Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mirkim

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 19:39

We waren ongeveer gelijktijdig begonnen weet ik nog wel :j

Ben jij er klaar voor Pebblesther?

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 19:42

Ja ik ben er helemaal klaar voor om hem uit te lopen maar ik wil zo graag mijn tempo nog wat hoger hebben. Maar het kan best zijn dat ik door de adrenaline en het aanmoedigende publiek toch wel sneller loop dan thuis. Was tijdens de ladiesrun iig wel zo.

En ik loop nu ook nog in een team met collega's die allemaal best snel kunnen lopen dus ik wil ook niet afgaan en een langzamere tijd neerzetten waardoor we lager eindelijk met ons team.

En jij bent er ook helemaa klaar voor Mirkim? Hoe is het met je blessure?

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 19:50

Owh wat leuk om jullie complimenten te horen .. had niet het idee dat het heel snel was haha :) Ben toch al 5 maanden onderweg ..

welke gaan jullie lopen pebblesther en mirkim ?

Ik loop trouwens ook voor een goed doel .. http://www.whynotkenya.org/

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 19:54

Lastig joh, die druk... Welke tijd zit je nu gemiddeld op? Jezelf de aankomende weken niet voorbij lopen hoor!! Heb je trouwens nog voor een andere run opgegeven?

Ik ben er nog niet helemaal klaarvoor := Mijn knieën houden zich aardig goed :j Ben daar erg blij mee, de ene keer wat beter dan een andere keer, maar het is goed te doen!
Ik heb nog niet eerder 6 kilometer gerend (bewust dan). En ik heb me voorgenomen om de komende periode gewoon eerst maar de 5 kilometer goed vol te houden met oog op die knieblessure. Maarja, die 4Mijl moét je ooit gelopen hebben in je leven, dus kan daar ook geen nee tegen zeggen!
Over 1,5 week gaan we binnen de 4Mijl hardloopgroepje een test 4Mijl rennen... Dus ik laat het daar vanaf hangen of ik er al dan niet klaar voor ben :)

@ Dreeetje, de 4Mijl van Groningen. Dat is ook voor een goed doel! :j

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:00

Wat een mooie doelen meiden! :j
Lijkt mij zo heerlijk om tussen juichend publiek te lopen :D Nog even volhouden en dan gaan we maar eens op zoek naar een ladiesrun in de buurt :j

Vanmiddag heerlijk met de buurvrouw gelopen, had alleen wat last van een steek in mijn zij, toen even wat langer gewandeld en toen ontspannen uitgelopen. Zondag alweer lesje 12! Wat gaat het snel.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:21

Angela_ schreef:
MamboBeach schreef:
Was het zulk noodweer? Niets van gemerkt! :n

Gisteren een nieuwe jas en shirt gekocht van craft, zit megalekker! :j Clubtenue, ach, je moet wat! :D

Wat kleuren heeft jullie club? Ik kan over een paar weekjes mijn warmup suit afhalen. Ook van de club, een jasje met een trainingsbroek voor van de winter voor over de tight.

Blauw! met witte letters. :j
Wij kunnen ook een zomer en wintertenue kopen maar ik had nog een lange broek, dus alleen een jas en shirt. En wat voor kleuren heeft jullie club?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:22

Angela_ schreef:
EGOPOST! Ik heb een 10 voor mijn eerste verslag van mijn opleiding. En nu heb ik de 1e 2 studiepunten binnen! Woei!

Goed zeg!!! Super! :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:27

Mirkim, werd je achterna gezeten? :')

Weet je wat nu zo raar is? Als ik van niets weet dan ren ik er zo 10 (km) maar als iemand wedstrijd of loopje zegt ga ik al hyperventileren en vind ik er al geen reet meer aan. _O- Ik ben dan zo zenuwachtig en voel me echt naar voor de start, kan dan wel janken. :j

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:58

Ik heb gewoon lange benen, dat helpt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 01:09

Even snel, want ik moet echt mijn bed in. Onze kleur is rood met witte letters. Ik heb zelf nog een lange tight dus die heb ik ook niet gekocht. Wil van het voorjaar wel een korte broek en een topje kopen nog.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 08:52

Zo eerste kopje koffie zit erin, nu nog een banaantje :9 en dan 20 min lopen met aan t eind 3x een versnelling van 30 min. Makkie :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 08:54

Seconden denk ik Bom?

Lopen wordt 'm vandaag ook (weer) niet hoor. Pas gewoon ff niet in mijn schema geloof ik... Maar goed, vanavond wel catering lopen, dus dat is wel lopen... :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 10:09

Goedemorgen!! :wave:

WenK, wat leuk af en toe catering! Dat is idd conditietraining! :j

Zou vandaag droog blijven, nou regent pijpenstelen. Zit nu vol spanning te wachten op onze bomen met bakken, die worden vandaag afgeleverd. :):) Ons tuintje wordt nu meer tuin ipv schoolplein! :) Dus vandaag een andere work-out, tillen, sjouwen, bukken, goed voor de spiertjes! :)

Morgenochtend weer van de partij!!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 10:14

euh :j seconden. zat op mijn ipod te tikken terwijl er 2 kids aan mijn hoofd stonden te zeuren := dat werkt niet echt, helemaal niet als ik aan mijn 1e bakkie leut zit zo in de ochtend.

20 min en 3,3 km, geen toptijd maar ik loop ook niet op z'n best 's ochtends rond 9 uur.

ik zie goeie tijden voorbij komen, super hoor +:)+ en mooie plannen voor wedstrijden. altijd leuk. ik loop nog even door voor mezelf. en misschien als er dichtbij wat wordt georganiseerd, dat ik daaraan mee loop.

verder had ik ook in gedachten om straks in het weekend 10 km te lopen en door de weeks op di en do 5 km met af en toe een intervaltraining ertussen.

wen, jammer dat het vandaag niet gaat lukken, misschien morgen? even koppie leeg maken

regenen????? hier zonnetje, maar wel een koud windje

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 10:58

Vanmorgen mijn nieuwe shirt aan gehad en liep heerlijk! Het is hier nu nog supermooi weer met een heerlijk zonnetje!
Heb 3.2 km gelopen in ongeveer 17 minuten denk ik. Ik had de tijd dus niet opgenomen en heb ook nog een warming-upje gedaan. In elk geval was het heerlijk om even te lopen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:12

Het is inderdaad prachtig weer! Ik ga morgen weer, zometeen maar even mijn loopmaatjes bellen hoe laat we vertrekken.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 13:08

Hallo allemaal! Ik ben een stille meelezer en heb af en toe ook in topic 3 mee gepraat.
Sinds een maand probeer ik weer serieus het hardlopen op te pakken. Nouja serieus, ik ren nog steeds op Puma sportschoenen en heb nog nooit een wedstrijdje meegedaan, maar vind het heerlijk om gewoon een blok door de wijk te rennen.
Binnenkort wil ik toch wel andere (langere) afstanden gaan rennen!

Vanochtend heb ik ook gerend, van mijn huis naar mijn vriend. Dat is 4 km, en heb dit binnen 20 minuten gerend! - nog een aantal minuten uitlopen.. Ik ben echt enorm blij want vorige week liep ik nog een slordige 20 minuten over 3 km!

Verder heb ik niet echt een vast schema, ik probeer 2 keer per week te rennen. En dan verschilt de tijd van 20 tot 35 minuten.. (dit wil ik ook opbouwen) En binnenkort is er in de buurt een wedstrijdje van 5 of 10 km, dus lijkt het me erg gaaf om voor de 5km te gaan rennen!!!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 13:09

Ik heb wat vraagjes voor jullie... :D In wat voor kleding rennen jullie? (speciaal tshirt stof oid?) en wat ontbijten jullie als je in de ochtend gaat rennen?
Als ontbijt voor het rennen net, had ik 2 croisantjes en 1 hard broodje op, en merkte toch dat ik wel vol zat.. dus minder fijn rennen

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:06

Ik ontbijt dan met een banaan en kop koffie en als ik terug ben ontbijt ik. Verder loop ik nu in 3/4 broek zo'n stakke wel zwart dat kleed af :o en ik heb een hardloop shirt aan. Gemaakt van dun snel drogende stof. En verder heb ik goede schoenen gekocht bij de hardloop winkel. Goede schoenen zijn t aller belangrijkst! Zeker het investeren waard, je hebt er niets aan om blessures op te lopen door verkeerd schoeisel :n

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:23

doet er nog iemand mee met de singelloop hier? ik hoor hier zo weinig over en had wel wat mensen verwacht.
gister weer even een kort rondje gelopen 5 km met zo'n 10,66 km per uur vind wel netjes.
morgen lekker de 10 km. hopelijk binnen het uur.

verder op de vraag waarin ik ren. ik ren in een gewone joggingsbroek en een oud shirtje van de hema met lange mouwen of in een sport shirtje. morgen krijg ik mijn 1ste echt hardloop shirtje dus dat wordt voortaan mijn kleding.
ik probeer minstens 2 uur voor het rennen niks meer te eten. en drinken half uur anders klots het zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:34

Marije: Doe je mee met het molenhoeksmakkie toevallig? :D

Ik heb wel 'hardloopkleding' ik heb een tik daarin ik heb meer hardloopshirtjes dan gewone shirtjes. Ik heb ook me schoenen aan laten meten door een hardloopzaak, ik loop op Mizuno's en sinds gisteren een speciaal zooltje er in.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:56

Ik ga vanaf morgen weer beginnen :D

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:58

Angela_ schreef:
Marije: Doe je mee met het molenhoeksmakkie toevallig? :D

Ik heb wel 'hardloopkleding' ik heb een tik daarin ik heb meer hardloopshirtjes dan gewone shirtjes. Ik heb ook me schoenen aan laten meten door een hardloopzaak, ik loop op Mizuno's en sinds gisteren een speciaal zooltje er in.

Waar kan je t beste (online) van die shirtjes bestellen? :) ik ben sowiezo ook opzoek naar fitness shirtjes maar dan wel leuke, maar kan er haast geen vinden! zelfs niet bij perry oid..

Dat is dus het wedstrijdje wat ik wel graag mee wil doen! de 5 km moet daar wel lukken toch!
Alleen heb ik geen idee wat een reele tijd is voor 5 km. En welke tijd ik zou willen halen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:13

Ik loop daar ook mee omdat het daar flink heuvelachtig is, ik loop de 10 km als voorbereiding op de 7 heuvelenloop. Ik denk dat je als eerste wedstrijd je geen tijdsdoel moet opleggen maar gewoon focussen op uitlopen. In wedstrijdverband is het toch heel anders als dat je alleen loopt. Je kan bij drukkere lopen niet zo goed je eigen tempo lopen enz. enz. Normaal is toch wel rond de 30 minuten denk ik.
Ik koop meestal een shirtje bij de grotere wedstrijdjes, dus daar heb ik een hele collectie van. In Nijmegen zit ook nog runnersworld, daar hebben ze ook leuke shirtjes en bij de perry for women ook. Zit ook in Nijmegen trouwens. Verder bestel ik wel eens wat bij www.hardloopaanbiedingen.nl

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 23:09

Bedankt voor de tip Angela, heb direct maar ff een bestelling gedaan daar!

Wat is het vandaag hier rustig geweest zeg!
Morgen kan ik niet in de groep rennen, ik heb geen auto tot mijn beschikking. Vindhet ook niet heel erg. Morgen maar even in mijn upje rennen :)