Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
corinepgek schreef:Hoe bedoel je verkeerde behandeling?
Na deze 5 moet ik weer stoppen en dan hoor ik nog wanneer ik weer bloed moet laten prikken.
Kido schreef:Owke dan moet ik toch ff t forum in de gaten gaan houden denk ik en kijken hoe ik aan naalden ed kan komen.
*lijk wel een junk*
Ik moet minder spuiten heb te veel B12 momenteel.

Beetje raar. Ik ga Auwerda volgende week bellen. Vind het niet normaal dat ik nog steeds 3x per week moet prikken.. Hoe gaat het verder met jou? Merk je ook verschil nu je met methyl prikt?
Staalpillen werken dus wel goed voor je! Dat is wel fijn. Jammer dat je nog steeds last van spieruitval hebt en die verdomde vermoeidheid.. Ik ben ook nog steeds veel moe en vooral veel spierpijn en last van een zeer gevoellige huid. Kan meestal niet eens krabben als ik jeuk heb. En die stomme acne.. Als je weer b12 uit DL gaat bestellen zou je eens adenosyl moeten proberen. Ik reageer daar dus veel beter op. Ik prik nu alleen nog maar adenosyl, wissel het niet meer af.
Ben weer gesloopt Glossi schreef:Yen, stukje over lactose:
Wat is lactose-intolerantie?
Bij lactose intolerantie krijg je darmproblemen als je te veel van de stof lactose (melksuiker) binnenkrijgt. Lactose komt vooral voor in melk en melkproducten, maar ook in kant-en-klaarproducten waar melkbestanddelen in zitten.
Symptomen van lactose-intolerantie
Bij lactose intolerantie krijg je bij het eten van lactose bevattende producten last van darmklachten zoals buikpijn, een opgeblazen gevoel, winderigheid en diarree.
Alleen ben ik chronisch verstopt dus echt logisch zou het niet zijn. Symptomen van gluten heb ik ook maar uit het bloed was niets gekomen. Maagonderzoek lijkt me wel brrr. Maar goed als er iets uitkomt is het de moeite wel waard. Wanneer krijg je de uitslag van de gluten? Ik heb geen idee of mijn ijzer, d etc. nog goed is. Wil sowieso weer even een bloedonderzoek laten doen. Dat doe ik liever via Auwerda dan mijn dokterStaalpillen werken dus wel goed voor je! Dat is wel fijn. Jammer dat je nog steeds last van spieruitval hebt en die verdomde vermoeidheid.. Ik ben ook nog steeds veel moe en vooral veel spierpijn en last van een zeer gevoellige huid. Kan meestal niet eens krabben als ik jeuk heb. En die stomme acne.. Als je weer b12 uit DL gaat bestellen zou je eens adenosyl moeten proberen. Ik reageer daar dus veel beter op. Ik prik nu alleen nog maar adenosyl, wissel het niet meer af.
Fleur_Bijl, als je een b12 tekort hebt mag je niet een stikkertje cvs hebben. Dan moet eerst alles goed uitgezocht worden. Vermoeidheid komt namelijk van de b12. Een revalidatiecentrum gaat je dan niet helpen. Krijg je wel een goeie behandeling? Hoe aak prik je b12?
Glossi schreef:Yen, stukje over lactose:
Wat is lactose-intolerantie?
Bij lactose intolerantie krijg je darmproblemen als je te veel van de stof lactose (melksuiker) binnenkrijgt. Lactose komt vooral voor in melk en melkproducten, maar ook in kant-en-klaarproducten waar melkbestanddelen in zitten.
Symptomen van lactose-intolerantie
Bij lactose intolerantie krijg je bij het eten van lactose bevattende producten last van darmklachten zoals buikpijn, een opgeblazen gevoel, winderigheid en diarree.
Alleen ben ik chronisch verstopt dus echt logisch zou het niet zijn. Symptomen van gluten heb ik ook maar uit het bloed was niets gekomen. Maagonderzoek lijkt me wel brrr. Maar goed als er iets uitkomt is het de moeite wel waard. Wanneer krijg je de uitslag van de gluten? Ik heb geen idee of mijn ijzer, d etc. nog goed is. Wil sowieso weer even een bloedonderzoek laten doen. Dat doe ik liever via Auwerda dan mijn dokterStaalpillen werken dus wel goed voor je! Dat is wel fijn. Jammer dat je nog steeds last van spieruitval hebt en die verdomde vermoeidheid.. Ik ben ook nog steeds veel moe en vooral veel spierpijn en last van een zeer gevoellige huid. Kan meestal niet eens krabben als ik jeuk heb. En die stomme acne.. Als je weer b12 uit DL gaat bestellen zou je eens adenosyl moeten proberen. Ik reageer daar dus veel beter op. Ik prik nu alleen nog maar adenosyl, wissel het niet meer af.
Fleur_Bijl, als je een b12 tekort hebt mag je niet een stikkertje cvs hebben. Dan moet eerst alles goed uitgezocht worden. Vermoeidheid komt namelijk van de b12. Een revalidatiecentrum gaat je dan niet helpen. Krijg je wel een goeie behandeling? Hoe aak prik je b12?
Glossi schreef:Jen, ja idd heb het het zo met mijn dokter gehad.. Dat ik het wachten op een afspraak bij Auweda wel waard vind. Tenminste iemand die luistert en wat verder kijkt dan z'n neus lang is. Ja acne is nog steeds heel erg. Komt doordat ik nu over ben gestapt naar adenosyl en nu 3x per week prik. Als ik minder zou prikken zou het wel minder worden denk ik. Haha meer vlees eten, ja dat werkt met een opnamestoornis![]()
Fleur_Bijl, ik heb ook een officiële diagnose ME maar je mag niet de diagnose Me of CVS krijgen als je een b12 tekort hebt. Pas nadat je een paar jaar injecties hebt gehad en het nog niet beter gaat kun je die diagnose krijgen. Dus die is bij jou niet juist. Je kunt zo ziek en moe zijn van een b12 tekort. 3 injecties is echt veeeeeeeel te weinig! Logisch dat je nog zo ziek bent. En weet je wat nog zieker is? Dat ze jou naar een revalidatie centrum hebben gestuurd! Zijn ze gek geworden ofzo? Als jij een b12 tekort hebt en een opstoornis hebt zul je echt aan de injecties moeten! Je gaat niet vanzelf beter worden.. (wel zieker, en je kunt blijvende schade oplopen als je er te lang mee blijft lopen) Ga voor een verwijsbrief naar je dokter en zoek een goeie internist die bekent is met een b12 tekort. Ik vind het niet normaal dat ze jou niet willen helpen. Wat vinden jou ouders hier van? Je moet echt voor je zelf op leren komen anders kom je er niet
mysa schreef:Jesito, ik denk eigenlijk dat er wat anders aan de hand is, en ik vind het heel typisch dat die h.a. niet laat onderzoeken waarom de menstruatie wegblijft. Dat is echt heel belangrijk, zoek een ander zou ik zeggen.
Over de b12 i/h algemeen: hierboven staat ergens dat je er op de lange duur blijvende schade aan over kunt houden? Wat is dat voor schade?
Ik heb me een beetje verbaasd, over hoeveel klachten hier voorbij komen bij een tekort. Ik heb al die klachten nooit, en zal toch ook wel eens een tekort hebben. Vandaar m'n vraag over blijvende schade.