoofd dat ik echt niks aan roken heb.
Wel respect dat je stopt terwijl je vriend wel doorrookt. Zou voor mij de drempel om uberhaupt te stoppen wel iets hoger maken. :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:33

Oh ik kan hier op elke hoek van de straat sigaretten halen, woon in 't centrum van Amsterdam :D Tot nu toe nog geen behoefte gehad om te halen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:35

Ik heb gerookt terwijl ik het aan mijn hart had en ik ben anderhalve maand gestopt toen ik aan het zuurstof heb gelegen voor mijn longen, ook tijdens mijn zwangerschap heb ik doorgepaft. Ben echt een doorrookte roker en ik moet heel eerlijk zeggen dat het me -ondanks nog kleine rot momentjes- 'meevalt', ik had gedacht dat het erger zou zijn. Ik ben in het verleden wel eerder gestopt, maar deze ronde gaat me toch het 'makkelijkst' af.
Nelleke, ik wéét het dus ook wel, maar soms voelt het gewoon een beetje anders :o

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:37

blensink schreef:
Whahhah dat geschreven en daarna kijk ik naar dat schaap van je avatar en schiet me toch in de lach _O-
Zoethout echt geen idee waar ik dat vandaan kan halen :n

:') whahaha flauw :+

Ik haal het bij de Super de Boer hier op de hoek, daar is zo'n hoekje met "ambachtelijke" snoepjes

Maar zag van de week ook bij de tuinen dat ze het hadden
en ongetwijfeld zal jamin het ook verkopen :j

Ik heb idd als ik net getankt heb dat ik even na moet denken
om geen sigaretten bij te kopen :')

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:19

Oh nee, met kopen (supermarkt, tankstation) totaaaal geen moeite, ook al was het een gewoonte. Valt me reuze mee!!

Vrees alleen voor de festivals straks .... Zon, drankje, mensen die een sigaretje aanbieden als ik een beetje aangeschoten ben. Maar een gelegenheidsroker worden is vast een illusie!! := Gewoon niet doen hè!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:24

Falbala schreef:
Maar een gelegenheidsroker worden is vast een illusie!! := Gewoon niet doen hè!

Deze discussie voer ik regelmatig (met mezelf :+ ).

Ik heb mezelf beloofd dat ik weer mag roken als ik met pensioen ben.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:29

Ja inderdaad.. Of stel dat ik wist dat ik nog maar even te leven zou hebben.. Dan wist ik het wel!

Het gaat mij nog niet eens zozeer om m'n gezondheid of het geld, het is meer die vieze huid die je er van krijgt, zo'n rimpelige rookhuid, da's m'n beste motivatie. :o En gewoon stinken... en vies!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:50

Whahhhah nee Nelleke ik was zoals gewoon 9 maanden zwanger :+
Mijn vriend is op het moment niet thuis, komt over 5 dagen maar inderdaad de vorige keer heeft hij ook doorgerookt terwijl ik stopte.
Hoop nu echt nooit meer te beginnen.

Wendy1978 vandaag begint weer die trek en dat schaap van jou die blijft maar dooreten.
Hihihi woon in spanje hier geen jamin, tuinen of super de boer en dus geen zoethout.
Maar ik mag ook niet eten, :=

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:03

Ow das balen Blensink...

Geen familie die een stokje op wil sturen naar je met spoed???
:')

Het idee he...
dat je nooit meer mag roken
dat vind ik zo bizar :j

Liefst wordt ik ook een gezelligheids roker
maja, dan vind ik het al snel "gezellig" in mijn eentje
30x per dag op de bank :')

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:57

Whahahahaha ja dan wordt het al snel gezellig ja!! _O-