Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:05

Medea schreef:
Weet iemand hier een goede (en dan ook ECHT goede) kapper omgeving Woerden? Ik word doodziek van de kappers die hier gewoon niet kunnen verven. Als ik zie hoe mooi sommige mensen hier van donker naar blond zijn gegaan vraag ik mij serieus af hoe de kappers die ik heb gehad ooit een diploma hebben gehaald :').

Rob Peetoom in Utrecht (centrum) is wel goed :P Maar niet écht om de hoek als je in Utrecht woont :)
http://robpeetoom.nl/

hier in de Meern zit er ook 1 die wel goed kan verfen naar mijn inziens (ik heb er ooit highlights gedaan), maar ik vind het geen hele prettige zaak. Trudy & Jaco ofzoiets heet het.

dressagelady

Re: Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:14

Zo die site ziet er wel veelbelovend uit! Kan alleen nergens vinden wat die geintjes allemaal kosten daar :P

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 07:56

dressagelady schreef:
Zo die site ziet er wel veelbelovend uit! Kan alleen nergens vinden wat die geintjes allemaal kosten daar :P

Ik ga altijd naar Martins hairsalon op de adelaarstraat. Normaal best duur, maar hij doet ook aan studentenkorting. Ik vind hem superfijn..hij heeft ook een speciale knipmethode. Verven heb ik nog nooit bij m gedaan, maar toen ik er vorige x zat kwam er iemand vanuit Eindhoven om zich door hem te laten verven en knippen ;)

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:20

Ik wil mn haar ook weer verven. Heb het een maand of 3 laten ook laten verven en was echt blij met het resultaat. Had een mix van chocoladebruin en kastanjebruin volgens mij (in ieder geval iets in die richting) met blonde highlights en een schuine pony. Die pony ben ik inmiddels weer aan het laten groeien, heb laatst mn haar weer laten knippen zit alleen nog te bedenken wat voor kleur ik het wil laten verven...

Wil wel een beetje in het bruine segment blijven (liefst met zo weinig mogelijk roodtinten). Zat te denken aan de verf van Syoss, wie hebben daar (goede) ervaringen mee?
En voor haar tot onder je bh bandje zal je zeker wel 2verpakkingen nodig hebben?

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:27

Is het te doen om zelf (brede) highlights te zetten in bruin haar? Ook als het redelijk beschadigt is?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:17

Nou ik heb advies nodig. Ik heb zelf al jaren mijn haar felrood geverfd. Ik ben echt dol op dat rood, maar omdat het zo fel is, vervaagd het ook heel snel naar roze/blondachtig. Ik verf het gemiddeld 1 keer per maand, maar 3/4 van de maand ben ik dus niet rood. En dat ben ik een beetje zat.

Ik zit er een beetje aan te denken om het een andere, serieuzere keur te verven, maar ik weet niet wat.
Ik ga zelf richting donkerrood (die houd wat langer), paarsrood, roodbruin, of donkerbruin.
Eigenlijk wil ik het allerliefst mijn haar platinablond, maar mijn haar is ZO dun, dat ik bang ben dat mijn haar dat niet gaan overleven.

Verder heb ik het al eens donker gehad, maar ben toen vanwege mijn roodheimwee weer terug gegaan naar rood. :+

Aangezien ik het al zo lang rood heb weet ik dus niet wat mij zal staan, en dus ben ik benieuwd naar jullie mening hier! :)

Hoe ik het altijd verf:
Afbeelding

Hoe het eruit ziet na een paar keer wassen. :=
Afbeelding

Toen ik het donker had geverfd:
Afbeelding

Nogmaals, ik weet nog niet zeker of ik het ga doen. Maar ik heb graag meningen van buitenaf. Welke kleur zou mij staan?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:21

Bruin! En dan kastanjebruin of iets in die richting. Bruin met een rode gloed zal je echt mooi staan denk ik!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:27

Misschien iets van mahonie? Mij lijkt dat namelijk mooier dan licht haar (tenzij het echt witblond is, dat vind ik echt fantastisch), maar ik heb ook al van verschillende mensen gehoord dat bruin weer niets voor mij was.
Het valt me niet mee om na al die jaren een andere haarkleur te kiezen. :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:21

Ik vind jou net het type om wat lichtere kleur in je haar te hebben ipv bruin. Inderdaad iets met een roodtint, maar niet te donker? Ik zou gewoon eens naar de winkel gaan en kleurtjes kijken :D

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:50

Red_Savage welke haarverf gebruik je om het rood te verven? Ik wil je anders namelijk Nuclear Red aanraden van Special Effects.. die blijft ongeveer een maand (of nog langer zitten) zelfs met veel wassen en hij vervaagt naar mooi oranje ipv roze.

Ik denk dat anders misschien wel een Mahony color je mooi zou zijn. :)

Morgen word mijn haar geblondeerd en dan word het weer knalrood/zwart geverfd met dreads er weer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:13

http://robpeetoom.nl/?langid=2&c=53&id=503&m=357 alstuu, en als student krijg je 20% korting :)

Kaily, dat laatste bruine staat je echt heel mooi vind ik :j , maar kan je niet ook gewoon een permanente haarkleuring nemen in een 'serieuzere' kleur Rood? Denk wel dat dat mooi is :j !

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:14

Ah ik keek natuurlijk weer met mn neus :+ poeh dat zijn wel een prijzen zeg, misschien als ik pap en mam eens lief aankijk! Thanks voor de link in ieder geval :)

Kaily ik vind jou dat bruine ook heel mooi staan! Misschien inderdaad iets als Mahonie? Daar zit een mooie rode gloed over :j

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:30

Ik ga in januari studeren voor topstylist 8-) ik hoop dan dat ik ook zulke prijzen kan rekenen voor mijn kapsel :D

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:05

@Yasmine, Menino, Dressagelady: Dankje! Mijn voorkeur gaat ook naar het donkerdere rood, misschien met wat paars erin. Het stomme is alleen dat rood altijd zo raar uit valt op mijn haar. Ik heb me toen eens laten adviseren bij een kapperswinkel, en ging toen naar huis met een goede kwaliteit haarverf, in het rood/donker rood. Nou, die werd mooi oranje/lichtbruin. Je zag het ook maar een heel klein beetje -O-

Dus toen heb ik meteen heel wat tinten donkerder gepakt, paars/rood.. en die werd dus zo op de laatste foto :').

Als ik het donkerder pak, zit ik een beetje te denken aan zoiets:
Afbeelding

@Myryana: dat is een goede tip! En als je net geverfd hebt, is hij ook echt 'roodrood' en niet 'oranjerood'? (aangezien ik een hekel heb aan oranje). Nu zit er inderdaad een roze tint in.
Weet jij een goede winkel of site (die ook betrouwbaar is) waar ik hem kan krijgen? :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:16

Zo'n rood dacht ik ook aan ja, staat volgens mij mooi bij jouw huid :j

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:19

Ik vind die ook mooi. Een paarstint mag er van mij best inzitten. Alleen ik ben heel erg bang dat de kleur helemaal niet zo intens uitvalt, en een beetje dof, of meer bruin wordt. Dat vind ik altijd zo jammer!

Tot nu toe was het verven ook niet zo geslaagd, aangezien ik blijkbaar raar haar heb. :=

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:30

Red_Savage: Zo zag mijn haar eruit na het net geverfd is.. dus echt heel mooi knalrood
Afbeelding
en onder UV licht ;)
Afbeelding

Ik koop hem altijd via http://www.beeunique.co.uk/ wat goedkoop is en betrouwbaar :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:17

Huh, stond dit topic niet altijd op MW? Of ben ik gek geworden :')

Dat donkerder dat je gepost hebt Red_Savage zou wel goed bij je kunnen passen denk ik :) Ik zou iig wel voor iets gaan met een roodtint, staat leuk!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:42

Hoi!

Ik vroeg me af of jullie misschien weten wat ik met mijn haar moet doen.
Ik wordt er helemaal gek van, ik wil misschien graag van lang naar naar schouderlengte gaan, maar ik weet echt niet.
Ik ben zo bang dat ik spijt krijg!!!
Verven wil ik niet graag, want ik ben altijd bang geweest dat ik mijn haar daar mee sloop.

Weten jullie wat?

Afbeelding

Afbeelding
Let niet op mijn gestoorde broertje. :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:09

Ik vind dat je erg mooi haar hebt! Misschien een schuine of rechte pony?

Ik heb een leuk kapsel uitgeprobeerd! Je maakt een hoge staart, verdeelt die in 3 lokken en van die 3 lokken maak je 3 vlechten. Dan vlecht je die 3 vlechten in 1 dikke vlecht. Zo heb je iets dat er heel ingewikkeld uit ziet maar eigenlijk erg simpel is :D
Zoiets:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:10

Red_Savage schreef:
@Yasmine, Menino, Dressagelady: Dankje! Mijn voorkeur gaat ook naar het donkerdere rood, misschien met wat paars erin. Het stomme is alleen dat rood altijd zo raar uit valt op mijn haar. Ik heb me toen eens laten adviseren bij een kapperswinkel, en ging toen naar huis met een goede kwaliteit haarverf, in het rood/donker rood. Nou, die werd mooi oranje/lichtbruin. Je zag het ook maar een heel klein beetje -O-

Dus toen heb ik meteen heel wat tinten donkerder gepakt, paars/rood.. en die werd dus zo op de laatste foto :').

Als ik het donkerder pak, zit ik een beetje te denken aan zoiets:
Afbeelding

@Myryana: dat is een goede tip! En als je net geverfd hebt, is hij ook echt 'roodrood' en niet 'oranjerood'? (aangezien ik een hekel heb aan oranje). Nu zit er inderdaad een roze tint in.
Weet jij een goede winkel of site (die ook betrouwbaar is) waar ik hem kan krijgen? :D

die kleur had ik vroeger! Gewoon van de drogist, aubergine kleur. Nu heb ik donkerder haar, maar de kleur wetrd wel vergelijkbaar hoor.. En als het dan vervaagde ging het paars er uit en werd het meer roodachtig... :j Maar 't werd niet lichter ofzo. Gewoon de meest paarse uit de drogist pakken, want stiekem wilde ik toen paars haar :+ :+

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:30

Wat moet ik doeen... ?

Of ik doe het morgen nog een tikkeltje blonder...
of ik doe het dus donkerder....

Afbeelding

De blonde achterin ben ik...

En anders is het zo:

Afbeelding

Wat moet k doeen? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:00

dat donkere vind ik écht 10x mooier :o

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 01:07

Yasmine schreef:
Ik vind dat je erg mooi haar hebt! Misschien een schuine of rechte pony?

Ik heb een leuk kapsel uitgeprobeerd! Je maakt een hoge staart, verdeelt die in 3 lokken en van die 3 lokken maak je 3 vlechten. Dan vlecht je die 3 vlechten in 1 dikke vlecht. Zo heb je iets dat er heel ingewikkeld uit ziet maar eigenlijk erg simpel is :D
Zoiets:
*knip*

gefeliciteerd :D

dat is idd leuk, deed ik toen ik lang haar had ook weleens, en dan oprollen als knot, vandaag heb ik mijn haar aan de achterkant (zelf) snel ingevlochten in combi met een knot..

Afbeelding

knot zit overigens niet meer goed, die zat hoger en strakker :))

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 01:14

@Red_Savage: ik las je vraag en ik dacht gelijk WITBLOND! :D
Ik heb mijn haar een jaar of 2 echt bijna wit gehad (ik ben wel erg blond van mezelf al). Ik gebruikte de verf van schwarzkopf uit de blond collectie, ik had altijd het pakje dat 4 tot 6 tinten oplicht! Ze hebben er sinds kort ook een die is 6 tot 8 tinten. Ik heb nooit broos haar gehad door de verf, sterker nog mijn haar was op z'n best na het verven! heel zacht en mooi glanzend! Ik verzorgde het altijd wel met een goede shampoo en spoeling. Ik waste het tussendoor ook met zilvershampoo omdat je in het begin toch dat gele kleurtje hebt (als je de zilvershampoo lang laat zitten 10/15 min word het zelfs bijna tegen wit/grijs aan).

Dit is de verf, Intensive blond super 4-6 tinten lichter:
Afbeelding

Ik weet niet of jou haar kleur van nature roodtinten bevat, want anders word het een lastigere klus om het echt wit te krijgen. Ik heb namelijk van een kapster gehoord dat iemand met een koele ondertoon in de haarkleur het witter kan krijgen dan iemand met een warme ondertoon. Ik heb een koele ondertoon in mijn haarkleur dus ik kreeg het heel makkelijk wit en in combi met de zilvershampoo al helemaal!

Zo zag het er bij mij uit (ik kreeg alleen de onderste haren in mijn nek nooit helemaal wit):
Afbeelding

Dus mocht je toch nog graag voor witblond/plantina willen gaan heb je bij deze mijn tip :D