Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:44

Nathalie schreef:
Pfff ik heb gister en vandaag telkens stuwing, hoe dat nu zo ineens komt? Vooral gister was het extreem. := Ze heeft nu telkens ook aan 1 borst genoeg en dan staat de volgende voeding die andere echt op klappen, whaha. Dat is echt lang geleden...

Ongesteld misschien?

Samantha_

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:45

Grappig ik had het ook net aan 1 kant.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:46

Uhm... je bent toch onlangs 1 voeding minder gaan voeden?
Is het waarschijnlijk daarvan ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:48

Nee niet ongesteld en we voeden minder maar dat is al een tijdje weer zo. Dus snapper niks van. :) Maarja vind het niet erg, misschien wel fijn. :o Al was het erg vervelend toen ik vanochtend bij de manuele therapeut op mijn buik moest liggen. :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:33

Wat is een tijdje?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:43

Even gecheckt, sinds zo 8-9-10 november..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:44

Dan zou dat goed nog kunnen :j
Ik had er vaak een maand daarna zo nu en dan nog wat last van.
Je borsten passen zich niet na 2 dagen al aan, aan het nieuwe drinkgedrag :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:47

Maar ik heb dus 2 weken zeg maar geen stuwing gehad en nu 1,5 dag ineens wel? Lijkt me een beetje raar. Begrijpelijk dat je dan bijv 2 weken lang stuwing heb tmaar zo?

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:18

Nee hoor kan wel wat Cyntje zegt hoor. Borstvoeding vraagt veel van ons lichaam. En waarschijnlijk is je lichaam nu gewoon goed uitgerust door die voeding minder. En kan er dus meer energie gaan naar het melk aanmaken ook al is dat nu niet meer zo nodig. Binnekort neemt dat wel terug af. Al je 'overtollige' energie wat je nu hebt door voeding minder gaat simpelweg nu naar het belangrijkste in jou lichaam, melk maken voor te kunnen voeden. Je kan er nu wel gebruik van maken om af te kolven als je dat doet. Maar ook niet te veel.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:19

Goh nooit geweten. Afkolven doe ik niet. Grappig. :)
Merk ook dat het alweer minder aan het worden is.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:20

Cyntje wilde jij nu ook niet vrijwilligster worden bij LLL of was dat iemand anders?
Ik heb gister de folder aangevraagt dus ben erg benieuwd. Weet dat je minimaal 9 maanden gevoed moet hebben dus we hebben nog 1,5 maand te gaan.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:28

Wil dat misschien in de toekomst wel gaan doen momenteel even niet...
Voed al dik 1,5 jaar dus zou me wel aan kunnen melden :)

Folder aanvragen is misschien wel een slim plan :)

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:35

wauw 1'5jaar. Gaat vanzelf denk ik niet? Ik zie mij zelf nu ook direct nog echt niet stoppen. Ik heb veel hulp gehad aan die van LLL. Soms is het echt moeilijk. In mijn omgeving kan je bijna zeggen dat borstvoeding taboe is. Iedereen geeft flesvoeding. Je krijgt soms bijna een verwijt naar je hoofd van eigen schuld dikke bult. Omdat je weer eens echt uitgeput bent omdat je kleintje s nachts weer achter veel meer voeding vroeg. Of je weer eens pijnlijke borsten hebt. enzo.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:11

* val ook weer even binnen*

heb wel telkens bijgelezen maar wat weinig tijd om te reageren...

sandro klopt wel wat je zegt, ik had hier vandaag de kleine naar de opvang, kom ik hem weer halen krijg ik de bv mee retour..???
ze hadden hem per ongeluk de kv gegeven die ik als reserve meegeef :?
ze gaf aan dat er maar weinig kinderen bv krijgen vandaar, nou ja vind het niet echt een ramp maar was wel enigzins verbaast dat dus zoveel kindjes gewoon kv krijgen.
finn is nu bijna 5 mnd en krijg ook vaak de reacties van dat ze het knap vinden dat ik het nog steeds volhou...tja ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend.
heb van het weekend flink de griep gehad met echt hoge koorts, was wel even bang dat het daar door misschien gedaan zou zijn maar gaat nog steeds goed.
wil het ook echt nog even volhouden al hoewel het soms naast je werk etc best vermoeiend is, vooral omdat hij ook nog echt 's nachts komt.
op het moment 1x maar tot voor kort geleden heeft hij ook weer een periode gehad dat hij zelfs 2x kwam.
als ik echt moe ben en ik moet de volgende dag werken geef ik hem soms de laatste voeding wel eens kv, is toch wat zwaarder en dan slaapt hij wel door tot vroeg in de ochtend.
ik kolf dan zelf 's avonds laat nog een keer, ook wel handig want ik kolf op het werk minder dan dat hij drinkt dus dan heb ik gelijk wat extra voor in de vriezer.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:07

hier heeft Dylan nu al 2 nachten genoeg aan 1 kant (overdag moet hij de 2 hebben :Y) ) en telkens heb ik serieuse stuwing en lekken gehad tegen de ochtend (of al tijdens de voeding snachts
nu heb ik er daarstraks van geprofiteerd en de kant waar hij niet gedronken heeft om die even te kolven
had maar liefst 100cc *D , was heel gelukkig want nu kan ik aan reserve beginnen bouwen voor als ik eens ergens naar toe wil gaan (heb op 10 december feestje van het werk, traktatie van de nieuwe baas :D ) (kolf kan je nog redelijk makkelijk meenemen, dus kan daar wel nog wat afnemen)

maar hoeveel zou dan een portie moeten bevatten (om zeker te zijn dat hij dan genoeg heeft) hij zou dan 10.5 weken zijn :?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:10

Ik had rond die tijd volgens mij altijd 120 cc in de fles. Dat was hier altijd genoeg.

Hier geen stuwing meer, het is weer helemaal normaal.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:36

keandra, ik heb hier een voedingsschema liggen van het cb.
laat maar even weten hoe zwaar hij is en hoeveel voedingen hij nu krijgt dan zal ik het even voor je nakijken.
ik hou zelf ook altijd deze hoeveelheid aan en dat gaat prima, meestal net op en soms wat over.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:48

he super dat je dat hebt probabeest

hij zal nu ongeveer 4.5kg wegen en hij krijgt 6 voedingen per dag
is wel handig dat je dat weet, kun je je altijd voorzien als je gepland weggaat

Dylan begint nu wakker te worden, die zal willen eten, hij heeft daarstraks om 7u30 gegeten (redelijk veel trouwens) dus zal wel al een beetje de moment worden (normaal om de 3 à 3.5 uur)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:13

Ik ben ook wel benieuwd, ik doe voor Emma ong 140-160 cc in een bakje, maar vaak wil ze meer?
Emma is over 1 wk 4 maanden, weegt 5,7 kilo. Ze krijgt ong 6-8 voedingen per dag.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:18

Wat zouden jullie doen, ik moet donderdag met Jelle naar de kinderarts, moeten er 13u zijn. Eerst pasje voor hem laten maken nog, dus we rijden iets over 12u weg. Maar Emma blijft thuis, oma komt oppassen. Dus ik zet gekolfde melk klaar. Maar ik ben bang dat het in het zkh zo lang duurt dat ik ga lekken? Zal ik de kolf meenemen, dat is ook weer wat he, en waar doe je dat dan?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:38

Je kan het op het toilet doen ofzo, ik zou gewoon extra pads mee nemen. Dan maar ff lekker hoor :j Ga niet ook nog een kolf meezeulen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:48

Dat voedingsschema geld wel eigenlijk voor KV he. Maar als je kindje daar genoeg aan heeft is dat natuurlijk prima.
Bij ons was dat niet zo. Ze dronk eigenlijk altijd minder dan dat schema zei.

Keandra je kunt het ook zelf uitrekenen.
150 ml voor elke kilo. Dus je kindje zou met 4,5 kilo 675 cc moeten drinken en dan dus per voeding 112,5 cc.

Sam ik zou gewoon voeden/kolven voor je weg gaat en dan als je terug komt weer. Pads erin tegen het lekken en klaar.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:49

Emma zou met 7 voedingen ongeveer 130 cc per voeding moeten drinken volgens dat schema.

Maar hier was dat niet zo hoor. Maar het is wel handig om daar een beetje aan vast te houden.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:51

Wat ik me trouwens afvraag heah... als je lekt, dan betekend dat toch dat je borsten overvol zitten?
Dat had ik dus gister, maar kolfde maar 90ml :?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:55

Nee hoor, bij een toeschietreflex lek je ook. Zeker de eerste maanden.