Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:14

Hallo iedereen :) Ik meld me hier ook. Ik ben sinds kort aan het proberen af te vallen. Ik was altijd erg dun en kon alles eten wat ik wilde zonder een grammetje aan te komen. Nu heb ik gewoon mijn normale eetpatroon en de kilo's vliegen eraan. Mijn moeder noemde me zelfs 'stevig'.. Ik wil echt héél graag naar mijn oude figuur terug. Ik ben nu 1.67 en weeg 64 kg.

Een beetje een ideetje van mijn dag:
O: 2 broodjes aardbeien
T: Liga
L: 2 broodjes worst
T: 1 broodje worst
A: Wat salade met aardappelpuree en een kipburger

Ik heb vooral moeite met niet te veel eten. Ik kan eigenlijk wel 5 boterhammen op. Mijn probleem is voornamelijk veel eten, gezond eten doe ik wel, ik snoep/snack amper, maar ik heb zo ontzettend vaak honger. Ik hoop dat ik hier wat motivatie vind :).

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:14

steffie4ever schreef:
Hallo!

Ik kom me ook hier melden en hoop [nog] meer motivatie te krijgen! :D
Ik ben al drastisch minder gaan snoepen en heb een beter ritme gekregen door regelmatige werktijden! [stage] dus dat is al een positief punt.
Ik weeg nu rond de 66/67 kg en ben 1.63 lang.
Ik hoop op wat tips van jullie bij mijn schema!

O: Plakje ontbijtkoek+ dun laagje boter + pakje vifit [= 250 ml yoghurt drink, én mijn verslaving!]
T: niks
L: 2 donkerbruine volkoren bollen, 1 kipfilet, 1 pindakaas light
T: een kiwi was de bedoeling maar die ben ik eigenlijk een beetje vergeten :P
A: Taco's gevuld met gemarineerd gehakt, groente en sla

Beweging: zometeen 40 baantjes zwemmen

Ik probeer 3 of 4 keer in de week 5 kwartier te fitnessen en elke woensdag baantjes te zwemmen, en vaak houd ik me daar ook aan!

Ik weet niet of ik helemaal goed denk, maar voor mijn stage zit ik de hele dag op kantoor.
[met de nadruk op zitten] en heb ik het idee dat ik minder nodig heb. vandaar dat mijn tussendoortje vaak niet veel of niks is. Meer fruit eten ben ik me bewust van maar vaak schiet dat er gewoon bij in :o

Verder drink ik erg graag vruchtensappen zoals roosvicee sappen en appelsientje sappen, misschien dat er gezondere opties zijn??

Welkom!! Je zit op net hetzelfde gewicht, bij net dezelfde grootte als mij ;-). We kunnen elkaar de hand schudden! Ik vind je schema er behoorlijk goed uitzien eigenlijk. Wel proberen om tussendoor een stukje fruit te eten, anders krijg je helemaal geen fruit binnen op een dag! Verder (als ik moet muggenziften): gehakt is niet de meest magere vleeskeuze.. geen probleem voor eens een keer natuurlijk, maar wel zoveel mogelijk proberen om de magere vleessoorten eruit te kiezen!

Vruchtensappen zitten bomvol suikers... ze zijn wel gezond, mits ze puur natuurlijk zijn, maar dan nog wel een redelijk caloriebom. Dat is kiezen of delen: of je vruchtensap én veel kcal via drinken binnenkrijgen, of geen vruchtensap en geen kcal via drinken.... Misschien beperken tot eentje per dag?

Pikolino

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:19

Bedankt voor je reactie! Idd is gehakt niet de slimste keuze maar ik woon nog bij mijn ouders en is het eten wat er op tafel staat. en taco's zijn érg lekker :P

Het is idd een beter idee de vruchtensappen te minderen naar 1 glas per dag.
Maar bijvooreeld Cristal Clear is dat een verantwoord drankje om vaker te drinken?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:00

Mijn avondeten werd uiteindelijk pannenkoeken :9 Maar ik ga denk ik straks wel even 40 minuten Zumba-en, voel me gewoon schuldig om dat eten. Heb 'maar' 4 kleintjes op maar toch eet ik het liefst altijd gekookte aardappelen, groente en mager vlees. Nouja, morgen weer en de rest van het weekend. :)

Welkom nieuwen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:35

Goeiemorgen! Mag ik me melden?
Ik heb twee jaar niet mogen sporten i.v.m knie blessure en na heel lang stilzitten na de operatie zijn er toch wat kilo's afgevallen die ik kwijt wil. :=
Dus ik zoek extra motivatie!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:36

Goeiemorgen?? :+
Maar welkom! Hoeveel kilo wil je afvallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:37

Ongeveer 7 kilo denk ik?

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:43

O: 1 appel 1 vk boterham met jam light
T: Niks
L: 1 meergranen panini met geitenkaas honing en walnoten ;(
T: Een eierkoek
A: Roerbak groente met een vega burger
T: Een schaaltje magere yoghurt

Dat was mijn dagje vandaag :+

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:54

Zonnetje81 schreef:
Als je iemand de grond in wil stampen moet je zeker alles negatief benaderen. Ipv iemand stimuleren, ze heeft al zoveel aangepast...het kan niet altijd (meteen) 100% volgens de voorschriften gaan.

Zo... en bedankt... >;)
Ik geloof niet dat ik met mijn reactie nu gelijk iemand in de grond probeer te stampen. Als dat zo is, dan zou die persoon wel heel snel op de teentjes getrapt zijn. Lees ook nergens dat dat zo is. Dus beetje kort door de bocht.
En volgens mij worden hier al heel veel goede adviezen gegeven, denken we mee over hoe ze beter brood en gezonder beleg kan eten, maar ik krijg het idee dat ze juist niet zoveel met de goede adviezen heeft gedaan. (wit brood at ze al)
En hoewel ik vind dat het best meevalt met de wijze waarop ik reageer, wil ik wel eerlijk blijven en zeggen wat ik ervan vind.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:20

Welkom voor de nieuwelingen!!

Las een stukje over 'regels' bij het afvallen, staan wel dingen bij waar ik goed in kan komen, wellicht een steuntje in de rug :)

Lees een hoop goede dagschema's, de mijne is om te janken vandaag :o Denk dat het niet erg is als je af en toe een dagje hebt dat het minder is, als je daarna maar weer oplet :)

O: 2 VK crackers met kaas en komkommer, glas verse jus
T: niets, alleen water gedronken
L: Mam had poffertjes gebakken, daar heb ik er een paar van op met een beetje poedersuiker, geen boter. En een sapje gedronken.
T: Sultana hartig tomaat/kaas en water
A: Was met schoonzusje even naar Horseplaza gereden, terug veel file en hadden we geen zin in, dus hebben daar bij de Mac gegeten :o Echt heel slecht, maar wel echt even lekker, was lang geleden :=
T: Niets, alleen nog wat water.

Heb vandaag 2 paarden gedaan, met m'n eigen paard flink les gehad was echt moe en goed gezweet. En paard van een vriendin flink gelongeerd, daarbij veel in de bak heen en weer gelopen.

Denk dat ik morgen na het werk weer eens de sportschool induik :o

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:21

Duke.. jij maakt echt gruwelijk gave pastel tekeningen.. :+:
Mijn paard is 5 weken terug ingeslapen.. wil altijd nog eens een tekening van hem laten maken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:53

Hallo iedereen.
Ben hier geheel nieuw ook nog niet eerder in de vorige delen gepost.
Nooit heb ik mij zo druk gemaakt om mijn gewicht want ik dacht het zit wel goed als ik mij goed voel.
Nu de laatste tijd sinds ik werk maak ik mij wel drukker om mijn gewicht.
Een goed gewicht laat je ook goed in je vel zitten denk ik nu en als je goed in je vel zit kun je beter aan je conditie werken (en dit door zetten).

Ik heb wel eens een dieet gevolgt maar daar ben ik opgegeven moment mee gestopt.
Geen motivatie om door te gaan :o .
Dit was overigens een blokjes dieet uit de libelle geloof ik en dan moest je de caloriëen tellen.

Ik weeg nu ongeveer 84 kg en ik ben 1.70m.
Mijn streef gewicht is dus 70kg dus ik heb nog wel even een weg te gaan.
O ja ik heb een te langzaam werkende schildklier waarvoor ik Thyrax slik.

Hoe ziet mijn dag er uit.
5.00 uur medicijnen innemen met glas water.
5.30 uur bord warme brinta met Sweetner (is soort vervanging van zuiker).
20 min fietsen naar de bushalte (15 min. met de bus) daarna weer 10 min fietsen naar mijn werk.
Mijn werk bestaat uit productie werk in een wasserij en daar is het behoorlijk warm. (kan oplopen tot 30 graden).
Werktempo ligt hoog, sta wel veel op 1 plek maar doe veel met mijn armen.
Met de pauzes moet je een trap op naar de kantine

Pauze om 9.00 uur: goede morgen ontbijt en een kopje thee (soms sultane koekje).
Pauze om 11.15 uur: 4 sneetjes tarwe waarvan twee met sandwitchspread en 2 met light jam.
2 kopjes thee
Pauze om 13.45 uur: blikje energie light en 3 sultane koekjes (De koekjes sla ik ook wel eens over).
Einde van mijn werk weer fietsen, met de bus en weer fietsen.
Avond eten bestaat vaak uit aardappelen, verse groente en kipsnitsel (of rundergehakt).
Soms ook rijst.
Tijdens de dagen dat ik niet werk eet ik soms alleen brinta smorgens (maar dan later op de ochtend) en eet ik verspreid over de dag twee pakjes sultana koekjes.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :o

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:59

Welkom!

Je hebt op zich een heel net schema hoor! Ik zou alleen misschien proberen om die koekjes te vervangen door een stuk fruit. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:13

Ja daar zat ik ook al aan te denken maar ik ben eigenlijk niet echt een fruit eter.
Ik weet het :o erg slecht maar ik maak dat vaak goed door te kiezen voor verse groente.
Zo net gekookte rode bietjes gehad (vers).
En als ik wel fruit eet dan is het een banaan of een kiwi (fruit is ook zo prijzig).
Die goedenmorgen ontbijt zou ik ook kunnen vervangen omdat het eigenlijk al de tweede keer iets is met zuivel.

Ik probeer toch wel te kijken naar het aantal caloriëen maar ik zie bij een kennis van mij dat ze veel is afgevallen (wel vanaf december hoor) met het koolhydraat arm dieet.
Iemand hier ook bekend mee?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:18

www.caloriechecker.nl houd ik bij hoeveel calorieen ik eet, ik doe niet een calorie arm dieet maar probeer niet boven de 1400 per dag te komen.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:49

Ik eet ook nauwelijks koolhydraten is ook voor mij effectief.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:55

Welkom nieuwe!

Ik hou nu ook op voedingscentrum bij wat ik eet en drink. Krijg je ook te zien wat je wel goed binnen krijgt en wat te weinig.
En kun je ook meetmomenten zelf invullen krijg je meteen een lijndiagram te zien!

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:01

Anna-Jelly schreef:
http://www.caloriechecker.nl houd ik bij hoeveel calorieen ik eet, ik doe niet een calorie arm dieet maar probeer niet boven de 1400 per dag te komen.

Hier was ik al zo lang naar opzoek, naar zo een site!
En er staat veel op zeg! :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:54

Zo ben ik ook weer, gisteren uit eten geweest bij de griek, ik heb een ossehaas met frietjes gegeten en toch een toetje gehad. Maar goed ik kwam nog ergens rond de 1510 kcal voor die dag, dus nog acceptabel alleen vetjes zal wat te hoog zijn geweest.

Dagje vandaag:

Ontbijt: 2x boterham + 2x ham + 250 gr optimel yoghurt
TD: Banaan
Lunch: 3x boterham + 30 gr gelderse worst
TD: Banaan
Avond: 150 gr gebakken aardappeltjes + schnitzel + worteltjes
TD: 250 gr optimel yoghurt

Gisteren waren de aardbeien op bij de winkel, vandaar 2 bananen :)
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 27-05-10 08:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:55

Voor nieuwelingen hier het lijstje:

Citaat:
naam/startgewicht/streefgewicht/huidig gewicht/tussenstand/laatst gewogen/ lengte
- Lillytjuh / 81 kg / 72 kg / 72 kg / -9 kg / 18-05-2010 / 1.78m
- Shantal / 66 kg / 55 kg / 64 kg / -2 kg / 18-05-2010 / 1.65m
- Elmira / 64 kg / 58 kg / 61.8 kg / -2,2 kg / 17-05-2010/ 1.65m
- _Lizzy_ / 56 kg / 52 kg / 54,2 kg / -2 kg / 13/5/2010 / 1.65m
- x_Melis / 60.3 kg / 56 kg / 59.7 kg / -0.6 kg / 12-05-2010 / 1.68m
- diana_mabel / 91 kg / 72 kg / 88 kg / - 3,7 kg / 1.70m
- Angela_ / 90 kg / 65 kg / 63,4 kg / -26 kg / 17-05-2010 / 1.70m
- NiNa14 / 79 kg / 65 kg / 79 kg / -0,0 kg / 18-05-2010 / 1.70m
- Anna-Jelly / 66 kg / 55 kg / 61,5 kg / - 4,5 kg / 17-05-2010 / 1.66m
- Zonnetje81 / 76 kg / 62 kg (-14 kg) / 74,5 kg / -1.5 kg / 26-05-2010 / 1.63m
- Winxz_bas / 67 kg / 54 kg / 60,5 kg / - 6,5 kg/ 18-05-2010 / 1.76m
- Marije__ / 68 kg / 62 kg / 65 kg / -3 kg / 17-05-2010 / 1.67m
- Montiej / 67kg / 57 kg / 67 kg / 0 kg / 19-05-2010 / 1.60 m
- Yell / 74kg / 65 kg / 73,5 / -0,5 / 19-05-2010 / 1.70m
- Trieske_ / 80 kg / 66 kg / 73,5 kg / - 6,5 kg / 14-05-2010 / 1.63
- Juudii5 / 69.2 kg / 60 kg / 67.3 kg / - 1.9 kg / 20- 05-2010 / 1.70m
- Duke / 76 kg / 63 kg / 68 kg / -8 kg / 18-05-2010 / 1.61m
- Sympie/ 79kg/ 63 kg/ 73 kg/ -6 kg / 20-02-2010/ 1.70m

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:18

@Ilegra: ik vind dat je al een heel mooi eetschema hebt hoor! :) Doe je naast het fietsen nog iets aan sport? Sporten in combi met gezonder eten werkt het beste. Door te sporten maak je spierweefsel aan en spieren verbranden meer dan vet. Dus hoe sterker je wordt, hoe meer je verbrandt en dus hoe meer je afvalt.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:32

Duke schreef:
Zonnetje81 schreef:
Als je iemand de grond in wil stampen moet je zeker alles negatief benaderen. Ipv iemand stimuleren, ze heeft al zoveel aangepast...het kan niet altijd (meteen) 100% volgens de voorschriften gaan.

Zo... en bedankt... >;)
Ik geloof niet dat ik met mijn reactie nu gelijk iemand in de grond probeer te stampen. Als dat zo is, dan zou die persoon wel heel snel op de teentjes getrapt zijn. Lees ook nergens dat dat zo is. Dus beetje kort door de bocht.
En volgens mij worden hier al heel veel goede adviezen gegeven, denken we mee over hoe ze beter brood en gezonder beleg kan eten, maar ik krijg het idee dat ze juist niet zoveel met de goede adviezen heeft gedaan. (wit brood at ze al)
En hoewel ik vind dat het best meevalt met de wijze waarop ik reageer, wil ik wel eerlijk blijven en zeggen wat ik ervan vind.

De grond in stampen is wel een groot woord. maar vind het niet echt bepaald leuk.
Zoals je leest stond er ook dat ik dat at omdat ik geen tijd had om naar de winkel tegaan.
EN IK DOE NIKS MET DE ADVIEZEN?!?!?!
Laatst bijgewerkt door montiej op 27-05-10 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:35

Goeiemorgen!

Ik heb stom op de weegschaal gestaan, terwijl ik dat gisteren ook al had gedaan.. die slechte dag van gisteren heeft me weinig goeds gedaan :o Vandaag extra opletten. Moet werken van 12-20 en daarna maar even een uurtje naar de sportschool :o
Weekend zit ik op Ameland (feestje, schoonouders zijn 30 jaar getrouwd) zal ook niet echt handig worden.. zucht -O-

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:38

@Montiej: Mij best ;) Succes ermee. Je hebt zelf aangegeven dat je graag wilt dat we zeggen wat we vinden. Heb ik bij deze genoeg gedaan.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:39

Patriciavt schreef:
Duke.. jij maakt echt gruwelijk gave pastel tekeningen.. :+:
Mijn paard is 5 weken terug ingeslapen.. wil altijd nog eens een tekening van hem laten maken :o

Dank je wel! En ik had het gelezen van Val. Als je interesse hebt, dan kun je me altijd pb-en. ;)