Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 02:04

MissCharlie, ik ben zelf van de categorie ouwe taarten maar kwam toevallig vandaag in gesprek met iemand die vooraan in de 20 zit en ook burn out is.
Erg veel herkenning aan beiden kanten, het gaat dus over leeftijdsgrenzen heen, we waren beiden blij om elkaar zo te spreken, daar zullen zeker nieuwe gesprekken op volgen.

bobomelo en Lieszje, in tegenspoed leer je pas je echte vrienden kennen, wij hadden er een hoop maar er zijn er maar een paar overgebleven na het ziek worden van mijn man, nu ik burn out ben dunt het nog verder uit en blijven de echte over.
Echte vrienden passen bij iedere fase van je leven, al het andere spul is en zou toch maar tijdelijk zijn.

Ik heb tot nu toe maar 2 x iets gepost in dit topic nl. in het begin van mijn burn out en enige tijd daarna. Ik vindt het lastig om over dit soort dingen iets te vertellen, ik weet dat het zo is maar wil er zo min mogelijk bij stil staan.
Ik ben sinds kort weer voor een paar uurtjes op het werk en ben daar erg blij mee, ik heb gelukkig een werkgever die er alle tijd aan geeft en een bedrijfsarts die luistert en ruimte durft te geven maar ook evengoed die ruimte weer intrekt, kortom...ik mag echt niet klagen, dat is misschien ook wel de reden waarom ik niet vaak hier post.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:01

ikbenellie schreef:
Zo, ik zie dat ik al een week niet meer geweest ben. (gelukkig gaat het topic niet meer zo hard als eerst) dus zal even reageren.
MissCharlie Welkom. Ik ben ook nog niet zo 'oud' 23 jaartjes jong En zo lang is het niet dat je thuis zit hoor..Voor een burnout staat gemiddeld een jaar en moet zeggen dat ik ook al aardig op weg ben.. Al wilde ik dat in het begin ook niet zien.. Ik zit nu ook vanaf februari thuis, heb van april/mei t/m eind juli wel op therapeutische basis gewerkt, maar zit nu sinds aug weer thuis, wegens geen werk.. Ik hoop in febr weer een studie te gaan doen..
Echte vrienden zijn ook degene waar je écht wat aan hebt! 'Nepvrienden' kosten je alleen maar energie. Dus koester je echte vrienden en laat degene die jou niet willen begrijpen vooral lekker links liggen, al is dat wel moeilijk..

Hier gaat het de afgelopen dagen beter. Voel me al een paar dagen goed. *\o/*
Ik heb sinds deze week een nieuw paardje erbij en ik moet zeggen dat ik er stiekem een stuk vrolijker door ben. Ik betrap mezelf erop dat ik zing in de wei en geniet van haar lieve koppie.. Beetje verliefd stiekem.. <3 (jaja er komt weer wat gevoel vrij.. ) Hopelijk gaat het me een hoop positieve energie geven..

Vandaag had ik gesprek bij het uwv. Aardige man, fijn gesprek. Hij vind dat ik over 8 weken weer fulltime kan werken.. :=
Dus dan stopt mijn uitkering, tegelijk met het einde van mijn therapie.. en moet ik gaan soliciteren.. Dus ik hoop er over 8 weken ook echt aan toe te zijn om weer fulltime te gaan werken..
Het klinkt ergens als een opluchting, alsof die man nu op papier gezet heeft dat ik over 8 weken weer helemaal 'beter' ben. Ik weet zelf natuurlijk ook dat dat niet zo makkelijk gezegd is, maar zou het zo graag willen geloven, hoop dat ie gelijk heeft en dat ik ook echt in staat ben een fulltime baan aan te kunnen dan..

Thanks :) Voor mij is de periode dat ik thuis zit wel lang ;) Het is bovendien niet 100% zeker dat ik een burnout heb, en ik zit dus al bijna driekwart jaar thuis zonder dat ik precies weet waarom. Ik vergelijk het onbewust ook met de burnout van mijn vader, een kleine 3 jaar geleden. Die was heel heftig, maar na een maand of 4 is hij toch alweer halve dagen gaan werken. Ik vind het soms gewoon heel moeilijk dat het bij mij (voor mijn gevoel) allemaal zo langzaam gaat.

Op zich heel goed nieuws dat de man van het uwv vind dat je binnenkort alweer fulltime mag! Ik hoop ook echt dat je er dan klaar voor bent. En zo niet, dat ze dat dan begrijpen...:)
Haha, paardjes zijn moeilijk te weerstaan he! Die kruipen zo in je hart, of je nou wil of niet <3

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:12

ikbenellie schreef:
Echte vrienden zijn ook degene waar je écht wat aan hebt! 'Nepvrienden' kosten je alleen maar energie. Dus koester je echte vrienden en laat degene die jou niet willen begrijpen vooral lekker links liggen, al is dat wel moeilijk..

krackertje schreef:
MissCharlie, ik ben zelf van de categorie ouwe taarten maar kwam toevallig vandaag in gesprek met iemand die vooraan in de 20 zit en ook burn out is.
Erg veel herkenning aan beiden kanten, het gaat dus over leeftijdsgrenzen heen, we waren beiden blij om elkaar zo te spreken, daar zullen zeker nieuwe gesprekken op volgen.

bobomelo en Lieszje, in tegenspoed leer je pas je echte vrienden kennen, wij hadden er een hoop maar er zijn er maar een paar overgebleven na het ziek worden van mijn man, nu ik burn out ben dunt het nog verder uit en blijven de echte over.
Echte vrienden passen bij iedere fase van je leven, al het andere spul is en zou toch maar tijdelijk zijn.

Ik heb tot nu toe maar 2 x iets gepost in dit topic nl. in het begin van mijn burn out en enige tijd daarna. Ik vindt het lastig om over dit soort dingen iets te vertellen, ik weet dat het zo is maar wil er zo min mogelijk bij stil staan.
Ik ben sinds kort weer voor een paar uurtjes op het werk en ben daar erg blij mee, ik heb gelukkig een werkgever die er alle tijd aan geeft en een bedrijfsarts die luistert en ruimte durft te geven maar ook evengoed die ruimte weer intrekt, kortom...ik mag echt niet klagen, dat is misschien ook wel de reden waarom ik niet vaak hier post.

Hoi Krackertje :) Ik begrijp wel dat je maar af en toe hier post. Je stelt je op een bepaalde manier een beetje kwetsbaar op. Daar kies ik nu ook gewoon voor, ik ben het een beetje zat om 'geheim te houden' dat ik niet goed in mijn velletje zit.
Fijn dat je zo'n werkgever hebt! Maar klagen mag hoor, hebben we allemaal af en toe nodig.

Ik heb, sinds ik deze klachten heb, ook heel veel nieuwe mensen beter leren kennen. Ik begon echt open te zijn over wat ik heb en ik merkte dat ik bij mensen van wie ik het niet verwachtte, heel veel begrip, herkenning (en erkenning) kreeg. Dat waren ook vooral de wat meer volwassen mensen (30+). De meeste van mijn vrienden begrijpen er niets van en dat vind ik ook redelijk logisch, ze hebben zelf nog nooit zoiets meegemaakt. Ik vind het heel moeilijk om dan nog echt vrienden voor elkaar te zijn, als ze mij niet begrijpen. Dus ja, ik heb er al een stuk minder. :n

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:56

Ik ga deze avond nog eens een stapje in de wereld zetten :j
Ik hoop dat het me goed gaat doen .

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:07

Daaphh, wat ga je doen dan?
Ik ga ook weer een stap in de wereld zetten, heb mijn zusje vandaag in een opwelling beloofd dat ik mee ga stappen vanavond... := Nu zul je denken: Ja, en..?
Nou, ik vind het een hele stap, kan namelijk nog steeds slecht tegen drukte en veel mensen en herrie en prikkels om me heen, dus dit word de ultieme test...Maar vanmiddag had ik er ineens zin in, en ik voel me best goed eigenlijk, dus ga het gewoon proberen. Als ik nu te hard van stapel loop, merk ik het snel genoeg en zal ik binnen een uur wel weer thuis zijn.. :P
Succes met wat jij gaat doen!

Krackertje ik kan me je nog wel herrinneren ja.. Hoe is het nu met je? Ik herken het niet stil willen staan bij je burnout.. Ik heb heel lang ontkent, ook voor mezelf.. Ik kon het wel zeggen, maar had dan gelijk het gevoel alsof ik stond te liegen, want eigenlijk geloofde ik het zelf niet. Ik heb wel gemerkt dat inzicht en acceptatie van je situatie erg belangrijk is.. Hoe langer je een soort van blijft ontkennen, hoe langzamer je herstel gaat..
Fijn dat de situatie met je werkgever en bedrijfsarts zo fijn is.

MissCharlie Het is ook moeilijk en ik vind het vaak ook heel moeilijk dat het zo lang duurt.. Maar het lijkt net dat hoe langer het duurt, hoe meer ik het kan accepteren dat het nou eenmaal niet met een paar weken weer goed is..
Maar je komt ook regelmatig bij een psychologe toch..? Heeft hij/zij niet enig idee of aandacht besteed aan het waardoor de dingen bij jou veroorzaakt kunnen worden en of je klachten in het straatje van burnout passen..?

MissCharlie

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:34

Ikbenellie: ik vind dat een grote stap in de wereld hoor! ;) ik ga ook nooit uit om die redenen. Dus vind het super goed van je!

Ja, dat heb ik ook wel, dat ik het steeds meer ga accepteren. Ik heb inderdaad hulp, 1 x per 2-3 weken. We hebben het zeker wel over dingen die me moe maken, in de zin van psychische dingen. zoals piekeren bijvoorbeeld. Ik weet nu van sommige dingen dat die me erg moe (in mijn hoofd) kunnen maken dus die probeer ik te vermijden. Volgende week krijg ik trouwens nog de uitslag van nieuwe bloedtesten en zal ik de dokter nog eens uithoren :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:39

ikbenellie : Ik ga naar een feestje :D
eerst naar de nieuwe buren gegaan En nu klaarmaken en dan naar de Q-party :D

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:49

hoi dames, ik was ook weer in the house, maar lees nu gewoon even mee.....even geen puf om overal op te reageren, dus even in het algemeen dan maar!
knap van jullie "avondjes/nachtje"feesten! heel veel plezier!!!!

hier alles op zich wel goed hoor...

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 23:29

MissCharlie Benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt. Waarop ben je geprikt..?

Daapph Hoe was je feestje gisteren..?

Bobomelo Weer een beetje bijgekomen, lekker rustig aan gedaan gisteravond..? Schroom je niet om zelf wat van je af te schrijven zonder eens een keer op de rest te reageren hoor!

Charlot Hoe is het bij jou..? en met je relatie?!

Maaike Ben erg benieuwd hoe je het hebt in de zon..! Hopelijk ben je lekker aan het genieten!

Hier gaat wel ok. Uitgaan is nog niet echt weggelegd voor mij ben ik achter gekomen. Heb het 2 uurtjes volgehouden, maar het was meer even doorbijten dan genieten eigenlijk..
Ok, als er een lekker nummer gedraaid werd, kwam ik wel even in beweging.. Maar vond vooral de muziek echt veeeel te hard staan (heb nog net niet als een klein kind met mijn handen tegen mijn oren gestaan..) en al die mensen om je heen en die irritante flitslichten.. Tja ik word een oud wijf geloof ik..
Voelde me beetje licht steeds en soort van opgefokt de hele tijd (spanning in lichaam en hartslag steeds duidelijk voelen) Heb veel gerookt, om rustig in mijn ademhaling te worden.. En tegen de muur gehangen en op de bankjes gezeten als die vrij waren..
Kortom, leuk geprobeerd en heb het doorstaan, maar niet iets waar ik mezelf een enorm plezier mee doe..
Vandaag dan ook de hele dag op bed gelegen en geslapen tot 4 uur.. heb alleen tussendoor even wat gegeten.. Ik merk gewoon dat ik hier veel langer van bij moet komen dan vroeger..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:28

Dacht reageer ook maar weer even :o
Het gesprek met de psychiater ging wel goed, had mijn moeder dit keer ook meegenomen.
Heb echt een fijn weekend gehad, vrijdag ging ik ook weer een keer 'echt' uit met mijn nicht (naar een singles party).
Heb daar een hele lieve jongen ontmoet die ik het aankomende weekend waarschijnlijk weer ga zien! O:)

@ikbenellie

Die lichtflitsen zijn ook gewoon vervelend..
Daar kan ik ook echt niet tegen, en ook niet tegen die harde muziek :+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:06

ikbenellie : Jammer dat je weggaan niet echt meegevallen is . Die harde muziek en die lichtflitsen zijn ook niet echt iets voor mij . Maar ik heb me eigenlijk wel genoten van mijn avondje uit . En ben net als Lieszje een leuke jongen tegen gekomen die ik waarschijnlijk nog eens zal tegen komen .

@ Lieszje : leuk dat je een fijn weekend hebt gehad !
@ MissCharlie : Ben ook eens benieuwd naar je bloedtest .
@ Maaaike: Geniet van je warmen weer daar ! want hier is het ontzettend koud !

Hier gaat het wel oke . Vandaag een dagje vrij . ben dus alleen met men mama thuis . Is lekker rustig . Gisteren een hele drukke dag gehad . Mijn mama heeft me terug mijn oude pillen gegeven ... eerst zou ze me die niet geven . Maar nu opeens wel ...

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:11

@ ikbenellie en Daaphh
Ik ben ook niet zo van de lichtflitsen ! Helemaal niet eigenlijk. Bij fel licht (zelfs binnen) zet ik mijn zonnebril op...ziet er niet uit maar ik kan er gewoon niet tegen, krijg ik heel erg hoofdpijn van, hebben jullie dat ook?

Ik ben geprikt op van alles en nog wat, ik weet het niet eens precies. In juli ben ik geprikt op pfeiffer, bloedarmoede, schildklieraandoeningen en dat soort dingen, nu zijn het weer andere dingen. Woensdag hoor ik de uitslag maar eerlijk gezegd verwacht ik niets..

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:49

Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar ik heb een vraag.
Als je een burn out hebt en je bent niet meer in staat om te werken of om naar school te gaan.
Hoe kom je dan rond?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:00

@ Miiej: ik kom niet rond..dus ik woon voorlopig nog bij mijn ouders. Je kunt na een bepaalde tijd geloof ik een wa jong uitkering aanvragen ?
Maar ik ben ook wel benieuwd hoe andere het doen..

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:46

goedemiddag vanuit me werk...
hoi miiej, misschien wel handig als je jezelf even beetje voorstelt! dat typt het antwoord terug ook wat handiger, want het scheelt nogal of je 14 bent of 40 zeg maar kwa antwoorden over werk of school....

hier vandaag een aardige dag, heb EINDELIJK es goed geslapen! en dat merk je wel!
hier op't werk hangt nu ook wel fijn sfeertje! doet je ook goed!

voor de "stappers"jammer dat het nog niet helemaal "jut van het was dus..."

en lichtflitsen...gelukkig geen last van, tenzij ik mega koppijn heb...

@miss charlie, heb je de uitslagen van je bloed al?

ik zal weer aant'werk blegh

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:52

Succes met werken :) ik krijg morgenochtend de uitslag, verwacht er niet veel van maar het is toch wel spannend.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:26

ikbenellie: super dat je een nieuw paardje bij hebt!! wat voor eentje is het? heb je foto's? ik droom ook van een eigen paardje. heb er alleen het geld er nog niet voor...
uitgaan doe ik soviso ook niet graag, ik kom er heel nerveus van en tegen harde geluiden kan ik ook niet.

Allen: ik lees vaak mee, maar heb momenteel niet de energie om op iedereen te reageren. Ik moet er me heel hard voor concentreren en dat lukt niet.

met mij gaat het redelijk. ben heel gelukkig als ik bij mijn vriendin ben, maar als ik alleen thuis ben wordt ik weer onzeker. Ik zou miss wel weer iets van werk willen doen, maar ben zo bang dat ik het niet zou aankunnen.. moeilijk allemaal

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:49

Aachh ik had een heel verhaal getypt loopt mijn laptop vast.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:49

Ik vind het erg moeilijk om dit openlijk op het internet te zetten.
Maar het gaat om de kwestie school.
Ik wil mijn verhaal wel in een pb sturen.
Ben overigens 19.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:05

@charlot, ja dan heb je afleiding he....ken het gevoel, niet dat ik nog verliefd ben dan, maar wel afleiding kwa gezelligheid en dan weer alleen zijn....gats

@miej, pb er maar op los hoor!
vaak lees ik hem dan, en dan post ik later even terug als ik even veel tijd heb!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:13

Je mag mij ook altijd pb-en :) (ik ben 18)

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:18

Ik heb hem verstuurd ik zou zeggen schrik niet van de tekst:p

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:23

Mij moogt ge ook altijd Pb-en maar ik vrees dat ge niet veel aan men antwoord zult hebben :p Ik ben heeel slecht in antw .En ben 16 ... Ma als ge wilt wil ik altijd proberen :p

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:24

Haha dan zal ik het je niet aandoen zijn ongeveer 2 a 3 a viertjes.
Maar wel bedankt!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:34

Ik zal het vanavond rustig doorlezen :) en bedankt voor de waarschuwing, haha.