[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:45

Vandaag is het bij ons frietjes dag :o
Mag wel voor 1 keer perweek, probeer de rest van de dag gewoon gezond te doen

Nien1984

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:14

Dames, is cola light echt slecht voor de lijn? Er zit toch alleen aspartaam in? Ben heel benieuwd waarom het zo.slecht is... aan de kcal kan het niet liggen... misschien door insulinestoot? En dan slecht voor je stofwisseling? Help me uit dit dilemma...

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:24

Omdat je er misschien meer trek van krijgt? Als ik 1 koekje eet kan ik het eigenlijk nooit bij 1 houden omdat ik die soetige smaak dan in mijn mond heb. En tja water is altijd beter dan cola.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:36

Dieuwke_ schreef:
Butterfly schreef:
Ja, zoiets is het hier ook. Zal wel aan de lucht liggen *kom ook uit Friesland* :D

Haha, ja dat zal het zijn. Ken je Kollumerzwaag dan?!

Jawel hoor! Wie niet? :D
Mijn zusje had in haar klas op de havo ook sowieso één klasgenoot uit Kollumerzwaag geloof ik :)

Tot zover offtopic :D
Ik heb gisteren iets teveel blokjes kaas gehad, verder beperken mijn vreetbuien zich nog. Ben benieuwd wanneer ik eindelijk een keer ongesteld word

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:37

gisteren minder gezond gegeten :o En toen ik thuis kwam bleek dat we ook nog pizza aten. Gelukkig was het een kleine pizza met amper kaas en veel groenten.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:38

Goedemorgen allemaal!
Heb grotendeels bijgelezen.
Had weinig tijd om alles bij te houden vanwege school en werk.
Heb gisteravond gezondigd :o
Had bij de domino's kipstukjes met hete saus gehaald.
Maar 't is de eerste keer deze week :)
Vandaag weer vol er tegen aan, en hoop maandag wat kwijt te zijn.
Op m'n werk zijn m'n baas dat ze vond dat ik al wat was afgevallen, vooral in m'n gezicht :)
Motiveerd ook heel erg!
Nou veel succes iedereen vandaag!

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:39

Ja... dat is natuurlijk zo. Maar volgens mij bevat het weinig calorien en als je in een kroegje zit kun je volgens mij beter cola light nemen dan iets anders. Als je daarna direct een glas water neemt en een kauwgompje dan is mijn slechte smaak meteen weer weg.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:29

Jullie doen het allemaal erg goed!
ik stond vanoctend stiekem op de weegschaal. en
na gister toch eindelijk naar de wc te kunnen en niet meer ongesteld te zijn is er 3 kilo af.
ik was al 3,5 afgevallen, toen 3 kg erbij door verstopping en veel vocht vasthouden.
dus ik zal maandag wel iets zwaarder zijn. maargoed ik wil nog 3,8 kilo kwijt, en dan vind ik het wel goed.
begin me wel lekkerder in mijn vel te zitten.

hebben jullie ook het idee dat je een smallere taille krijgt en broeken te groot worden?
ik kan gewoon een maat kleiner aan, en dat na 3 kilo al. waarschijnlijk zijn er gewoon veel cm af.

maargoed, ik ben happy :)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:33

Broeken te groot? Horen die niet uit te gaan zonder de knoop los te maken? :D
Vanmorgen even geprobeerd met de broek die ik nu aanheb, en hij ging uit zonder de knoop los te maken *\o/*

Ik ga even niet wegen omdat ik veel vocht vasthou, maar dit soort dingen zijn wel leuk!

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:37

Waw goed Winxz_Bas!

Lightproducten zijn trouwens niet zo goed omdat bijvoorbeeld zoet eten doet nog meer zin krijgen in zoet. Ik heb dat bijvoorbeeld met mayo, sinds juli niet meer gegeten en ik heb er totaal geen zin meer in terwijl ik voorheen overal mayo bij deed :o ...

Ik ben trouwens weer wat afgevallen. Deze ochtend woog ik 56,5kg (ik ben begonnen met 61,4 dacht ik) Maar volgens mij zijn het maar 'tijdelijke' kilo's. De laatste week heb ik heel ongezond geleefd; weinig eten, weinig slapen en veel stress. Pff ik ben blij dat mijn examens erop zitten :) En hopelijk blijven die kilo's er toch af := Mijn streefdoel is 55kg.

Blijven doorgaan! *\o/*

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:38

mag ik me hier ook aanmelden, om een stok achter de deur te hebben?

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:44

Een paar glaasjes cola light (of andere light drankjes) kan best op een dag. Zorg ervoor dat je niet een hele fles leegdrinkt ;) .
Drink zelf ook een paar glazen per dag (4 van 200 ml ong).

Wie staat er nog meer even stil met afvallen, terwijl je toch goed je best doet?
Sinds afgelopen zondag ben ik geen gram afgevallen.... maar het goede nieuws is: ook niets aangekomen :+.
Natuurlijk zet ik gewoon door en dan gaat het vanzelf weer naar beneden denk ik.
Ben sinds 1 januari 5,5 kg afvallen, dus ik mag niet klagen.
Hopen dat ik maandag over een week met de weegdag beter nieuwd heb :o .

Nien1984 schreef:
Dames, is cola light echt slecht voor de lijn? Er zit toch alleen aspartaam in? Ben heel benieuwd waarom het zo.slecht is... aan de kcal kan het niet liggen... misschien door insulinestoot? En dan slecht voor je stofwisseling? Help me uit dit dilemma...

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:44

Als je verantwoord wilt gaan afvallen door gewoon goed te blijven eten ben je meer dan welkom hoor!!
Succes!!

Arvanti_haf schreef:
mag ik me hier ook aanmelden, om een stok achter de deur te hebben?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:47

ik amsterdam 90 ;(
het wil gewoon niet meer ;(
en het feit dat de weegschaal niet meer wilt...
neemt mijn motivatie ook heel erg af ;(

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:56

Weet je.. we moeten sterk zijn en doorzetten! En vooral ook goed blijven eten en niet minder ofzo.
Het is een logisch en ook normaal verschijnsel. Het kan een week duren, maar ook een paar weken.
Daarna ga je zeker weer afvallen!
Dit laatste geldt vooral als je echt te zwaar bent. Ben je eigenlijk op een goed gewicht, dan lukt het soms niet om extra slank te worden dan.
Ben je te zwaar en kan er nog makkelijk wat af, dan gaat dat gebeuren.
Doorzetten M_D_H!! Jij had toch ook al goede resultaten??
Kijk daar naar en heb vertrouwen.. als we door dit punt komen, zullen we weer afvallen en extra trots zijn!!! :j

M_D_H schreef:
ik amsterdam 90 ;(
het wil gewoon niet meer ;(
en het feit dat de weegschaal niet meer wilt...
neemt mijn motivatie ook heel erg af ;(

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:57

Kom op he dames, niet opgeven, jullie kunnen het !!!! Ik had het allang opgegeven als ik jullie niet had :-) Dit is echt mijn stok achter de deur :-) probeer gezond te blijven eten en laat die weegschaal even voor wat het is, overloop voor jezelf waarom je dit zo graag wilt en denk eens terug aan de eerste kilo die je verloor en wat een goed gevoel dat gaf. Zoek iets voor jezelf weer te motiveren, bij mij gaat bij elke kilo 10 euro in de pot....

Welkom Arvanti_haf

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:58

Winxz_Bas schreef:
hebben jullie ook het idee dat je een smallere taille krijgt en broeken te groot worden?
ik kan gewoon een maat kleiner aan, en dat na 3 kilo al. waarschijnlijk zijn er gewoon veel cm af.

maargoed, ik ben happy :)

3 kilo.... dat zijn 30 biefstukjes van 100 gram he.... dus 5 lapjes van je buik, 5 van je benen, 5 van je armen, 5x2 van je billem enzovoorts... 3 kilo is best veel hoor!!!

Oh enne natuurlijk verdwijnt er ook een heleboel vet wat in je buikholte tussen je organen zit want papa dokter zegt altijd, elk onsje wat aan de buitenkant zit gaat ook lekker in je buik zitten. De organen van echt te dikke mensen wonen dus in het vet.... :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:58

ik was in het begin 2,5 kilo afgevallen, en vervolgens ben ik weer terug op mijn startgewicht ;(
waarschijnlijk alleen spieren, omdat mijn broeken etc wel losser zitten en iedereen ook zegt dat ik slanker wordt...
maar ik wil zo graag dat mijn gewicht lager wordt ;(

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:07

Zit je niet blind te staren op die weegschaal, kom op !!! als je broeken losser zitten en de mensen rondom je zien dat je al bent afgevallen, dat is toch super :-)
Ik meet me ook, ik ben benieuwd maandag (wegen + meten) Enne...spieren zijn idd zwaarder dan vet....
De aanhouder wint *\o/* *\o/* *\o/*

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:10

Bedenkt pirouetje!! Af en toe heb je even wat motivatie nodig. Klopt zeker, dat ik door dit topic echt veel beter vol kan houden :). En M_D_H: super fijn dat je het aan je kleding merkt!!!
Uiteindelijk gaat ook de weegschaal wel naar beneden!
We gaat er gewoon voor!!!

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:11

Ah, meer apeldoorners hier...
Ik woon sinds een jaar op mezelf, en ik heb geen weegschaal, en dat wil ik ook zo houden. Toen ik 1x bij mijn ouders in bad ging zag ik dat ik wel 5 kg was aangekomen in 1 jaar, en ik merk dat ik mezelf nu gewoon in de weg begin te zitten.
Ik heb het hardlopen weer opgepakt, drink vooral water en roosvicee. Maar het probleem is dta ik juist te weinig eet. Niet eens zo heel ongezond. Maar ik ga om 7.30 de deur uit en ik ontbijt nooit, en om 12 uur 4 boiterhammen, en avondeten, wat ik vaak gewoon kook, en soms ontbijtkoek tussendoor ofzo. of een appel of een banaan. Savonds als ik wat labiel ben, dan pak ik soms wel wat los en vast zit, en icm het al niet al te veel eten is natuurlijk niet al te best. En ik ben ook vaak pas om 21 uur klaar met alles wat ik doen moet, en ga dan meteen door naar bed.

dus vanaf nu: Om de dag hardlopen, ontbijten, en niet meer snaaien. Maar een weegschaal komt er bij mij niet in! Ik zal rond de 85 kg zitten, en 75 is mijn streefgewicht.
Aangezien ik ook 1.81 meter ben, en mijn hafje vrij rank en 1.50... zit ik al op het randje... en ik voel me nu elke keer een beetje banketstaaf als ik erop stap... laat dat dan ook een mooie stok achter de deur zijn!

Dat is mijn verhaal!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:12

Vandaag wordt een slechte dag. :+

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:13

hihi, gefeliciteerd!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:16