De ziekte van lyme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juudii5

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:19

Ja klopt helemaal..
owja 2 weken was het geloof ik!! sorry..
En van combi nog geen uitslag???
Hoop dat je het snel krijgt..

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:25

Issy schreef:
Onassa schreef:
Ik zat vanavond ook alweer bij de huisartsenpost.
Heb weer een mega ontsteking in mijn lies zo groot als een tennisbal en toen ik de soep aan het opwarmen was ging ik bijna van mijn graat.
Nu dus weer een penecillinekuur en een verdovings zalf rijker.

Betreft het een ontsteking of een cyste? Wat voor een kuur heb je gekregen? vervelend zeg, klinkt erg pijnlijk, hoop dat het snel weer over gaat! Sterkte!

Hey Issy,
Zie pb

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:37

Goed dat je dit onder de aandacht brengt :) Kan het ook zo zijn dat je na jaren pas ziekteverschijnselen krijgt?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:40

Ja happy..
heb ik ook
Heb het nu zn 8 jaar maar weet het pas sinds juni ongeveer..
en sinds sept 2008 ben ik echt ziek geworden.

Bokker31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:35

Onassa schreef:
Heb weer een mega ontsteking in mijn lies zo groot als een tennisbal en toen ik de soep aan het opwarmen was ging ik bijna van mijn graat.

Is er al eens na een co-infectie gekeken? Zie deze link, even wat naar beneden scrollen voor de plaatjes, daar staan ook zulke 'tennisballen' in de lies en in de oksel bij.

http://www.borreliose.nl/index.php?opti ... &Itemid=62

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:54

Hessie die talgklier ontstekingen heeft er wel wat van weg alleen bij hidradenitis word het ook vuur rood en ziet er grilliger uit.
Maar wie weet is de hidra ooit wel gekomen door de lyme....ik heb hier ook al heel lang last van en blijkbaar is de lyme al in mijn jeugd ontstaan.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:57

Onassa schreef:

Issy schreef:
Betreft het een ontsteking of een cyste? Wat voor een kuur heb je gekregen? vervelend zeg, klinkt erg pijnlijk, hoop dat het snel weer over gaat! Sterkte!

Hey Issy,
Zie pb

HUH?

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:31

juudii5 schreef:
Ja happy..
heb ik ook
Heb het nu zn 8 jaar maar weet het pas sinds juni ongeveer..
en sinds sept 2008 ben ik echt ziek geworden.

Zo das ook wat zeg!! jeetje, wat zijn jou klachten als ik vragen mag?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:57

Onassa schreef:
Onassa schreef:

Issy schreef:

Hey Issy,
Zie pb

HUH?

Ze heeft mij een pb gestuurd met vragen over cystes. (maar ik snap dat het vene verwarrend lezen is)

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:32

Ja sorry, was niet mijn bedoeling....

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:16

Ik dacht al....hoe kan Wuswa nou iemand uitleggen wat ik precies mankeer ;)
Onder de link kan je er wat meer oven lezen zien, ik val onder de zware gevallen want een deroofing operatie kon bij mij al niet meer omdat het gebied te erg ontstoken en te groot was dus ben ik door een plastisch chirurg geopereerd.
http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/jrmhidradenitis.htm
Maar het pruttelt nu wel door en heb al een stuk minder pijn dan gister.
Kan weer redelijk normaal lopen zen zitten gelukkig!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:13

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel jullie in het dagelijks leven kunnen doen. Werken jullie allemaal? En hoeveel uur per week? Kunnen jullie veel op één dag?

Nu zien mijn dagen er een beetje hetzelfde uit: ik ga 3 baantjes zwemmen (3x per week) of 12 minuten fietsen op de hometrainer, verder leer ik 3 bladzijden van een cursus Medische Basiskennis, ik schrijf meestal 1 artikel per dag voor Leerwiki en verder kan ik dan nog één ding doen meestal. Dit is verschillend. Vandaag ga ik bijvoorbeeld bij mijn broer langs in het ziekenhuis, hij is net geopereerd aan zijn borstkas. Dan rij ik een half uur heen, half uur terug en ben ik daar een uur ongeveer. Dit is voor mij echt al heel wat. Ik kan dit wel gewoon volhouden. Eerst lag ik namelijk vrijwel de hele dag op de bank, op drinken halen etc. na. Toen kon ik echt niets. Ik ben dus al een heel stuk vooruitgegaan, maar net belde mijn baas van mijn bijbaantje op. Ze vroeg of ik alweer wat dingetjes kon doen voor hun. Het is administratief werk en het bedrijf is van mijn buurvrouw dus ze weet hoe mijn situatie is. Ik wil graag weer gaan werken, maar de laatste keer was ik iets te enthousiast en kreeg ik gelijk weer uitvalverschijnselen. De laatste keer dat ik naar het werk ging, was ik wel zieker dan nu. Ik mag zelf zeggen hoeveel ik wil werken. Wat zouden jullie adviseren gezien wat ik nu op één dag doe? Hoeveel uur per week? Ik mag het zelf weten dus ik moet echt om mezelf denken.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:59

Ik werk niet, ik ga niet naar school (ben sinds mei klaar en sinds juni lyme)

Ik rij nu 2 paarden per dag en mest 6 stallen, dit kan ik zelf indelen dus heb er de hele dag de tijd voor om nog een uurtje tussendoor ff op de bank te hangen. Over 2 weken worden dit 3 paarden per dag en 7 stallen. Ik wil wel graag werken maar dat trek ik niet dan kan ik mijn paardjes niet meer doen.. Ik zorg eerst om weer beter te zijn en dan weer werk te zoeken..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:09

Ik ben 14 jaar terug al volledig afgekeurd.
Ik moet echt van dag tot dag aankijken wat ik kan.
En dat is de ene dag meer dan de andere.
Soms als ik dan weer dagen heb dat niets lukt vraag ik me af hoe ik bijv. de week ervoor nog de wei de stal en mijn paard kon rijden.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:26

Jee, ik vind dat best heftig als ik dat allemaal zo lees. Wat dat betreft zijn mijn klachten dan nog maar 'mild' en kan ik wel nog gewoon functioneren binnen mijn werk, sport en hobby's. Maar ik besef ook wel dat ik nu zekerheid moet krijgen wat betreft lyme voordat ik echt geveld wordt en niks meer kan. Voorlopig lijkt mijn imuunsysteem nog sterk genoeg om me niet ziek te krijgen. Zometeen heb ik contact met de neuroloog, zij gaat e.e.a. in werking zetten om specifiek op lyme te onderzoeken.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:40

Ik heb waarschijnlijk lyme opgelopen in 1999, ben in 2007 ziek geworden, en zit nu 15 maanden in de ziektewet, ik was bedlederig met verlammingsverschijnselen, ik boek wel vooruitgang, heb gisteren mijn 2e halve werkdag gehad, ben dus rustig weer aan het opbouwen. Ik ben nog niet genezen, maar al veel beter dan dat ik was. Ik verwacht dat ik rond augustus nog meer opgeknapt ben, en mogelijk echt van de co-infecties af te zijn. (lyme is al vanaf juni niet meer meetbaar).

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:47

Naar alle waarschijnlijkheid heb ik de lyme al in mijn jeugd opgelopen, dus zeg zo'n 40 jaar geleden en pas dit jaar is het duidelijk geworden.
Alle klachten werden al die tijd aan andere zaken toegeschreven en toen ik 14 jaar geleden ook BPS (bipolaire stoornis) erbij kreeg was het helemaal makkelijk om daar alles op te gooien natuurlijk als ze iets niet konden vinden.
Dat is de ideale sticker voor een huisarts als je die als patient hebt.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:50

Net met de neuroloog gesproken en zij was het er wel mee eens dat wij duidelijk moeten gaan kijken of ik de ziekte van lyme heb. Echter, in dit stadium vind zij het belangrijker om nu de Mycoplasma toch eerst de behandelen om te kijken of mijn klachten verminderen. Over een maand wordt er dan nieuw bloed afgenomen en ondertussen heb ik ook al mijn priksetje aangevraagd bij Pro Health. Dat laatste vond zij ook een goed idee. Volgens haar kan een Mycoplasma bacterie ook erg lang sluimeren en onduidelijke klachten geven en ze word vaak in verbang gebracht met CVS/ME. Waar mijn klachten dus ook veel van weg hebben. Met andere woorden...heel erg lastig dus. We gaan er wel meer werk van maken maar de arts vind toch dat we ook de Mycoplasma moeten aanpakken nu. Dus ik maak de kuur maar af...nog 7 dagen te gaan. Dan moet ik 3 weken wachten en dan nieuw bloed laten prikken. Volgens haar kon deze antibiotica geen invloed uitoefenen op het wel/niet aanwezig zijn van Borrelia. Het gaan nog lange en onzekere tijden worden denk ik. Maar ik loop er nu al jaren mee, ik kan er nog wel een paar maanden bij hebben denk ik dan. Indien mijn klachten duidelijk aanhouden na deze kuur en het bloedbeeld weinig/geen verandering laat zien, dan wil ze toch die ruggeprik doen en mij meteen daarna aan het infuus doen met antibiotica. Pffffffffff, ik vind het allemaal nogal heftig. Ik hoop er gewoon achter te komen wat er nu precies scheelt. En inderdaad de symptomen van Lyme lijken ook weer ontiegelijk veel op symptomen van CVS. Kan me ook voorstellen dat het moeilijk diagnosteren is voor de artsen. Ben benieuwd wat Pro Health nog gaat vinden, heb de meest uitgebreide test aangevraagd. Als ik over 3 weken bloed moet laten prikken bij de HA laat ik meteen de staaltjes opsturen naar Pro Health. Eerst maar even deze antibiotica kuur afmaken. Niet geschoten is altijd mis en die paar weken extra zullen het verschil niet maken denk ik dan.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:57

Kan het trouwens ook dat moest het nu zo zijn dat ik echt vn de lyme af ben dat ik over zoveel jaar er ineens weer last van krijg of is weg weg?

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:58

Ik heb trouwens momenteel weer vreselijke nekpijn.. pff heb net dn ook 6 stallen gemest.. ben nu echt kapot moet nu nog opstrooien maar ff bijtanken nu

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 16:02

Het is bij iedereen verschillend zo te lezen. Ik heb besloten om 1 dag 2 uur naar het werk te gaan. Gaat dat goed? Dan ga ik 3x in de week 2 uur. Als dat niet goed gaat, ga ik nog niet beginnen met werken. Ik heb het een half jaar geleden zwaar verkl**t met een terugval van 2 maanden en toen ging ik maar 1 uur naar het werk. Nu ben ik wel een stuk beter dus ik verwacht dat maximaal 2 uur wel te doen moet zijn..

Issy schreef:
Ik heb waarschijnlijk lyme opgelopen in 1999, ben in 2007 ziek geworden, en zit nu 15 maanden in de ziektewet, ik was bedlederig met verlammingsverschijnselen, ik boek wel vooruitgang, heb gisteren mijn 2e halve werkdag gehad, ben dus rustig weer aan het opbouwen. Ik ben nog niet genezen, maar al veel beter dan dat ik was. Ik verwacht dat ik rond augustus nog meer opgeknapt ben, en mogelijk echt van de co-infecties af te zijn. (lyme is al vanaf juni niet meer meetbaar).

Hoe meet je of je nog Lyme hebt? Met wat voor test of methode? Ik wil het ook graag weer een keer meten. Nu word ik behandeld voor Bartonella, maar ik vraag me af of de Borrelia al weg is.

PintoNatal schreef:
Kan het trouwens ook dat moest het nu zo zijn dat ik echt vn de lyme af ben dat ik over zoveel jaar er ineens weer last van krijg of is weg weg?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik denk dat het per persoon verschillend is.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:36

Acute lyme die direct na een tekenbeet behandeld is met minstens 6 weken antiobiotica kan de rest van je leven wegblijven. Alle andere vormen zijn chronische lyme, en chronisch gaat dus nooit helemaal over. het kan jaren wegblijven je hebt geen actieve infectie meer, vandaar dat je de rest van je leven op een onderhoudsdosis zal moeten om zo de lyme uitbraak tegen te gaan. Een onderhoudsdosis kan zijn 6 druppels Samento per dag om de twee maanden afwisselen met Banderol ook 6 druppels per dag.

Of je lyme weg is en hoe het staat met je co-infecties andere parasieten en virussen kun je laten meten bij een therapeut die de vegatest goed beheerst, of via de biotensor bioresonantieapparaat, maar ook middels bloedtesten. Ik ben nu vanaf juni lymevrij (ik heb het chronisch, dus wil zeggen ik heb geen actieve infectie meer, maar een slapende) maar de co's zitten er nog. Co's daar kun je 100% van genezen maar zijn soms moeilijker aan te pakken dan de borrelia zelf. Als ik geen lyme en geen co's meer heb zal ik me de rest van mijn leven toch wel om de 6 a 8 maanden laten doormeten of ze nog steeds slapend en weg zijn. Een nieuwe infectie zit er ook zo weer, dus dan ben je er redelijk op tijd bij als die ontdekt word en hoef je niet meer zo vreselijk ziek te worden en geheel uit te vallen op je werk of opleiding.

Er zijn mensen die zeggen dat lyme 100% te genezen is, maar tot nu toe kom ik voornamelijk mensen tegen die dachten dat ze 100% genezen waren en jaren later speelt het opeens weer op. Geen leuk nieuws maar ik denk wel dat je er zelf veel aan kan doen om het in de gaten te houden.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:41

Ik werk niet en zit niet meer op school.. vorig jaar afgestudeerd, maar moest er echt voor vechten. (mn lichaam dan).
Heb waarschijnlijk al vanaf 2002 lyme, maar weet het nu sinds juni.
Wat ik op een dag kan doen? niet veel.
Probeer elke dag naar Mienoesch te gaan.. maar echt rijden lukt niet meer.. mn benen werken niet zo mee.
Dus mn benen hangen los op dr rug (rijd altijd zonder zadel, omdat een zadel me te zwaar is).
En verder rust ik veel uit..

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:26

Hoi meiden,

ik heb een gedeelte van me bloedtest terug, ik heb geen pfeiffer en
me algemenen bloed onderzoek is ook goed. Nu moet ik nog een tijdje
wachten op me test van lyme dat duurt langer omdat het niet vaak gedaan
word gaf me huisarts aan. het is wel naar een laberatorium. Maar er werd aangegeven
hier las ik eerder dat ik het beter ergens anders kan laten testen waar was dit ook
alweer? en hoe gaat dat dan?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:47

In weert.
www.prohealth.nl.
Je krijgt buisjes op gestuurd, je gaat bij jou in de buurt prikken en stuurt het bloed weer op :D