[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:33

Ik heb woensdag mijn eerste dermal laten zetten (Bodymetals in Sint-Niklaas). Ben er echt blij mee. Plaatsen viel goed mee en het geneest echt perfect. Na 5 dagen is de pijn zo goed als verdwenen, roodheid is er nauwelijks geweest.
Nu is het juist wat wennen dat ik wat voorzichtig moet zijn met mijn hand :D

Afbeelding

Waarom mag er bij een MD eigenlijk geen ontsmettingsmiddel gebruikt worden?

Poiuytrewq

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:05

Je bedoelt dingen als sterilon en betadine?
Die doden nl ook goede bacterien en zijn echt te fel voor piercings. Zoiets staat me bij.
Ik gebruik altijd zeezout. Of nja, ik heb elke piercing wx gezeezout maar doe het nu alleen wanneer ze irriteren.
Nooit dus :P :P

Ik vind hem mooi hoor. Staat netjes tussen je andere sieraden! Is het nou een zwart steentje ook?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:27

Senzafine schreef:
Ik heb woensdag mijn eerste dermal laten zetten (Bodymetals in Sint-Niklaas). Ben er echt blij mee. Plaatsen viel goed mee en het geneest echt perfect. Na 5 dagen is de pijn zo goed als verdwenen, roodheid is er nauwelijks geweest.
Nu is het juist wat wennen dat ik wat voorzichtig moet zijn met mijn hand :D

Waarom mag er bij een MD eigenlijk geen ontsmettingsmiddel gebruikt worden?

hé daar komt de mijne ook, alleen ietsie pietsie hoger,(meer richting de duim) ik wacht alleen tot de winter voorbij is want ik zit op de brommer leuk joh :D

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:42

Nou, fijn hoor. Mijn dermal is er vannacht uitgegaan terwijl ik hem al anderhalf jaar heb. Geen pijn, geen niks. :\
Ga nu naar de piercer, kijken wat ze ermee kan..

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 01:32

help!
Ik heb een probleempje met m'n navelpiercing, of jeh wat dat ooit was.. :\
Het velletje begon de laatste tijd steeds dunner te worden en nu kon ik hem net erdoor heen trekken.
Hij is dus waarschijnlijk uitgegroeid. Maar nu zit ik dus met twee lelijke bobbeltjes. Van het ene uiteinde naar het andere is het ongeveer 1 cm.
Iemand hier ervaring mee? Het ziet er heel raar en kaal uit en ik vind het absoluut niet mooi en super jammer, want het liefste wil ik natuurlijk dat ik in de toekomst weer een navelpiercing kan nemen, maar dat zal wel nooit meer gaan neem ik aan?
Weet iemand hoe dit gaat groeien? Gaat het afsterven :\ of groeit het weer aan elkaar?
|(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:38

Ik denk dat je hem er sowieso beter uitgehaald had toen ie dunner werd. Ik snap nooit goed dat mensen het zo ver laten komen dat ze hem er uit kunnen trekken maar goed. Ik vrees dat je zal moeten afwachten, in principe hoort het terug aan elkaar te groeien lijkt me. Als je het echt niet vertrouwd eens naar de dokter gaan.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:50

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:35

Heb mijn helix nu iets meer dan 2 maand en het is al vrij goed genezen. Alleen 's ochtends is hij af en toe een beetje vies als ik erop heb gelegen tijdens het slapen. Als het helemaal is genezen wil ik er eens wat anders in hebben. Maar op hoeveel mm wordt een helix gepierced? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:38

Normaal op 1.2 al kan je het ook vragen op 1.6. :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:40

Oke, ik heb er niet naar gevraagd toen de mijne is gepierced. Maar wat is verstandig, een 1.2mm of een 1.6mm piercing bestellen? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:43

Hangt er van af wat er in zit. Heb je toevallig een navelpiercing oid liggen? Het verschil tussen een 1.2 en een 1.6 zie je nl heel duidelijk als ze langs elkaar liggen.
Als er 1.2 in zit zou ik hem iig het eerste jaar op 1.2 houden gezien kraakbeen er behoorlijk lang over doet om te genezen, en met een 1.6 er door te steken kan je hem gaan irriteren waardoor het wat langer duurt voordat hij pijnloos en genezen is. :) Als er een 1.6 in zit kan je kiezen, of je houdt het op 1.6 of je laat hem inkrimpen naar 1.2. In mijn ervaring maakt het kwa juweeltjes echt niks uit of er een 1.2 of 1.6 in zit behalve als je voor een spiral wil gaan (1 krullende piercing door verschillende gaatjes). Die zijn een stuk makkelijker te vinden in 1.6. :) In 1.2 kon mijn piercer ze niet vast krijgen (iig niet in titanium, met chirurgisch staal werden we bij wijze van spreken dood gegooit)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:48

Ik heb hier verder geen piercings liggen. De helix is mijn eerste, en dus de enige piercing die ik heb. Ik kan natuurlijk de vrouw die 'm heeft gepierced ook even opbellen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:53

hee leuke piercings allemaal weer!
vraagje,
wil mijn 2de gaatje van mijn oor gaan oprekken,
zal ik gewoon 1 mm per keer doen?
ben bang dat deze meer pijn gaan doen al weet ik niet waarom...
heb met die andere elke keer 2 mm gedaan (mag eigenlijk niet maar heb het lekker toch gedaan nooit last van gehad)

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:58

Ayasha schreef:
Ik denk dat je hem er sowieso beter uitgehaald had toen ie dunner werd. Ik snap nooit goed dat mensen het zo ver laten komen dat ze hem er uit kunnen trekken maar goed. Ik vrees dat je zal moeten afwachten, in principe hoort het terug aan elkaar te groeien lijkt me. Als je het echt niet vertrouwd eens naar de dokter gaan.

Nou iets vriendelijker mag ook wel :\
Het ging ook best snel, dus het was zowiezo toch wel gebeurd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:27

Jep, maar had je hem er meteen uithaald dan was je litteken nu een stuk kleiner. Je kan wel met littekenzalf smeren als het eenmaal genezen is, dat helpt enorm! En ik zie niet wat er onvriendelijk is aan mijn mening.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:37

Heb vanmiddag een tongpiercing laten zetten :D Pijn viel echt mee, ik voelde het amper! Op je tong bijten doet meer pijn :))

Afbeelding

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:56

Leuk Joonsel! Pijn valt inderdaad reuze mee, heb je er verder geen last van? :)
Ik durf mijn tongpiercing balletje niet te verwisselenen, ben bang dat ik hem niet goed aangedraait krijg :Y)

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:31

Suus_ schreef:
Je bedoelt dingen als sterilon en betadine?
Die doden nl ook goede bacterien en zijn echt te fel voor piercings. Zoiets staat me bij.
Ik gebruik altijd zeezout. Of nja, ik heb elke piercing wx gezeezout maar doe het nu alleen wanneer ze irriteren.
Nooit dus :P :P

Ik vind hem mooi hoor. Staat netjes tussen je andere sieraden! Is het nou een zwart steentje ook?

Thx :) Ja, maar ga misschien een bling bling steentje laten zetten.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:08

Nice Joonsel, fijn dat hij geen pijn deed! Hij zit mooi in het midden ook :j

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:05

perdjes schreef:
Leuk Joonsel! Pijn valt inderdaad reuze mee, heb je er verder geen last van? :)
Ik durf mijn tongpiercing balletje niet te verwisselenen, ben bang dat ik hem niet goed aangedraait krijg :Y)

Hij begint nu een beetje op te zwellen haha. Heb het meeste last van de onderkant. En ik kan dus écht niet eten. Heb over een klein broodje echt 30 min gedaan :oo

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:14

Haha ja ik ken het! Een uur nadat ik mijn tongpiercing had, schotelde mijn moeder mij nudels voor dat was toen echt gemeen :D
Probeer gewoon te eten en drinken zoals je normaal ook doet en ijsklontjes helpen ook tegen de zwelling, misschien een idee om 's avonds voordat je naar bed gaat 2 ijsklontjes te eten?
Ik had inderdaad ook het meeste last van de onderkant, daar vormde zich toen ook een blaar doordat het balletje te groot was. Dus als je last begint te krijgen omdat het balletje te groot is moet je zeker terug gaan voor een kleiner balletje dat helpt echt!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 01:34

Ja en de lange staafjes zijn ook altijd een drama :')

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 01:40

Ik heb echt helemaal niet zo'n last van dat staafje? Moet zeggen dat ie ook wel vrij schuin is gezet.

Wel een idee om 's avonds nog wat ijsklontjes te eten, helaas heb ik die nu niet ^) Ik kijk het nog wel ff aan en anders ga ik deze week terug naar de shop!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 01:42

je tong is ws ook nog dik?
Als hij gaat slinken... lijkt het staafje opeens 10x zo lang :')
Ik heb sowieso een dunne tong, dus een 'normale' lengte is voor mij ook al te lang... laat staan wat een staaf het zwelstaafje voor mij was :D En mijn tong is bij het zetten beide keren niet gaan zwellen :')

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 01:49

Pff nou die van mij is behoorlijk gezwollen, en aan de onderkant erg rood. Hoop dat het morgen wat beter is. Heb in ieder geval een bakje voor ijsklontjes in de vriezer staan! Heb ook een paracetamol ingenomen, zodat ik dadelijk in ieder geval kan slapen! Moet zeggen dat ik me ook niet 100% fit voel, dus misschien speelt dat mee (vanmiddag was alles nog prima overigens).

Ik ben al wel aan het rondkijken voor wat piercings, ook al duurt het nog ff voordat die erin mogen :)) Echt verslavend!