gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 20:54

Ik heb alle vrijheden zeg maar, dus ik mag in overleg gewoon weg :) Het rooster is nog steeds niet gemaakt, maar ik heb wel alvast geregeld dat ik morgen weg kan.

Voor de rest voel ik me niet goed. Ik kwam vanmiddag, toen we met de afdeling naar het sportuurtje gingen, Leen tegen. Dat is mijn oude behandelaarster. Ze zei geen gedag, heeft me niet eens aangekeken, terwijl ik frontaal op haar afliep. Ze heeft me dus met opzet genegeerd. Ik voel me afgewezen en verdrietig, alsof ik een vergeten gebruiksvoorwerp ben... :\

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:59

Beste Bromfiets, zoiets als iemand niet gedag zeggen hoeft écht geen persoonlijke lading te hebben. Misschien was ze in gedachten, misschien zag ze je niet ook al liep ze recht op je af, misschien had ze gewoon geen zin iemand gedag te zeggen. Ik kan me zo voorstellen dat je wel gedag kunt blijven zeggen als je in een instelling werkt...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:01

Ik snap het maar al te goed Brom. Ik zou ook denken dat ze het persoonlijk bedoelt en dat er een hele achterliggende gedachten achter zit.
Gelukkig is dat 9 van de 10 keer niet zo, maar dat gevoel uitschakelen is héél lastig!!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 21:05

Misschien is dat idd wel zo, maar zo voelt het niet. Vooral niet omdat we bijna tegen elkaar opbotsten, ze móet me gezien hebben. En ik verwacht van iemand die mijn hele levensverhaal wilde weten inclusief alle ranzige details, dat ze minstens kan groeten.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:16

Jij beleeft dat waarschijnlijk anders dan zij. Vergeet niet dat zij jouw verhaal beroepsmatig wilde weten. Natuurlijk is dat ontzettend persoonlijk. Heb jij dan wel gedag gezegd? Of verwacht je dat de ander dat als eerste doet? Als je je verwachtingen niet uitspreekt, dan kun je zwaar teleurgesteld worden.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:23

Juist door wat er in het verleden is gebeurd, voelt ze zich misschien erg ongemakkelijk en heeft ze daarom niks gezegd.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 21:25

Ik heb gedag gezegd ja...

En hoe ze het ook bedoelde of juist niet, ik zit met dat *&%$%$ gevoel. Ik zou er ook liever anders tegenaan kunnen kijken, maar dat kan ik niet. Het heeft me echt zeer gedaan...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:27

Dat snap ik...
Voor ons is het makkelijker omdat wij er objectief tegenaan kunnen kijken.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 21:45

Ik weet dat ik overal een negatieve draai aan geef... Maar dat gebeurt zo snel en dat gevoel gaat niet meer weg. Ik krijg het niet weg...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 01:11

Lievie ik denk dat dat ook een aspect van die rot ziekte van jou is :(:)

Een nichtje van mij heeft ook een BL stoornis, bij haar moet ik echt niet vergeten om een sms-je terug te sturen of een hyveskrabbel te beantwoorden anders is ze minstens 3 dagen van slag. Dus wel herkenbaar.

Slaap lekker, met of zonder zo nodig.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 15:28

Heb met zo nodig geslapen, niet goed maar wel wat geslapen.

En dat hoort idd bij borderline, dingen komen 5 keer harder binnen dan bij een normaal mens en ze blijven ook veel langer hangen. Ik heb er nu dus nog last van. Ik heb mezelf aan haar laten zien, zoals ik echt ben, omdat ik haar vertrouwde. Zelfs ondanks het feit dat ze me weg heeft gestuurd had ik nog vertrouwen, maar dat voorval van gisteren heeft me echt zeer gedaan. Het doet me voelen alsof ik niet genoeg waard was/ben en dat is geen fijn gevoel. Ik heb tekeningen voor haar gemaakt, ik heb door het raam gezien dat ze ze van de muur heeft gehaald, wat ben je dan nog waard. Niks toch?

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:11

bromfiets schreef:
Ik weet dat ik overal een negatieve draai aan geef... Maar dat gebeurt zo snel en dat gevoel gaat niet meer weg. Ik krijg het niet weg...

ik krijg het op zo'n momenten ook niet weg. Geen bd'ers vinden het heel raar dat je je gevoel niet kunt wegkrijgen. Ik krijg het dan wel op de verkeerde manier weg.. mja is niet goed.

jammer dat die leen ook je tekeningen weggehaald heeft..!! bij haar ben je miss niets meer waard, maar niet bij anderen he! voor mij ben je wel veel waard :(:) !!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:29

Als het je echt hoog zit, is het dan niet mogelijk dit aan haar te vertellen?
Kan je daarnaast jezelf trainen op relativeren? Heb je weleens RET therapie gehad?
Je gevoelens worden bepaald door je gedachtes, als je leert te relativeren (en die zwart-wit gedachten die bij borderline horen wat grijzer leert maken) dan zal je uiteindelijk ook minder extreme gevoelens krijgen.

Ik heb zelf enige jaren geleden RET gehad en heb er ontzettend veel baat bij gehad. Vulde gewoon steevast een formulier in als ik me enorm kelote voelde door een gebeurtenis en door dat hele RET formulier in te vullen kon ik de situatie relativeren en raakte ik dat kelote gevoel kwijt.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 11:36

RET heb ik nog niet gehad, maar op de wende (Als ik aangenomen word) ga ik hopelijk MBT doen, dat is Mentalisation Based Treatment. Dus da ga je schijnbaar ook leren dat je dingen niet voor anderen in moet vullen en het relativeren. Of dat voor mij ook zo gaat werken weet ik niet. Ik weet namelijk verstandelijk heel goed hoe het in elkaar kan steken, maar mijn gevoel gaat veel sneller en dat krijg ik ook niet weggerelativeerd.... Ik hoop natuurlijk wel dat ze me daarover iets bij kunnen brengen, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik daarin erg star ben en moeilijk te veranderen ben. DGT heeft ook een deel relativeren in zich, ook met het invullen van een formulier waarbij je de gedachten, veronderstellingen en de waarheid probeert te splitsen. Ik kan heel goed en duidelijk zo'n formuliertje invullen, maar mijnn gevoel verandert daar niet mee.

Ik heb er trouwens aan zitten denken om Leen een mailtje te sturen, om het uit te leggen. Maar ik denk niet dat ik antwoord ga krijgen en dan zou ik me nog slechter voelen. De drang is groot om het wel te doen, ik kan tenslotte bijna niet anders dan kapotmaken maar daarmee zou ik alleen maar mezelf kwellen. De brief zit wel in mijn hoofd en hij is er moeilijk uit te krijgen...

Verder is er nog steeds geen rooster gemaakt, ik ben er al een paar keer achter aan gegaan maar nu denk ik ook van "laat maar zitten". Het maakt allemaal niet meer uit, ik voel me toch wel slecht. Met of zonder rooster.
Laatst bijgewerkt door bromfiets op 16-12-10 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:37

Ik zou gewoon die brief schrijven. :j

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:44

Je kunt altijd beginnen met de brief/mail en dan later bedenken of je hem ook verstuurd.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:48

Misschien heeft ze je tekeningen op het werk van de muur gehaald en mee naar huis genomen, dat is natuurlijk ook een mogelijkheid hè? Lastig hoor dat je het ergens wel kunt beredeneren maar dat je gevoel dan zo meeslepend en overweldigend is daarin. En als het je oplucht, dan zou ik zeker een brief of een mail schrijven, dan kun je nog nadenken of je hem daadwerkelijk verstuurd. Kop op hoor, je bent zo goed bezig de laatste tijd met problemen voorkomen en vooruitzien. Er is echt wel vooruitgang en dan soms jammergenoeg ook weer een stap terug nu bij deze teleurstelling met Leen.
Is er iemand die je kan aanspreken over de afspraak mbt het opstellen van een rooster?? Dat je je aan je lot overgelaten voelt nu daar geen gevolg aan wordt gegeven?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 11:51

Ik ben er al een paar keer aa begonnen, maar op de één of andere manier wordt het steeds een afscheidsbrief. Niet goed om op te sturen dus, bovendien weet ik bijna zeker dat ik geen antwoord krijg. Misschien een mailtje dat ik haar met rust moet laten en dan zou ik me nog slechter gaan voelen omdat ik het dan fout heb gedaan.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:56

Lastig inderdaad. Dan wel schrijven en verder afmaken, maar gewoon voorlopig niet versturen? Dan heb je het toch een beetje van je afgeschreven misschien en krijg je daardoor iets meer afstand of overzicht.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 19:06

ik heb hem geschreven, maar het is geen vrolijke brief. Ik kan hem niet versturen...

Ik zit niet goed in mijn vel, heb daarstraks een gesprek gehad maar daardoor ben ik me alleen maar slechter gaan voelen. Voor mijn gevoel is hier zijn volkomen zinloos, thuis voel ik me ook niet op mijn plaats. Ik kan nergens heen, ik zit vast in mijn eigen gevoel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:21

Ik snap dat je je niet thuis voelt op het moment, maar probeer naar de toekomst te kijken.
Wellicht helpt het verblijf je om je er straks wel thuis te gaan voelen. Je zult toch iets moeten :(:)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:21

Sorry voor late reactie. Het is hoe dan ook goed dat je de brief nu geschreven hebt!!!!! Anders loop je hem continue in je hoofd toch te schrijven en te bedenken. Dat leidt ook maar weer af en maakt je onrustig. Ik ken dat, kan soms hele gesprekken of brieven naspelen in mijn hoofd, tot ik het even opgeschreven heb, dan hoef ik het niet allemaal te onthouden wat ik allemaal zou willen zeggen.
Laat de brief nu verder gewoon even voor wat ie is, lijkt me.. Zoals je al aangeeft, kun je hem nu toch niet echt versturen.

Het is logisch dat je je nu daar niet op je plek voelt, maar juist omdat je even niet met je zelf overweg kunt (en o.a. je boosheid) heb je je laten opnemen. Probeer je een beetje over te geven en even niet te veel te verwachten van jezelf op dit moment. De rust te nemen die je zocht en je even overgeven aan niet te veel willen en doen alleen daar te zijn en even niet zo veel moeten en hoeven. Thuis gaat het nu ook niet dus daar zou je ook niets mee op schieten. Kun je wel slapen op dit moment en eet je goed?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:59

Natuurlijk voel je je niet thuis op je afdeling, maar gezien je psychische toestand denk ik dat je je nergens thuis voelt op het moment.
Thuis zijn teveel prikkels en kan je geen rust vinden, daar kan je mensen die echt belangrijk voor je zijn onbedoeld kwetsen met je boosheid.
Het voordeel dat je nu opgenomen bent is dat je daar rust kan nemen met minder prikkels en niet te veel moeten. Je kan daar gestructureerde dagindeling hebben en als je boos wordt doe je dat tegen professionals.
Die stappen daar makkelijk overheen omdat het hun in hun beroep raakt maar niet persoonlijk.

Daar knelt meteen weer de schoen omdat je moeite hebt om het vertrouwen "zakelijk" te zien. Als je van hun afdeling bent krijgen ze weer een nieuwe cliënt en zijn ze niet meer met jou bezig. Zo moeten ze ook zijn, anders houden ze dat werk niet vol.
Wat niet goed praat dat je niet gegroet wordt, dat is een kwestie van fatsoen.

Liefs, :(:)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 22:08

Het voelt allemaal zo nutteloos, ik voel me nutteloos. Dat zij me negeerde heeft alleen maar mijn zelfhaat gesterkt. Als ik in de spiegel kijk moet ik kokhalzen. Het liefst zou ik dit allemaal achter me laten, maar ik zie geen uitweg...

Ik heb net een brief gehad van de wende, volgende week vrijdag heb ik de intake. Er zit een lange vragenlijst bij die ik in moet vullen, daar ga ik me zo maar even aan zetten als het lukt. Hoewel ik nu het idee heb dat ik daar toch niet aangenomen word omdat ik te suicidaal ben.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:18

Is het niet mogelijk om naar de verpleging te gaan en aan te geven dat je erg slecht zit op het moment?
Maak me nu wel grote zorgen om je om eerlijk te zijn.

Wat kunnen wij doen om je gedachten wat minder zwart te maken?