Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:03

ik ben zelf van een cup H naar een cup E gegaan en de littekens zijn idd erg lelijk en heb veel pech gehad en veel complicaties maar ben nog steeds zo blij dat ik van die megagrote cup af ben :)

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:32

Pebblesther schreef:
Hey meiden. Wilde even zeggen dat ik ook een datum heb: maandag 26 maart word ik geopereerd, aaaah!

Super! Dat is al snel! Succes :)

Ik heb afgelopen week even heel ongegeneerd, als een klein kind op de trampoline gesprongen. Voelde zoooo goed :D :D :D

Voor iedereen die de operatie nog gaat doen.. Het is echt echt zo waard! :j

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:03

Tnx malaQ

Haha, op dat soort dingen verheug ik me nu ook al :D Eindelijk lekker doorzitten met paardrijden.
En wat zal hardlopen straks fijn gaan zonder al die onnodige ballast aan de voorkant :D
En eindelijk een haltertopje als bikini :D

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:08

Dag dames,

Het is bij mij nu bijna een jaar geleden dat ik geopereerd ben.
Ik heb de sinds twee weken weer stekende pijn in mijn borsten. Heb er aan het eind van de dag ook flink last van.
Ik heb er echt maanden geen last van gehad.
Het gevoel is ook nog niet helemaal terug.
Herkent iemand dit?

Liefs,

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:10

ja, ik heb dat ook; 11 maart was de operatie een jaar geleden en heb de laatste paar weken ook regelmatig steken aan beide kanten.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:10

Oke, dan zal het wel niet aan mij liggen :P

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:27

ja, ik vond het zelf ook wel apart maar ik hoor het van meerdere mensen

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:28

Ojee, dat klinkt niet echt fijn steken in de borsten..... Is dat echt pijnlijk?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:37

tja, prettig is het niet ; heel pijnlijk ook weer niet maar je voelt het wel goed en is niet fijn.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:16

heel pijnlijk is het niet nee, maar ik vind het persoonlijk op sommige momenten erg vervelend..

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:29

Hey meiden. Ik ben vanochtend geopereerd! Wilde even laten weten dat mijn operatie goed gelukt is!
Met de pijn valt het gelukkig wel mee. Nog wel wat suf van de narcose.
Links heeft de chirurg 342 gram weggehaald en rechts 295 gram.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:11

Wat fijn!!
Heel veel beterschap! en laat je lekker verwennen hè!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:13

Mooi dat goed is gegaan, top! Je zal een stuk lekkerder mee voelen!

Ik ben ook nog elke dag er echt onwijs blij mee! Echt een verademing.

Wbt steken, heb ik eigs altijd al gehad eens in de zoveel tijd, heel irritant en best beetje pijnlijk, had het altijd al voor mn bvk, gelukkig nu al ff niet meer gehad *klopt af*

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:12

Bedankt!

Ik ben inmiddels alweer thuis!

M'n wonden zagen er gelukkig goed uit dus mocht vandaag al naar huis :D

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:54

Mooi dat het topic weer tot leven is gekomen. *D
Afgelopen week ben ik bij de PC geweest voor controle. Ik ben in mei 2011 geopereerd. Zij was heel tevreden en ik ook! *\o/*
Er zit alleen bij mijn rechterborst een plooi. Die gaat ze binnenkort poliklinisch weghalen.
Steken in mijn borsten heb ik nooit gehad; niet vlak na de operatie en nu ook nog niet. Misschien komt dat omdat ik geen drains gehad heb? (Ik doe ook maar een gok hoor...) Echt pijn ook niet, alleen ongemak de eerste weken omdat ik me niet lekker kon bewegen.
De littekens zijn mooi geheeld. Voor degenen die later zijn geopereerd: het duurt echt een hele poos voordat de littekens een beetje tot rust komen. Bij mij had ik pas na een maand of 6-7 het idee dat het allemaal wat minder rood en opgezwollen werd. Ik blijf nog wel spul erop smeren. Ik merk dat het dan wat minder trekt.

Voor degenen die zich erop verheugen dat ze na de operatie nieuwe bh's kunnen kopen: Ook dat duurt even helaas. Voordat je borsten zijn "uitgezakt" ben je zo een half jaar verder.... Omdat ik vrij brede borsten heb blijf ik een grote maat houden (75D/E) en blijft het lastig om een passend merk te vinden.

Al met al ben ik heeeeeeeel blij dat ik de operatie heb ondergaan. Van de week nog de foto's van ervoor bekeken en dat is echt een verschil! :oo Voor degenen die nog geopereerd moeten worden: Echt doen hoor, die foto's maken. Als je dan later terug kijkt en alles is goed gegaan weet je weer waarom je het hebt gedaan en ben je, net zoals ik, blij en opgelucht.
Succes en sterkte voor degenen die niet zijn geopereerd of binnenkort aan de beurt zijn. Neem je tijd om te herstellen en forceer niets dan ben je het snelst weer op de been.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:18

hoi! Leuk je update.
moest jij na een jaar nog op controle joh? Ik had na 6 weken mijn laatste en toen hoefde ik al niet meer terug.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:48

Hier ook maar even een update,onderhand is het 2 maand geleden dat ik onder het mes ben gegaan. Er was destijds 1100 gram afgehaald en ben van een H/I cup naar een E gegaan. Ben nu weer bijna volledig aan het werk en na school, maar heb helaas nog steeds heel erg veel last van de narcose. Weinig concentratie en kan soms zo opeens in slaap vallen... mijn borsten zijn heel mooi geworden alleen de littekens zijn nog erg rood en 1 kant is niet helemaal mooi genezen.. de PC zegt dat dit geduld nodig heeft en het over een jaar er al weer heel anders uit ziet!

Al met al is het mij toch tegen gevallen hoor... ik was heel erg misselijk van de narcose en heb er vanalles tegen gehad maar niets werkte, heb een halve week niet kunnen eten en mocht daardoor ook niet uit het ziekenhuis. Heb de eerste 2 dagen alleenmaar in een hele rare slaap gezeten, waar ik echt heel duf was maar nog wel heel veel meekreeg maar mijn ogen echt niet kon openhouden...

Succes allemaal wie net geopereerd is of nog moet! het is even doorzetten, maar dan heb je ook zeker wat moois!!

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:40

echt gek he, ik kwam uit de operatie. gelijk uit bed, naar de wc. mezelf helemaal vol gegeten. De hele dag en nacht wakker geweest en zitten kletsen en keten met mijn roomies.
wel nog een week of twee tussen de middag steeds geslapen en slechte concentratie inderdaad.

Vervelend zeg.
Mijn vriendin heeft ook sinds haar BV dat ze niet meer in de bus kan zitten, dan wordt ze kotsmisselijk. Heel gek, daarvoor ging ze dagelijks met de bus.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:08

Li_lee_yang schreef:
hoi! Leuk je update.
moest jij na een jaar nog op controle joh? Ik had na 6 weken mijn laatste en toen hoefde ik al niet meer terug.

Ik denk ook dat de PC een beetje nieuwsgierig was en me daarom vroeg of ik 10 maanden na de operatie terug wilde komen. Ze was vorig net begonnen in het zkh, daarvoor werkte ze in een zkh in Nijmegen.

Vervelend Dagmar dat je zo lang last hebt gehouden van de narcose.
En echt, die littekens trekken bij.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:00

het is bij mij nu een jaar geleden(10-3-2011) en de littekens zijn pas sinds enkele maanden helemaal rustig en niet meer rood. Wel zijn de littekens erg dik bij mij en niet mooi; niet in een mooie vloeiende lijn zeg maar.
Ik moet nog steeds bellen vd hersteloperatie aan de rechterkant; ik krijg daar nog een kleine ingreep voor omdat de tepel naar binnen is sinds de operatie. Maar dan moet ik weer 2 weken rust houden en weer 2 weken niet paardrijden en de selectiewedstrijden komen er aan en die vind ik altijd erg leuk en gezellig om mee te rijden. Dus nog maar even wachten ;)

trouwens voor wie net geopereerd is; ik heb nog spiksplinternieuwe scarban siliconenpleister in de ankervorm in de verpakking.
Ik had 2 doosjes en 1 kreeg ik toen niet vergoed(eigen risico verzekering) en heb er dus nog steeds 1 staan.
Ik heb er toen € 200 voor betaald maar dat hoef ik er natuurlijk niet voor terug.
een klein bedrag of iets voor mijn paard of ruilen tegen iets voor mijn paard?
Laat maar weten als je interesse hebt dan komen we daar wel over ui.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:01

:wave:

Leuk dat er weer leven in het topic is! Fijn om te lezen dat iedereen zo tevreden is na de operatie.

Ik moet zeggen dat het mij allemaal reuze mee is gevallen. Ik was afgelopen vrijdag (voor de operaie) nog op stap geweest en had zaterdag een flinke kater. Ik voelde mij na de operatie nog beter dan na mijn stapavondje :=
En van de narcose heb ik tot nu toe ook nog weinig last. Ben niet misselijk geweest. Nog af en toe een beetje vermoeid maar dat mag ook wel 4 dagen na de operatie.

Tamaramt: wat zijn dat voor pleisters? Ik heb er nu nog soort verband/pleisters om wat er af mag en daarna hoef ik er in principe geen verband meer om, alleen een gaasje.

Silvia: dus als ik na 6 weken mijn anita bh af mag dan is het niet verstandig om meteen nieuwe bh's te shoppen? Of gewoon 1 bh en dan een paar maand later meer bh's omdat de vorm nog kan veranderen?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:18

Pebblesther schreef:
Silvia: dus als ik na 6 weken mijn anita bh af mag dan is het niet verstandig om meteen nieuwe bh's te shoppen? Of gewoon 1 bh en dan een paar maand later meer bh's omdat de vorm nog kan veranderen?

Klopt! Koop in het begin een bh zonder beugel. Wissel die af met de sport bh die je nu aan hebt. Je zult zien dat na een tijdje je eerste "gewone" bh niet lekker meer zit en je toe bent aan eentje met een andere maat/vorm. Ik snap dat je had gehoopt dat je meteen kunt gaan shoppen maar dat is een beetje zonde van je geld. Ga ook voor je eerste bh naar een degelijke lingeriezaak en gaaf aan dat je net geopereerd bent. Ze kunnen je dan advies geven. Succes!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:25

Silvia: bedankt voor de tip! Wel jammer, had inderdaad gehoopt om lekker te kunnen gaan shoppen over een aantal weken. Maar ook wel weer logisch, het duurt wel een jaar voordat ze de definitieve vorm hebben gekregen hoorde ik.
En inderdaad verstandig om naar een goede lingeriezaak te gaan :)

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:11

Pebblesther schreef:
:wave:

Leuk dat er weer leven in het topic is! Fijn om te lezen dat iedereen zo tevreden is na de operatie.

Ik moet zeggen dat het mij allemaal reuze mee is gevallen. Ik was afgelopen vrijdag (voor de operaie) nog op stap geweest en had zaterdag een flinke kater. Ik voelde mij na de operatie nog beter dan na mijn stapavondje :=
En van de narcose heb ik tot nu toe ook nog weinig last. Ben niet misselijk geweest. Nog af en toe een beetje vermoeid maar dat mag ook wel 4 dagen na de operatie.

Tamaramt: wat zijn dat voor pleisters? Ik heb er nu nog soort verband/pleisters om wat er af mag en daarna hoef ik er in principe geen verband meer om, alleen een gaasje.

Bij de Hema verkopen ze hele fijne 'after surgery BH's'.
Dat is een gewone bh, maar extra zacht enzo. Zijn ook maar 19 euro geloof ik.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:48

Oke, tnx voor de tip li lee yang! Daar dan maar even heen binnenkort :)