Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:51

Smudges schreef:
@MightyJoe, de regen vind ik nog niet zo een drama maar onweer... Ben niet bang voor onweer maar in het bos gaat het me wel iets te ver.

Ja precies.. Ik ga dan echt niet tussen die bomen lopen..
Maar door het dorp, vind ik nog te voorschut :o :+

Smudges

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:06

@ Marijke, lopen zou ik nog wel overwegen, maar te paard... Nee toch maar niet. Heb haar afgezadeld en maar even aan de longe gegooid.
Waarom schaamt iedereen zich toch zo om over straat te gaan? We zijn zo super goed bezig met zijn allen!
Groetjes s

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:53

Haha, ik loop ook nog het liefst door het bos. Zonder pottekijkers.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 07:58

Sinds iemand hier zei dat er meer zuurstof in de lucht is als het regent, loop ik juist graag in de regen. Vooral de miezerbuitjes zijn heerlijk om in te lopen!

Smudges: ik schaam me nergens voor en loop overal, maar rekken/strekken/zwaaien/huppelen.... daaar ben ik nog niet aan toe.

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:19

@Smudges: Ik denk dat ik die dag gewoon in de bedrijfskantine lunch en dus niet zelf lunch meeneem. Kleren kan je de dag van tevoren al op werk leggen.

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:25

@tamtam dat is inderdaad wel een goede oplossing. Moeten ze alleen geen vette hap serveren ;)
@Ellenb ik vind in de regen lopen ook niet zo erg, koel je lekker af maar als het al regent voor ik de deur uit ga heb ik geen zin in.
Goed rekken en strekken op straat kan ik me voorstellen dat je dat niet snel doet. Maar het lopen zelf vind ik alleen maar stoer.
Groetjes s

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:49

Ohh, slecht.. Ben niet geweest gisteren, ben een echte mooi weer loper.
Vanavond komt er ook niks van dus hoop dat ik zaterdag even de tijd vind om te lopen..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:59

Goed bezig allemaal hoor! Dat rennen naar m'n werk gaat voor mij niks worden, want dat doe ik elke dag al :+. De trap naar beneden en ik ben op kantoor :).

Ik heb de hele week al gesmokkeld, echt erg. Maandag last van mn verse piercing gehad, woensdag regende het hier en had ik de bibberitis en het heel erg koud, gister was ik in slaap gevallen := en vanavond heb ik vroeg een etentje. Ga morgenochtend wel sportief doen en mijn wekker zetten.

Het is niet zo dat ik me schaam met rennen hoor, het is meer de kledingstijl. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan die kleding, vind het écht verschrikkelijk. Dat is meer mijn "ding". Verder absoluut geen geschaam, áltijd als ik loop kom ik ergens wel weer iemand tegen die even tegen me aan begint te kletsen dan ik goed bezig ben :).

Trouwens, over die steken een handige link: http://www.blessure-aanwijzer.nl/steken_in_de_zij.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:02

Yv, ik vind hardloopkleding ook niet om aan te zien, ik loop in kleding van Papillon. Papillon is eigenlijk een merk voor balletkleding, maar de spullen die ze hebben zijn ontzettend fijn om in te sporten. Ik wil echt nooit meer iets anders. Bovendien is alles mooi zwart met hooguit een zilverkleurig logootje.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:07

Yv, bedankt voor de link! Als ik het zo lees is het enige wat het bij mij zal kunnen zijn dat ik te snel loop.. maar ik vind het dus een lekker tempo en kan het super goed volhouden met mijn conditie. Dus vind het wel raar..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:28

En les 9 zit er weer op! 1-2-4-4-5. Volgens Evy mag ik fier op mezelf zijn. Dus dat ga ik dan maar het komende uur zitten doen!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:16

Zo hier ben ik lang niet geweest, wil me toch even melden :)
Heb ondertussen nog wel trouw gelopen, alleen een paar weken uit de running geweest omdat ik een blessure aan mijn knie had.
Ik loop ook lekker anoniem in het bos hoor haha, maar vind dan wel mijn hardloopbroek nóg fijner zitten dan mijn paardrijbroek, heb zo'n mooie strakke van Nike :)

Goed bezig hier iedereen!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:19

ik ga zo mn rondje lopen :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:50

Zo, alwéér hard gelopen zonder problemen en een iets groter rondje :D Lang leve Evy :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:37

Heb vandaag voor het eerst langer dan 3 minuten achter elkaar gelopen, namelijk 3x5 minuten! Het viel me echt mee, ging best lekker.

Ik loop in een hardloopshirt en roeibroek en schaam me echt niet om door het dorp te lopen.. Ben juist trots op mezelf dat ik sport, in tegenstelling tot vele anderen die je dan voorbij ziet waggelen :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:24

Zo, weer terug van een heerlijke vakantie op Cyprus :)

Heb ook daar braaf mijn stukjes gelopen, alleen wel op de loopband.
40 graden werd me toch iets te warm ;)

Ging echt super, wat is dat makkelijk in verhouding met op de weg lopen!
Enige "jammere" is dat ik mijn Evy programma afgelopen heb en ik nu dus zonder problemen een half uur ren.
Voordeel: ik kan nu eindelijk op mijn eigen muziek lopen :)

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:36

Oeh lekker, Cyprus!
Ik loop ook liever niet door het dorp. := Maar vind de ondergrond dan ook niet fijn en het is warm zo met de zon, loop het liefst lekker in het bos. :)

Heb vandaag 2x12 met 1 minuut rust gelopen, ging errug gemakkelijk! Maar ik dacht; ik doe het maar een dagje rustig aan want het kan niet goed zijn voor mijn lichaam om opeens verder vanaf de 20 minuten op te bouwen.

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:46

Zo gisteren de haak-oordopjes uitgeporbeerd. Die blijven goed zitten. Het geluid is misschien wel wat dof, maar dat vind ik niet zo erg, zeker voor die prijs.
We hadden gisteren bedacht om naar het strand te gaan. Dus ik had het vriendje op het strand geparkeerd en was zelf mijn rondje in de duinen gaan lopen. Pffff, viel dat even tegen! Al die bergen en dalen en dan als klap op de vuurpijl aan het einde van mijn 2e keer 3 minuten stijl omhoog op een half weggespoeld duinpad. Ik ging echt stapvoets, en maar tegen mezelf volhouden: blijven rennen...
Eenmaal boven mocht ik gelukig wandelen van Evy, maar ik moest zo mijn best doen om niet stil te gaan staan.
Omdat het beter uitkomt doe ik de 2 rustdagen na de eerste 2 lessen van de week en niet volgens het schema van Evy. Zou dat veel uitmaken?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:49

Hahah Barkruk, welcome in my life ;). Wij hebben hier niks anders leuks dan een duinpad.. Anders kom je uit op het strand, wat nog 10 keer zo zwaar is, of een woonwijk, wat echt hartstikke saai is :). Of we moeten de auto pakken en naar het bos rijden, maar dat is meestal zoveel gedoe.

hoe bedoel je je laatste zinnetje?

Geniet van je vakantie, Anc! Toch stoer dat je ook daar gewoon gaat rennen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 12:17

Phoe, in de duinen lopen is echt zwaar. Alhoewel het hier soms ook niet echt makkelijk is met al die schuine stoepen, bruggen en losliggende tegels... gisteren heb ik 10kles2 gelopen en een ander rondje gepakt dan anders. Het was het plan om twee rondjes om het park te lopen zodat ik niet over hoefde te steken, maar het blijkt dat er 3 piskrullen langs het park staan en iedere keer je adem inhouden is ook niet echt bevordelijk. Route verlegd en een rondje om Artis gelopen als afsluiter. De volgende les moet eigenlijk op een track gelopen worden (zei Evy), maar die heb ik hier niet. Het parkeerterrein van Artis is misschien nog wel een optie, dat lijkt wel vlak te zijn.
Anc ook rond met Evy 0-5, goed!
Barkruk, fijn dat de oordopjes goed blijven zitten, dat scheelt een hoop ergernis.

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:28

Moest eigenlijk les 5 lopen maar omdat ik vannacht maar 5 uurtjes slaap heb gehad en iets te diep in het glaasje had gekeken
heb ik toch 4 nog een keer gedaan maar die ging wonder boven wonder echt heel goed!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:50

Anc, ik loop altijd op de loopband en dan met 5% helling..
Maar ik kan ook niet buiten lopen, omdat mijn rug vast gaat zitten van vlak terrein.
Je onderrug is nl de schokbreker met vlak lopen, met helling je knieen.

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:57

@Yv: het Evy schema is dag lopen-dag rust-dag lopen-dag rust-dag lopen-2 dagen rust.
Ik doe: dag lopen-dag rust-dag lopen-2 dagen rust-dag lopen-dag rust.
Ik vraag me dus af of dat heel erg is, maar tot nu toe is het goed te doen (afgezien van de duinen actie) dus het zal wel niet zo erg zijn.
Overigens heb ik het laatste stukje op het strand gedaan omdat mijn duinrondje op was en ik toch nog naar mijn vriend toe moest. Ik vond het strand goed meevallen hoor. Maar het was eb, dus ik kon prima op het harde zand lopen.
@ lovely: is het oosterpark te ver weg? En anders kun je misschien het sloterpark eens proberen. Moet je wel de tram voor nemen, maar is best een leuk park.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 14:09

Sloterpark? Nee, dat is aan de andere kant van de stad :). Het Oosterpark is heel klein, daar ben je met een kleine 10 minuten rond.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 14:56

Oh nee joh, dat moet toch geen probleem zijn! Die dag rust tussendoor is om je spieren rust te geven, geen probleem als je daar 2 dagen van maakt en het schema wat omgooit..

Ik vind het strand echt nog te zwaar. Maar omdat ik er zo dichtbij woon, neem ik ook nooit de moeite om te kijken wanneer het eb is. Met eb is het idd wel heerlijk lopen :j!